ZAMĚSTNEJTE SPOLEHLIVÉ POMOCNÍKY.

Asistenční systémy řidiče BMW ConnectedDrive ve BMW M4 Cabrio.

Nepřeberné množství inovativních technologií vám různými způsoby poskytuje podporu a zaručuje vysokou míru pohodlí a bezpečnosti. Vy se tak můžete zaměřit na jedinou důležitou věc svého života – bezstarostnou radost z jízdy.*

* Některé Asistenční systémy nejsou k dispozici ve všech zemích EU. Informujte se u svého prodejce.

DRIVING ASSISTANT.

Součástí výbavy Driving Assistant jsou kamerové systémy varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě.

Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu sleduje vodorovné dopravní značení a upozorní řidiče vibracemi volantu na nechtěné opuštění jízdního pruhu při rychlostech nad 70 km/h. Výstraha se neaktivuje, pokud je změna jízdního pruhu úmyslná, tj. když dojde k zapnutí směrového ukazatele.

Zatímco systém upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu s funkcí automatické aktivace brzd ve městě varuje před hrozící srážkou s vpředu jedoucími vozidly, systém varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě upozorňuje na hrozící srážku s chodci. Pokud vozidlo před Vámi prudce zabrzdí, aktivuje se systém upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a Vaše BMW neodkladně zakročí, aby zabránilo kolizi. Systém funguje v několika krocích. Nejprve se zobrazí varovný symbol, který se následně rozbliká, a zároveň zazní výstražný zvukový signál, a nakonec automobil začne pozvolna brzdit (při jízdě rychlostí do 60 km/h). Systém varování před přítomností osob funguje při rychlostech v rozmezí 10 až 60 km/h. V případě bezprostředního nebezpečí kolize s chodcem se rozezní akustický výstražný signál. Pokud systém vyhodnotí, že vozu hrozí možná kolize, v brzdové soustavě v tu chvíli dojde ke zvýšení tlaku, aby se dosáhlo rychlejší odezvy brzd. V případě nutnosti reagovat na nenadálou dopravní situaci systém začne sám brzdit. Tuto funkci může negativně ovlivnit tma nebo mlha.

BMW HEAD-UP DISPLEJ S M ZOBRAZENÍM.

Vždy sledujte to nejdůležitější: Plně barevný Head-Up Displej promítá důležité jízdní informace přímo do zorného pole řidiče.Stisknutím tlačítka může řidič přepnout na sportovnější M zobrazení. Tento displej zobrazuje kromě digitálního rychloměru také zvolený rychlostní stupeň a vícebarevný otáčkoměr s ukazatelem, kdy správně přeřadit. Zobrazují se také navigační pokyny, ukazatele rychlostních limitů včetně zákazu předjíždění a informace zábavních systémů (rozhlasové programy, hudební tituly) a informace a upozornění asistenčních systémů. Promítání do úrovně vašich očí znamená, že se můžete nerušeně soustředit pouze na silnici. Výsledkem je vyšší bezpečnost a jedinečný zážitek z jízdy.

UKAZATEL RYCHLOSTNÍCH LIMITŮ.

Opatrnost se vyplácí: Ukazatel rychlostních limitů včetně ukazatele zákazu předjíždění znázorňuje na přístrojovém panelu aktuální povolenou rychlost, stejně jako zákazy předjíždění.Informace se zobrazují na informačním displeji v přístrojovém štítu nebo na BMW Head-Up Displeji. Speciální kamera detekuje příslušné dopravní značení. Informace jsou zpracovávány řídicí jednotkou společně s daty z navigačního systému. Systém spolupracuje také s dešťovým senzorem, takže umí přečíst i značky se specifickými příkazy omezujícími platnost – například za deštivého počasí nebo v určitou denní hodinu.

iDrive s dotykovou funkcí.

Dotykový ovladač iDrive (součást navigačního systému Professional) umožňuje jednoduchým způsobem jednou rukou obsluhovat kontrolní displej. Díky na dotyk citlivé ploše, integrované do ovladače iDrive, lze jednoduchými pohyby prstu zadávat informace do navigačního systému, například cílové destinace. S ovladačem je možné také otáčet a pro přístup k různým funkcím ho lze stisknout. Umožňuje měnit nejrůznější nastavení nebo listovat seznamy. Je možné ho jednoduše a intuitivně ovládat, protože přirozeně reaguje na dotyk. To řidiči velmi usnadňuje pobyt ve voze, protože je minimálně rozptylován a může se soustředit na provoz na silnici. Všechny funkce obsluhované pomocí ovladače lze jasně sledovat na kontrolním displeji.

ASISTENT DÁLKOVÝCH SVĚTEL ZABRAŇUJÍCÍ OSLNĚNÍ ŘIDIČE.

Systém BMW Selective Beam automaticky nastavuje dálkové světlomety podle světelných podmínek a podmínek provozu. Výsledkem je dokonale osvětlená silnice při jízdě za tmy. Rovněž umožňuje rychlejší identifikaci předmětů a osob na vozovce. Systém monitoruje přítomnost protijedoucích vozidel nebo vozidel jedoucích vpředu a jemně reguluje dálkové světlomety tak, aby nedošlo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.

PARKOVACÍ ASISTENT.

Parkovací asistent usnadňuje podélné parkování. Bez ohledu na to, zda je aktivován, systém měří velikost potenciálního parkovacího místa, okolo kterého vůz projíždí nízkou rychlostí (nižší než 35 km/h) a v maximální vzdálenosti 1,5 m od řady zaparkovaných vozidel. Pokud je rozestup mezi zaparkovanými vozy adekvátní, pak stačí zapnout směrový ukazatel a parkovací asistent převezme ovládání volantu, zatímco řidič obsluhuje pouze pedál plynu, brzdu a řadicí páku. Systém také zobrazuje informace na hlavním displeji a vydává doplňkové akustické signály. Parkování je pak mnohem pohodlnější a bezpečnější.

KAMEROVÉ SYSTÉMY.

Parkovací asistent, Surround View, zadní kamera: Užívejte si jasný přehled o okolí svého vozidla při parkování a na silničních výjezdech. Přední a zadní parkovací asistent (PDC) usnadňuje parkování a manévrování v těsných prostorech. Vzdálenost od překážek je indikována akusticky i vizuálně na hlavním displeji. Surround View zahrnuje kamerové systémy Top View, Panorama View a zadní parkovací kameru. Kamery ve vnějších zpětných zrcátkách a zadní couvací kamera poskytují 270° pohled okolo vozu. Pohled Panorama View zvyšuje bezpečnost při výjezdech ze špatně přehledných míst. Provoz je zobrazován na kontrolním displeji.

AKTIVNÍ OCHRANA.

Aktivní ochrana představuje systém preventivní ochrany cestujících, který je součástí BMW ConnectedDrive. Po zapnutí předních bezpečnostních pásů dojde po rozjetí vozidla k jejich automatickému přitažení. Pokud za jízdy nastane krizová situace, předepnou se podle potřeby přední bezpečnostní pásy a zavřou se přední okna. Pokud je vůz vybaven elektricky ovládanými sedadly, opěradlo sedadla spolujezdce se přenastaví do vzpřímené polohy. Příkladem krizové situace je nouzové brzdění. Pokud je Váš vůz vybaven systémem upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu nebo systémem upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu s automatickou aktivací brzd, systém je schopen předvídat hrozící srážku s vpředu jedoucími nebo stojícími vozidly (v rámci možností systému). Za určitých podmínek může systém po kolizi zastavit vůz bez zásahu řidiče. Tím se snižuje pravděpodobnost další srážky a minimalizuje škoda způsobená během střetu.