BMW iPERFORMANCE. VZRUŠUJÍCÍ POCIT Z JÍZDY.

BMW řady 7 iPerformance.

BMW iPerformance

BMW iPERFORMANCE. VZRUŠUJÍCÍ POCIT Z JÍZDY.

BMW řady 7 iPerformance.

Dojezd a výkon motoru BMW TwinPower Turbo ve spojení s efektivitou elektromotoru: BMW řady 7 s technologií eDrive od BMW EfficientDynamics (BMW 740e/740Le/740Le xDrive iPerformance) nabízí to nejlepší z obou světů. Výsledkem je podstatně nižší spotřeba paliva s obdobně nízkými emisemi. A jízdní výkony dovolují ještě intenzivněji zažívat komfort a atmosféru BMW řady 7.

BMW iPERFORMANCE. VZRUŠUJÍCÍ POCIT Z JÍZDY.BMW řady 7 iPerformance.

Dojezd a výkon motoru BMW TwinPower Turbo ve spojení s efektivitou elektromotoru: BMW řady 7 s technologií eDrive od BMW EfficientDynamics (BMW 740e/740Le/740Le xDrive iPerformance) nabízí to nejlepší z obou světů. Výsledkem je podstatně nižší spotřeba paliva s obdobně nízkými emisemi. A jízdní výkony dovolují ještě intenzivněji zažívat komfort a atmosféru BMW řady 7.

KONCEPT VOZU.

Luxusní sedan BMW s minimální spotřebou paliva a plnohodnotnými dynamickými vlastnostmi ve všech jízdních režimech. BMW řady 7 iPerformance splňuje díky nabízenému komfortu a jízdní dynamice všechna očekávání. Zvenku se modely iPerformance od ostatních odlišují především nápisem eDrive za C-sloupkem a například také logem „i“ na bocích za předními koly. Modré lamely masky chladiče a modré dekorace na nábojích kol jsou dalšími nezaměnitelnými poznávacími znaky pokrokových technologií. To, co vůz od ostatních odlišuje, je dojezd na čistě elektrický pohon. Pouze na elektřinu, tedy s nulovou spotřebou paliva a nulovými emisemi, dokáže ujet až 44 až 48 kilometrů (41 až 45 kilometrů s pohonem všech kol xDrive). Dokonce i v kombinovaném provozu dosahují emise CO₂ u BMW řady 7 iPerformance hodnoty 51 až 45 g/km (56 až 49 g/km s pohonem všech kol xDrive). Vysokonapěťový akumulátor je uložený pod zavazadlovým prostorem, takže velký zavazadlový prostor o objemu 420 litrů zůstává nedotčen. Futuristická koncepce, která nemá konkurenci.

INDIVIDUÁLNÍ STYL JÍZDY.

Plug-in hybridní BMW řady 7 iPerformance pracuje v několika jízdních režimech, díky nimž může řidič výrazně ovlivnit skutečnou spotřebu paliva. Výsledek v praxi závisí v první řadě na výběru jízdního režimu – a v té druhé na osobním přístupu řidiče. Je-li akumulátor plně nabitý, vůz na čistě elektrický pohon ujede až 48 kilometrů (až 45 kilometrů s pohonem všech kol xDrive). Poté se do hry vloží zážehový motor BMW TwinPower Turbo s cílem optimalizovat spotřebu a dojezd vozu.

POHON.

BMW řady 7 iPerformance pohání výkonný zážehový 4válec BMW TwinPower Turbo a vysoce efektivní elektromotor eDrive. Výkon této pohonné soustavy je 240 kW (326 k) a průměrná spotřeba paliva 2,2 až 2,0 l/100 km (2,5 až 2,1 l/100 km s pohonem všech kol xDrive)*. Inteligentní pohon všech kol xDrive nabízí optimální trakci. Kombinace těchto technologií BMW EfficientDynamics vyústila v inovativní automobil s nízkou spotřebou paliva, který současně nabízí plnohodnotnou jízdní dynamiku a stabilitu za všech okolností.

*Údaje o spotřebě paliva a emisích CO₂ závisí na zvoleném rozměru pneumatik.

  • Zážehový 4válec BMW TwinPower Turbo

    Inovativní zážehový 4válec BMW TwinPower Turbo garantuje díky agilnímu nástupu výkonu a mimořádným reakcím v nízkých otáčkách maximální radost z jízdy. Samozřejmostí přitom je i mimořádná hospodárnost a nízké emise.
    Zážehový 4válec je vynikající ukázkou moderní konstrukce spalovacích motorů. BMW využívá pro zvýšení dynamiky a hospodárnosti technologie TwinPower Turbo se systémem plně variabilního ovládání ventilů Valvetronic, včetně proměnného časování vačkových hřídelů Double-VANOS, a s vysokotlakým vstřikováním paliva. Motor tak může za všech okolností pracovat co možná nejefektivněji a s minimální spotřebou paliva. Tento motor je součástí přístupu EfficientDynamics a generuje výkon 190 kW (258 k) a točivý moment 400 Nm.

  • Elektromotor

    Kapalinou chlazený elektromotor v plug-in hybridu je integrován do převodovky vozidla. Dosahuje výkonu 83 kW (113 k) a poskytuje maximální točivý moment 250 Nm. Na čistě elektrický pohon lze ujet max. 40 km* (37 km s xDrive*) a dosáhnout maximální rychlosti 120 km/h.

    Kdykoliv řidič sundá nohu z plynového pedálu, elektromotor se chová jako koly poháněný generátor a v procesu známém jako rekuperace převádí kinetickou energii na elektřinu. Ještě vyšší rekuperace je dosahováno při brzdění. Vozidlo je až do určitého tlaku v brzdové soustavě zpomalováno výhradně elektromotorem, který současně převádí ještě větší množství kinetické energie na elektřinu. Tato de facto zdarma získaná energie může být využita na pohon vozu nebo k napájení elektrických komponent. Tím se snižuje spotřeba paliva a výrazně zlepšuje hospodárnost provozu.

    * Tyto údaje jsou pouze předběžné hodnoty, které dosud nebyly potvrzeny. Odpovídají 17- a 18palcovým kolům s pneumatikami s nízkým valivým odporem.

  • Vysokonapěťový akumulátor

    Vysokonapěťový akumulátor BMW740e/Le je bezpečně a prostorově úsporně uložen pod zadními sedadly. Výsledkem je zavazadlový prostor, který je jen nepatrně menší než u konvenčních modelů (420 litrů). Akumulátor lze nabíjet pomocí dodávaného kabelu z běžné domácí 230voltové zásuvky nebo na veřejných nabíjecích stanicích. Elektromotor se během cesty někdy chová jako generátor, převádí kinetickou energii (rekuperací) na elektřinu, která se následně ukládá do akumulátoru.

    Díky lithium-iontové technologii má kapalinou chlazený vysokonapěťový akumulátor vysokou hustotu energie a velmi kompaktní rozměry. S kapacitou 9,2 kWh může elektromotoru okamžitě poskytnout až 83 kW (113 k). Při plném nabití je dojezd BMW 740e/Le iPerformance na čistě elektrický pohon 44 až 48 km a maximální rychlost v tomto režimu dosahuje 140 km/h.

INTELIGENTNÍ ŘÍZENÍ TOKŮ ENERGIÍ.

Inteligentní řízení toků energií je jedním z hlavních pilířů konceptu BMW iPerformance. Tento systém řídí spolupráci všech komponentů pohonného ústrojí s cílem zajistit co možná nejvyšší hospodárnost kombinovanou s vysokou jízdní dynamikou. Inteligentní řízení toků energií optimalizuje elektrickou úspornost hybridního pohonu tím, že prediktivním způsobem vybírá nejvhodnější pohon. Například na základě dostupných navigačních dat v předstihu určuje sekce trasy, na které se lépe hodí elektrický pohon nebo dobíjení vysokonapěťového akumulátoru.

V situacích, ve kterých by spalovací motor vykazoval nízkou efektivitu provozu, systém přepne na režim s vyšším zatížením a větší účinností. To znamená, že spalovací motor produkuje další výkon. Tento výkon je následně využíván k výrobě elektrické energie pomocí elektromotoru/generátoru, kterou lze později využít pro jízdu čistě na elektřinu nebo na efektivní podporu spalovacího motoru. Rovněž ovládá elektrický motor/generátor, takže kinetická energie vzniklá při brzdění a při jízdě setrvačností se mění v elektřinu. V kombinaci s režimem ECO PRO se inteligentní řízení toků energií přizpůsobuje všem systémům vozu s ohledem na jejich maximální hospodárnost, a to včetně nezávislého topení a komfortních funkcí.

Tlačítko eDrive řidiči umožňuje vybírat mezi třemi různými elektrickými režimy. Při nastartování vozu se automaticky aktivuje režim AUTO eDrive (hybrid). Režim MAX eDrive dovoluje čistě elektrickou jízdu rychlostí až 140 km/h. V režimu Battery Control se v akumulátoru uložená elektrická energie ponechá na pozdější využití.

  • Režim AUTO eDrive

    Při nastartování vozu se automaticky aktivuje hybridní režim AUTO eDrive a řidič může využít výhod extrémně hospodárné jízdy čistě na elektrický pohon. V závislosti na zatížení a stavu nabití akumulátoru vozidlo spotřebovává pouze elektrickou energii, a to až do rychlosti 80 km/h. Ukazatel výkonu v přístrojovém štítu řidiče informuje o tom, kolik elektrického výkonu vůz momentálně využívá, a zobrazuje bod, při kterém si nutnost dodatečné energie vyžádá automatické spuštění spalovacího motoru.

  • Režim MAX eDrive

    V režimu MAX eDrive – čistě elektrickém režimu – elektromotor pracuje na plný výkon. Řidič může sešlápnout plynový pedál až k podlaze bez toho, že by se zapnul spalovací motor. Vůz v tomto režimu dosáhne maximální rychlosti 120 km/h. Je-li potřeba vyššího výkonu, spalovací motor lze kdykoliv spustit pomocí ovladače rychlostních stupňů nebo razantním sešlápnutím plynového pedálu.

  • Režim Battery Control

    V režimu Battery Control je vůz poháněn pouze spalovacím motorem, zatímco akumulátor je dobíjen na úroveň stanovenou řidičem. Ušetřená elektrická energie je vyhrazena pro další jízdu čistě na elektřinu.

  • Prediktivní výběr

    Jakmile je do navigačního systému uložena cílová destinace, prediktivní energetický management s využitím dat, jako jsou omezení rychlosti a aktuální dopravní informace v reálném čase, analyzuje naplánovanou trasu. Systém pak efektivně využívá čistě elektrického pohonu podle situace a především v úsecích trasy, kde se čistě elektrická jízda vyplatí nejvíce – například v městském provozu.

NABÍJENÍ.

Ať už používáte běžnou elektrickou zásuvku nebo BMW i Wallbox z široké nabídky produktů a služeb 360° ELECTRIC – nabíjení vysokonapěťového akumulátoru nemůže být jednodušší. Na vašich cestách máte k dispozici velké množství veřejných nabíjecích stanic ChargeNow.

  • Domácí nabíjení

    Vůz lze pohodlným způsobem nabíjet z domácí 230voltové zásuvky a „plnou nádrž“ bude mít za méně než čtyři hodiny. Nabíjecí port se nachází pod víčkem na levém předním blatníku. Vše, co je k nabíjení potřeba, je kabel, který lze bezpečně a kompaktně uložit do sekce na levé straně zavazadlového prostoru. Nabíjecí port a zástrčku před venkovními nečistotami chrání speciální těsnicí kroužek. Namísto běžné elektrické zásuvky lze použít i speciální nabíječku BMW i Wallbox. Tato zařízení nabízí silnější proud, což urychluje proces nabíjení. Stav nabíjení vysokonapěťového akumulátoru lze zjistit prostřednictvím barevného LED světelného prstence nebo přes aplikaci BMW ConnectedDrive. Doba nabíjení se liší v závislosti na několika faktorech, například na aktuálním napětí a počtu aktivních zařízení, které spotřebovávají elektrickou energii ve voze. Vybitý akumulátor lze prostřednictvím nabíječky BMW i Wallbox plně nabít přibližně za 2,4 hodiny. Kromě toho je možné během externího nabíjení kabinu cestujících vyhřát nebo vychladit. Pokud je velkou část cesty vůz poháněn výhradně elektřinou, celkové provozní náklady jsou významně snížené.

  • Nabíjení na cestách

    Vůz lze dobíjet z klasické elektrické zásuvky přibaleným nabíjecím kabelem a také na veřejných dobíjecích místech prostřednictvím kabelu, který je k dispozici v rámci příslušenství BMW. Tímto způsobem můžete po nákupech odjet domů s „plnou nádrží“ a nulovými emisemi. Nabíjecí port se nachází pod víčkem na levém předním blatníku. Vše, co k nabíjení potřebujete, je kabel, který lze bezpečně a kompaktně uložit do zavazadlového prostoru nad podběh levého kola. Pro nabíjení na veřejných stanicích je potřeba kabel z nabídky příslušenství BMW. Doba nabíjení se liší v závislosti na několika faktorech, například na aktuálním napětí a počtu aktivních zařízení, které spotřebovávají elektrickou energii ve voze.
    Nabíjecí port a zástrčku před venkovními nečistotami chrání speciální těsnicí kroužek. Stav nabíjení vizuálně zobrazuje LED diodový světelný prstenec. O místech a dostupnosti vhodných dobíjecích stanic řidiče informuje navigační systém a aplikace BMW ConnectedDrive.
    Přihlášení u nabíjecí stanice a měsíční vyúčtování za náklady na energii lze provádět prostřednictvím samostatně nabízené karty ChargeNow od mobilní služby BMW ChargeNow.
    Prosím, vezměte na vědomí: ChargeNow je zpoplatněná služba z nabídky 360° ELECTRIC.

KONEKTIVITA.

Vždy ve spojení s vaším BMW: kromě služeb BMW Remote Services, jako je zamykání vozu na dálku, jsou v nabídce také specifické hybridní funkce ovládané chytrým telefonem (iOS nebo Android). Tyto funkce zaručují, že máte za všech okolností přehled o spotřebě paliva a hodnotách spotřebované energie vašeho BMW řady 7 iPerformance. Tyto služby BMW lze používat ve voze a také mimo něj.

  • Aplikace My BMW Remote

    Aplikace My BMW Remote pro plug-in hybridy pro systémy iOS a Android zobrazuje podrobné informace o aktuálním stavu vozidla, např. jeho polohu, úroveň nabití baterie a zbývající dojezd.

    Postup nabíjení lze ovládat na dálku pomocí týdenního časovače a teplotu vozu lze vzdáleně nastavit s předstihem, aby byl vůz připraven na další jízdu. Cíle cesty, body zájmu a umístění dobíjecích stanic lze jednoduše odesílat z aplikace přímo do vozidla.

    Aplikace My BMW Remote pro plug-in hybridy také měří hospodárnost každé cesty a může poskytovat návrhy umožňující řídit hospodárněji a prodloužit dojezd.

  • Nezávislé topení a klimatizace

    Nastupte v letních dnech do příjemně vychlazeného vozu a do vyhřátého v těch zimních – díky nezávislé klimatizaci v BMW 740e/Le iPerformance. Automatická klimatizace funguje díky elektrickému chladicímu kompresoru a beznádržkovému elektrickému topení téměř neslyšitelně, to dokonce i ve chvíli, kdy je motor vypnutý. Na každý den v týdnu lze naprogramovat až tři časy automatického spuštění.

    Půl hodiny před plánovaným odjezdem se vyhřívání, chlazení a ventilace nastaví prostřednictvím inteligentního ovládacího systému tak, aby zajistily požadovanou teplotu uvnitř vozu. Systém se ovládá přes ovladač iDrive nebo pohodlně pomocí kompatibilních chytrých telefonů a aplikace BMW ConnectedDrive.

    Za předpokladu, že vysokonapěťový akumulátor má dostatečnou kapacitu, nezávislá klimatizace funguje bez ohledu na to, zda je vůz externě nabíjen či nikoliv.

  • Spotřeba paliva a emisí CO2 pro modely BMW řady 7 se vznětovým nebo zážehovým motorem*.
    Kombinovaná spotřeba paliva (l / 100 km): 12,6* až 4,4
    Kombinované emise CO2 (g /km): 294* až 116

    Spotřeba paliva a emisí CO2 pro modely BMW řady 7 iPerformance**:
    Kombinovaná spotřeba paliva (l / 100 km): 2.3 až 2.1
    Kombinované emise CO2 (g /km): 53 až 49
    Kombinovaná spotřeba elektrické energie (kWh / 100 km): 13,9 až 12,5

    Spotřeba paliva a emisí CO2 pro BMW 750Li xDrive:
    Kombinovaná spotřeba paliva (l / 100 km): 8.5 až 8.3
    Kombinované emise CO2 (g /km): 197 až 192

    Spotřeba paliva a emisí CO2 pro BMW M760Li xDrive a BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence*:
    Kombinovaná spotřeba paliva (l / 100 km): 12.6
    Kombinované emise CO2 (g /km): 299

    Fuel consumption and CO2 emissions for the BMW 730d:
    Fuel consumption in l/100 km (combined): 4.9 až 4.5
    CO2 emissions in g/km (combined): 129 až 119

    Spotřeba paliva a emisí CO2 pro BMW 740Le iPerformance:
    Kombinovaná spotřeba paliva (l / 100 km):2.1
    Kombinované emise CO2 (g /km): 49
    Kombinovaná spotřeba elektrické energie (kWh / 100 km): 12.5

    * Předbězné údaje
    ** Předbězné údaje

    Modely BMW iPerformance 740e, 740Le a 740Le xDrive budou dostupné během roku 2016.

    Uvedené hodnoty spotřeby paliva a emisí jsou měřeny legislativní metodikou dle NEDC (New European Driving Cycle).

    Hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a spotřeby elektrické energie závisejí na rozměrech použitých kol a pneumatik.
    Další informace o oficiální spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů lze nalézt v „Příručce o spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů“, kterou získáte zdarma u všech prodejců a na adrese: DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Německo.