ATLET V NEJLEPŠÍ FORMĚ.

BMW i

Hospodárnost & Dynamika BMW i8.

ATLET V NEJLEPŠÍ FORMĚ.

Hospodárnost & Dynamika BMW i8.

Díky inovativní architektuře vozidla LifeDrive se BMW i8 vyznačuje designem s optimalizovaným rozložením hmotnosti a může se pochlubit nejnižším těžištěm mezi všemi vozy BMW. To je perfektní základ pro charakteristiku klasického sportovního vozu. Díky ultralehkým materiálům, specifické aerodynamické optimalizaci a komplexnímu souboru opatření a technologií BMW EfficientDynamics dosahuje BMW i8 také úžasných hodnot spotřeby a emisí.

ATLET V NEJLEPŠÍ FORMĚ.Hospodárnost & Dynamika BMW i8.

Díky inovativní architektuře vozidla LifeDrive se BMW i8 vyznačuje designem s optimalizovaným rozložením hmotnosti a může se pochlubit nejnižším těžištěm mezi všemi vozy BMW. To je perfektní základ pro charakteristiku klasického sportovního vozu. Díky ultralehkým materiálům, specifické aerodynamické optimalizaci a komplexnímu souboru opatření a technologií BMW EfficientDynamics dosahuje BMW i8 také úžasných hodnot spotřeby a emisí.

BMW i

AERODYNAMIKA.

Aerodynamická karoserie, nápadný klínovitý tvar, nízká hmotnost – BMW i8 je nepopiratelně čistokrevným sportovním vozem. Škála aerodynamicky optimalizovaných prvků zajišťuje spojení maximální dynamiky s optimální hospodárností. Jedním z příkladů jsou zadní LED světla, která jsou vymodelována v souladu s principy vícevrstvého designu a fungují také jako průduchy pro obtékající vzduch.

Nízký, široký a dynamický.

BMW i8 disponuje všemi charakteristikami čistokrevného sportovního vozu.

 

  • Aerodynamický design

    Křivky a plochá silueta vozu BMW i8 na první pohled zdůrazňují jeho vášeň pro pohyb vpřed. Vůz je působivě dynamický, dokonce i když stojí na místě. Jeho tvar a řešení jednotlivých detailů důsledně ctí zákony aerodynamiky, která tak výrazně promlouvá do celkového designu. Proudění vzduchu upravuje například rozdělený C sloupek, v němž se spojuje stoupající linie boků a klesající linka střechy. Toto řešení je mnohem více než pouhý designový prvek. Výrazně zlepšuje aerodynamické vlastnosti BMW i8. Koeficient aerodynamického odporu vzduchu (cx) s hodnotou jen 0,26 podtrhuje sportovní geny BMW i8. Jeho aerodynamikou ovlivněný design se přitom zcela vymyká zavedeným konvencím.

  • Aerodynamické prvky

    Částečně uzavřená maska chladiče BMW ve tvaru ledvinek a aktivní vzduchové klapky v přední části vozu přivádí k motoru pouze tolik vzduchu, kolik je pro optimální chlazení potřeba. Velké nasávací otvory v předním nárazníku vytvářejí v prostoru kol vzduchové clony „Air Curtains“ a účinně tak přispívají ke snížení odporu vzduchu – a okamžitě ovlivňují aerodynamiku BMW i8. Vzduchové klapky za předními a před zadními koly rovněž snižují odpor vzduchu. Přesně vyvážené proudění vzduchu uvnitř a okolo karoserie umožňuje tu nejvyšší jízdní dynamiku a stabilitu. K tomu přispívají také specifické boční prahy a zadní difuzor. Aerodynamické ráfky kol jsou dalším prvkem, který pomáhá k dosažení nejnižšího možného odporu vzduchu minimalizací vzduchových turbulencí kolem kol.

INTELIGENTNÍ ODLEHČENÁ KONSTRUKCE.

INTELIGENTNÍ ODLEHČENÁ KONSTRUKCE.

Systematicky odlehčená konstrukce má zásadní význam pro vozidla s elektrickým pohonem. Je to jedna z nejvýraznějších vlastností vozidla a nevyhnutelně ovlivňuje dynamiku, design i hospodárnost. Nižší hmotnost vozidla znamená lepší akceleraci, větší agilitu a maximální hospodárnost.

Nižší hmotnost. Více agility a hospodárnosti.

UHLÍKOVÁ VLÁKNA.

UHLÍKOVÁ VLÁKNA.

Aby bylo možné kompenzovat vyšší hmotnost akumulátorů elektrického pohonu, je prostor pro cestující vyroben z kompozitu z uhlíkových vláken, který má pro tyto účely ty nejlepší vlastnosti: je až o 80 % lehčí než ocel a přibližně o 30 % lehčí než hliník, ale navzdory tomu je tento materiál velmi pevný a odolný proti nárazu. Modely BMW i jsou prvními velkosériově vyráběnými vozy, jejichž podstatné části jsou vyrobené z tohoto hi-tech materiálu. Uhlíková vlákna jsou proto důležitou součástí inovativní architektury LifeDrive, která v rámci koncepce BMW i8 změnila takřka vše – včetně budoucnosti sportovních vozů.

ARCHITEKTURA LIFEDRIVE.

BMW i8 se vyznačuje proporcemi sportovního vozu s mimořádně pečlivým zaměřením na minimalizaci hmotnosti, v němž se inženýři soustředili na každý jednotlivý gram. Architekturu LifeDrive tvoří dvě části, jež jsou navrženy zcela v duchu snižování hmotnosti. První z nich je Drive modul, který je tvořen hliníkovou strukturou, v níž je v přední části vozu umístěn elektromotor. Součástí zadní části Drive modulu je zážehový tříválcový motor. Tyto dvě sekce spojuje vysokonapěťový akumulátor. Druhou součástí architektury LifeDrive je Life modul, ultralehký prostor pro cestující z vysokopevnostního karbonu. Tento lehký prvek kompenzuje dodatečnou hmotnost elektromotoru a vysokonapěťového akumulátoru. Koncepce LifeDrive BMW i8 je ideální platformou pro automobily s hybridním pohonem. Inteligentní lehká konstrukce přináší na silnice maximální sportovnost a současně také promyšlený a k životnímu prostředí šetrný automobil.

Unikátní koncepce.

Základ pro spojení sportovnosti a udržitelné hospodárnosti.

  • Rozložení zatížení náprav v poměru 50 : 50

    Speciální architektura LifeDrive umožňuje optimálně rozložit hmotnost BMW i8 mezi obě nápravy. Elektromotor v přední části, zážehový motor vzadu – a tzv. energetický tunel s vestavěnými vysokonapěťovými akumulátory vedený středovou konzolou vozidla coby propojující článek. Hybridní technologie s nízko umístěným akumulátorem a lehkou strukturou prostoru pro posádku, vyrobeného z uhlíkových kompozitů, přináší optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy − a vynikající, extrémně sportovní charakteristiku při ovládání vozidla.