INTELIGENTNÍ POMOCNÍCI DO KAŽDÉ SITUACE.

Asistenční systémy od BMW ConnectedDrive v BMW řady 1 5dveřovém.

Jízda může být ještě pohodlnější, pokud pro vás inteligentní asistenční systémy vykonávají jisté úkoly. Driving Assistant vás varuje před jakýmikoli riziky, která vás na cestě před vámi mohou potkat. Navigační systém Professional se vyzná prakticky všude. A se Speed limit info máte jistotu, že nikdy nepřekročíte maximální povolenou rychlost.*
* Některé Asistenční systémy nejsou k dispozici ve všech zemích EU. Informujte se u svého prodejce.

DRIVING ASSISTANT.

Součástí výbavy Driving Assistant jsou kamerové systémy varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě.

Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu sleduje vodorovné dopravní značení a upozorní řidiče vibracemi volantu na nechtěné opuštění jízdního pruhu při rychlostech nad 70 km/h. Výstraha se neaktivuje, pokud je změna jízdního pruhu úmyslná, tj. když dojde k zapnutí směrového ukazatele.

Zatímco systém upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu s funkcí automatické aktivace brzd ve městě varuje před hrozící srážkou s vpředu jedoucími vozidly, systém varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě upozorňuje na hrozící srážku s chodci. Pokud vozidlo před Vámi prudce zabrzdí, aktivuje se upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a Vaše BMW okamžitě zareaguje. Systém funguje v několika krocích. Nejprve se zobrazí výstražný symbol, potom symbol začne blikat a zazní výstražný zvukový signál. Nakonec dojde k mírnému brzdění (při jízdě rychlostí do 60 km/h). Systém varování před přítomností osob funguje při rychlostech v rozmezí 10 až 60 km/h. V případě bezprostředního nebezpečí kolize s chodcem se rozezní akustický výstražný signál. Pokud systém vyhodnotí, že vozu hrozí možná kolize, v brzdové soustavě v tu chvíli dojde ke zvýšení tlaku, aby se dosáhlo rychlejší odezvy brzd. V případě nutnosti reagovat na nenadálou dopravní situaci systém začne sám brzdit. Tuto funkci může negativně ovlivnit tma nebo mlha.

AKTIVNÍ SYSTÉM PRO AUTOMATICKÉ UDRŽOVÁNÍ RYCHLOSTI S FUNKCÍ STOP&GO.

Aktivní systém pro automatické udržování rychlosti s funkcí Stop & Go, včetně radarového varování před srážkou s cíleným brzděním, nabízí větší pohodlí a bezpečnost v dopravních zácpách. Systém udržuje řidičem nastavenou rychlost a také vzdálenost od vpředu jedoucího vozu. Vůz sám zrychluje a brzdí a udržuje předem nastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozu i v pomalu se pohybujícím provozu. Systém je schopen automobil zcela zastavit. Pokud se vůz přiblíží k automobilu jedoucímu vpředu, nebo pokud se někdo zařadí do stejného jízdního pruhu, systém odpovídajícím způsobem upraví rychlost podle vozidla vpředu. Systém lze aktivovat až do rychlosti 210 km/h. Funkce Stop&Go nejen že automaticky reguluje rychlost vozu až do úplného zastavení, ale také se automaticky rozjede na přednastavenou rychlost v okamžiku, kdy se provoz znovu rozjede. Je-li varování před srážkou aktivní a vůz před vámi znenadání zabrzdí, BMW okamžitě zareaguje. Systém reaguje postupně. Nejdříve se rozsvítí varovný symbol, který následně začne blikat. Poté se rozezní varovný signál a nakonec vůz začne brzdit.

PARKOVACÍ ASISTENT.

Parkovací asistent usnadňuje paralelní a příčné parkování. Bez ohledu na to, zda je aktivován, analyzuje systém při jízdě nízkou rychlostí (nižší než 35 km/h) a v maximální vzdálenosti 1,5 m od řady zaparkovaných vozidel možná parkovací místa – a to i úzká paralelní parkovací místa.

Po nalezení dostatečně velké mezery řidič jednoduše aktivuje ukazatel směru a parkovací asistent převezme řízení, zatímco řidič dále ovládá plynový pedál, řazení a brzdy. Systém také zobrazuje informace na hlavním displeji a vydává doplňkové akustické signály. Když se auto pomalu přibližuje k překážce, parkovací asistent se automaticky aktivuje pomocí funkce „Auto PDC“ (Automatic Park Distance Control). Mezi zdokonalené funkce systému patří podpora řidiče při parkování na místech, která jsou kolmá k vozovce. Funkce PDC také vydává výstražný signál, pokud se vozidlo k překážkám přiblíží příliš.

Při parkování bez parkovacího asistenta lze využít boční senzory, které sledují oblasti po stranách vozidla a zobrazují překážky na hlavním displeji. Řidič se tak může zcela uvolnit a užívat si během parkování pocitu vyššího bezpečí.

sd
3
iDrive Touch Controller

NAVIGAČNÍ SYSTÉM PROFESSIONAL.

Navigační systém Professional se vyznačuje elegantním designem a mimořádným rozsahem nabízených služeb: Jde o jednoduchý a snadno ovladatelný navigační systém, který je integrální součástí vozu BMW a jako takový je projektován v souladu s konceptem ovládání iDrive a využívá ovladač iDrive s dotykovou funkcí. Systém se skládá z handsfree sady s USB rozhraním a hlasovým ovládáním a z rádia BMW Professional s DVD mechanikou a pamětí 20 GB pro audio soubory. Kromě toho se dokáže připojit k systému dopravních informací v reálném čase (RTTI). Zabudovaný barevný LCD displej s úhlopříčkou 8,8" s možností rozdělení obrazovky na dvě části je navržen pro optimální čitelnost a přehlednost.

  • Dotykový ovladač iDrive Touch

    Ovladač iDrive s dotykovou funkcí disponuje tlačítky pro přímý přístup do nabídky, osmi programovatelnými tlačítky funkcí a hlasovým ovládáním. Dotykové rozhraní nabízí uživateli intuitivnější ovládání a umožňuje zadat cíl cesty do navigace pohybem prstu po dotykové ploše, která snímá tahy napsaných písmen. Trojrozměrné navigační mapy, které využívají satelitní snímky a fotorealistické vyobrazení zajímavých míst, umocňují bezprostřední zážitek z jízdy.

  • Automatická aktualizace mapových podkladů

    Zákazník může získat bezplatnou aktualizaci navigačních map u autorizovaných prodejců BMW po dobu tří let. V rámci služeb BMW ConnectedDrive ve vybraných zemích Evropy jsou navigační mapy automaticky aktualizovány až čtyřikrát ročně po dobu tří let.

SPEED LIMIT INFO (UKAZATEL RYCHLOSTNÍCH LIMITŮ).

SPEED LIMIT INFO (UKAZATEL RYCHLOSTNÍCH LIMITŮ).

Bezpečnost především: ukazatel rychlostních limitů se schopností rozpoznat také zákazy předjíždění zobrazuje aktuální rychlostní limity spolu s dopravními pokyny zakazujícími předjíždění. Pokyny se zobrazují na informačním displeji v přístrojovém štítu. Kamera umístěná ve zpětném zrcátku sleduje příslušné dopravní značky. Řídicí jednotka tyto informace zpracuje spolu s údaji z navigačního systému. Díky začlenění dalších funkcí vozu může systém sám zpracovávat i proměnné rychlostní limity – například za deště nebo v různých časových úsecích dne.

PARKOVACÍ KAMERA.

PARKOVACÍ KAMERA.

Zadní kamera řidiči zobrazuje na kontrolním displeji prostor za vozem, tím usnadňuje parkování a manévrování. Zadní kamera zlepšuje výhled při couvání rychlostmi do 15 km/h, například při parkování.
Vodicí linky a barevné značení překážek, které se objevuje na kontrolním displeji, řidiči ukazují, zda je vybrané místo dostatečně velké pro zaparkování – to výrazným způsobem usnadňuje proces parkování. Jsou-li kola plně vytočena, systém zobrazí červené linky poloměru otáčení a zelené linky, které se mění podle toho, jak je natočený volant.
Zadní parkovací kamera se automaticky vypne po deseti metrech a při rychlosti vyšší než 15 km/h. Ve spojení s tažným zařízením je zadní parkovací kamera vybavena praktickou funkcí přiblížení.

ASISTENT DÁLKOVÝCH SVĚTEL.

ASISTENT DÁLKOVÝCH SVĚTEL.

Asistent dálkových světel snižuje nároky při jízdě v noci tím, že automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly podle protijedoucích vozidel. Tím také minimalizuje oslnění ostatních účastníků provozu.

Pokud je na ulici dostatek světla například z lamp, asistent automaticky přepne na potkávací světla. Kamera umístěná v blízkosti vnitřního zpětného zrcátka detekuje čelní světlomety ostatních automobilů na vzdálenost až 700 metrů. Zadní světla automobilů jedoucích vpředu jsou detekována až do vzdálenosti 400 metrů. Je-li asistent dálkových světel aktivní a zaznamená čelní světlomety blížícího se automobilu nebo naopak zadní světla automobilu jedoucího vpředu, systém automaticky přepne na potkávací světla. Jakmile je silnice prázdná, opět automaticky zapne dálková světla. Řidič díky tomu může mít neustále zapnutá dálková světla, a tím si při jízdě v noci zajistit maximální možnou míru bezpečnosti a pohodlí.