ZATÁČKY TRHÁ NA KUSY.

BMW M

Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW M2 Coupé.

ZATÁČKY TRHÁ NA KUSY.

Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW M2 Coupé.

Vyrobeno pro živelné sprinty a ostré průjezdy zatáčkami. Extrémní jízdní zážitky, na které nezapomenete. Se svou mimořádnou obratností, špičkovou jízdní dynamikou a působivým zvukovým projevem se BMW M2 Coupé řadí mezi typické M modely. S na přání dodávanou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou M DTC, navrženou pro extra rychlé změny rychlostních stupňů. S M brzdami s plovoucími kotouči, zkonstruovanými pro nejvyšší zatížení. Se standardně dodávaným Aktivním M diferenciálem pro maximální jízdní stabilitu a trakci. Ve zkratce je to automobil stvořený k dominanci na všech typech silnic.

ZATÁČKY TRHÁ NA KUSY.Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW M2 Coupé.

Vyrobeno pro živelné sprinty a ostré průjezdy zatáčkami. Extrémní jízdní zážitky, na které nezapomenete. Se svou mimořádnou obratností, špičkovou jízdní dynamikou a působivým zvukovým projevem se BMW M2 Coupé řadí mezi typické M modely. S na přání dodávanou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou M DTC, navrženou pro extra rychlé změny rychlostních stupňů. S M brzdami s plovoucími kotouči, zkonstruovanými pro nejvyšší zatížení. Se standardně dodávaným Aktivním M diferenciálem pro maximální jízdní stabilitu a trakci. Ve zkratce je to automobil stvořený k dominanci na všech typech silnic.

BMW M

PŘEVODOVKY.

6stupňová manuální M převodovka

6stupňová M manuální převodovka svým lehkým a kompaktním designem snižuje celkovou hmotnost vozu, což přináší výhody v oblasti dynamiky, agility, akcelerace a spotřeby paliva. Odlehčená převodová skříň rovněž přispívá k rozložení hmotnosti v poměru téměř 50:50. Díky tomu se vůz v každé jízdní situaci chová neutrálněji a stabilněji. Řazení je zásluhou použití karbonových synchronizačních kroužků mnohem komfortnější. Kromě toho je převodovka také velmi účinná, protože mazání suchou skříní umožňuje cílenou distribuci oleje. Tato technologie, pocházející ze světa motoristického sportu, přispívá také k lepší účinnosti a nižší spotřebě paliva. Inženýři BMW M se důsledně zaměřili na další snížení hlučnosti motoru. A navíc, 6stupňová M manuální převodovka je plně sladěna s ostatními špičkovými řídicími systémy. Její senzory dodávají informace řídicí jednotce motoru, které podle nich přizpůsobují otáčky během řazení.

7stup. převodovka M DCT s Drivelogic

Dvouspojková převodovka M DCT Drivelogic je pokroková 7stupňová převodovka, speciálně navržená pro vysokootáčkové motory BMW M. Tento systém se vyznačuje samočinným řazením zvyšujícím trakci, funkcí Launch Control, speciálním režimem pro jízdu nízkými rychlostmi, stejně jako funkcí Auto Start Stop. Dovoluje řadit ve zlomcích sekund bez ztráty hnací síly. Výkon motoru je k zadním kolům nepřetržitě přenášen dvěma menšími převodovkami, když každá z nich má svoji vlastní spojku. Systém lze ovládat automaticky, za pomoci páček pod volantem nebo voličem převodových stupňů manuálně. Výsledkem je, stejně jako v případě funkce Launch Control, zajišťující maximální akceleraci při startu z místa, extrémně dynamický zážitek z jízdy. Řízení Drivelogic může být ovládáno automaticky (režim D) nebo manuálně (režim S) a v každém nastavení jsou k dispozici tři režimy – od extrémně sportovního, přes komfortní až po hospodárný.

M TLUMIČ VÝFUKU.

M TLUMIČ VÝFUKU.

Typický M tlumič výfuku s dvojitou koncovkou a minimalizovanými zpětnými tlaky výfukových plynů optimalizuje výkon M motoru i jeho šetrnost k životnímu prostředí. Charakteristicky sportovní zvuk zdokonaluje elektricky ovládaná klapka výfuku.

AKTIVNÍ M DIFERENCIÁL.

Aktivní M diferenciál variabilně rozděluje točivý moment na jednotlivá kola zadní nápravy a optimalizuje trakci a jízdní stabilitu při náhlých změnách jízdního pruhu, při rychlých výjezdech ze zatáček nebo na vozovkách s měnícím se povrchem, včetně sněhu, šotoliny a ledu. Dokonce nabízí precizní ovladatelnost vozu i při extrémním bočním přetížení. Konstantní, plynulé nastavení svornosti diferenciálu harmonizuje jízdní dynamiku vozu a zlepšuje ovladatelnost v extrémních situacích.

Trakci zvyšuje diferenciál s elektronicky řízenou svorností, který snižuje rozdíl mezi otáčkami kol zadní nápravy. Systém, jenž byl vyvinut pro motorsport, je propojen se stabilizačním systém DSC pomocí elektronické řídicí jednotky. Proaktivně nabízí dokonalé využití svornosti diferenciálu, pohybující se mezi 0 až 100 %, a neutralizuje i nejjemnější rozdíly točivého momentu mezi zadními koly – bez tendence k nedotáčivosti. Aktivní M diferenciál nabízí optimální přilnavost, stejně jako skvělou směrovou stabilitu a dokonalou ovladatelnost, a doslova všechnu hnací sílu motoru proměňuje v akceleraci.

ZÁVODNÍ CHARAKTERISTIKA.

Neodolatelná dynamika, strhující agilita, precizní ovladatelnost: Tři vlastnosti, které M modely charakterizují od samého počátku. Jízdní senzace za volantem BMW M2 Coupé je důsledkem použití špičkových technologií, které jsou testovány v nejextrémnějších možných podmínkách. Díky tomu je tento vůz připraven na dokonalý sprint za všech okolností a nabízí maximální přilnavost. Důležité součásti vozy byly optimalizovány v podmínkách podobných motoristickým závodům a byly testovány pro maximální výkony. Tento podmanivý koncept završuje systém DSC s režimem M Dynamic Mode, specificky naladěný elektrický posilovač řízení M Servotronic a odlehčená konstrukce přední a zadní nápravy.

  • Závodní schopnosti

    Příčná a podélná přetížení, kterých vůz dosahuje na závodním okruhu, kladou obzvlášť vysoké nároky na mazání motoru. Díky znalostem z oblasti motorsportu se inženýrům BMW M GmbH podařilo zajistit bezpečné mazání vozu – v běžném provozu, stejně jako na závodním okruhu.

  • M Dynamic Mode

    M Dynamic Mode, který je funkcí stabilizačního systému DSC, zvyšuje jízdní dynamiku vozu tím, že dovoluje mírný prokluz zadních kol.

    Systém dynamické kontroly stability DSC používá k detekci nestability vozu, jako je třeba nedotáčivý a přetáčivý smyk či ztráta trakce, množství nejrůznějších senzorů. Za normálních okolností systém DSC bleskově stabilizuje vozidlo tím, že omezí výkon motoru a individuálně přibrzďuje jednotlivá kola.

    Je-li vozidlo v režimu M Dynamic Mode, tyto zásahy přicházejí později. To proto, aby si sportovně ladění řidiči mohli vychutnat zlepšenou jízdní dynamiku vozu. Větší prokluz kol dovoluje zakusit maximální dynamický potenciál vozu v oblasti podélného a bočního přetížení. Na rozdíl od situace, kdy je DSC plně deaktivováno, se ve chvíli, kdy se řidič dostane do mezní situace, systém DSC opět přihlásí ke slovu. Řidič je vždy zodpovědný za stabilizaci jízdní situace.

  • M Servotronic

    S posilovačem řízení M Servotronic si řidiči mohou užívat optimální účinek posilovače řízení v každé jízdní situaci. M Servotronic upravuje účinek posilovače řízení podle aktuální rychlosti a zajišťuje přímou a přesnou odezvu řízení i ve vysokých rychlostech. Také zajišťuje vynikající komfort tím, že snižuje fyzickou námahu, potřebnou k řízení, na minimum, stejně jako zvyšuje obratnost vozu při parkování, manévrování či průjezdech úzkými nebo zatáčkovitými úseky.

    Řídicí jednotka elektronicky kontroluje rychlost, na jejímž základě rozhoduje, jak silný účinek posilovače je v jednotlivých jízdních situacích zapotřebí. Míra účinku posilovače je pečlivě upravována elektronickou řídicí jednotkou, díky níž je tento posilovač daleko přesnější než konvenční posilovače řízení, které se regulují podle otáček motoru.

    S posilovačem M Servotronic je k manipulaci s volantem v nízkých rychlostech potřeba jen minimální fyzické úsilí. Ovšem jak se rychlost vozu zvyšuje, účinek posilovače se postupně snižuje, což zaručuje přímější kontakt s vozovkou, a tedy optimální směrovou stabilitu vozu. Posilovač M Servotronic je specificky naladěn pro M modely a nabízí tři možnosti pro individuální nastavení, které lze zvolit stiskem tlačítka.

M BRZDY S PLOVOUCÍMI KOTOUČI.

M BRZDY S PLOVOUCÍMI KOTOUČI.

M brzdy s plovoucími kotouči těží ze závodní technologie, mají hliníkové středy a litinové třecí segmenty. Vyznačují se trvalou účinností a odolností proti vadnutí, aniž by byl jakkoliv snížen jejich brzdný účinek, a to dokonce ani při ostrém zacházení. Použití různých druhů materiálů vyústilo ve vynikající tepelnou odolnost a dlouhodobou trvanlivost. Jejich precizní dávkovatelnost, doplněná o relativně nízkou hmotnost, má pozitivní dopad na agilitu, dynamiku, akceleraci a spotřebu paliva.

Vrtané kotouče s vnitřním chlazením (vpředu 380 mm, vzadu 370 mm) se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými pevnými třmeny vzadu zaručují optimální výkony za mokra a lepší odvod tepla. Modrou metalickou barvou lakované třmeny s charakteristickým M logem účinně podtrhují sportovní vzhled brzdových kotoučů i výrazný a jedinečný M design.

INTELIGENTNÍ LEHKÁ KONSTRUKCE.

Lehká přední náprava.

Kvůli vysokým nárokům, kladeným na M modely, byla lehká přední náprava kompletně přepracována. Snížení neodpružené hmotnosti znamená zlepšení jízdní dynamiky i přilnavosti a současně zvýšení jízdního komfortu podvozku. Odlehčená náprava rovněž optimalizuje rozložení hmotnosti, což má za následek neutrální jízdní charakteristiku a lepší ovladatelnost vozu v náročných jízdních situacích. Jako součást celkového konceptu zvyšuje i tuhost karoserie, která přispívá k přesnosti řízení. Ve spojení s M specifickými pneumatikami nabízí zlepšenou mechanickou přilnavost a rychlé reakce na pohyby volantu. Ramena, těhlice, pomocný rám a zavěšení s dvojicí příčných ramen a svislou pružicí a tlumicí vzpěrou jsou vyrobeny z lehkého hliníku, součástí celku je i dutý stabilizátor. Výztužný plech ve spodní části spolu s dodatečnými šroubovanými výztuhami vedoucími k bočním prahům přinášejí další zvýšení tuhosti přední části vozu, a tím i zlepšení přesnosti a zvýšení rychlosti reakcí.

Lehká zadní náprava.

Lehká zadní náprava napomáhá snižovat hmotnost vozu, zlepšuje jeho obratnost, dynamiku i zrychlení a současně snižuje neodpruženou hmotnost, optimalizuje přilnavost vozu a zvyšuje komfort. Aby dostála nárokům kladeným na výrazně sportovní automobil, byla náprava M modelů kompletně přepracována. Náprava tvoří s M specifickými pneumatikami jeden celek, a tím zaručuje optimální přilnavost pneumatik a výbornou směrovou stabilitu za všech podmínek. Ramena a ložiska pětiprvkové zadní nápravy jsou vyrobené z kovaného hliníku, zatímco na těhlice se používá odlehčený prostorový díl. To znamená znatelný pokles hmotnosti. Pevné úchyty, kterými je náprava připevněna ke karoserii, napomáhají optimálnímu vedení kol. Podélná ramena přenášejí brzdnou sílu do karoserie.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Ať už je vaším cílem maximální výkon nebo minimální spotřeba paliva, pro BMW je vždy nejdůležitější zprostředkovat typickou BMW radost z jízdy. BMW EfficientDynymics je strategie vyvinutá BMW s cílem minimalizovat spotřebu paliva a emise CO2. Současně má za cíl zvýšit dynamiku vozu a radost z jízdy. Jedná se o komplexní balíček technologií, který zahrnuje motor, hospodaření s energiemi i celkovou koncepci vozu. Tento paket je standardní součástí výbavy všech vozů BMW.

 

Nová generace zážehových a vznětových motorů v rodině BMW TwinPower Turbo má zásluhu na vyšším výkonu a nižší spotřebě paliva. Optimalizovaná aerodynamika přispívá ke zvýšení efektivity, stejně jako koncepce BMW EfficientLightweight, která snižuje hmotnost vozu a zvyšuje jeho tuhost tím, že na jednotlivých místech používá správné materiály.

  • Spotřeba paliva a emise CO2 BMW M2 Coupé:

    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 8,5 až 7,9

    Emise CO2 v g/km (kombinované): 199 až 185

    Více informací o oficiální spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů získáte u všech BMW Autorizovaných dealerů.

    Uvedené hodnoty spotřeby paliva a emisí jsou měřeny legislativní metodikou dle NEDC (New European Driving Cycle).