INOVATIVNÍ. DO NEJMENŠÍHO DETAILU.

Hospodárnost v BMW řady 4 Cabrio.

Špičkový výkon převáděný s maximální účinností na hnací sílu – BMW řady 4 Cabrio spoléhá na obsáhlý soubor technologií a opatření BMW EfficientDynamics. Radost z jízdy pod širým nebem: nekompromisní dynamika téměř bez emisí.

REŽIM ECO PRO.

Režim ECO PRO napomáhá řidičům v závislosti na jejich stylu jízdy snižovat spotřebu paliva až o 20 procent – jak ukazuje interní studie BMW týkající se spotřeby paliva. Doplňkové funkce, jízda setrvačností (pouze se samočinnou převodovkou Steptronic) a funkce ECO PRO Route (obě funkce pouze s navigačním systémem Professional) skrývají potenciál dalších úspor.

  • Funkce jízdy setrvačností

    S funkcí jízdy setrvačností dokáže vozidlo lehce „klouzat“ po vozovce rychlostí až 160 km/h. Funkce se aktivuje, jakmile řidič uvolní plynový pedál a nepoužije brzdy. V režimu Sport vozidlo reaguje přímočařeji a umožňuje sportovnější styl jízdy.

  • Funkce ECO PRO Route

    Funkce ECO PRO Route také umožňuje ekonomické využívání paliva. Nabízí trasu, která je optimalizována z hlediska efektivity na základě intenzity silničního provozu, individuálního stylu jízdy a místních podmínek.

AERODYNAMIKA.

Celý návrh vozidla je odkazem filozofie BMW EfficientDynamics. Optimalizovaný aerodynamický přední nárazník a inovativní funkce podvozku snižují odpor vzduchu a spotřebu paliva. Přední nárazník představuje nápadný designový prvek, který byl navržen v souladu s filozofií BMW EfficientDynamics. Integrované vzduchové clony „Air Curtain“ vedou vzduch dvěma svislými nasávacími otvory a podél podběhů předních kol. Zvýšený proud vzduchu vytváří dojem „clony“ na vnější straně kol. Dále jsou zde umístěny vzduchové výdechy „Air Breather“, které vedou proud vzduchu do prostoru předních kol. Tyto inovativní technologie snižují turbulence a odpor vzduchu, což následně umožňuje podstatné snížení spotřeby paliva. Plochý kryt podvozku, který chrání také motorový prostor, je dalším prvkem, který podstatně zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozidla. Tyto nové prvky představují výhodu nejen v oblasti aerodynamiky: zlepšují také zvukovou izolaci a zároveň chrání proti korozi.

TECHNOLOGIE BMW TWINPOWER TURBO.

TECHNOLOGIE BMW TWINPOWER TURBO.

Zásadní snížení spotřeby paliva.

U zážehových motorů je technologie BMW TwinPower Turbo kombinací turbodmychadla TwinScroll a variabilního řízení ventilů Valvetronic včetně Double-VANOS a vysoce přesného vstřikování paliva. U vznětových motorů je speciálně optimalizovaná technologie turbodmychadla kombinována s Common Rail technologií přímého vstřikování a nejnovější variabilní geometrií lopatek. Díky tomu lze pomocí technologie BMW TwinPower Turbo zásadním způsobem snížit spotřebu paliva zážehových a vznětových motorů – a současně zvýšit výkon v širokém spektru otáček.

FUNKCE AUTO START/STOP.

Funkce Auto Start/Stop zajišťuje, že palivo je spotřebováváno pouze v případě, že je vozidlo skutečně v pohybu. Při čekání na semaforech nebo v hustém provozu napomáhá funkce Auto Start/Stop šetřit palivo vypínáním motoru vždy, když přejde vozidlo do volnoběžného režimu a vy uvolníte pedál spojky (mechanická převodovka) nebo zabrzdíte do úplného zastavení (samočinná převodovka Steptronic). Na informačním displeji je zobrazen signál, že je funkce Auto Start/Stop aktivní. Když zařadíte rychlostní stupeň (manuální převodovka) nebo uvolníte brzdový pedál (převodovka Steptronic), dojde v mžiku k opětovnému nastartování motoru. Funkce Auto Start/Stop nikdy neomezuje jízdní komfort a bezpečnost, protože zůstává neaktivní v případech, kdy motor nedosahuje ideální provozní teploty, dosud nedošlo k požadovanému vyhřátí/ochlazení interiéru, pokud je nízká úroveň nabití akumulátoru nebo když otáčíte volantem. Centrální řídicí jednotka zajistí v případě potřeby opětovné nastartování motoru, a to i u stojícího vozidla – například pokud vozidlo začne popojíždět nebo v případě zamlžení čelního skla. Funkci Auto Start/Stop lze kdykoliv deaktivovat stisknutím tlačítka.

REKUPERACE KINETICKÉ ENERGIE.

REKUPERACE KINETICKÉ ENERGIE.

Rekuperace kinetické energie.

Pokaždé, když se brzdí, dochází k uvolňování kinetické energie, která byla až donedávna nevyužita. Systém rekuperace kinetické energie využívá tohoto dlouho přehlíženého potenciálu. Využívá energii, která je generována pokaždé, když brzdíte nebo sundáte nohu z plynu, a přemění ji na elektřinu. Tato elektřina se následně používá na dobíjení baterie. Systém inteligentního řízení toků energií umožňuje, že alternátor nemusí běžet trvale, což snižuje zatížení motoru při akceleraci. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu – pro BMW EfficientDynamics typické.

 

 

 

 



UKAZATEL DOPORUČENÉHO RYCHLOSTNÍHO STUPNĚ.

UKAZATEL DOPORUČENÉHO RYCHLOSTNÍHO STUPNĚ.

Vždy nejvhodnější rychlostní stupeň.

Optimální řazení rychlostních stupňů vede k nižší spotřebě paliva – elektronika motoru identifikuje na základě jízdních podmínek a otáček motoru nejhospodárnější rychlostní stupeň. Na informačním displeji se rozsvítí šipka, která vás upozorní, že nastal okamžik, kdy je hospodárnější přeřadit na vyšší nebo nižší rychlostní stupeň. Systém také rozpozná razantní akceleraci a dokud nedojde k poklesu otáček motoru, prodlouží odpovídajícím způsobem interval pro doporučení změny rychlostního stupně. Doporučení týkající se nejvhodnějšího rychlostní stupně jsou zobrazovány také řidičům se samočinnou převodovkou Steptronic, pokud využívají režim manuálního řazení. Srovnávací testy prokázaly, že vozidla vybavená ukazatelem doporučeného rychlostního stupně spotřebují přibližně o pět procent méně paliva.

 

 

 

ELEKTRICKÝ POSILOVAČ ŘÍZENÍ.

ELEKTRICKÝ POSILOVAČ ŘÍZENÍ.

Optimální pocit při řízení.

Každé otočení volantem znamená spotřebu energie. Proč by však měla být energie spotřebovávána, i když volantem neotáčíte? Elektrický posilovač řízení BMW je aktivní pouze v případě potřeby. Na rozdíl od běžných hydraulických posilovačů řízení toto řešení od BMW využívá energii pouze při skutečném otáčení volantu. Pokud je volant v klidu – např. při jízdě na dálnici vysokou rychlostí v přímém směru – není elektromotor v činnosti.