0% EMISE, 100% RADOST Z JÍZDY.

BMW i

Vyvinuto pro elektromobilitu – pohon a technologie BMW i3.

0% EMISE, 100% RADOST Z JÍZDY.

Vyvinuto pro elektromobilitu – pohon a technologie BMW i3.

0% EMISE, 100% RADOST Z JÍZDY.Vyvinuto pro elektromobilitu – pohon a technologie BMW i3.

Jen málo věcí je tak strhujících jako aura nové doby. Ještě nedávno motory hlasitě burácely, ale dnes je jejich výkon přenášen téměř nehlučně. Najednou je jízda městem daleko uvolněnější. BMW i systematicky změnilo elektromobilitu novým a trvale udržitelným způsobem. BMW i3 je například prvním vozem, který byl vyvinut pro čistě elektrický provoz.

BMW i

ELEKTRIZUJÍCÍ RADOST Z JÍZDY.

Nejlepší formou radosti je spontánní radost – tak spontánní jako elektrický pohon BMW eDrive. Při rozjezdu s BMW i3 stačí pouze polechtat plynový pedál a máte k dispozici maximální točivý moment, přičemž razantní rozjezd probíhá téměř nehlučně. A mimochodem, stejný pedál funguje také jako brzda, protože ve chvíli, kdy sundáte nohu z pedálu, ihned ucítíte, jak automobil začíná brzdit. To proto, že vaše BMW i3 rekuperuje dostupnou kinetickou energii a nabíjí s ní akumulátor. Tento „pocit jednoho pedálu“, jak tuto inovaci nazýváme, umožňuje nejen zažít dosud nepoznaný způsob jízdy, ale také prodlužuje dojezd.

Zcela nové zážitky z jízdy.

Čistě elektrický pohon BMW i3.

  • BMW eDrive: dynamické od rozjezdu

    Málokdy začíná nová éra tak zostra, jako v případě BMW i3. Pohon BMW eDrive si BMW vyvinulo samo. S výkonem 125 kW (170 k) a maximálním točivým momentem 250 Nm reaguje tento vůz neuvěřitelně spontánně. Ale co to znamená v praxi? To, že maximální točivý moment je k dispozici hned při rozjezdu. Zatímco konvenční vozy v průběhu akcelerace mění rychlostní stupně, nové BMW i3 (94 Ah) zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h bez přerušení za 7,3 sekundy. Automobil tak nechá na prvních metrech za sebou i mnohem výkonnější vozy.

  • Spotřeba energie: elektricky hospodárné

    BMW i3 stanovuje nová měřítka také v oblasti hospodárnosti: spotřeba elektřiny BMW i3 (60 Ah) činí extrémně hospodárných 12,9 kWh na 100 km. A BMW i3 (94 Ah) vyžaduje pouze 12,5 kWh. To je ekvivalent neskutečně nízkých nákladů při téměř nehlučném a výfukových plynů prostém pohonu s neuvěřitelnou radostí z jízdy.

RANGE EXTENDER.

RANGE EXTENDER.

Prodlužuje radost z jízdy: volitelné zařízení pro prodloužení dojezdu Range Extender je umístěn vedle elektromotoru v zadní části BMW i3 a v jízdním režimu Comfort dokáže zvýšit dojezd BMW i3 (94 Ah) z 200 km na celkových 330 km. V případě BMW i3 (60 Ah) lze celkový dojezd zvětšit ze 160 km na maximálních 270 km. Malý a tichý dvouválcový motor pohání generátor, který udržuje vysokonapěťový akumulátor nabitý na konstantní úrovni, takže BMW i3 může pokračovat v jízdě na čistě elektrický pohon. Volitelné zařízení pro prodloužení dojezdu se spustí automaticky ve chvíli, kdy napětí akumulátoru poklesne na nízkou úroveň.

MOBILITA UŠITÁ NA MÍRU: MĚŘÍTKO VŠEHO.

Tvorba nové éry elektromobility v dlouhodobém horizontu znamenala návrat k rýsovacím prknům. Jednou z největších výzev bylo přijít na to, jak kompenzovat vyšší hmotnost vysokonapěťového akumulátoru. Proto jsme konstrukci vozu rozdělili na dvě samostatné sekce. Jako první tu je dolní modul Drive, který byl vyroben z hliníku a zahrnuje všechny části vztahující se k podvozku, pohonu a akumulátoru. Druhým je modul Life, který se nachází nad modulem Drive a nabízí dostatek prostoru pro cestující ve voze. BMW i3, který se jako první osobní vůz na světě vyznačuje kabinou pro cestující vyrobenou ze silných a ultra pevných karbonových vláken, má nízkou hmotnost a nízko položené těžiště. Zároveň nabízí vyšší úroveň bezpečnosti a skvělou obratnost.

Průkopnické.

Výroba BMW i3.

  • Modul Life

    Horní modul Life, který je vyrobený z uhlíkových kompozitů (karbonu), nabízí díky inovativní konstrukci BMW i LifeDrive velkorysý prostor pro cestující, v němž se okamžitě budete cítit jako doma. Mezi sedadlem řidiče a sedadlem spolujezdce není žádný středový tunel. Z toho důvodu si můžete vychutnat otevřený loftový design kabiny pro cestující, který je v této kategorii zcela unikátní. To umožnilo vznik prvního skeletu prostoru pro posádku vyrobeného z vysoce pevných uhlíkových kompozitů. Celková hmotnost BMW i3 tak klesla na 1245 kg (BMW i3 94 Ah). BMW i3 nabízí unikátně agilní jízdu s dalšími přednostmi v podobě delšího dojezdu. První tuhá konstrukce z uhlíkových kompozitů zároveň nabízí vynikající úroveň bezpečnosti, což prokázalo několik nárazových testů.

  • Modul Drive

    Modul Drive je vyroben z lehkého hliníku a ukrývá všechny komponenty potřebné pro pohon vozu. Například v zadní části vozu se nachází elektromotor, převodovka a volitelný systém na prodloužení dojezdu Range Extender. Vysokonapěťový akumulátor je umístěn v pevném hliníkovém obalu, bezpečně integrovaném do podlahové části. Tohle je nejlepší místo s ohledem na optimální ochranu akumulátoru – co kdyby náhodou... Další výhodou tohoto umístění je to, že snižuje těžiště vozu, díky čemuž BMW i3 s pohonem zadních kol nabízí bezkonkurenční jízdní vlastnosti. Když už jsme u tématu „akumulátor“: na něj se vztahuje záruka 8 let nebo 100 000 ujetých kilometrů.

KARBON – ZAČÁTEK NOVÉ ÉRY.

Přednosti.

Uhlíkové kompozity jsou vysoce odolný kompozitový materiál vyztužený uhlíkovými (karbonovými) vlákny. Je přibližně o 30 % lehčí než hliník a o 50 % lehčí než ocel.

Výroba. Krok 1.

BMW Group si karbonová vlákna vyrábí sama ve spolupráci s SGL Automotive Carbon Fibers. Po více než deseti letech výzkumu a vývoje je nyní schopná produkovat tento materiál pro výrobu automobilů ve velkém měřítku.

Výroba. Krok 2.

Z vláken se tkají rohože a namáčejí se ve speciální pryskyřici.

Výroba. Krok 3.

Poté se pečou v peci a vytvoří pevné komponenty pro karoserii.

Výroba. Krok 4.

V dalším kroku se jednotlivé části slepují pomocí speciálně vyvinuté, plně automatizované procedury.

Výsledek.

Použití karbonu znamená větší pevnost karoserie a vyšší míru bezpečnosti pro posádku. Maximální tuhost umožňuje rychlejší akceleraci vozu, stejně jako jeho lepší obratnost a intenzivnější přilnavost k vozovce. Nižší hmotnost přináší menší spotřebu paliva.

ASISTENČNÍ SYSTÉMY.

ASISTENČNÍ SYSTÉMY.

Nejen řízení, ale také parkování se díky různým inovativním asistenčním systémům v BMW i3 změní v bezstarostné potěšení. Díky systému Driving Assistant Plus vás BMW i3 dokáže varovat před kolizemi a umí automaticky udržovat rychlost i vzdálenost v městském provozu a při jízdě v kolonách. Parkovací asistent dělá z parkování dětskou hru – a pokud budete chtít, zvládne to zcela sám.

  • Driving Assistant Plus

    Volitelná výbava Driving Assistant Plus zahrnuje komplexní paket inovativních asistenčních systémů, díky nimž je jízda v BMW i3 obzvláště bezpečná a pohodlná. Aktivní systém pro automatické udržování rychlosti s funkcí Stop & Go udržuje konstantní rychlost v rozmezí 0 až 140 km/h i konstantní vzdálenost mezi vozidly bez zásahu řidiče až do úplného zastavení. Asistent jízdy v kolonách umí při jízdě na dálnici autonomně ovládat váš vůz až do rychlosti 60 km/h. Za předpokladu, že máte alespoň jednu ruku na volantu, dokáže automaticky udržet vozidlo ve zvoleném pruhu. Za předpokladu, že je dostatek denního světla, je varování před kolizí ve městě s automatickou funkcí brzdění schopné předcházet srážkám s chodci. Ukazatel rychlostních limitů zobrazuje na palubních přístrojích příslušnou povolenou maximální rychlost.

  • Paket parkovací asistent

    Paket parkovací asistent nabízí všestrannou pomoc pro velmi snadné a bezproblémové parkování: s použitím kontroly vzdálenosti vpředu, couvací kamery vzadu a parkovacího asistentu může řidič snadno a pohodlně zaparkovat. K dispozici je však také plně samočinné parkování, během něhož BMW i3 automaticky zrychluje, brzdí a řídí.

Spotřeba paliva a emise CO₂.

  • Spotřeba paliva a emise CO2 pro BMW i3 (60 Ah):
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 0
    Spotřeba energie v kWh/100 km: 12,9

    Spotřeba paliva a emise CO2 pro BMW i3 (94 Ah):
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 0
    Spotřeba energie v kWh/100 km: 12,6/13,1*

    Spotřeba paliva a emise CO2 pro BMW i3 (60 Ah) s prodlouženým dojezdem:
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 13
    Spotřeba energie v kWh/100 km: 13,5
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0,6

    Spotřeba paliva a emise CO2 pro BMW i3 (94 Ah) s prodlouženým dojezdem:
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 12
    Spotřeba energie v kWh/100 km: 11,3/11,9**
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0,6

    * Kola 2: 20palcová Styling 431
    ** Kola 2: 20palcová se zimními pneumatikami

    Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 závisejí na rozměrech použitých kol a pneumatik.
    Dojezd vozu závisí na mnoha faktorech, zejména na jízdním stylu řidiče, zvolené trase, počasí, využití klimatizace/vyhřívání a používání nezávislého topení.

    Více informací o oficiální spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů lze nalézt v příručkách o spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů, které zdarma získáte u všech prodejců a na adrese: DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Německo.