SPUSŤTE REAKTOR, NIKOLIV POUZE MOTOR.

Jízdní dynamika BMW M3 Sedan.

SPUSŤTE REAKTOR, NIKOLIV POUZE MOTOR.

Jízdní dynamika BMW M3 Sedan.

Zrak upřený na vrchol zatáčky, vůz dokonale pod kontrolou. BMW M3 Sedan boří hranice nejryzejší jízdní dynamiky. Ve spojení se 6rychlostní manuální převodovkou, nebo jestli chcete 7 rychlostní M dvoujspojkovou převodovkou, 6 válcový motor M Twin Power Turbo o výkonu 431 koní zaručuje výkonnou a precizní jízdu. Aktivní M diferenciál neustále se neustále stará o optimální trakci a M Servotronic zajištuje perfektní odezvu řízení.

SPUSŤTE REAKTOR, NIKOLIV POUZE MOTOR.Jízdní dynamika BMW M3 Sedan.

Zrak upřený na vrchol zatáčky, vůz dokonale pod kontrolou. BMW M3 Sedan boří hranice nejryzejší jízdní dynamiky. Ve spojení se 6rychlostní manuální převodovkou, nebo jestli chcete 7 rychlostní M dvoujspojkovou převodovkou, 6 válcový motor M Twin Power Turbo o výkonu 431 koní zaručuje výkonnou a precizní jízdu. Aktivní M diferenciál neustále se neustále stará o optimální trakci a M Servotronic zajištuje perfektní odezvu řízení.

BMW M

PAKET COMPETITION.

Ryzí nadšení motorsportem. Paket Competition přináší na běžné silnice ještě více dynamiky a agility. Jeho součástí je zvýšení výkonu motoru, specificky naladěný Adaptivní M podvozek, nově nastavený stabilizační systém DSC, Aktivní M diferenciál a 20˝ M kola z lehké slitiny s pneumatikami o různém rozměru pro přední a zadní nápravu. Součástí změn podvozku jsou nové pružiny, tlumiče a stabilizátory, stejně tak jako odpovídajícím způsobem přizpůsobené jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+.

Výkon zážehového řadového 6válce M TwinPower Turbo se zvětšil na 331 kW/450 k. M sportovní výfuková soustava je naladěna na extrémně dravý a dynamický zvukový projev, v němž nechybí ani podmanivé zadunění při řazení. U odlehčených M sportovních sedadel lze nastavovat šířku opěradla, ozdobeného vertikální perforací. Přední bezpečnostní pásy jsou doplněné decentní M trikolórou. Při pohledu zvenku zaujmou především exkluzivní leštěná kovaná M kola designu Star-spoke 666 M z lehkých slitin o průměru 20 palců, která obouvají pneumatiky různého rozměru pro přední a zadní nápravu. Tato speciální kola se vyznačují také extrémní pevností. Sportovní charakter paketu Competition dávají opticky najevo další prvky karoserie provedené v leskle černé barvě BMW Individual Shadow Line. Jde především o přední masku chladiče, výdechy na bocích za předními koly a označení modelu na zádi. Celek doplňují tmavé koncovky výfuku s povrchovou úpravou černého chromu.

AKTIVNÍ M DIFERENCIÁL.

Aktivní M diferenciál optimalizuje trakci a jízdní stabilitu při náhlých změnách jízdního pruhu, při rychlých výjezdech ze zatáček nebo na vozovkách s měnícím se povrchem.Trakci zvyšuje diferenciál s elektronicky řízenou svorností, který snižuje rozdíl mezi otáčkami kol zadní nápravy.

M JAKO MÝTUS.

  

LAUNCH CONTROL.

Systém Launch Control umožňuje motoru, který se zahřál na provozní teplotu, dosáhnout maximálního možného zrychlení z klidu. Stačí jen deaktivovat stabilizační systém DSC, nastavit sekvenční řazení na úroveň 3, pevně stát na brzdě a sešlápnout plynový pedál až na podlahu. Poté, co se na přístrojové desce rozsvítí symbol vlajky, motor se sešlápnutím plynového pedálu vytočí do ideálních výchozích otáček. Pak už jen stačí uvolnit brzdu a vůz zrychluje maximálním možným způsobem do té doby, než sundáte nohu z plynového pedálu. Dvouspojková převodovka M DCT řadí tak, že při přeřazení nahoru je motor vždy v těch nejoptimálnějších otáčkách. Tato funkce je určena pro potěšení milovníků dynamické sportovní jízdy.

BMW EFFICIENTLIGHTWEIGHT.

Koncepce odlehčení konstrukce BMW EfficientLightweight hraje u vozů BMW M klíčovou roli. Nízká hmotnost je totiž základem exkluzivní jízdní dynamiky a příkladné hospodárnosti. Při konstrukci vozů BMW M tyto zásady důsledně respektujeme a také je neustále rozvíjíme. Konstruktéři BMW neustále přemýšlejí o tom, které komponenty odlehčit a které díly ponechat nedotčené. Výsledkem úsilí BMW je koncepce BMW EfficientLightweight.

Ta dává přednost ultralehkým materiálům, jako např. CFRP materiálu (plastu tvrzenému uhlíkovými vlákny), hořčíku a hliníku, které se uplatňují při výrobě vybraných částí vozu. Například konstrukce hnací hřídele z jednoho kusu vyrobená z CFRP materiálu minimalizuje rotační hmotnost a vzpěra motorového prostoru z CFRP ve srovnání s hliníkovou vzpěrou nabízí vyšší pevnost při nižší hmotnosti. Lehké materiály jsou používány také při výrobě přední kapoty, předních blatníků, příčných nosníků a rámu volantu.

Každé z těchto technologických řešení přispívá ke snížení hmotnosti vozidla a jeho těžiště. Vůz zároveň nadále splňuje nejnáročnější bezpečnostní normy, navíc však disponuje lepší odezvou a jízdní dynamikou v zatáčkách a lépe akceleruje i brzdí.

Buďte lehký, buďte rychlý.

ADAPTIVNÍ M PODVOZEK.

ADAPTIVNÍ M PODVOZEK.

Přizpůsobí se jízdním podmínkám a řidičskému stylu.

Elektronicky ovládané tlumiče Adaptivního M podvozku se během milisekund přizpůsobují stavu vozovky, stejně jako vašemu jízdnímu stylu. Tím zaručují optimální kontakt s vozovkou v každé situaci, nejvyšší možnou trakci a ještě lepší ovladatelnost. Podvozek lze nastavit pomocí režimů Comfort, Sport a Sport+ od komfortního po sportovně dynamický. Komfortní režim zajišťuje pohodlné ovládání vozu v každodenním provozu a také zvyšuje úroveň bezpečnosti v případě náhlého vyhýbacího manévru. Ve sportovním režimu je zachován dostatečný komfort, ale úroveň tlumení je nižší a kontakt s vozovkou přímější. Tento režim je vhodný pro okresní silnice s nerovným povrchem. Režim Sport+ nabízí minimální tlumení a maximální jízdní dynamiku na hladkých silnicích a závodních okruzích.

BRZDY.

Rozhodujícím faktorem pro mimořádně dynamické zážitky z jízdy v BMW M3 Sedan jsou brzdové systémy. M karbon-keramické brzdy a M brzdy s plovoucími kotouči zaručují nepřekonatelnou přesnost a bezkonkurenční dynamiku a výkonnost.

  • M karbon-keramické brzdy

    M karbon-keramické brzdy jsou výsledkem využívání technologií z oblasti motorsportu. Využití inovativního kompozitního materiálu z keramiky a uhlíkových vláken zajišťuje ještě vyšší brzdný výkon a také zlepšení stability brzdného účinku. Tento materiál nekoroduje, je velmi odolný proti oděru, snese vyšší teplotní zatížení a přispívá k nižší hmotnosti vozidla. Lehká konstrukce brzd redukuje rotující a neodpruženou hmotu, zlepšuje zrychlení, citlivost a celkové ovládání vozidla, ale také zvyšuje jízdní dynamiku a trakci, zlepšuje pohodlí podvozku a snižuje spotřebu paliva.

    Díky neobvykle velkým brzdovým kotoučům (přední 410 mm, zadní 396 mm), pevným šestipístkovým třmenům vepředu a volným jednopístkovým třmenům vzadu se M karbon-keramické brzdy výborně hodí na závodní dráhu – ani při extrémním brzdění a vysokých teplotách totiž nevadnou. Perforovaný a odvětrávaný brzdový kotouč zaručuje výrazně lepší odezvu za mokra a lepší odvod tepla. M karbon-keramické brzdy lze snadno rozpoznat díky matně zlatým brzdovým třmenům s klasickým logem M.

    Vzhledem ke specifickým vlastnostem materiálu se s ohledem na konkrétní situaci a intenzitu používání může vyskytnout funkční hluk, zvláště na mokrém povrchu, krátce před zastavením vozidla.

  • M brzdy s plovoucími kotouči

    Díky použití kombinace materiálů dosahují M brzdy s plovoucími kotouči vynikajících brzdných hodnot a vysoké stability, stejně jako dlouhé životnosti. Jsou také lehčí, což má pozitivní vliv na agilitu, dynamiku a zrychlení. Modré brzdové třmeny s logem M jsou charakteristickým znakem vysoce výkonných brzd s plovoucími kotouči.

M SERVOTRONIC.

M Servotronic upravuje účinek posilovače řízení podle aktuální rychlosti a zajišťuje přímou a přesnou odezvu řízení i ve vysokých rychlostech.Také zajišťuje vynikající komfort tím, že snižuje fyzickou námahu potřebnou k řízení na minimum, stejně jako zvyšuje obratnost vozu při parkování, manévrování či průjezdech úzkými nebo zatáčkovitými úseky.

7STUPŇOVÁ DVOUSPOJKOVÁ PŘEVODOVKA M DCT DRIVELOGIC.

Dvouspojková převodovka M DCT Drivelogic je pokroková 7stupňová převodovka, speciálně navržená pro vysokootáčkové motory BMW M.Tento systém se vyznačuje samočinným řazením zvyšujícím dynamiku, funkcí Launch Control, speciálním režimem pro jízdu nízkými rychlostmi, stejně jako funkcí Auto Start Stop. Dovoluje tak řadit ve zlomcích sekund bez ztráty hnací síly.Výkon motoru je k zadním kolům nepřetržitě přenášen dvěma menšími převodovkami, kdy každá má svoji vlastní spojku. Systém lze ovládat automaticky, za pomoci páček pod volantem nebo voličem převodových stupňů manuálně. Výsledkem je, stejně jako v případě funkce Launch Control, zajišťující maximální start z místa, extrémně dynamický zážitek z jízdy. Řízení Drivelogic může být ovládáno automaticky (režim D) nebo manuálně (režim S) a v každém nastavení jsou k dispozici tři režimy – od extrémně sportovního, přes komfortní až po hospodárný.