ZAMĚSTNEJTE SPOLEHLIVÉ POMOCNÍKY.

Asistenční systémy řidiče BMW ConnectedDrive v BMW řady 4 Gran Coupé.

Nepřeberné množství inovativních technologií vám různými způsoby poskytuje podporu a zaručuje vysokou míru pohodlí a bezpečnosti. Vy se tak můžete zaměřit na jedinou důležitou věc svého života – bezstarostnou radost z jízdy.*

* Některé Asistenční systémy nejsou k dispozici ve všech zemích EU. Informujte se u svého prodejce.

DRIVING ASSISTANT.

Součástí výbavy Driving Assistant jsou kamerové systémy varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě.

Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu sleduje vodorovné dopravní značení a upozorní řidiče vibracemi volantu na nechtěné opuštění jízdního pruhu při rychlostech nad 70 km/h. Výstraha se neaktivuje, pokud je změna jízdního pruhu úmyslná, tj. když dojde k zapnutí směrového ukazatele. Zatímco systém upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu s funkcí automatické aktivace brzd ve městě varuje před hrozící srážkou s vpředu jedoucími vozidly, systém varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě upozorňuje na hrozící srážku s chodci. Pokud vozidlo před vámi prudce zabrzdí, aktivuje se upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a Vaše BMW okamžitě zareaguje. Systém funguje v několika krocích. Nejprve se zobrazí varovný symbol, který se následně rozbliká, a zároveň zazní výstražný zvukový signál, a nakonec automobil začne pozvolna brzdit (při jízdě rychlostí do 60 km/h). Systém varování před přítomností osob funguje při rychlostech v rozmezí 10 až 60 km/h. V případě bezprostředního nebezpečí kolize s chodcem se rozezní akustický výstražný signál. Pokud systém vyhodnotí, že vozu hrozí možná kolize, v brzdové soustavě v tu chvíli dojde ke zvýšení tlaku, aby se dosáhlo rychlejší odezvy brzd. V případě nutnosti reagovat na nenadálou dopravní situaci systém začne sám brzdit. Tuto funkci může negativně ovlivnit tma nebo mlha.

BMW HEAD-UP DISPLEJ.

Plnobarevný BMW Head-up displej promítá důležité informace o jízdě přímo do Vašeho zorného pole a Vy se tak můžete plně koncentrovat na řízení.

Displej zobrazuje informace o rychlosti a – v závislosti na výbavě – navigační pokyny, informace o maximální povolené rychlosti a zákazu předjíždění, seznam kontaktů z telefonu a seznam multimédií, spolu s informacemi a výstrahami z různých jízdních asistenčních systémů. Barevné ikony promítané na čelní sklo jsou zobrazovány ve zvláště vysokém rozlišení. Promítaný obraz vypadá, jako kdyby byl 2,3 m před vozidlem. Tyto parametry v kombinaci s optimálním umístěním displeje umožňují rychlé a pohodlné čtení údajů, aniž by byla Vaše pozornost odváděna od řízení. Jas projekce se automaticky přizpůsobuje venkovním světelným podmínkám. Zobrazení displeje má denní a noční režim. Displej je výškově nastavitelný. Řidič si může také zvolit, jaké informace kromě aktuální rychlosti a výstrah z jízdních asistenčních systémů se budou na Head-up displeji zobrazovat.

Navigační systém Professional s dotykovým ovladačem iDrive Touch.

Navigační systém Professional se vyznačuje elegantním designem a mimořádným rozsahem nabízených služeb: Jde o jednoduchý a snadno ovladatelný navigační systém, který je integrální součástí vozu BMW a jako takový je projektován v souladu s konceptem ovládání iDrive a využívá ovladač iDrive s dotykovou funkcí. Systém se skládá z handsfree sady s USB rozhraním a hlasovým ovládáním a z rádia BMW Professional s DVD mechanikou a pamětí 20 GB pro audio soubory. Kromě toho se dokáže připojit k systému dopravních informací v reálném čase (RTTI). Zabudovaný barevný LCD displej s úhlopříčkou 8,8" s možností rozdělení obrazovky na dvě části je navržen pro optimální čitelnost a přehlednost.

Ovladač iDrive s dotykovou funkcí disponuje tlačítky pro přímý přístup do nabídky, osmi programovatelnými tlačítky funkcí a hlasovým ovládáním. Dotykové rozhraní nabízí uživateli intuitivnější ovládání a umožňuje zadat cíl cesty do navigace pohybem prstu po dotykové ploše, která snímá tahy napsaných písmen. Trojrozměrné navigační mapy, které využívají satelitní snímky a fotorealistické vyobrazení zajímavých míst, umocňují bezprostřední zážitek z jízdy.

Zákazník může získat bezplatnou aktualizaci navigačních map u autorizovaných prodejců BMW po dobu tří let. V rámci služeb BMW ConnectedDrive ve vybraných zemích Evropy jsou navigační mapy automaticky aktualizovány až čtyřikrát ročně po dobu tří let.

Navigační systém Professional

UKAZATEL RYCHLOSTNÍCH LIMITŮ.

UKAZATEL RYCHLOSTNÍCH LIMITŮ.

Bezpečnost především: Informace o rychlostních omezeních včetně ukazatele zákazu předjíždění zobrazuje aktuální rychlostní limit na přístrojové desce, stejně jako informace o úsecích se zákazem předjíždění. Toto je zobrazeno na informačním displeji na přístrojové desce nebo na BMW Head-Up displeji. Speciální kamera rozpoznává příslušné dopravní značky. Tyto informace jsou spolu s údaji navigačního systému zpracovávány řídicí jednotkou. V kombinaci s dalšími funkcemi, např. dešťovým senzorem, dokáže systém rozpoznat také variabilní rychlostní omezení – například za deště nebo v určitou denní hodinu. To znamená, že řidič bude vždy dobře informován o silnici před vozidlem. Tato funkce vyžaduje navigační systém Professional nebo Business.

AKTIVNÍ OCHRANA.

Aktivní ochrana představuje systém preventivní ochrany cestujících, který je součástí BMW ConnectedDrive.

Pokud za jízdy nastane krizová situace, předepnou se podle potřeby přední bezpečnostní pásy a zavřou se přední okna, stejně jako střešní okno, pokud je jím vůz vybaven. Příkladem krizové situace je nouzové brzdění nebo přílišná nedotáčivost nebo přetáčivost vozu.

Pokud je Váš vůz vybaven systémem upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu nebo systémem upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu s automatickou aktivací brzd, systém je schopen předvídat hrozící srážku s vpředu jedoucími nebo stojícími vozidly (v rámci možností systému).

Za určitých podmínek může systém po kolizi zastavit vůz bez zásahu řidiče. Tím se snižuje pravděpodobnost další srážky a minimalizuje škoda způsobená během střetu.

Asistent sledování bdělosti navíc monitoruje řidiče a dokáže na něm včas rozpoznat známky únavy. Tento systém analyzuje pohyby volantu a reaguje na chování řidiče, které vybočuje z průměru. Na hlavním displeji pak zobrazí doporučení, aby si řidič udělal přestávku.

KAMEROVÉ SYSTÉMY.

Několik různých kamerových systémů vám umožňuje sledovat dění okolo vozidla, a to i v nepřehledných situacích. Díky BMW ConnectedDrive.

  • Zadní kamera

    Zadní kamera umožňuje řidiči sledovat na hlavním displeji oblast za vozidlem při couvání a parkování. Zadní kamera zlepšuje přehled při couvání rychlostí nižší než 20 km/h, například při parkování. Interaktivní vodicí čáry označují, zda je zvolené parkovací místo pro vaše vozidlo dostatečně a poskytují pomoc během parkování tím, že na hlavním displej barevně zobrazují dostupnost vybraného parkovacího místa. Je-li vůz vybaven tažným zařízením, zadní parkovací kamera nabízí také funkci přiblížení obrazu, která výrazně usnadňuje připojení přívěsu.

  • Surround View

    Monitorování prostoru v okolí vozidla Surround View vám pomůže při parkování a couvání v nepřehledných situacích. Oblasti po stranách a za vozidlem jsou zobrazeny na hlavním displeji z ptačí perspektivy (pohled shora).
    Také je k dispozici systém bočního zobrazení Side View, který se stará o větší bezpečnost v nepřehledných výjezdech (např. křižovatky nebo výjezdy se špatným výhledem). Dvě digitální kamery v rozích předního nárazníku snímají dopravní situaci a obraz přenášejí na hlavní displej. Řidič je tak s předstihem informován o blížícím se vozidle a může adekvátně zareagovat.

PARKOVACÍ ASISTENT.

Parkovací asistent usnadňuje podélné parkování. Bez ohledu na to, zda je aktivován, systém měří velikost potenciálního parkovacího místa, okolo kterého vůz projíždí nízkou rychlostí (nižší než 35 km/h) a v maximální vzdálenosti 1,5 m od řady zaparkovaných vozidel.

Pokud je rozestup mezi zaparkovanými vozy adekvátní, pak stačí zapnout směrový ukazatel a parkovací asistent převezme ovládání volantu, zatímco řidič obsluhuje pouze pedál plynu, brzdu a řadicí páku. Systém také zobrazuje informace na hlavním displeji a vydává doplňkové akustické signály. Parkování je pak mnohem pohodlnější a bezpečnější.