NEMILOSRDNĚ DYNAMICKÝ. NEKOMPROMISNĚ HOSPODÁRNÝ.

Hospodárnost v BMW řady 2 Coupé.

Nové Coupé řady 2 vám nabídne více: více výkonu, více sportovnosti, více působivosti. A další superlativy se pojí i se slovem nižší: nižší spotřeba a nižší emise. Ať už jde o režim ECO PRO, regeneraci kinetické energie nebo funkci Auto Start/Stop, toto coupé dobře ví, jak nejlépe využít inteligentní technologie BMW EfficientDynamics. A díky aerodynamickému designu BMW řady 2 Coupé budete ihned po nasednutí vypadat velmi působivě i vy!

REŽIM ECO PRO.

Režim ECO PRO napomáhá řidičům v závislosti na jejich stylu jízdy snižovat spotřebu paliva až o 20 procent – jak ukazuje interní studie BMW týkající se spotřeby paliva. Doplňkové funkce, jízda setrvačností (pouze se samočinnou převodovkou Steptronic) a funkce ECO PRO Route (obě funkce pouze s navigačním systémem Professional) skrývají potenciál dalších úspor. Funkce jízdy setrvačností zajistí odpojení hnací soustavy od motoru a vozidlo se může pohybovat pouze vlastní setrvačností. Tato situace nastává v okamžiku, kdy řidič sundá nohu z plynu při rychlostech od 50 do 160 km/h a nepoužije brzdy. Funkce ECO PRO Route zobrazí nejlepší cestu na základě vyhodnocení vaší jízdy, provozu a situace na silnici. Palubní počítač zobrazuje, kolik procent paliva lze ušetřit použitím funkce ECO PRO Route.

AERODYNAMIKA.

Celý návrh vozidla je odkazem filozofie BMW EfficientDynamics. Moderní tvary zajišťují bezkonkurenční aerodynamické vlastnosti. Přední nárazník představuje nápadný designový prvek, který byl navržen v souladu s filozofií BMW EfficientDynamics. Integrované vzduchové clony „Air Curtain“ vedou vzduch dvěma svislými nasávacími otvory a podél podběhů předních kol. Zvýšený proud vzduchu vytváří dojem „clony“ na vnější straně kol. Tyto inovativní technologie snižují turbulence a odpor vzduchu, což následně umožňuje podstatné snížení spotřeby paliva. Plochý kryt podvozku, který chrání také motorový prostor a zadní nápravu, je dalším prvkem, který podstatně zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozidla. Tyto nové prvky představují výhodu nejen v oblasti aerodynamiky: zlepšují také akustickou izolaci a umožňují lepší ochranu proti korozi.

FUNKCE AUTO START STOP.

Funkce Auto Start Stop zajišťuje, že automobil spotřebovává palivo pouze v situaci, kdy se skutečně pohybuje. Ať už automobil stojí na křižovatce nebo v dopravní zácpě, funkce Auto Start Stop šetří palivo tím, že vypíná motor ve chvíli, kdy pracuje na volnoběh a není stisknutý spojkový pedál (manuální převodovka), nebo pokud se zcela zastaví (převodovka Steptronic). O tom, že je funkce Auto Start Stop aktivní, informuje kontrolka na informačním displeji. Jakmile se zařadí rychlostní stupeň (manuální převodovka) nebo se sundá noha z brzdového pedálu (převodovka Steptronic), motor během zlomku sekundy opět naskočí.
Funkce Auto Start Stop nikdy nesnižuje jízdní komfort a bezpečnost, jelikož zůstává v nečinnosti do doby, než motor dosáhne ideální provozní teploty, interiér není optimálně vytopen/vychlazen, baterie není dostatečně nabitá nebo pokud se otáčí volantem.
Je-li potřeba, centrální řídicí jednotka znovu nastartuje motor i ve chvíli, kdy vozidlo stojí. Například pokud se vozidlo samovolně rozjede nebo se zamlží čelní sklo. Funkci Auto Start Stop lze stiskem tlačítka kdykoliv vypnout.

REKUPERACE KINETICKÉ ENERGIE.

Při každém brzdění vzniká kinetická energie, která ještě donedávna nebyla dále využívána. Funkce rekuperace kinetické energie využívá výhod tohoto dlouho přehlíženého potenciálu. Při jízdě setrvačností shromažďuje energii, která se vytváří při každém brzdění nebo uvolnění pedálu plynu, a převádí ji na elektrickou energii. Tato elektřina je následně využívána pro dobíjení akumulátoru vozidla. Systém inteligentního rozdělování energie funguje tak, že již není nutný trvalý chod alternátoru, což napomáhá snižovat zatížení motoru. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu – klasické prvky filozofie BMW EfficientDynamics.

8STUPŇOVÁ SAMOČINNÁ PŘEVODOVKA STEPTRONIC.

8stupňová samočinná převodovka Steptronic nastavuje nová měřítka z hlediska komfortu a dynamického výkonu. Je klíčovým prvkem souboru technologií a opatření BMW EfficientDynamics. Nebývale plynulé odstupňování jednotlivých rychlostí umožňuje konstantní přísun výkonu v jakékoli rychlosti. Tím je dosaženo výrazného snížení spotřeby paliva a řidič si přitom může užívat ještě sportovnější jízdu s vyšší dynamikou. Zvláště při vysokých rychlostech snižují dodatečné rychlostní stupně otáčky motoru, což přispívá ke snížení spotřeby paliva i hluku motoru. K tomu napomáhá také spojka měniče – a to dokonce i při aktivaci režimu manuálního řazení. V kombinaci s rychlými změnami otáček motoru a přesným naladěním řazení poskytuje velmi vysokou míru komfortu řazení a citelně snižuje hlučnost. Díky 8stupňové samočinné převodovce Steptronic od BMW EfficientDynamics je nyní možné pomocí nového režimu Predictive Drive Train funkce Driving Experience Control aktivně zvyšovat výkon vozidla. V režimu „Sport“ využívá řízení převodovky údaje navigačního systému a na základě charakteristiky trasy poskytuje ještě dynamičtější a impulzivnější reakční vlastnosti motoru. Jak je patrné již z názvu, režim „Comfort“ nabízí program řazení, který je zaměřený především na komfort, takže ke změně rychlostních stupňů nedochází tak často.

UKAZATEL DOPORUČENÉHO RYCHLOSTNÍHO STUPNĚ.

Optimální, perfektně načasované změny převodových stupňů mohou pomoci šetřit palivo, zejména v městském provozu a při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Optimální řazení rychlostních stupňů vede k nižší spotřebě paliva – elektronika motoru identifikuje na základě jízdních podmínek a otáček motoru nejhospodárnější rychlostní stupeň. Na informačním displeji se rozsvítí šipka, která vás upozorní, že nastal okamžik, kdy je hospodárnější přeřadit na vyšší nebo nižší rychlostní stupeň. Systém také rozpozná razantní akceleraci a dokud nedojde k poklesu otáček motoru, prodlouží odpovídajícím způsobem interval pro doporučení změny rychlostního stupně. Doporučení týkající se nejvhodnějšího rychlostní stupně jsou zobrazovány také řidičům se samočinnou převodovkou Steptronic, pokud využívají režim manuálního řazení. Srovnávací testy prokázaly, že vozidla vybavená ukazatelem doporučeného rychlostního stupně spotřebují přibližně o pět procent méně paliva.