ELEKTRIZUJÍCÍ JÍZDNÍ DYNAMIKA.

BMW řady 2 Active Tourer s pohonem eDrive.

ELEKTRIZUJÍCÍ JÍZDNÍ DYNAMIKA.

BMW řady 2 Active Tourer s pohonem eDrive.

BMW 225xe Active Tourer, kombinující pohon BMW eDrive a zážehový motor BMW TwinPower Turbo, nabízí jak elektrický pohon, tak neomezený dojezd. Inteligentní souhra mezi oběma pohonnými systémy dává vzniknout elektrickému pohonu všech kol xDrive. Tento systém funguje automaticky a v každé situaci nabízí nejlepší možnou trakci a agilitu – s optimalizovanou spotřebou paliva 2,1 až 2,0 l/100 km a emisemi CO2 v rozmezí 49 až 46 g/km.

ELEKTRIZUJÍCÍ JÍZDNÍ DYNAMIKA.BMW řady 2 Active Tourer s pohonem eDrive.

BMW 225xe Active Tourer, kombinující pohon BMW eDrive a zážehový motor BMW TwinPower Turbo, nabízí jak elektrický pohon, tak neomezený dojezd. Inteligentní souhra mezi oběma pohonnými systémy dává vzniknout elektrickému pohonu všech kol xDrive. Tento systém funguje automaticky a v každé situaci nabízí nejlepší možnou trakci a agilitu – s optimalizovanou spotřebou paliva 2,1 až 2,0 l/100 km a emisemi CO2 v rozmezí 49 až 46 g/km.

KONCEPCE VOZU.

Všestrannost se propojuje s hospodárností a radostí z jízdy: BMW 225xe Active Tourer kombinuje osvědčenou a vyzkoušenou flexibilitu a mimořádnou spotřebu paliva s typickou jízdní dynamikou vozů BMW. Díky technologii BMW eDrive od BMW EfficientDynamics je v čistě elektrickém režimu k dispozici dojezd až 41 kilometrů, a to s nulovými emisemi a bez jediné spotřebované kapky paliva.
 

Součásti pohonu eDrive jsou velmi chytře a promyšleně schovány a neomezují komfort posádky či funkčnost nebo prostornost vozu. Při pohledu zvenku se tento automobil od konvenčně poháněného modelu liší LED světelným prstencem okolo nabíjecího otvoru, stejně jako nápisy „eDrive“ na C-sloupcích, poukazujícími na inovativní systém pohonu. V interiéru je nápis „eDrive“ na voliči jízdních režimů, hlavici voliče rychlostních stupňů a v přístrojovém štítu, kde zůstává zobrazen po celou dobu jízdy.

INDIVIDUÁLNÍ JÍZDNÍ PROJEV.

Jakožto plug-in hybridní automobil nabízí model BMW 225xe Active Tourer různé jízdní režimy, díky nimž řidič může výrazným způsobem ovlivnit aktuální spotřebu paliva. Její výše závisí jak na zvoleném jízdním režimu, tak i na osobním přístupu řidiče. Je-li akumulátor plně nabitý, lze bez jediné spotřebované kapky paliva ujet až 41 kilometrů. V režimu AUTO eDrive elektromotor optimálním způsobem spolupracuje se spalovacím motorem a důraz je kladen především na hospodárnost.

  • Jízda ve městě

    Při jízdě ve městě vůz BMW 225xe iPerformance Active Tourer naplno využívá výhod elektrického pohonného systému. S plně nabitým akumulátorem dokáže vůz překonat kratší vzdálenosti bez emisí (až 41 km) – projedete městem, aniž by vůz spotřeboval kapku paliva.

  • Každodenní provoz

    Souhra mezi oběma pohonnými systémy plug-in hybridu je důležitá také pro každodenní dojíždění za zaměstnáním. Inteligentní kombinace spalovacího motoru a elektromotoru v režimu AUTO eDrive zajišťuje znatelně nižší spotřebu ve srovnání se zážehovými a vznětovými motory vozů stejné třídy. Užijte si všestrannost BMW 225xe iPerformance Active Tourer.

  • Jízda na dlouhé vzdálenosti

    Zažijte radost z jízdy a výkonu – dokonce i na dlouhých cestách. Plug-in hybrid si zachovává své přednosti i během dálkových cest bez jakýchkoli ústupků na úkor dojezdu nebo funkčnosti vozu.

POHON.

Nový tříválcový zážehový motor BMW TwinPower Turbo se vyznačuje rychlým nástupem výkonu, excelentními reakcemi na sešlápnutí plynového pedálu i v nízkých otáčkách, líbivým zvukovým projevem a senzační hospodárností. Ve spojení s elektromotorem se v plug-in hybridním voze ukázal jako nečekaně výkonná pohonná jednotka. Pohon vozu tvoří primárně spalovací motor, pohánějící kola přední nápravy, a elektromotor na zadní nápravě. Obě jednotky mohou vůz pohánět samostatně, nebo společně.

ŘÍZENÍ TOKŮ ENERGIÍ.

Inteligentní řízení toků energií je jedním z hlavních pilířů konceptu BMW eDrive. Tento systém řídí spolupráci všech pohonných komponent BMW s elektromotorem ve snaze nabídnout nevyšší možnou hospodárnost s vynikajícími jízdními výkony a prodlouženým dojezdem.

Tlačítko eDrive nabízí řidiči volbu mezi třemi jízdními režimy eDrive: standardním režimem AUTO eDRIVE, plně elektrickým režimem MAX eDRIVE a režimem SAVE BATTERY, který udržuje baterii v nabitém stavu.

  • Režim AUTO eDrive

    V režimu AUTO eDRIVE přístup BMW EfficientDynamics rozhoduje o nejúčinnější kombinaci elektromotoru a spalovacího motoru – v závislosti na rychlosti jízdy a stavu nabití akumulátoru. Tento režim se dělí na dvě části: je-li akumulátor nabitý v rozmezí 100 % až 7 %, lze jízdu čistě na elektrický pohon užívat do rychlosti až 80 km/h – bez emisí CO2 a s nulovou spotřebou paliva. Ve vyšších rychlostech nebo při větších nárocích na dynamiku se spalovací motor zapíná automaticky. Je-li stav nabití akumulátoru nižší než 7 %, BMW 225xe Active Tourer zrychluje čistě na elektrický pohon až do rychlosti 20 km/h a bez produkce emisí jede až do konstantní rychlosti 55 km/h (předbězné hodnoty).

  • Režim MAX eDrive

    Maximální radost z jízdy s elektrickým pohonem. V režimu MAX eDrive si můžete užívat elektrickou jízdu do rychlosti až 125 km/h. Ve vyšších rychlostech se automaticky zapne spalovací motor.

  • Režim SAVE BATTERY

    Je-li stav nabití akumulátoru příliš nízký, režim SAVE BATTERY umožňuje dobíjení akumulátoru spalovacím motorem, případně umožňuje zachovat jeho 50% nabití. V tomto případě si řidič může energii akumulátoru uspořit pro pozdější využití.

  • Prediktivní výběr

    Jakmile se do navigačního systému zadá cílová destinace, prediktivní řízení toků energií na základě informací, jako jsou rychlostní omezení nebo informace o aktuálním stavu provozu RTTI, analyzuje plánovanou trasu. V tom případě systém využívá čistě elektrický pohon efektivněji, vhodněji a především na silnicích, kde je to nejpřínosnější – například při jízdě ve městě.

  • Volič jízdních režimů

    Volič jízdních režimů Driving Experience Control nabízí řidiči volbu mezi jízdním režimem COMFORT pro standardní nastavení motoru a převodovky, ECO PRO, který je orientovaný směrem k lepší hospodárnosti motoru, a režimem SPORT, který je navržen pro sportovnější jízdu. Režim ECO PRO upravuje charakteristiku plynového pedálu a převodovky, stejně jako nezávislého topení a klimatizace pro co možná nejnižší spotřebu paliva.

    Režim ECO PRO snižuje spotřebu paliva až o 20 %. Další snížení paliva je možné díky funkci jízdy setrvačností a výpočtu trasy ECO PRO Route. Trasy ECO PRO Route pomáhají efektivněji využívat palivo tím, že doporučí nejhospodárnější trasu k cíli a berou v úvahu hustotu provozu, individuální jízdní styl řidiče a místní podmínky.

    Režim COMFORT garantuje extrémně komfortní jízdní zážitek tím, že vhodně upravuje nastavení jednotlivých částí odpružení. Režim SPORT nastavuje celé odpružení s ohledem na dynamičtější jízdu. Motor tak reaguje spontánněji, samočinná převodovka řadí ve vyšších otáčkách, ukazatel nejvhodnějšího převodového stupně u manuální převodovky se objevuje později a vůz jako celek reaguje daleko přímočařeji a dynamičtěji.

    Volič jízdních režimů Drive Experience Control je dostupný jak pro modely BMW řady 2 Active Tourer s konvenčním pohonem, tak pro BMW 225xe Active Tourer.

DOBÍJENÍ.

Ať už nabíjíte z domácí zásuvky nebo používáte nabíjecí stanici BMW i Wallbox z komplexní nabídky produktů a služeb 360° ELECTRIC, dobíjení akumulátoru nemůže být jednodušší. Můžete dobíjet i na cestách na jedné z mnoha veřejných nabíjecích stanic ChargeNow.

Kompletní servis pro elektromobilitu.

  • Nabíjení doma

    Vůz lze jednoduchým způsobem nabíjet i doma pomocí standardní elektrické zásuvky a standardně dodávaného nabíjecího kabelu. Celý proces nabíjení akumulátoru trvá přibližně dvě až čtyři hodiny. Pomocí samostatně dodávané domácí nabíječky BMW i Wallbox je nabíjení rychlejší a pohodlnější. Tato na zeď montovaná domácí dobíjecí stanice zvyšuje nabíjecí výkon a zkracuje čas potřebný pro nabíjení. Instalační služba reaguje flexibilně a přesně podle individuálních požadavků. Dobíjecí stanice BMW i Wallbox Pro kromě zvýšení rychlosti nabíjení také podporuje inteligentní integraci do domácí i dalších chytrých sítí a propojení s energetickými systémy.

    Dobíjecí zásuvka je ve voze umístěna pod víčkem na levém předním blatníku. LED prstenec zásuvky jasným způsobem ukazuje, že je proces nabíjení aktivní.

  • Nabíjení na cestách

    Díky vývoji služby BMW ChargeNow je kromě nabíjení vozu doma možné snadno nabíjet elektromobily a plug-in hybridní modely značky BMW kdekoliv na cestách. Poskytovatelé veřejných nabíjecích stanic se sloučili do jedné velké sítě, což uživatelům elektromobilů usnadňuje život.

    Všechny nabíjecí stanice ChargeNow lze pomocí BMW ConnectedDrive, aplikací BMW Remote a internetové stránky ChargeNow jednoduše uložit přímo do navigačního systému. Nabíjecí port je umístěn za víčkem na levém předním blatníku, kde se rovněž nachází LED prstenec dobíjecího portu, který poskytuje informace týkající se stavu nabíjení i při pohledu zvenku.

    Karta ChargeNow a odpovídající aplikace řidiči umožňují přístup k bezhotovostnímu systému pro používání nabíjecích stanic. Přehled všech nabíjení lze získat na zákaznickém portálu chargenow.com. ChargeNow rovněž zaručuje přístup ke komplexnímu přehledu všech uskutečněných transakcí. Na konci měsíce zákazníci obdrží souhrnné vyúčtování jednotlivých karet.

KONEKTIVITA.

Buďte se svým BMW vždy ve spojení: přes chytrý telefon (iOS nebo Android) lze ovládat nejen funkci zamykání na dálku (BMW Remote Services), ale také specifické funkce pro hybridní vozy. To znamená, že vždy máte dokonalý přehled o spotřebě a hospodárnosti vašeho BMW 225xe Active Tourer. Tyto služby vzdálené obsluhy, navržené pro rozmanité způsoby používání, lze obsluhovat uvnitř i vně vozu.

  • Aplikace My BMW Remote

    Aplikace My BMW Remote pro plug-in hybridy pro systémy iOS a Android zobrazuje podrobné informace o aktuálním stavu vozidla, např. jeho polohu, úroveň nabití baterie a zbývající dojezd.

    Postup nabíjení lze ovládat na dálku pomocí týdenního časovače a teplotu vozu lze vzdáleně nastavit s předstihem, aby byl vůz připraven na další jízdu. Cíle cesty, body zájmu a umístění dobíjecích stanic lze jednoduše odesílat z aplikace přímo do vozidla.

    Aplikace My BMW Remote pro plug-in hybridy také měří hospodárnost každé cesty a může poskytovat návrhy umožňující řídit hospodárněji a prodloužit dojezd.

  • Nezávislé topení a klimatizace

    Díky nezávislému topení a klimatizaci plug-in hybridního BMW 225xe Active Tourer nastoupíte v letních dnech do příjemně vychlazeného vozu, v zimě naopak do odmlženého a vyhřátého vozu s jasným výhledem. Funkce nezávislého topení fungují díky elektrickému kompresoru klimatizace a beznádržkového elektrického topení téměř neslyšitelně, a to i v případě, kdy motor neběží. V předstihu lze nastavit dva různé časy aktivace.

    Půl hodiny před plánovaným odjezdem se topení, klimatizace a ventilace, naprogramovaná na zvolenou teplotu, inteligentním řídicím systémem spustí. Uvnitř vozu se systém obsluhuje ovladačem iDrive nebo pohodlně kompatibilními chytrými telefony s aplikací BMW Remote Services.

    Za předpokladu, že je vysokonapěťový akumulátor dostatečně nabitý, nezávislé topení a klimatizace pracují bez ohledu na to, zda je vůz právě nabíjen či nikoliv.

INTERIÉR & PRAKTIČNOST.

BMW 225xe Active Tourer je hospodárný z pohledu spotřeby paliva – a víc než velkorysý, co se vnitřního prostoru týče. Díky zvýšené pozici sedadel si cestující na zadních sedadlech mohou vychutnávat mimořádně dobrý výhled z vozu. Vysokonapěťový akumulátor je kompaktně uložen pod zadní řadou sedadel, což znamená vždy dostatek přepravní kapacity pro zavazadla. Standardně dodávaná dělená opěradla zadních sedadel v poměru 40:20:40 ještě více zlepšují praktickou stránku vozu. Zvyšují flexibilitu zavazadlového prostoru a také usnadňují přepravu objemných předmětů.

Spotřeba paliva a emise CO₂.

  • Spotřeba paliva, emise CO₂ a spotřeba elektrické energie BMW 225xe iPerformance Active Tourer:

    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 2,1 až 2,0
    Emise CO₂ v g/km (kombinované): 49 až 46
    Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (kombinovaná): 11,9 až 11,8

    Údaje pro spotřebu paliva, emise CO₂ a spotřebu elektrické energie závisí na vybraném rozměru kol a pneumatik.

    Uvedené hodnoty spotřeby paliva a emisí jsou měřeny legislativní metodikou dle NEDC (New European Driving Cycle).

    Další informace o oficiální spotřebě paliva a specifických emisích CO₂ u nových osobních automobilů lze najít ve „Směrnici pro spotřebu paliva a emise CO₂ u nových osobních automobilů“, která je k bezplatně dispozici na všech prodejnách a ve společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Německo.