ROZENÝ SPORTOVEC. S VELKOU VÝDRŽÍ.

Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW řady 3 Sedan.

ROZENÝ SPORTOVEC. S VELKOU VÝDRŽÍ.

Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW řady 3 Sedan.

BMW řady 3 Sedan nabízí vysokou dynamiku v mnoha ohledech. Volitelný Adaptivní M podvozek nebo variabilní sportovní řízení garantují maximální obratnost a poskytují maximální ovladatelnost a přesnost i během sportovní jízdy. Motory BMW TwinPower Turbo a na přání dodávaná 8stupňová převodovka Steptronic Sport zaručuje mimořádnou radost z jízdy. Tyto a další technologie BMW EfficientDynamics umožňují působivé výkony a současně napomáhají snižovat spotřebu paliva.

ROZENÝ SPORTOVEC. S VELKOU VÝDRŽÍ.Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW řady 3 Sedan.

BMW řady 3 Sedan nabízí vysokou dynamiku v mnoha ohledech. Volitelný Adaptivní M podvozek nebo variabilní sportovní řízení garantují maximální obratnost a poskytují maximální ovladatelnost a přesnost i během sportovní jízdy. Motory BMW TwinPower Turbo a na přání dodávaná 8stupňová převodovka Steptronic Sport zaručuje mimořádnou radost z jízdy. Tyto a další technologie BMW EfficientDynamics umožňují působivé výkony a současně napomáhají snižovat spotřebu paliva.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Získejte více z každého litru paliva díky BMW EfficientDynamics: lepší výkon, vyšší hospodárnost a větší radost z jízdy. Technické inovace, které snižují spotřebu a zároveň umocňují zážitek z jízdy, propůjčují každému vozu BMW nedostižnou jízdní dynamiku.

SPORTOVEC V NEJLEPŠÍ FORMĚ.

Jízdní dynamika BMW řady 3.

SPORTOVEC V NEJLEPŠÍ FORMĚ.

Jízdní dynamika BMW řady 3.

8STUPŇOVÁ PŘEVODOVKA STEPTRONIC SPORT.

8STUPŇOVÁ PŘEVODOVKA STEPTRONIC SPORT.

8stupňová převodovka Steptronic Sport se přizpůsobuje individuálnímu jízdnímu stylu, od klidné až po velmi dynamickou jízdu. Kromě automatického řazení je kdykoliv možné volit rychlostní stupně manuálně – navíc s možností využití indikátoru řazení vhodného rychlostního stupně. Řadit lze přes zkrácený volič převodovky nebo pomocí řadicích páček pod volantem

V režimu SPORT se řazení zaměřuje na maximální možnou dynamiku. Obzvláště pečlivé nastavení rychlostních stupňů optimalizuje proces zrychlování a motor je po celou dobu udržován v otáčkách, které zaručují ultimativní výkon a hospodárnost. Maximální možné zrychlení garantuje funkce Launch Control, která řadí automaticky tak, aby v maximální možné míře využila sílu motoru.

Osmý rychlostní stupeň snižuje ve vysokých rychlostech otáčky motoru, čímž omezuje spotřebu paliva. Zde také přichází ke slovu nově vyvinutý hydrodynamický měnič točivého momentu. 8stupňová převodovka Steptronic Sport nabízí maximální hospodárnost a neuvěřitelně plynulé změny rychlostních stupňů.

  • 8stupňová převodovka Steptronic

    8stupňová převodovka Steptronic stanovuje nová měřítka v oblastech dynamiky a hospodárnosti a je zásadním prvkem soustavy technologií BMW EfficientDynamics. Pečlivě a jemně odladěné změny převodových stupňů umožňují optimální přenos výkonu v jakékoliv rychlosti. Tím je dosaženo výrazného snížení spotřeby paliva, a přitom si řidič může užívat sportovně dynamický jízdní styl. Zejména ve vysokých rychlostech snižují dodatečné rychlostní stupně otáčky motoru, čímž klesá nejen spotřeba paliva, ale i hluk motoru.


    Spojka v hydrodynamickém měniči pomáhá – a to i v manuálním režimu. Rychlý přenos otáček motoru a precizní naladění převodovky garantují nebývale jemné změny rychlostních stupňů.


    Integrované funkce, jako je prediktivní strategie řazení a neustálé monitorování pohybu vozu a dopravní situace, znatelně ovlivňují způsob, jakým převodovka řadí. Bez ohledu na zvolený jízdní režim převodovka vždy volí nejvhodnější rychlostní stupeň. Řídicí jednotka převodovky je propojena s navigačním systémem, takže prediktivní strategie řazení podle typu silnice přepíná mezi sportovním režimem SPORT a komfortně zaměřeným programem řazení COMFORT, a zajišťuje tím méně časté řazení rychlostních stupňů.

BMW 340i Sedan.

BMW 340i Sedan.

Mocný nástup výkonu a sametový chod motoru jsou typickými znaky zážehového řadového 6válce BMW TwinPower Turbo z rodiny BMW EfficientDynamics. Tento výkonný třílitrový 6válec kombinuje plně variabilní ovládání ventilů, včetně technologie Double-VANOS, s vysokotlakým vstřikováním paliva a dvoukomorovým turbodmychadlem TwinScroll. Tím se motor v každé situaci optimálně plní. Výsledek: maximální výkon 240 kW (326 k) a maximální točivý moment 450 Nm při 1250 1/min, které modelu BMW 340i Sedan pomáhají zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h. Výsledkem různých inteligentních technologických inovací je kombinovaná spotřeba 7,3 až 6,5 litru na 100 km, s emisemi CO₂ pouze 159 až 152 g/km.
Pohonná jednotka, která potěší každého řidiče: optimálně účinný nástup výkonu v celém spektru využitelných otáček, společně s rychlými reakcemi v nízkých otíčkách a mocným zvukem – typický motor BMW.

BMW 320d Sedan EfficientDynamics Edition.

BMW 320d Sedan EfficientDynamics Edition se čtyřválcovým vznětovým motorem BMW TwinPower Turbo o objemu 2,0 l ohromí nízkou spotřebou a vysokou hospodárností. Motor disponuje výkonem 120 kW (163 k) při 4 000 1/min a dodává max. točivý moment 400 Nm v pásmu 1 750 až 2 500 1/min. To umožňuje vozu BMW 320d Sedan EfficientDynamics Edition dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,9 až 7,8 s. Kombinovaná spotřeba vozu činí pouhých 4,3 až 3,8 l na 100 km a hodnoty emisí CO2 se pohybují mezi 113 až 99 g/km.*

Vznětový dvoulitrový 4válec BMW TwinPower Turbo je neuvěřitelně pružný i v nízkých otáčkách, je vybaven novou generací přímého vstřikování Common Rail a vyniká mimořádně kultivovaným chodem. Variabilní geometrie rozváděcích lopatek dodává vysoký plnicí tlak a následně i točivý moment a silný zátah v širokém spektru otáček.

Mimořádná hospodárnost tohoto vozu je zásluhou optimalizované převodovky, nově nastaveného indikátoru řazení a dalších aerodynamických vylepšení.

PODVOZEK.

Pokud jde o podvozek, BMW řady 3 v každé své generaci nastavuje nová měřítka. Další vylepšení v oblasti tlumení, přepracované zavěšení a daleko sofistikovanější řízení společně přinášejí znatelně větší radost z řízení. Dokonalé naladění podvozku posunulo jeho chování v podélném i příčném směru o kus dál. To neplatí pouze pro standardní podvozek, ale také pro M sportovní podvozek a Adaptivní M podvozek. Kromě toho bylo upraveno rovněž řízení, přičemž pohyby karoserie jsou nyní menší a lepší je i směrová stabilita. BMW řady 3 ohromuje vynikající stabilitou na silnici, perfektní ovladatelností a mimořádnou obratností, zatímco současně nabízí maximální jízdní komfort ve všech jízdních situacích.

  • Adaptivní M podvozek

    Adaptivní M podvozek je o deset milimetrů blíže k zemi, čímž dále zvyšuje dynamický potenciál BMW řady 3. Řidič si může přizpůsobit jízdní charakteristiku vozu podle nálady – od komfortní po extréně sprotovní. Ať už zvolíte jakékoliv nastavení, elektronicky ovládané tlumiče Adaptivního M podvozku se během zlomku sekundy přizpůsobí jízdním podmínkám. Systém rovněž využívá k optimálnímu tlumení a maximální bezpečnosti vozu velkého počtu senzorů, které měří vibrace kol, stejně jako rychlost vozu.


    Pro uvolněnou jízdu lze volit režim COMFORT. Režim SPORT umožňuje výrazně sportovní nastavení podvozku se znatelně tužší chrakteristikou tlumičů. Pro extrémně dynamickou jízdu je nejlepší volbou režim SPORT+: funkce DTC (Dynamic Traction Control) je aktivní a dovoluje větší prokluz hnaných kol pro sportovnější jízdu na dynamické hranici schopností vozu. Nicméně funkce DSC není úplně vypnuta, spíše zasahuje o hodně později – v mezích toho, co je fyzicky možné a bezpečné.

  • Variabilní sportovní řízení

    Variabilní sportovní řízení s posilovačem řízení Servotronic přináší přímé a agilní jízdní vlastnosti s minimálním úsilím vynaloženým na řízení. Reaguje tak, že mění převodový poměr řízení nezávisle na aktuální rychlosti vozu a v závislosti na úhlu natočení volantu. Snižuje nutnost výrazně točit volantem pro dosažení plného rejdu. Tím se citelně zlepšuje obratnost, zejména při dynamické jízdě v ostrých zatáčkách nebo při snaze vyhnout se překážce. Také se zvyšuje komfort při parkování, zatáčení a couvání. Pro malé úhly zatočení systém poskytuje výjimečnou směrovou stabilitu a vysoký stupeň přesnosti řízení.

  • BMW xDrive

    Inteligentní systém pohonu všech kol BMW xDrive se dokonale přizpůsobí i těm nejnáročnějším podmínkám a povrchu vozovky, takže za všech okolností zajišťuje optimální trakci. Systém xDrive a kontrola jízdní stability (DSC) zajišťují, že vozidlo BMW bude stále bezpečné a stabilní. Systém xDrive ovládaný systémem snímačů DSC flexibilně a rychle rozděluje hnací sílu mezi nápravy, aby v zatáčkách zabránil přetáčivosti nebo nedotáčivosti. Zajišťuje tak mimořádnou směrovou stabilitu. Navíc zaručuje rychlé a bezpečné zrychlení i na kluzkých nebo strmých úsecích. Za kritických podmínek na silnici nemusí systém DSC tolik zasahovat. Pohon BMW xDrive tedy kombinuje všechny výhody pohonu všech kol – trakci, směrovou stabilitu a bezpečnost jízdy – s pověstnou agilitou BMW.

VOLIČ JÍZDNÍCH REŽIMŮ DRIVING EXPERIENCE CONTROL VČETNĚ REŽIMU ECO PRO.

Volič jízdních režimů Driving Experience Control dovolí řidiči vybrat si několik režimů: Comfort znamená standardní nastavení motoru a převodovky, ECO PRO je režim určený k dalšímu snížení spotřeby paliva a dynamický režim SPORT, případně SPORT+, dostane z motoru to nejlepší. Režim ECO PRO upravuje naladění převodovky Steptronic (pokud je součástí výbavy) a klimatizace s ohledem na co nejúspornější provoz a snižuje spotřebu paliva až o 20 procent. Další snížení spotřeby paliva je možné díky funkci jízdy setrvačností a výpočtu trasy ECO PRO Route. Trasy ECO PRO Route pomáhají efektivněji využívat palivo tím, že doporučí nejhospodárnější trasu k cíli a berou v úvahu hustotu provozu, individuální jízdní styl řidiče a místní podmínky. Funkce jízdy setrvačností umožňuje jet bez motoru až do rychlosti 160 km/h ve chvíli, kdy řidič sundá nohu z plynového pedálu a nesešlápne brzdový pedál. Režim COMFORT garantuje extrémně komfortní jízdní zážitek tím, že vhodně upravuje nastavení jednotlivých částí odpružení. Režimy SPORT a SPORT+ nastavují celé odpružení s ohledem na dynamičtější jízdu. Motor tak reaguje spontánněji, samočinná převodovka řadí ve vyšších otáčkách, ukazatel nejvhodnějšího převodového stupně u manuální převodovky se objevuje později a vůz jako celek reaguje daleko přímočařeji a dynamičtěji.

INTELIGENTNÍ ŘÍZENÍ ENERGIÍ.

Inteligentní řízení toků energií v BMW řady 3 Sedan je umožněno velkým množstvím standardně dodávaných technologií BMW EfficientDynamics, například v podobě ukazatele doporučeného rychlostního stupně, funkce Auto Start Stop, elektrického posilovače řízení a rekuperace kinetické energie nebo ukazatele nejvhodnějšího rychlostního stupně. Souhra mezi následujícími technologiemi přináší odpovědnou mobilitu budoucnosti již dnes.

  • Funkce Auto Start Stop

    Funkce Auto Start Stop dbá na to, aby se palivo spotřebovávalo jen v případě, kdy se vůz skutečně pohybuje. Při zastavení, například na křižovatce nebo v dopravní zácpě, funkce Auto Start Stop šetří palivo tím, že vypíná motor ve chvíli, kdy pracuje na volnoběh a řidič nemá nohu na spojkovém pedálu (manuální převodovka), nebo pokud se zcela zastaví (převodovka Steptronic).

    O tom, že je funkce Auto Start Stop aktivní, informuje kontrolka na informačním displeji. Jakmile se zařadí rychlostní stupeň (manuální převodovka) nebo sundá noha z brzdového pedálu (převodovka Steptronic), motor během zlomku sekundy opět naskočí.

    Funkce Auto Start Stop nikdy nesnižuje jízdní komfort a bezpečnost, jelikož zůstává v nečinnosti do doby, než motor dosáhne ideální provozní teploty, interiér není dostatečně vytopen/vychlazen, baterie nejsou dostatečně nabité nebo pokud se otáčí volantem. Když je potřeba, centrální řídicí jednotka znovu nastartuje motor i ve chvíli, kdy vozidlo stojí, například pokud se samovolně rozjede nebo se zamlží čelní sklo. Funkci Auto Start Stop lze stiskem tlačítka kdykoliv vypnout.

  • Rekuperace kinetické energie

    Rekuperace kinetické energie snižuje spotřebu paliva a zvyšuje hospodárnost pohonného systému. Když řidič uvolní plynový pedál nebo sešlápne pedál brzdy, elektromotor začne přeměňovat kinetickou energii vozidla na elektrickou. Elektrická energie je uchovávána ve vysokonapěťovém akumulátoru a lze ji použít k pohánění elektromotoru.

  • Elektrický posilovač řízení

    Elektrický posilovač optimálně upravuje svůj účinek podle aktuální rychlosti. Výsledkem je přímé a precizní řízení ve vysokých rychlostech a jednoduchá ovladatelnost při parkování. Řízení energii spotřebovává pouze tehdy, je-li to nezbytně nutné. Klesá tak spotřeba paliva a rovněž emise.

    Namísto hydraulického čerpadla spoléhá na elektromotor. U konvenčních systémů je čerpadlo neustále poháněno motorem, ovšem tento posilovač spotřebovává energii jen v případě, kdy kola opravdu zatáčejí. Když se volantem nepohybuje nebo je natočen v konstantním úhlu (například v táhlých zatáčkách), elektrický motor není aktivní a nespotřebovává žádnou energii. Flexibilním přizpůsobováním účinku posilovače podle aktuální jízdní situace a rychlosti vozu se zvyšuje komfort řízení.

  • Ukazatel doporučeného rychlostního stupně

    Optimální, skvěle načasované změny rychlostních stupňů pomáhají snížit spotřebu, zejména v městském provozu a při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Optimální okamžiky řazení, menší spotřeba – elektronika motoru určí na základě jízdní situace a otáček motoru nejhospodárnější rychlostní stupeň. Světelná šipka na informačním displeji naznačí, kdy je dobré řadit vyšší, anebo naopak nižší rychlostní stupeň. Systém také rozpozná, kdy vozidlo intenzivně akceleruje, a počká s doporučením podle aktuálních otáček motoru a průběhu jejich nárůstu. Srovnávací testy dokázaly, že vozidlo s ukazatelem optimálního rychlostního stupně uspoří přibližně čtyři procenta paliva.