ÚŽASNÝ POCIT Z JÍZDY.

Jízdní dynamika BMW M4 Cabrio.

ÚŽASNÝ POCIT Z JÍZDY.

Jízdní dynamika BMW M4 Cabrio.

Když BMW M4 Cabrio zrychluje až k maximu s téměř okamžitým nástupem, význam výkonu lze ocenit všemi smysly. Výkon lze jemně dávkovat dokonce i v nejvyšších otáčkách. A díky četným technologiím z motorsportu, jako je aktivní M diferenciál nebo systém M Servotronic, reaguje BMW M4 Cabrio v každé situaci přesně tak, jak byste od špičkového atleta očekávali: s vysokou přesností a absolutní technickou dokonalostí.

ÚŽASNÝ POCIT Z JÍZDY.Jízdní dynamika BMW M4 Cabrio.

Když BMW M4 Cabrio zrychluje až k maximu s téměř okamžitým nástupem, význam výkonu lze ocenit všemi smysly. Výkon lze jemně dávkovat dokonce i v nejvyšších otáčkách. A díky četným technologiím z motorsportu, jako je aktivní M diferenciál nebo systém M Servotronic, reaguje BMW M4 Cabrio v každé situaci přesně tak, jak byste od špičkového atleta očekávali: s vysokou přesností a absolutní technickou dokonalostí.

PAKET COMPETITION.

Ryzí nadšení motorsportem. Paket Competition přináší na běžné silnice ještě více dynamiky a agility. Jeho součástí je zvýšení výkonu motoru, specificky naladěný Adaptivní M podvozek, nově nastavený stabilizační systém DSC, Aktivní M diferenciál a 20” M kola z lehké slitiny s pneumatikami o různém rozměru pro přední a zadní nápravu. Součástí změn podvozku jsou nové pružiny, tlumiče a stabilizátory, stejně tak jako odpovídajícím způsobem přizpůsobené jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+.

Výkon zážehového řadového 6válce M TwinPower Turbo se zvětšil na 331 kW/450 k. M sportovní výfuková soustava je naladěna na extrémně dravý a dynamický zvukový projev, v němž nechybí ani podmanivé zadunění při řazení. Při pohledu zvenku zaujmou především exkluzivní leštěná kovaná M kola designu Star-spoke 666 M z lehkých slitin o průměru 20 palců, která obouvají pneumatiky různého rozměru pro přední a zadní nápravu. Tato speciální kola se vyznačují také extrémní pevností. Sportovní charakter paketu Competition dávají opticky najevo další prvky karoserie provedené v leskle černé barvě BMW Individual Shadow Line. Jde především o přední masku chladiče, výdechy na bocích za předními koly a označení modelu na zádi. Celek doplňují tmavé koncovky výfuku s povrchovou úpravou černého chromu.

AKTIVNÍ M DIFERENCIÁL.

Aktivní M diferenciál variabilně rozděluje točivý moment na kola zadní nápravy a optimalizuje trakci a jízdní stabilitu při náhlých změnách jízdního pruhu, při rychlých výjezdech ze zatáček nebo na vozovkách s měnícím se povrchem, včetně sněhu a šotoliny.Aktivní M diferenciál nabízí precizní kontrolu i při extrémním bočním zrychlení. Konstantní a plynule se měnící svornost diferenciálu harmonizuje jízdní vlastnosti vozu, čímž zlepšuje jeho ovladatelnost v extrémních jízdních situacích. Trakce je optimalizována pomocí elektronicky ovládaného zařízení, které snižuje rozdíl mezi otáčkami zadních kol. Tento systém, který byl vyvinut pro motorsport, spolupracuje prostřednictvím elektronické řídicí jednotky se stabilizačním systémem DSC. Proaktivně umožňuje nastavit svornost diferenciálu v rozmezí 0 až 100 procent, čímž neutralizuje i ty nejmenší rozdíly v točivém momentu mezi koly zadní nápravy – bez tendence k nedotáčivosti. Aktivní M diferenciál zajišťuje optimální přilnavost, stejně jako působivou směrovou stabilitu, perfektní ovládání vozu a doslova všechnu hnací sílu motoru převede na zrychlení.

U ZDROJE SÍLY.

Seznamte se s designem a dynamikou BMW M4 Cabrio ve filmu.

U ZDROJE SÍLY.

Seznamte se s designem a dynamikou BMW M4 Cabrio ve filmu.

FUNKCE LAUNCH CONTROL.

Systém Launch Control umožňuje motoru, který se zahřál na provozní teplotu, dosáhnout maximálního možného zrychlení z klidu. Stačí jen deaktivovat stabilizační systém DSC, nastavit sekvenční řazení na úroveň 3, pevně stát na brzdě a sešlápnout plynový pedál až na podlahu.Poté, co se na přístrojové desce rozsvítí symbol vlajky, motor se sešlápnutím plynového pedálu vytočí do ideálních výchozích otáček. Pak už jen stačí uvolnit brzdu a vůz zrychluje maximálním možným způsobem do té doby, než sundáte nohu z plynového pedálu. Dvouspojková převodovka M DCT řadí tak, že při přeřazení nahoru je motor vždy v těch nejoptimálnějších otáčkách. Tato funkce je určena pro milovníky dynamické sportovní jízdy.

BMW EFFICIENTLIGHTWEIGHT.

Koncepce odlehčení konstrukce BMW EfficientLightweight hraje u vozů BMW M klíčovou roli. Nízká hmotnost je totiž základem exkluzivní jízdní dynamiky a příkladné hospodárnosti. Při konstrukci vozů BMW M tyto zásady důsledně respektujeme a také je neustále rozvíjíme. Konstruktéři BMW neustále přemýšlejí o tom, které komponenty odlehčit a které díly ponechat nedotčené. Výsledkem úsilí BMW je koncepce BMW EfficientLightweight.

Ta dává přednost ultralehkým materiálům, jako např. CFRP materiálu (plastu tvrzenému uhlíkovými vlákny), hořčíku a hliníku, které se uplatňují při výrobě vybraných částí vozu. Například konstrukce hnací hřídele z jednoho kusu vyrobená z CFRP materiálu minimalizuje rotační hmotnost a vzpěra motorového prostoru z CFRP ve srovnání s hliníkovou vzpěrou nabízí vyšší pevnost při nižší hmotnosti. Lehké materiály jsou používány také při výrobě přední kapoty, předních blatníků, příčných nosníků a rámu volantu.

Každé z těchto technologických řešení přispívá ke snížení hmotnosti vozidla a jeho těžiště. Vůz zároveň nadále splňuje nejnáročnější bezpečnostní normy, navíc však disponuje lepší odezvou a jízdní dynamikou v zatáčkách a lépe akceleruje i brzdí.

ADAPTIVNÍ M PODVOZEK.

Elektronicky řízené tlumiče adaptivního M podvozku se během milisekund přizpůsobují jízdním podmínkám na vozovce, stejně jako vašemu stylu jízdy. Tím je zaručen optimální kontakt s vozovkou v každé situaci, nejlepší možná trakce a ještě lepší ovladatelnost. Nastavení podvozku lze pomocí režimů Comfort, Sport a Sport+ upravit od komfortního až po sportovně-dynamický.
Režim Comfort zajišťuje pohodlné ovládání při každodenním řízení a také zvyšuje bezpečnost v případě náhlého vyhýbacího manévru. V režimu Sport je zachováno vysoké pohodlí, ale úroveň tlumení je nižší a kontakt s vozovkou je přímější – ideální pro jízdu na okreskách s nerovným povrchem. Režim Sport+ nabízí minimální tlumení a maximální jízdní dynamiku na hladkých silnicích a závodním okruhu.

BRZDY.

Jedním z rozhodujících faktorů pro vysoce dynamický zážitek z jízdy v BMW M4 Cabrio jsou brzdové systémy. Díky své nepřekonatelné přesnosti zajišťuje systém M karbon-keramických brzd a M kompozitových brzd bezkonkurenční dynamiku a výkon.

  • M karbon-keramický brzdový systém

    M karbon-keramické brzdy jsou výsledkem využívání technologií z oblasti motorsportu. Využití inovativního kompozitního materiálu z keramiky a uhlíkových vláken zajišťuje ještě vyšší brzdný výkon a také zlepšení stability brzdného účinku. Tento materiál nekoroduje, je velmi odolný proti oděru, snese vyšší teplotní zatížení a přispívá k nižší hmotnosti vozidla. Lehká konstrukce brzd redukuje rotující a neodpruženou hmotu, zlepšuje zrychlení, citlivost a celkové ovládání vozidla, ale také zvyšuje jízdní dynamiku a trakci, zlepšuje pohodlí podvozku a snižuje spotřebu paliva.

    Díky neobvykle velkým brzdovým kotoučům (přední 410 mm, zadní 396 mm), pevným šestipístkovým třmenům vepředu a volným jednopístkovým třmenům vzadu se M karbon-keramické brzdy výborně hodí na závodní dráhu – ani při extrémním brzdění a vysokých teplotách totiž nevadnou. Perforovaný a odvětrávaný brzdový kotouč zaručuje výrazně lepší odezvu za mokra a lepší odvod tepla. M karbon-keramické brzdy lze snadno rozpoznat díky matně zlatým brzdovým třmenům s klasickým logem M.

    Vzhledem ke specifickým vlastnostem materiálu se s ohledem na konkrétní situaci a intenzitu používání může vyskytnout funkční hluk, zvláště na mokrém povrchu, krátce před zastavením vozidla.

  • M kompozitové brzdy

    V případě M karbon-keramických brzd je nástup brzdného účinku přímočařejší. Jsou odolné vůči rzi, zvládají vyšší tepelné zatížení, jsou méně náchylné k opotřebení a přispívají k nízké hmotnosti vozu – to vše má pozitivní vliv na agilitu, dynamiku a zrychlení. Díky zlatým třmenům s logem M jsou tyto speciální brzdy velmi snadno rozpoznatelné.

M SERVOTRONIC.

Systém M Servotronic nastavuje posilovač řízení tak, aby jeho účinek vyhovoval aktuální rychlosti a zajišťuje okamžitou a přesnou odezvu i při řízení ve vysokých rychlostech. Zajišťuje také mimořádné pohodlí, jelikož řízení, parkování, manévrování i jízda úzkými či klikatými uličkami vyžadují pouze minimální fyzické úsilí.

7STUPŇOVÁ DVOUSPOJKOVÁ PŘEVODOVKA M DCT DRIVELOGIC.

Dvouspojková převodovka M DCT Drivelogic je pokroková 7stupňová převodovka, speciálně navržená pro vysokootáčkové motory BMW M.Tento řadící systém se vyznačuje samočinným řazením zvyšujícím dynamiku, funkcí Launch Control, speciálním režimem pro jízdu nízkými rychlostmi, stejně jako funkcí Auto Start-Stop. Dovoluje tak řadit ve zlomcích sekund bez ztráty hnací síly. Výkon motoru je k zadním kolům nepřetržitě přenášen dvěma menšími převodovkami, kdy každá má svoji vlastní spojku.Systém lze ovládat automaticky, za pomoci páček pod volantem nebo voličem převodových stupňů manuálně. Výsledkem je, stejně jako v případě funkce Launch Control, zajišťující maximálně rychlý start z místa, extrémně dynamický zážitek z jízdy. Řízení Drivelogic může být ovládáno automaticky (režim D) nebo manuálně (režim S) a v každém nastavení jsou k dispozici tři režimy – od extrémně sportovního, přes komfortní až po hospodárný.