ELEGANCE. PŘENESENÁ NA SILNICI.

Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW řady 7.

ELEGANCE. PŘENESENÁ NA SILNICI.

Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW řady 7.

Inovativní lehká konstrukce, průkopnické pohonné jednotky a vysoce inteligentní řízení toků energií jsou těmi nejlepšími příklady: inovace inženýrů BMW EfficientDynamics stanovují nová měřítka. V BMW řady 7 se spojují v mistrovskou dokonalost. Výsledkem je optimální kombinace jízdního komfortu, dynamiky a hospodárnosti.

ELEGANCE. PŘENESENÁ NA SILNICI.Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW řady 7.

Inovativní lehká konstrukce, průkopnické pohonné jednotky a vysoce inteligentní řízení toků energií jsou těmi nejlepšími příklady: inovace inženýrů BMW EfficientDynamics stanovují nová měřítka. V BMW řady 7 se spojují v mistrovskou dokonalost. Výsledkem je optimální kombinace jízdního komfortu, dynamiky a hospodárnosti.

BMW ŘADY 7 SEDAN S DVANÁCTIVÁLCOVÝMI MOTORY.

Modely BMW M760Li xDrive a BMW M760Li xDrive V12 Excellence představují první automobily s technologií M Performance, které společnost BMW M GmbH vytvořila na základě BMW řady 7 Sedan. Dva vrcholné modely této řady disponují dvanáctiválcovými zážehovými motory M Performance TwinPower Turbo. BMW M760Li xDrive představuje variantu s maximální dynamikou, zatímco model V12 Excellence se zaměřuje spíše na luxusnější charakter vozidla. Oba modely se vyznačují prémiovými prvky exteriéru a interiéru řady BMW Individual. Byly vyrobeny dva automobily, které ohromují špičkovou kombinací čiré dynamiky, komfortu a inovací. Konstruktéři společnosti BMW M GmbH znovu dokázali zúročit své zkušenosti s vývojem exkluzivních a sportovních vozidel.

  • Dvanáctiválcový zážehový motor M Performance TwinPower Turbo

    Dvanáctiválcový zážehový motor M Performance TwinPower Turbo zahrnuje kombinaci vynikajícího výkonu a hnací síly, která neustává ani ve vyšším rozsahu otáček, a stanovuje tak nový standard v tomto segmentu vozidel. Jednotka pohonu vás ohromí charakteristikou otáček a výkonem typickými pro provedení M Performance: Maximální točivý moment 800* Nm je k dispozici již od 1 500* 1/min. Motor se zdvihovým objemem 6,6 litru poskytuje maximální výkon 448* kW (610* k) při 5 250* až 6 000* 1/min. BMW řady 7 Sedan s dvanáctiválcovým motorem dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,7* sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Tento ohromující výkon s kombinovanou spotřebou paliva 12,6* litrů na 100 km a emisemi CO2 ve výši 299* g/km je důkazem výjimečného souznění dynamiky a hospodárnosti – a znovu podtrhuje bohaté zkušenosti konstruktérů společnosti BMW.

    M sportovní výfukový systém modelu M760Li xDrive (který není u modelu V12 Excellence k dispozici) byl optimalizován s ohledem na sportovně charismatický zvuk a zpětný tlak výfukových plynů.

    * Tyto údaje představují pouze předběžné hodnoty, které zatím nebyly potvrzeny.

  • Typická jízdní dynamika M Performance

    Vlastnosti BMW řady 7 Sedan s dvanáctiválcovými motory zahrnují systém regulace aktivního odpružení Executive Drive Pro se vzduchovým odpružením obou náprav, dynamickou kontrolu tlumičů, integrované aktivní řízení a inteligentní pohon všech kol xDrive. Díky specifické kalibraci M Performance poskytuje tento systém výjimečně sportovní jízdní dynamiku, a také maximální jízdní komfort.

    Systém inovativního odpružení Executive Drive Pro zahrnuje zdokonalený Dynamic Drive System pro snížení náklonu karoserie. Tento elektromechanický systém pomocí rychlého a přesného nastavení vyrovnává působení příčných sil na karoserii při rychlém projíždění zatáček a byl speciálně kalibrován pro nová BMW řady 7 Sedan s dvanáctiválcovými motory, aby zajistil dynamický charakter vozidel.

    Jízdní dynamika je také zvýšena integrovaným aktivním řízením, které pomocí nastavení úhlu natočení předních a zadních kol v závislosti na rychlosti ještě zvyšuje manévrovatelnost a směrovou stabilitu vozidla. Inteligentní systém pohonu všech kol BMW xDrive, který byl vyvinut se zvláštním důrazem na zadní nápravu, rozděluje hnací sílu v závislosti na příslušném součiniteli tření a jízdní situaci na všechna čtyři kola a zajišťuje tak skutečně optimální trakci a jízdní dynamiku.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Ať už je vaším cílem maximální výkon nebo minimální spotřeba paliva, pro BMW je vždy nejdůležitější zprostředkovat typickou BMW radost z jízdy. BMW EfficientDynamics je strategie, kterou BMW vyvinulo s cílem minimalizovat spotřebu paliva a emise CO2. Současně má zvýšit dynamiku vozu a radost z jízdy. Jedná se o komplexní balíček technologií, který zahrnuje motor, hospodaření s energií a celkovou koncepci vozu. Je standardní součástí všech vozů BMW. Nová generace zážehových a vznětových motorů v rodině BMW TwinPower Turbo má zásluhu na vyšším výkonu a nižší spotřebě paliva. Optimalizovaná aerodynamika přispívá ke zvýšení hospodárnosti, stejně jako přístup BMW EfficientLightweight, který současně snižuje hmotnost vozu a zvyšuje jeho tuhost tím, že na jednotlivých místech používá ty správné materiály. Toto je ukázka působivého náskoku BMW v oblasti inovací, jediného výrobce velkoobjemových automobilů, který používá ultralehká a obzvláště pevná uhlíková vlákna (CFRP) jako klíčový materiál. Jedná se o komplexní sadu technologií, zahrnující systém inteligentního řízení toků energií a volitelného režimu ECO PRO, který podporuje jízdu zaměřenou na spotřebu paliva. BMW se také soustředí na pokrokové pohony, jako je technologie BMW eDrive se 100% elektrickým pohonem a plug-in hybridní vozy.

BMW EFFICIENTLIGHTWEIGHT.

BMW EFFICIENTLIGHTWEIGHT.

BMW EfficientLightweight se kromě rozvíjení konceptu lehké konstrukce a inteligentních kombinací materiálů soustředí také na neustálé detailní zlepšování všech komponent. Použití hliníku, vysokopevnostní oceli, hořčíku a uhlíkových kompozitů (karbonu), ze kterých je vyrobeno karbonové jádro Carbon Core, přispívá k masivnímu a cílenému snižování hmotnosti vozu, zatímco současně zvyšuje jeho pevnost. Tento fakt je evidentní ve snížení hmotnosti až o 130 kg ve srovnání s předchozí generací, a to navzdory bohatší nabídce komfortních a bezpečnostních funkcí. Kromě toho, spolupráce inteligentní hybridní konstrukce a optimalizovaných technologií svařování zaručuje vyvážené rozložení hmotnosti a další snížení těžiště vozu. V důsledku toho BMW EfficientLightweight stanovuje nová měřítka v oblasti inteligentní lehké konstrukce. Nové BMW řady 7 snížilo ve srovnání s modelem předchozí generace emise CO2 o dalších 25 %. Tato úspora prochází celým hodnotovým řetězcem (od těžby surovin, přepravní vzdálenosti po recyklaci), zahrnuje optimalizovaný výrobní proces (optimalizované využití materiálů, obnovitelné zdroje ve výrobních závodech BMW) a udržitelné vlastnosti produktů (druhotné použití hliníku, recyklované termoplastické syntetické materiály).

KARBONOVÉ JÁDRO.

Základním prvkem BMW EfficientDynamics v BMW řady 7 je použití inovativní smíšené konstrukce karoserie. Použití oceli, hliníku a obzvláště inovativních plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CRFP) nejen plní všechny požadavky na jízdní dynamiku a komfort, ale také stanovuje zcela nové standardy ve třídě luxusních vozů. V centru komplexního přístupu stojí karbonové jádro Carbon Core, které oproti klasickému ocelovému nabízí nižší hmotnost a vyšší torzní tuhost karoserie. Společně s neustálým snižováním hmotnosti od celkového konceptu až po ten nejmenší detail, karbonové jádro umožňuje dosáhnout téměř optimálního rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy v poměru 50:50 a ještě více snižuje těžiště vozu. Stručně řečeno, představuje ideální DNA vozu pro maximální jízdní komfort, zatímco se pyšní zlepšenou ovladatelností a agilitou, stejně jako nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi. Tímto způsobem BMW EfficientDynamics inteligentně spojuje maximální efektivitu s maximální jízdní dynamikou a demonstruje své technologické schopnosti v oblasti inovativní lehké konstrukce

AERODYNAMIKA.

Aerodynamika je důležitou oblastí hraje klíčovou roli v optimalizaci nesčetných požadavků kladených na vozidlo – jako je odpor vzduchu, jízdní stabilita a akustika. Pokud jde o BMW EfficientDynamics, nejdůležitější roli hraje odpor vzduchu, a tedy i tzv. součinitel odporu vzduchu, jakožto měřítko aerodynamiky vozu. Součinitel odporu vzduchu je ze 40 % ovlivněn proporcemi karoserie, z 20 % podvozkem, z 30 % koly a z 10 % funkčními otvory. Nejefektivnější oblast pro optimalizaci nabízejí podběhy kol a funkční otvory, protože základní tvar je z velké části ovlivněna designem vozu a podvozek je již kompletně zakrytý. Odpor vzduchu nejvýrazněji snižují vzduchové průduchy Air Breather za předními koly a vzduchové clony v předním nárazníku, stejně jako aktivní přední maska chladiče Active Air Stream s viditelnými vzduchovými otvory mezi lamelami chladiče, které se elektricky otevírají a zavírají podle potřeby. Kromě toho se vzduchové odpružení na obou nápravách při rychlosti 120 km/h automaticky sníží o 10 mm, čímž ještě více sníží odpor vzduchu. Díky všem vylepšením se odpor vzduchu snížil ve srovnání s předchozí generací o 10 %.

  • Přední maska chladiče Active Air Stream

    Přední maska chladiče Active Air Stream reprezentuje špičkovou aerodynamiku. Pokud není chladicí vzduch potřeba, maska chladiče elektronicky uzavře své nasávací otvory, čímž sníží množství vzduchu pronikajícího do motorového prostoru. Optimalizuje tím jak aerodynamiku, tak i spotřebu paliva.

  • Vzduchové clony Air Curtain

    Vzduchové clony snižují velmi jednoduchým, avšak nesmírně efektivním způsobem odpor vzduchu. Dva úzké kanálky usměrňují proudění vzduchu přes přední nárazník za přední kola. Omezují se tak turbulence vzduchu v podbězích kol, což snižuje spotřebu paliva a produkci emisí CO2. Další výhodou vzduchových clon je to, že přispívají k lepšímu chlazení důležitých komponentů vozu.

  • Vzduchové průduchy Air Breather

    Vzduchové průduchy Air Breather, umístěné na bocích za předními koly, jsou jednou z inovací, které zlepšují aerodynamiku vozu. Společně se vzduchovými clonami Air Curtain v předním nárazníku významně snižují turbulence a precizně usměrňují proudící vzduch. To omezuje odpor vzduchu, což snižuje spotřebu paliva a emise CO2.

  • Aerodynamická kola

    Dokonalá aerodynamika pro optimalizaci spotřeby paliva nezačíná a nekončí pouze u karoserie. Rotující paprsky často vytvářejí uvnitř kol a v jejich okolí větrné turbulence, které zabraňují dokonalému proudění vzduchu. Nová aerodynamicky optimalizovaná kola BMW s paprsky ve tvaru lopatek turbíny umějí tento efekt účinně potlačit a proudící vzduch optimálním způsobem usměrnit podél vozu. Omezují tak odpor vzduchu, zatímco současně snižují emise a zvyšují radost z jízdy.

BMW 730d/Ld.

BMW 730d/Ld se vznětovým řadovým 6válcem z nové generace motorů BMW EfficientDynamics vykazuje mimořádnou jízdní dynamiku a nízkou spotřebu paliva. Nabízí působivý točivý moment 620 Nm a maximální výkon 195 kW (265 k). Kombinovaná spotřeba paliva je pouze 5,0 až 4,5 litru na 100 km (5,2 až 4,8 l/100 km s pohonem všech kol xDrive) s nízkými emisemi CO₂ 132 g/km až 119 g/km (137 až 127 g/km s pohonem všech kol xDrive). BMW 730d/Ld s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,2 až 6,1 s (5,9 až 5,8 s s pohonem všech kol xDrive) a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Lehká hliníková konstrukce tohoto třílitrového vznětového motoru ohromuje vynikajícími výkony, neuvěřitelným nástupem výkonu a špičkovou odezvou na sešlápnutí plynového pedálu při jakýchkoliv otáčkách. Kombinuje technologii přímého vstřikování Common Rail s dvoustupňovým přeplňováním turbodmychadly s variabilní geometrií rozváděcích lopatek.

8STUPŇOVÁ PŘEVODOVKA STEPTRONIC.

8STUPŇOVÁ PŘEVODOVKA STEPTRONIC.

8stupňová převodovka Steptronic stanovuje nová měřítka v oblasti dynamiky a hospodárnosti a je zásadním prvkem soustavy technologií BMW EfficientDynamics. Pečlivě a jemně odladěné změny převodových stupňů umožňují optimální přenos výkonu v jakékoliv rychlosti. Tím je dosaženo výrazného snížení spotřeby paliva, a přitom si řidič může užívat sportovně dynamický jízdní styl. Zejména ve vysokých rychlostech snižují dodatečné rychlostní stupně otáčky motoru, čímž klesá nejen spotřeba paliva, ale i hluk motoru.
Spojka v hydrodynamickém měniči je v činnosti i v manuálním režimu. Rychlý přenos otáček motoru a precizní naladění převodovky garantují nebývale jemné změny rychlostních stupňů.
Integrované funkce, jako je prediktivní strategie řazení a neustálé monitorování pohybu vozu a dopravní situace, znatelně ovlivňují způsob, jakým převodovka řadí. Bez ohledu na zvolený jízdní režim vždy volí nejvhodnější rychlostní stupeň. Řídicí jednotka převodovky je propojena s navigačním systémem, takže prediktivní strategie řazení podle typu silnice přepíná mezi sportovním režimem SPORT a komfortně zaměřeným programem řazení COMFORT, a zajišťuje tím méně časté řazení rychlostních stupňů.

BMW xDrive.

Inteligentní systém pohonu všech kol BMW xDrive se dokonale přizpůsobí i těm nejnáročnějším podmínkám a povrchu vozovky, takže za všech okolností zajišťuje optimální trakci. Systém xDrive a kontrola jízdní stability (DSC) zajišťují, že vozidlo BMW bude stále bezpečné a stabilní. Systém xDrive ovládaný systémem snímačů DSC flexibilně a rychle rozděluje hnací sílu mezi nápravy, aby v zatáčkách zabránil přetáčivosti nebo nedotáčivosti. Zajišťuje tak mimořádnou směrovou stabilitu. Navíc zaručuje rychlé a bezpečné zrychlení i na kluzkých nebo strmých úsecích. Za kritických podmínek na silnici nemusí systém DSC tolik zasahovat. Pohon BMW xDrive tedy kombinuje všechny výhody pohonu všech kol – trakci, směrovou stabilitu a bezpečnost jízdy – s pověstnou agilitou BMW.

INTELIGENTNÍ ŘÍZENÍ TOKŮ ENERGIÍ.

Standardně dodávaný systém inteligentního řízení toků energií v BMW řady 7 zahrnuje technologie BMW EfficientDynamics, jako je funkce Auto Start Stop, rekuperace kinetické energie nebo elektrický posilovač řízení. Tyto technologie navzájem spolupracují a zaručují udržitelný rozvoj mobility a maximální hospodárnost.
Zobrazené ilustrace se mohou změnit.

  • Funkce Auto Start Stop

    Funkce Auto Start Stop dbá na to, aby se palivo spotřebovávalo jen v případě, kdy se vůz skutečně pohybuje. Při zastavení, například na křižovatce nebo v dopravní zácpě, tato funkce šetří palivo tím, že vypíná motor ve chvíli, kdy pracuje na volnoběh. Funkce Auto Start Stop sníží spotřebu paliva až o 6 procent.
    O tom, že je funkce Auto Start Stop aktivní, informuje kontrolka na informačním displeji. Jakmile řidič sundá nohu z brzdového pedálu, motor během zlomku sekundy opět naskočí.
    Funkce Auto Start Stop nikdy nesnižuje jízdní komfort a bezpečnost, jelikož zůstává v nečinnosti do doby, než motor dosáhne ideální provozní teploty, interiér není dostatečně vytopen/vychlazen, baterie nejsou dostatečně nabité nebo pokud se otáčí volantem. Když je potřeba, centrální řídicí jednotka znovu nastartuje motor i ve chvíli, kdy vozidlo stojí, například pokud se samovolně rozjede nebo se zamlží čelní sklo. Funkci Auto Start Stop lze stiskem tlačítka kdykoliv vypnout.

  • Rekuperace kinetické energie

    Pokaždé, když se brzdí, dochází k přeměně kinetické energie. Až donedávna tato energie mizela nevyužita v podobě tepla. Systém rekuperace kinetické energie tento dlouho přehlížený potenciál využívá při jízdě setrvačností, když řidič sundá nohu z plynového pedálu, k výrobě elektrické energie. Tato elektřina se následně používá pro dobíjení baterie. Systém chytrého řízení toků energií umožňuje, že alternátor nemusí běžet trvale, což snižuje zatížení motoru při akceleraci. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu – pro BMW EfficientDynamics typické.

  • Elektrický posilovač řízení

    Elektrický posilovač optimálně upravuje svůj účinek podle aktuální rychlosti. Výsledkem je přímé a precizní řízení ve vysokých rychlostech a jednoduchá ovladatelnost při parkování. Posilovač řízení energii spotřebovává pouze tehdy, je-li to nezbytně nutné. Klesá tak spotřeba paliva a rovněž emise.
    Namísto hydraulického čerpadla elektrický posilovač spoléhá na elektromotor. U konvenčních systémů je čerpadlo neustále poháněno motorem, ovšem tento posilovač spotřebovává energii jen v případě, kdy kola opravdu zatáčejí. Když se volantem nepohybuje nebo je natočen v konstantním úhlu (například v táhlých zatáčkách), elektrický motor není aktivní a nespotřebovává žádnou energii. Flexibilním přizpůsobováním účinku posilovače podle aktuální jízdní situace a rychlosti vozu se zvyšuje komfort řízení

TLAČÍTKO DRIVING EXPERIENCE CONTROL VČETNĚ REŽIMU ECO PRO.

Driving Experience Control nabízí řidiči výběr mezi režimem COMFORT pro standardní nastavení motoru, podvozku a převodovky, režimem ECO PRO, který nabízí vyšší hospodárnost, a režimem SPORT, který umožňuje ještě dynamičtější jízdu. Nová interaktivní funkce ADAPTIVNÍ režim komunikuje s navigací v reálném čase a neustále upravuje dynamickou kontrolu tlumičů, řízení a samočinnou převodovku Steptronic s ohledem na aktuální jízdní situaci. V režimu ECO PRO je nastavení plynového pedálu a převodovky a rovněž topení/klimatizace upraveno tak, aby jízda byla z hlediska spotřeby paliva co nejhospodárnější. Režim ECO PRO dokáže snížit spotřebu paliva až o 20 procent. Další úspory ve spotřebě paliva lze dosáhnout pomocí režimu „jízdy setrvačností“, funkci Route-ahead assistant a ECO PRO Route. Funkce Route-ahead assistant využívá navigační systém pro přístup k místním podmínkám na silnici a předem Vám poskytuje návrhy. Pokud za příští zatáčkou následuje omezení rychlosti, systém před zatáčkou upozorní řidiče, aby zpomalil. Funkce ECO PRO Route navrhuje hospodárné trasy a pomáhá tak zajistit efektivní využití paliva. Navrhuje optimalizovanou trasu, která zohledňuje intenzitu provozu, individuální styl jízdy a místní podmínky. Funkce „jízdy setrvačností“ umožňuje vozidlu jet setrvačností po silnici rychlostí až 160 km/h, když řidič sundá nohu z plynového pedálu, aniž by brzdil. V režimu SPORT vozidlo reaguje více bezprostředně, což vede k mnohem dynamičtějším jízdním zážitkům.

  • Jízda setrvačností

    Funkce jízdy setrvačností umožňuje jet bez motoru až do rychlosti 160 km/h ve chvíli, kdy řidič sundá nohu z plynového pedálu a nesešlápne brzdový pedál.

  • Trasy ECO PRO Route

    Trasy ECO PRO pomáhají efektivněji využívat palivo tím, že doporučí nejhospodárnější trasu k cíli a berou v úvahu hustotu provozu, individuální jízdní styl řidiče a místní podmínky.

  • Režim Adaptive Mode

    Adaptivní režim je inteligentní a interaktivní funkce voliče jízdních režimů Driving Experience Control. Adaptivní režim ovlivňuje chování dynamické kontroly tlumičů, řízení a převodovky Steptronic a nepřetržitě upravuje nastavení tak, aby vyhovovalo aktuální jízdní situaci, nezávisle na zvoleném jízdním režimu (COMFORT/SPORT).

    V adaptivním režimu systém zohledňuje řadu ukazatelů, jako jsou podřazení, pohyby volantu a aktivní systém pro udržení rychlosti spolu s individuálním stylem řízení daného řidiče. Kromě toho systém spoléhá na interakci s navigací v reálném čase a připravuje podvozek na nadcházející zatáčky, křižovatky nebo na měnící se stav vozovky. Kromě adaptivního režimu si může řidič rovněž vybrat režim SPORT, COMFORT nebo ECO PRO.

  • Spotřeba paliva a emisí CO2 pro modely BMW řady 7 se vznětovým nebo zážehovým motorem*.
    Kombinovaná spotřeba paliva (l / 100 km): 12,6* až 4,4
    Kombinované emise CO2 (g /km): 294* až 116

    Spotřeba paliva a emisí CO2 pro modely BMW řady 7 iPerformance**:
    Kombinovaná spotřeba paliva (l / 100 km): 2.3 až 2.1
    Kombinované emise CO2 (g /km): 53 až 49
    Kombinovaná spotřeba elektrické energie (kWh / 100 km): 13,9 až 12,5

    Spotřeba paliva a emisí CO2 pro BMW 750Li xDrive:
    Kombinovaná spotřeba paliva (l / 100 km): 8.5 až 8.3
    Kombinované emise CO2 (g /km): 197 až 192

    Spotřeba paliva a emisí CO2 pro BMW M760Li xDrive a BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence*:
    Kombinovaná spotřeba paliva (l / 100 km): 12.6
    Kombinované emise CO2 (g /km): 299

    Fuel consumption and CO2 emissions for the BMW 730d:
    Fuel consumption in l/100 km (combined): 4.9 až 4.5
    CO2 emissions in g/km (combined): 129 až 119

    Spotřeba paliva a emisí CO2 pro BMW 740Le iPerformance:
    Kombinovaná spotřeba paliva (l / 100 km):2.1
    Kombinované emise CO2 (g /km): 49
    Kombinovaná spotřeba elektrické energie (kWh / 100 km): 12.5

    * Předbězné údaje
    ** Předbězné údaje

    Modely BMW iPerformance 740e, 740Le a 740Le xDrive budou dostupné během roku 2016.

    Uvedené hodnoty spotřeby paliva a emisí jsou měřeny legislativní metodikou dle NEDC (New European Driving Cycle).

    Hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a spotřeby elektrické energie závisejí na rozměrech použitých kol a pneumatik.
    Další informace o oficiální spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů lze nalézt v „Příručce o spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů“, kterou získáte zdarma u všech prodejců a na adrese: DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Německo.