BMW M

TLAČÍ VĚCI K LIMITŮM. EFEKTIVNĚ.

BMW EfficientDynamics v BMW M3 Sedan.

BMW M3 Sedan se řadí mezi nejlepší vozi i co se efektivity týče. Souhrn technologií BMW EfficientDynamics, jako například funkce Auto Start-Stop nebo Rekuperace kinetické energie zajisťují maximální výkon při nižší spotřebě a produkcí emisí CO2.

AERODYNAMIKA.

Komplexně sladěné aerodynamické prvky optimalizují jízdní dynamiku, stabilitu a ovladatelnost M automobilů, a to zejména ve vysokých rychlostech. Nápaditě tvarovaný přední nárazník vizuálně ztělesňuje specifický aerodynamický koncept M modelů. Velké nasávací otvory pro přívod vzduchu zajišťují na závodním okruhu dokonalé chlazení pohonné jednotky, oleje a brzd, stejně jako chlazení oleje převodovky M DCT. Dva vertikální otvory po stranách nárazníku a boční M prvky s integrovanými vzduchovými průduchy za předními koly účinně vedou vzduch kolem předních kol. Toto aerodynamické proudění uzavírá podběhy kol a minimalizuje vznikající turbulence a odpor vzduchu. Spoiler na víku zavazadelníku ještě více opimalizuje aerodynamické vyvážení mezi přední a zadní nápravou a snižuje vztlak. Dokonalá souhra těchto opatření vytváří aerodynamickou rovnováhu, díky níž je vůz kdykoliv připraven vyrazit na okruh.

REKUPERACE KINETICKÉ ENERGIE.

Rekuperace kinetické energie: pokaždé, když brzdíte, zaniká kinetická energie. Až donedávna tato energie mizela nevyužita v podobě tepla. Systém rekuperace kinetické energie tento dlouho přehlížený potenciál využívá v situaci, kdy řidič sundá nohu z plynového pedálu, k výrobě elektrické energie. Tato elektřina se následně využívá k dobíjení baterie. Systém chytrého řízení toků energií umožòuje, že alternátor nemusí běžet trvale, což snižuje zatížení motoru při akceleraci. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu – typické pro BMW EfficientDynamics.

UKAZATEL DOPORUČENÉHO RYCHLOSTNÍHO STUPNĚ.

Optimální okamžiky řazení, menší spotřeba – elektronika motoru určí na základě jízdní situace a otáček motoru nejhospodárnější rychlostní stupeň. Světelná šipka na informačním displeji naznačí, kdy je vhodné řadit vyšší, anebo naopak nižší rychlostní stupeň. Systém také rozpozná, kdy vozidlo intenzivně akceleruje, a počká s doporučením podle aktuálních otáček motoru a průběhu jejich nárůstu. Srovnávací testy dokázaly, že vozidlo s ukazatelem optimálního rychlostního stupně uspoří přibližně čtyři procenta paliva.

FUNKCE AUTO START-STOP.

Funkce Auto Start Stop vypíná motor ve chvíli, kdy vozidlo zastaví (například na semaforech nebo v koloně), a ještě více snižuje celkovou spotřebu paliva. Jakmile řidič sešlápne spojku (manuální převodovka) nebo sundá nohu z brzdy (převodovka M DCT Drivelogic), motor automaticky naskočí ve zlomku vteřiny.