SNIŽOVÁNÍ SPOTŘEBY. S RADOSTÍ.

Hospodárnost v BMW řady 4 Coupé.

BMW řady 4 Coupé je vybaveno komplexním souborem opatření a technologií BMW EfficientDynamics pro větší radost z jízdy a nižší emise.

AERODYNAMIKA.

Celý návrh vozidla je odkazem filozofie BMW EfficientDynamics. Optimalizovaný aerodynamický nárazník a inovativní zdokonalení funkcí podvozku snižují odpor vzduchu a spotřebu paliva. Přední nárazník představuje nápadný designový prvek, který byl navržen v souladu s filozofií BMW EfficientDynamics. Integrované vzduchové clony „Air Curtain“ vedou vzduch dvěma svislými nasávacími otvory a podél podběhů předních kol. Zvýšený proud vzduchu vytváří dojem „clony“ na vnější straně kol. Dále jsou zde umístěny vzduchové výdechy „Air Breather“, které vedou proud vzduchu do prostoru předních kol. Tyto inovativní technologie snižují turbulence a odpor vzduchu, což následně umožňuje podstatné snížení spotřeby paliva. Plochý kryt podvozku, který chrání také motorový prostor, je dalším prvkem, který podstatně zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozidla. Tyto nové prvky představují výhodu nejen v oblasti aerodynamiky: zlepšují také akustickou izolaci a umožňuje lepší ochranu proti korozi.

REŽIM ECO PRO.

Když přepnete do režimu ECO PRO, vše je rázem podřízeno nízké spotřebě a v závislosti na vašem stylu jízdy je možné dosáhnout úspory paliva až o 20 procent (podle interní studie spotřeby paliva BMW). Dalších pět procent lze ušetřit díky doplňkovým funkcím jízdy setrvačností (pouze se samočinnou převodovkou Steptronic) a režimu ECP PRO Route. Tento režim optimalizuje reakce motoru a převodovky, stupně řazení a inteligentně přizpůsobuje průběh vyhřívání/klimatizace. Na hlavním displeji jsou zobrazeny všechny technologie EfficientDynamics, které se v daném okamžiku starají o snižování vaší spotřeby paliva. Další funkcí režimu ECO PRO je funkce jízdy setrvačností v kombinaci se samočinnou převodovkou Steptronic: Pokud není při rychlosti 50 km/h až 160 km/h požadována hnací síla, dojde k odpojení motoru a vozidlo se pohybuje vlastní setrvačností.

  • Funkce ECO PRO Route

    Režim ECO PRO zahrnuje také funkci ECO PRO Route, která v kombinaci s novou generací navigačního systému Professional využívá různé parametry, jako je např. individuální způsob jízdy, a také aktuální dopravní situace a jízdní podmínky, pro výpočet nejvýhodnější trasy s ohledem na spotřebu paliva. Palubní počítač zobrazuje vaši bonusovou dojezdovou vzdálenost, jinými slovy řečeno, kolik kilometrů navíc jste získali díky využívání režimu ECO PRO.

MOTORY BMW TWINPOWER TURBO.

U zážehových motorů je technologie BMW TwinPower Turbo kombinací turbodmychadla TwinScroll a variabilního řízení ventilů Valvetronic, Double-VANOS a vysoce přesného vstřikování paliva High Precision Injection. U vznětových motorů je použita Common Rail technologie přímého vstřikování a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Díky tomu lze pomocí technologie BMW TwinPower Turbo zásadním způsobem snížit spotřebu paliva zážehových a vznětových motorů – a současně zvýšit výkon v širokém spektru otáček.

FUNKCE AUTO START/STOP.

Funkce Auto Start/Stop zajišťuje, že palivo je spotřebováváno pouze v případě, že je vozidlo skutečně v pohybu. Při čekání na semaforech nebo v hustém provozu napomáhá funkce Auto Start/Stop šetřit palivo vypínáním motoru vždy, když přejde vozidlo do volnoběžného režimu a vy uvolníte pedál spojky (manuální převodovka) nebo zabrzdíte do úplného zastavení (převodovka Steptronic).
Na informačním displeji je zobrazen signál, že je funkce Auto Start/Stop aktivní. Jakmile zařadíte rychlostní stupeň (manuální převodovka) nebo uvolníte brzdový pedál (převodovka Steptronic), dojde ihned k opětovnému nastartování motoru, takže můžete plynule pokračovat v jízdě.

  • Bezpečně a pohodlně

    Funkce Auto Start/Stop nikdy neomezuje jízdní komfort a bezpečnost, protože zůstává neaktivní v případech, kdy motor nedosahuje ideální provozní teploty, dosud nedošlo k požadovanému vyhřátí/ochlazení interiéru, pokud je nízká úroveň nabití akumulátoru nebo když otáčíte volantem. Centrální řídicí jednotka zajistí v případě potřeby opětovné nastartování motoru, a to i u stojícího vozidla. Například pokud vozidlo nastartuje pro jízdu vpřed nebo v případě zamlžení čelního skla. Funkci Auto Start-Stop lze kdykoliv stisknutím tlačítka deaktivovat.

REKUPERACE KINETICKÉ ENERGIE.

REKUPERACE KINETICKÉ ENERGIE.

Snížení spotřeby paliva.

Rekuperace kinetické energie: Pokaždé, když řidič brzdí, dochází ke generaci kinetické energie, která mizí nevyužita. Systém regenerace kinetické energie tohoto potenciálu využívá a tuto energii vznikající při zpomalování nebo při sundání nohy z plynového pedálu přeměňuje na elektřinu. Tato elektřina je následně využívána pro dobíjení akumulátoru vozidla. Systém inteligentního rozdělování energie funguje tak, že již není nutný trvalý chod alternátoru, což napomáhá snižovat zatížení motoru. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu – klasické prvky filozofie BMW EfficientDynamics.

 

 



UKAZATEL DOPORUČENÉHO RYCHLOSTNÍHO STUPNĚ.

UKAZATEL DOPORUČENÉHO RYCHLOSTNÍHO STUPNĚ.

Vždy nejvhodnější rychlostní stupeň.

Optimální, perfektně načasované změny převodových stupňů mohou pomoci šetřit palivo, zejména v městském provozu a při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Optimální řazení rychlostních stupňů, nižší spotřeba paliva – elektronika motoru identifikuje na základě jízdních podmínek a otáček motoru nejhospodárnější rychlostní stupeň. Na informačním displeji se rozsvítí šipka, která vás upozorní, že nastal okamžik, kdy je hospodárnější přeřadit na vyšší nebo nižší rychlostní stupeň. Systém také rozpozná razantní akceleraci a dokud nedojde k poklesu otáček motoru, prodlouží odpovídajícím způsobem interval pro doporučení změny rychlostního stupně. Doporučení týkající se nejvhodnějšího rychlostní stupně jsou zobrazovány také řidičům se samočinnou převodovkou Steptronic, pokud využívají režim manuálního řazení. Srovnávací testy prokázaly, že vozidla vybavená ukazatelem doporučeného rychlostního stupně spotřebují přibližně o pět procent méně paliva.

ELEKTRICKÝ POSILOVAČ ŘÍZENÍ.

Řízení vybavené elektrickým posilovačem poskytuje optimální odezvu a ovladatelnost. Je méně náchylné na rázy a aktivní tlumení dokonce redukuje i oscilační a houpavé pohyby. Pomocí volitelného sportovního spínače můžete charakteristiku řízení kdykoliv upravit pro ostřejší nastavení. Na rozdíl od konvenčního posilovače řízení nevyužívá elektrický posilovač hydraulický systém, ale jedná se o inteligentní řešení ovládané pomocí elektromotoru. Výhoda: Motor je v provozu pouze v případě, když je činnost posilovače řízení skutečně vyžadována – jakmile začnete otáčet volantem. Při přímé jízdě vpřed – která statisticky představuje 90 procent veškerých jízd – zůstává neaktivní a nespotřebovává absolutně žádnou energii. Výsledek: řízení s elektrickým posilovačem napomáhá ve srovnání s vozidly využívajícími hydraulické systémy snižovat průměrnou spotřebu paliva vozidla přibližně o 0,3 litru/100 kilometrů, což zásadním způsobem přispívá k lepší hospodárnosti. Vzhledem k tomu, že se nepoužívá žádný hydraulický olej, jsou sníženy také nároky na údržbu i míra znečištění životního prostředí.

  • Servotronic

    U některých modelů lze systém řízení zkombinovat se systémem Servotronic. Ten umožňuje účinek posilovače nepřetržitě upravovat podle rychlosti vozidla. V závislosti na naměřené rychlosti vypočítává optimální účinek posilovače řízení a do jeho motoru následně posílá potřebné množství energie. Při jízdě nízkou rychlostí, např. v úzkých a klikatých uličkách, tak řízení vyžaduje pouze minimální úsilí. Když však rychlost vzroste, řízení příjemně ztuhne, aby byl zajištěn přesnější kontakt s vozovkou i optimální směrová stabilita.