MÉNĚ ZDROJŮ. VÍCE RADOSTI Z JÍZDY.

Hospodárnost v BMW řady 5 Gran Turismo.

BMW řady 5 Gran Turismo exceluje také v oblasti úspornosti. Každé BMW řady 5 je vybaveno souborem opatření a technologií BMW EfficientDynamics, které značně snižují spotřebu paliva a také množství toxických emisí – to vše pro ještě větší radost z jízdy.

BMW 520d.

Vznětový 4válec BMW TwinPower Turbo dosahuje z objemu 2,0 l výjimečného výkonu 135 kW (184 k). Kombinace přímého vstřikování paliva Common Rail a turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek nabízí maximální rychlost 215 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Maximální točivý moment 380 Nm je k dispozici v rozmezí 1750 až 2750 1/min. Nízká průměrná spotřeba paliva: 5,5 l/100 km a emise CO2 144 g/km.

REŽIM ECO PRO.

Dalších pět procent paliva lze uspořit doplňkovými funkcemi v podobě jízdy setrvačností (pouze s převodovkou Steptronic) nebo volby optimální trasy ECO PRO (pouze s Navigačním systémem Professional). V režimu ECO PRO dojde k upravení charakteristiky plynového pedálu a strategie řazení převodovky, stejně tak jako k optimalizaci činnosti systému topení a klimatizace. Na kontrolním displeji lze sledovat, která z technologií BMW EfficientDynamics právě přispívá ke snížení spotřeby paliva. K dispozici máte také rady ECO PRO, jež úpravou jízdního stylu umožní uspořit další palivo.

  • Jízda setrvačností

    Další funkcí režimu ECO PRO je funkce jízdy setrvačností v kombinaci s převodovkou Steptronic: pokud jede vozidlo rychlostí 50–160 km/h, řidič uvolní plynový pedál a nepoužívá brzdy, systém odpojí motor a vozidlo se pohybuje pouze vlastní setrvačností – tj. nevyužívá při jízdě motor.

  • Funkce ECO PRO Route

    Součástí režimu ECO PRO je také výpočet optimální trasy z pohledu spotřeby paliva Navigačním systémem Professional. Ten bere v potaz mnoho parametrů, jakými jsou například jízdní styl řidiče, dopravní situace či podmínky na silnici, a podle nich dokáže vypočítat optimální trasu vyžadující minimum paliva. Palubní počítač zobrazuje dojezd, který je automobil schopen ujet na palivo uspořené režimem ECO PRO.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Motory BMW byly ve své době vždy o krok napřed, protože již od roku 1917 představují hlavní kvalifikaci společnosti BMW. Motory BMW řady 5 Gran Turismo jsou toho zvláště působivým důkazem. Díky svému špičkovému výkonu, bezprostředním reakcím a příkladně hladkému chodu splňují nejvyšší standardy kultivovaného jízdního komfortu.
Technologie BluePerformance, která je součástí standardní výbavy všech vozidel se vznětovými motory, je orientovaná na budoucnost a přispívá k dalšímu snížení emisí výfukových plynů. Kromě filtru pevných částic a oxidačního katalyzátoru se o snižování NO2 ve výfukových plynech stará katalyzátor oxidů dusíku. U některých modelů je zajištěno snižování obsahu oxidů dusíku jiným způsobem: pomocí katalyzátoru SCR (SCR = selektivní katalytická redukce) se vstřikováním AdBlue. Chemická reakce, která je spuštěna vstřikováním roztoku močoviny AdBlue významně snižuje obsah NO2. V dlouhodobém provozu se tak jedná o jedno z nejčistších vozidel se vznětovým motorem na světě, jehož emise se neustále snižují. To napomáhá ve standardním provedení splňovat přísnou emisní normu Euro 6.

REKUPERACE KINETICKÉ ENERGIE.

Rekuperace kinetické energie: Pokaždé, když řidič brzdí, dochází ke generaci kinetické energie, která mizí nevyužita. Systém regenerace kinetické energie tohoto potenciálu využívá a tuto energii vznikající při zpomalování nebo při sundání nohy z plynového pedálu přeměňuje na elektřinu. Při jízdě setrvačností shromažďuje energii, která se vytváří při každém brzdění nebo uvolnění pedálu plynu, a převádí ji na elektrickou energii. Tato elektřina je následně využívána pro dobíjení akumulátoru vozidla. Systém inteligentního rozdělování energie funguje tak, že již není nutný trvalý chod alternátoru, což napomáhá snižovat zatížení motoru. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu – klasické prvky filozofie BMW EfficientDynamics.

FUNKCE AUTO START/STOP.

Funkce Auto Start/Stop zajišťuje, že palivo je spotřebováváno pouze v případě, že je vozidlo skutečně v pohybu. Při čekání na semaforech nebo v hustém provozu napomáhá funkce Auto Start/Stop šetřit palivo vypínáním motoru vždy, když přejde vozidlo do volnoběžného režimu a vy uvolníte pedál spojky (manuální převodovka) nebo zabrzdíte do úplného zastavení (převodovka Steptronic). Na informačním displeji je zobrazen signál, že je funkce Auto Start/Stop aktivní. Jakmile zařadíte rychlostní stupeň (manuální převodovka) nebo uvolníte brzdový pedál (převodovka Steptronic), dojde ihned k opětovnému nastartování motoru, takže můžete plynule pokračovat v jízdě. Funkce Auto Start/Stop nikdy neomezuje jízdní komfort a bezpečnost, protože zůstává neaktivní v případech, kdy motor nedosahuje ideální provozní teploty, dosud nedošlo k požadovanému vyhřátí/ochlazení interiéru, pokud je nízká úroveň nabití akumulátoru nebo když otáčíte volantem. Centrální řídicí jednotka zajistí v případě potřeby opětovné nastartování motoru, a to i u stojícího vozidla. Například pokud vozidlo nastartuje pro jízdu vpřed nebo v případě zamlžení čelního skla. Funkci Auto Start/Stop lze kdykoliv deaktivovat stisknutím tlačítka.