SPORTOVNĚ POD PROUDEM.

BMW i

Pohon BMW i8.

SPORTOVNĚ POD PROUDEM.

Pohon BMW i8.

Kombinace elektromotoru a výkonného zážehového motoru poskytuje základ pro jeden z nejvíce inovativních sportovních automobilů naší doby – BMW i8. Sportovní charakter vozidla je vždy zřejmý. Dokonalá synergie spalovacího motoru a elektromotoru zajišťuje hospodárnost i dynamiku.

SPORTOVNĚ POD PROUDEM.Pohon BMW i8.

Kombinace elektromotoru a výkonného zážehového motoru poskytuje základ pro jeden z nejvíce inovativních sportovních automobilů naší doby – BMW i8. Sportovní charakter vozidla je vždy zřejmý. Dokonalá synergie spalovacího motoru a elektromotoru zajišťuje hospodárnost i dynamiku.

BMW i

BMW eDRIVE.

Technologie BMW eDrive je výsledkem mnoha let vývoje systému BMW EfficientDynamics. Agilní elektromotor poskytuje maximální točivý moment již po rozjezdu a nabízí bezkonkurenční radost z jízdy. Vysokonapěťový akumulátor je zároveň udržován na své optimální provozní teplotě díky inovativnímu chladicímu systému, který zvyšuje jeho výkon a životnost.
Systém inteligentního řízení toků energií zajišťuje v každém okamžiku nejvhodnější interakci mezi elektromotorem a akumulátorem, stejně tak jako mezi elektromotorem a spalovacím motorem. Díky tomu je vždy k dispozici maximální výkon a současně také minimální spotřeba paliva. Výsledkem je výkonný a hospodárný plug-in hybridní systém.

BMW eDrive jako plug-in hybrid.

První sportovní vůz se spotřebou kompaktního vozu.

  • Výkonná plug-in hybridní hnací soustava

    Kdo myslí dále, ten také dále dojede. Zcela mimořádné jízdní zážitky dokáže nabídnout inteligentní plug-in hybridní hnací soustava eDrive v BMW i8, která spojuje přednosti elektromotoru se silnými stránkami spalovacího motoru: Jedině tak je možné dosáhnout maximální dynamiky a současně také ojedinělé hospodárnosti. Elektromotor o výkonu 96 kW (131 k) je umístěn v přední části vozu. Naopak zadní náprava je poháněna výkonným 3válcovým zážehovým motorem BMW TwinPower Turbo o obsahu 1,5 litru s výkonem 170 kW (231 koní) a točivým momentem až 320 Nm. Společně jsou tyto motory připravené poskytnout radost z jízdy typickou pro vozy BMW. Tyto dva spolupracující pohonné systémy umožňují zrychlení BMW i8 z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy – se spotřebou paliva pouhých 2,1 l na 100 km a emisemi CO2 jen 49 g/km. Další informace o oficiální spotřebě energie a paliva a oficiálních specifických emisích CO2 u nových osobních automobilů lze najít ve směrnici „New Passenger Vehicle Fuel Consumption, CO2 Emission And Electric Power Consumption Guidelines“ (Směrnice pro spotřebu paliva, emise CO2 a spotřebu elektrické energie u nových osobních automobilů), která je bezplatně k dispozici u všech prodejců a u společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Německo.
    Výfukové plyny motoru pro nabíjení vysokonapěťového akumulátoru splňují emisní normu Euro 6. Spotřeba paliva je určována normami v návaznosti na výsledky jízdního cyklu ECE (93/116/EC), který je tvořen přibližně z jedné třetiny jízdou ve městě a ze dvou třetin jízdou mimo město (na základě ujeté vzdálenosti). Kromě spotřeby energie je v rámci tohoto cyklu měřena i hodnota emisí CO2. Hodnoty spotřeby paliva jsou vypočítávány na základě dat získaných z testů vozidel ve standardní výbavě. Speciální vybavení může mít vliv na spotřebu paliva.
    Tyto specifikace se vztahují na vozidla na českém trhu. Popsané modely se mohou v podrobnostech lišit, a to v závislosti na doplňkové výbavě a zvoleném příslušenství, které není součástí standardní výbavy. Vzhledem ke specifikům jednotlivých trhů se může ukázková verze a stupeň její výbavy v jednotlivých zemích lišit od zde popsaného. Přesné informace vám sdělí váš prodejce BMW. Změny konstrukce a výbavy vyhrazeny. Chyby vyhrazeny. Specifická výbava pro daný trh zde není uvedena.
    Provozní hmotnost EU: zahrnuje z 90 % plnou nádrž, řidiče o hmotnosti 68 kg a 7 kg zavazadel. Pohotovostní hmotnost se vztahuje na vozidla ve standardní výbavě. Doplňková výbava může tuto hodnotu zvýšit.
    BMW doporučuje používat bezolovnaté palivo s oktanovým číslem RON 95. Bezolovnatá paliva s oktanovým číslem RON 91 nebo vyšším, s maximální příměsí etanolu 10 % (E10), jsou také povolena. Uváděné hodnoty výkonu a spotřeby paliva byly naměřeny pro benzín s oktanovým číslem RON 98.
    Tyto hodnoty nejsou založeny na individuálním vozidle a nejsou součástí nabídky produktu; jsou poskytnuty výhradně pro účely porovnávání mezi různými typy vozidel.
    Emise CO2 způsobené výrobou nebo zajišťováním paliva nebo jiných energetických zdrojů nejsou brány v úvahu při stanovení emisí CO2 podle směrnice 1999/94/ES.

  • Inteligentní řízení spotřeby energie

    Výjimečná hospodárnost BMW i8 je výsledkem dokonalé souhry mezi technologiemi BMW eDrive a zážehového motoru. Způsob, jakým jsou tyto dvě součásti systému využívány, je přesně koordinován podle jízdního režimu a situace, aby bylo možné splnit všechny specifické požadavky. BMW i8 je rovněž vybaveno plynovým pedálem se speciální charakteristikou, která umožňuje jednopedálové ovládání vozu a současně přispívá k účinnější rekuperaci kinetické energie během zpomalování, která zvýší dojezd na čistě elektrický pohon. Optimalizovaná aerodynamika je další vlastností, jejíž zásluhou je BMW i8 schopné dosáhnout spotřeby paliva a emisí na úrovni kompaktních vozů, i přesto, že jde o skutečný sportovní vůz.

ZÁŽEHOVÝ TŘÍVÁLEC BMW TWINPOWER TURBO O OBJEMU 1,5 LITRU.

ZÁŽEHOVÝ TŘÍVÁLEC BMW TWINPOWER TURBO O OBJEMU 1,5 LITRU.

Zcela nový zážehový tříválec BMW TwinPower Turbo o objemu 1,5 litru byl vyvinut jako součást strategie BMW EfficientDynamics a je vybaven všemi technologiemi, které můžete u motoru pro sportovní automobil očekávat. Řídicí jednotka přizpůsobuje zapalování aktuální zátěži motoru, což vede k mimořádně rychlým reakcím turbodmychadla, a tím i okamžitému nárůstu výkonu. Pro motor s výkonem 170 kW (231 k) je charakteristická mimořádná ochota k vytáčení, točivý moment vrcholí hodnotou 320 Nm. Výkonnost a dynamické schopnosti jsou současně doplněné příkladnou hospodárností, kterou nejlépe dokresluje hodnota kombinované spotřeby paliva 2,1 l/100 km a produkce emisí CO₂ 49 g/km.

Lehký a kompaktní.

Motor BMW TwinPower Turbo předvádí výjimečnou výkonnost a nízkou spotřebu paliva.

JÍZDNÍ REŽIMY.

Pro mimořádné jízdní zážitky je připraveno několik jízdních režimů: COMFORT, ECO PRO, SPORT a navíc i tlačítko eDrive. Díky tomu je BMW i8 připraveno ideálně se přizpůsobit aktuální jízdní situaci. K dispozici je 100% elektrický pohon s dojezdem 37 km*, stejně tak jako extrémně dynamické nastavení ve stylu sportovních vozů pro jízdy mimo město. Mezi těmito jízdními režimy je připraveno to nejlepší z obou světů: elektrický i spalovací motor jasně ukazují, že jejich symbióza nikdy neznamená kompromis. Po stisku tlačítka eDrive se BMW i8 přepne na čistě elektrický pohon, který je k dispozici v režimech COMFORT a ECO PRO. V režimech COMFORT a eDrive se BMW i8 pohybuje pouze na elektromotor bez pomoci spalovacího motoru téměř až do vybití akumulátoru. V nastavení eDrive je čistě elektrický pohon k dispozici až do rychlosti 120 km/h. Jakmile není tlačítko eDrive stisknuté, spalovací motor se aktivuje po překročení rychlosti 60 km/h. * Na základě interní studie BMW o spotřebě paliva. Dojezd je závislý na mnoha faktorech, zejména potom na jízdním stylu řidiče, zvolené trase, počasí, používání topení/klimatizace a na využívání přednastavení teploty vnitřního prostoru.

  • Režim COMFORT

    Veškerá síla, kterou potřebuje okamžitě při rozjezdu. V režimu COMFORT se BMW i8 s plně nabitým akumulátorem spustí v elektrickém režimu. Čistě elektrický pohon lze využívat až do rychlosti přibližně 65 km/h a také při rozjezdech a předjíždění. Při vyšších rychlostech se aktivuje rovněž spalovací motor a zaručuje tak optimální jízdní pohodlí.

  • Režim ECO PRO

    Režim ECO PRO umožňuje vozu BMW i8 předvést jeho hospodárnost. Pedál akcelerátoru a převodovka, stejně jako i systémy topení a klimatizace, jsou nastaveny na maximální možnou hospodárnost. Čistě elektrický pohon je k dispozici až do rychlosti 65 km/h. Spalovací motor je aktivován při vyšších rychlostech nebo při poklesu úrovně nabití akumulátoru pod stanovenou hodnotu.

  • Režim SPORT

    Kromě standardního automatického jízdního režimu „D“ může řidič páku voliče přesunout do režimu SPORT. V tomto nastavení lze manuálně volit jednotlivé rychlostní stupně pomocí voliče převodovky nebo pádel řazení na volantu. V režimu SPORT dojde také k nastavení dalších systémů pro sportovní jízdní styl. Spalovací motor a elektromotor pro maximální jízdní dynamiku uvolní veškerou svoji sílu, plynový pedál získá pro spontánnější projev strmější charakteristiku a řidič může v tomto nastavení plně pocítit asistenci elektromotoru. V režimu SPORT je dostatek dostupné energie zajištěn prostřednictvím maximálně účinné rekuperace kinetické energie.

POHON VŠECH KOL.

Čistě elektrický pohon, který se v BMW i8 aktivuje stiskem tlačítka eDrive, posílá hnací sílu na silnici prostřednictvím předních kol. Hybridní režim umožňuje inteligentní kombinaci obou typů pohonu, která poskytuje optimální trakci za každé situace. Elektrický pohon je umístěn na přední nápravě, zatímco vysoce výkonný 3válcový motor pohání zadní nápravu. Pomocí obou motorů jsou tedy společně poháněna všechna kola, takže jsou v závislosti na jízdní situaci k dispozici přednosti pohonu jak předních, tak všech kol. Mimo město vůz BMW i8 s tímto plnohodnotným pohonem všech kol ukazuje své skutečné přednosti – při rychlosti až 250 km/h.

  • CO₂ Doložka

    Další informace o oficiální spotřebě paliva a emisích CO₂ nových osobních automobilů lze nalézt v „Příručce o spotřebě paliva a emisích CO₂ nových osobních automobilů“, kterou získáte zdarma u všech prodejců a na adrese: DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Německo.Výfukové plyny spalovacího motoru plní emisní normu EU6. Spotřeba paliva je určována normami v jízdním cyklu EHK (93/116/ES), který je tvořen přibližně z třetiny jízdou ve městě a ze dvou třetin jízdou mimo město (na základě ujeté vzdálenosti). Kromě spotřeby paliva je v rámci tohoto cyklu měřena i hodnota vyprodukovaných emisí CO₂. Hodnoty spotřeby paliva jsou vypočítávány na základě dat získaných z testů vozidel ve standardní výbavě. Doplňková výbava může mít významný vliv na úroveň spotřeby paliva a jízdní dynamiku.Udávané hodnoty platí pro český trh. Zobrazené modely jsou vybavené některými prvky z nabídky doplňků, které nepatří do sériové výbavy. Z důvodu právních předpisů mohou v různých zemích nastat odchylky od zde popsaných provedení a jejich výbavy. Více informací vám poskytne prodejce BMW. Změny v konstrukci, výbavě a případná pochybení jsou vyhrazena. Povinná výbava pro jednotlivé země zde není zohledněna. Provozní hmotnost (EU) v kg: hodnota s palivovou nádrží naplněnou na 90 procent, 68 kg pro řidiče a 7 kg pro zavazadla. Provozní hmotnost se vztahuje na automobily se standardní výbavou. Výbava na přání může hodnotu zvýšit. BMW doporučuje používat bezolovnatý benzin Natural 95. Povolený je také benzin s oktanovým číslem 91 nebo vyšším a maximálním obsahem 10 procent etanolu (E10). Udávané hodnoty výkonu a spotřeby paliva byly naměřené při použití benzinu Natural 98. Udávané hodnoty se nevztahují na konkrétní automobil a nejsou součástí konkrétní nabídky, slouží pro srovnání mezi automobily různých typů.Emise CO₂, které vznikají během výroby a přípravy paliva, případně jiných zdrojů energie, nejsou podle normy 1999/94EG brány v potaz při výpočtu produkce emisí CO₂.