FENOMENÁLNÍ ZÁTAH. V JAKÝCHKOLIV OTÁČKÁCH.

Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW řady 3 Gran Turismo.

FENOMENÁLNÍ ZÁTAH. V JAKÝCHKOLIV OTÁČKÁCH.

Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW řady 3 Gran Turismo.

Více radosti z jízdy s nižšími emisemi. BMW řady 3 Gran Turismo v sobě selektivně spojuje zdánlivě protichůdné atributy. Celá sada technologií jej efektivně žene až do maximálních výkonů – od prvků BMW EfficientDynamics, jako je osmistupňová převodovka Steptronic, po adaptivní podvozek. Aktivní zadní spoiler pak opticky podtrhuje ryzí dynamiku BMW řady 3 Gran Turismo.

FENOMENÁLNÍ ZÁTAH. V JAKÝCHKOLIV OTÁČKÁCH.Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW řady 3 Gran Turismo.

Více radosti z jízdy s nižšími emisemi. BMW řady 3 Gran Turismo v sobě selektivně spojuje zdánlivě protichůdné atributy. Celá sada technologií jej efektivně žene až do maximálních výkonů – od prvků BMW EfficientDynamics, jako je osmistupňová převodovka Steptronic, po adaptivní podvozek. Aktivní zadní spoiler pak opticky podtrhuje ryzí dynamiku BMW řady 3 Gran Turismo.

DYNAMIKA V NEJLEPŠÍ FORMĚ.

DYNAMIKA V NEJLEPŠÍ FORMĚ.

Podvozek, který přenáší nezředěný výkon na silnici. Motory BMW TwinPower Turbo poskytující maximální energii. Zažijte působivou dynamiku BMW řady 3 Gran Turismo – zažijte neomezenou radost z jízdy.

BMW 340i Gran Turismo:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 7,3–7,0
Emise CO2 v g/km (kombinované): 166–159

Uvedené hodnoty spotřeby paliva a emisí jsou měřeny legislativní metodikou dle NEDC (New European Driving Cycle). Údaje pro spotřebu paliva, emise CO2 a spotřebu elektrické energie závisí na vybraném rozměru kol a pneumatik. Spotřeba paliva je stanovena na základě evropského jízdního cyklu (ECE). Popsané modely se mohou v podrobnostech lišit, a to v závislosti na volitelné výbavě a příslušenství, které není součástí standardní výbavy.


DYNAMICKÁ HOSPODÁRNOST.

BMW řady 3 Gran Turismo stanovuje standardy v oblasti dynamiky a jízdního komfortu. Harmonické spojení motorů BMW TwinPower Turbo a osmistupňové převodovky Steptronic umožňuje optimální zátah ve všech rychlostech. Adaptivní M podvozek přispívá k ještě větším zážitkům z dynamické jízdy.

  • Motory BMW TwinPower Turbo

    Díky technologii BMW TwinPower Turbo nová generace vznětových a zážehových motorů BMW z řady BMW EfficientDynamics nabízí agilní výkon a vynikající odezvu i při nízkých otáčkách, to vše navíc s mimořádně nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi. Vyšší hospodárnost a optimální dynamika zaručují znatelně intenzivnější radost z jízdy.

    Tyto zážehové motory se vyznačují inovativní technologií turbodmychadla, plně variabilním časováním ventilů Valvetronic včetně regulace vačkové hřídele Double-VANOS a vysoce přesným vstřikováním. Řada vysoce propracovaných prvků, které společně poskytují ohromný výkon a zároveň také mimořádnou hospodárnost. Tyto jednotky využívají rovněž variabilní geometrii lopatek turbodmychadla a nejnovější generaci přímého vstřikování CommonRail. Pečlivě optimalizované spalování dále přispívá k nižší spotřebě paliva a nižším emisím.

  • 8stupňová samočinná převodovka Steptronic

    8stupňová samočinná převodovka Steptronic je novým měřítkem pro komfort a dynamický výkon a představuje klíčový prvek BMW EfficientDynamics. Neobvykle jemné řazení zlepšuje optimální přenos výkonu ve všech rychlostech. Tím se výrazně snižuje spotřeba paliva a řidič si přitom může užívat dostatek sportovního stylu a dynamiky. Ve vysokých rychlostech se tak otáčky motoru citelně snižují, což přispívá k nižší spotřebě paliva i hlučnosti motoru.

    Elektronicky ovládaná spojka s měničem točivého momentu také pomáhá – i když přepnete do manuálního režimu. Rychlé změny otáček motoru a přesné vyladění převodovky zaručují neuvěřitelně plynulé řazení.

    V režimu SPORT je jízda mnohem sportovnější a odezva na plyn je bezprostřední, v režimu COMFORT je řazení orientováno na pohodlí s nižšími otáčkami motoru. Také integrované funkce – jako je Predictive Drive Train, konstantní sledování pohybů vozu a dopravní situace – výrazně ovlivňují způsob řazení. Bez ohledu na aktuální režim jízdy systém vždy zvolí nejvhodnější rychlostní stupeň.

  • Adaptivní M podvozek

    Adaptivní M podvozek je o deset milimetrů snížený, čímž se dále zvyšuje dynamický potenciál vozu. Řidič může pomocí systému Driving Experience Control zvolit jízdní režim, který je pro danou situaci nejvhodnější – od komfortního až po extrémně sportovní. Bez ohledu na zvolené nastavení jsou elektricky ovládané tlumiče adaptivního M podvozku kalibrovány tak, aby se ve zlomku sekundy přizpůsobily stavu vozovky. Systém také využívá řadu snímačů, které měří vibrace kol a rovněž rychlost vozu za účelem dosažení optimálního tlumení a bezpečnosti vozu.

    Režim COMFORT zajišťuje mimořádně pohodlnou jízdu – vůz se plavně přenáší přes nerovnosti. Režim SPORT nabízí znatelně tužší nastavení tlumičů a sportovní vyladění podvozku. Mimořádná jízdní dynamika se spontánnější odezvou na řízení a povely plynového pedálu jsou charakteristické pro režim SPORT+. Ten také aktivuje Dynamickou kontrolu trakce (DTC), která umožňuje více prokluzu na kolech hnané nápravy v obtížných jízdních podmínkách pro zajištění mimořádně sportovní jízdy.

    Nedojde však k úplné deaktivaci Kontroly jízdní stability (DSC); místo toho bude reagovat mnohem později, aby bylo zajištěno, že vozidlo zůstane na limitu stabilní.

AKTIVNÍ ZADNÍ SPOILER.

Aktivní zadní spoiler se automaticky vysune při rychlostech nad 110 km/h, aby zajistil lepší stabilitu, a zasune se, jakmile rychlost klesne na 70 km/h. Lze jej také manuálně aktivovat pomocí tlačítka ve dveřích řidiče.

INTELIGENTNÍ ŘÍZENÍ ENERGIE.

Standardní technologie BMW EfficientDynamics – jako jsou funkce Auto Start/Stop, režim ECO PRO, rekuperace kinetické energie a elektromechanický posilovač řízení – tvoří systém inteligentního řízení energie, který snižuje spotřebu paliva a tím přispívá k udržitelné mobilitě. Vysoká úroveň jízdní dynamiky a radosti z jízdy je však zachována – bez kompromisů.

  • Driving Experience Control včetně režimu ECO PRO

    Volič jízdních režimů Driving Experience Control nabízí řidiči volbu mezi režimem COMFORT, hospodárným režimem ECO PRO, režimem SPORT, který umožňuje sportovně dynamickou jízdu, a režimem SPORT+, který je určen pro maximálně dynamickou jízdu. Režim ECO PRO upravuje nastavení převodovky Steptronic (je-li součástí výbavy) a rovněž nastavení topení/klimatizace tak, aby jízda byla z hlediska spotřeby paliva co nejhospodárnější. Dokáže snížit spotřebu paliva až o 20 procent. Dalšího snížení spotřeby paliva lze dosáhnout s využitím jízdy setrvačností, která umožňuje vozidlu jet setrvačností rychlostí až 160 km/h s nulovou spotřebou, když řidič sundá nohu z plynového pedálu, aniž by brzdil.

    Režim COMFORT zaručuje extrémně příjemný zážitek z jízdy vhodným přizpůsobením nastavení podvozku. V režimech SPORT a SPORT+ je veškeré nastavení jízdních charakteristik a podvozku zaměřeno na maximální dynamiku. Motor reaguje spontánněji, rychlostní stupně automatické převodovky se řadí rychleji, ukazatele optimálního okamžiku pro přeřazení u manuální převodovky se zobrazují později. Reakce vozu jsou bezprostřednější a dynamičtější.

    * Na základě interní studie spotřeby paliva společnosti BMW; závisí na individuálním stylu jízdy

  • Funkce Auto Start/Stop

    Funkce Auto Start/Stop vypne motor, když se vůz dočasně zastaví (např. na semaforech nebo v koloně), čímž se dále snižuje celková spotřeba paliva. Když řidič sešlápne spojku (u manuální převodovky) nebo sundá nohu z brzdového pedálu (u převodovky Steptronic), motor se ve zlomku sekundy automaticky znovu nastartuje.

  • Rekuperace kinetické energie

    Při každém brzdění vzniká kinetická energie, která ještě donedávna nebyla dále využívána. Funkce rekuperace kinetické energie využívá výhod tohoto potenciálu. Při jízdě setrvačností shromažďuje energii, která se vytváří při každém brzdění nebo uvolnění pedálu plynu, a převádí ji na elektrickou energii. Tato elektřina je následně využívána pro dobíjení akumulátoru vozidla. Tento systém inteligentního řízení energie funguje tak, že již není nutné trvalé generování energie alternátorem, což následně napomáhá snižovat zatížení motoru. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a zvýšení hnacího výkonu – klasické prvky filozofie BMW EfficientDynamics.

  • Elektrický posilovač řízení

    Elektrický posilovač řízení mění svůj účinek podle aktuální rychlosti vozu. Výsledkem je přímá, přesná odezva řízení ve vysokých rychlostech a snadná manévrovatelnost při parkování. Posilovač řízení spotřebovává energii pouze tehdy, když je to skutečně nezbytné. Tím se šetří palivo a snižují emise.

    Namísto hydraulického čerpadla využívá elektromotor. V běžných systémech musí být čerpadlo neustále napájeno motorem, elektrický posilovač však energii spotřebovává pouze tehdy, když se volant pohybuje. Při jízdě v přímém směru nebo při udržování stejného úhlu natočení kol (např. v dlouhých zatáčkách) není elektromotor aktivní a nespotřebovává žádnou energii. Flexibilní nastavení účinku posilovače podle aktuální jízdní situace a rychlosti navíc zvyšuje komfort řízení.

Spotřeba paliva a emise CO₂.

Další informace o oficiální spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních automobilů lze najít ve „Směrnici pro spotřebu paliva a emise CO2 u nových osobních automobilů“, která je k bezplatně dispozici na všech prodejnách a ve společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Německo nebo na adrese http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html.

Uvedené hodnoty spotřeby paliva a emisí jsou měřeny legislativní metodikou dle NEDC (New European Driving Cycle). Hodnoty nebyly stanoveny na základě konkrétního vozidla a nejsou součástí produktové nabídky, slouží výhradně pro účely porovnání různých typů vozidel. Emise CO2 vytvořené při výrobě nebo zajištění paliva nebo jiných zdrojů energie nejsou při stanovení emisí CO2 v souladu se směrnicí 1999/94/ES zohledněny.