PROMĚNÍ KAŽDOU ZATÁČKU V CÍLOVOU ROVINKU.

Jízdní dynamika BMW M4 Coupé.

PROMĚNÍ KAŽDOU ZATÁČKU V CÍLOVOU ROVINKU.

Jízdní dynamika BMW M4 Coupé.

431 koňských sil čeká na váš pokyn. A když 6válcový zážehový motor M TwinPower Turbo téměř okamžitě akceleruje až na hranici limitů, okamžitě si uvědomíte, čeho je BMW M4 Coupé schopno. Výkon lze jemně dávkovat dokonce i v nejvyšších otáčkách. Technologie převzaté z motorsportu, jako je aktivní M diferenciál, přenáší výkon hnacího ústrojí BMW M na silnici a zajišťují maximální bezpečnost a ovladatelnost v každé situaci.

PROMĚNÍ KAŽDOU ZATÁČKU V CÍLOVOU ROVINKU.Jízdní dynamika BMW M4 Coupé.

431 koňských sil čeká na váš pokyn. A když 6válcový zážehový motor M TwinPower Turbo téměř okamžitě akceleruje až na hranici limitů, okamžitě si uvědomíte, čeho je BMW M4 Coupé schopno. Výkon lze jemně dávkovat dokonce i v nejvyšších otáčkách. Technologie převzaté z motorsportu, jako je aktivní M diferenciál, přenáší výkon hnacího ústrojí BMW M na silnici a zajišťují maximální bezpečnost a ovladatelnost v každé situaci.

PAKET COMPETITION.

Ryzí nadšení motorsportem. Paket Competition přináší na běžné silnice ještě více dynamiky a agility. Jeho součástí je zvýšení výkonu motoru, specificky naladěný Adaptivní M podvozek, nově nastavený stabilizační systém DSC, Aktivní M diferenciál a 20” M kola z lehké slitiny s pneumatikami o různém rozměru pro přední a zadní nápravu. Součástí změn podvozku jsou nové pružiny, tlumiče a stabilizátory, stejně tak jako odpovídajícím způsobem přizpůsobené jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+.

Výkon zážehového řadového 6válce M TwinPower Turbo se zvětšil na 331 kW/450 k. M sportovní výfuková soustava je naladěna na extrémně dravý a dynamický zvukový projev, v němž nechybí ani podmanivé zadunění při řazení. U odlehčených M sportovních sedadel lze nastavovat šířku opěradla, ozdobeného vertikální perforací. Přední bezpečnostní pásy jsou doplněné decentní M trikolórou. Při pohledu zvenku zaujmou především exkluzivní leštěná kovaná M kola designu Star-spoke 666 M z lehkých slitin o průměru 20 palců, která obouvají pneumatiky různého rozměru pro přední a zadní nápravu. Tato speciální kola se vyznačují také extrémní pevností. Sportovní charakter paketu Competition dávají opticky najevo další prvky karoserie provedené v leskle černé barvě BMW Individual Shadow Line. Jde především o přední masku chladiče, výdechy na bocích za předními koly a označení modelu na zádi. Celek doplňují tmavé koncovky výfuku s povrchovou úpravou černého chromu.

AKTIVNÍ M DIFERENCIÁL.

Aktivní M diferenciál optimalizuje trakci a jízdní stabilitu při změně jízdního pruhu nebo při akceleraci ze zatáček, při projíždění zatáček vysokou rychlostí nebo na silnicích s proměnlivým povrchem. Trakce je optimalizována pomocí elektronicky ovládaného zařízení, které snižuje rozdíl v otáčkách mezi koly zadní nápravy.

ŠPIČKOVÉ TECHNOLOGIE. PŘÍVAL ADRENALINU.

Seznamte se s designem a dynamikou BMW M4 Coupé.

FUNKCE LAUNCH CONTROL.

Funkce Launch Control umožňuje motoru, zahřátému na provozní teplotu, dosáhnout maximálního zrychlení z pevného startu. Stačí deaktivovat systém kontroly jízdní stability (DSC), zvolit sekvenční režim s programem řízení č. 3, brzdu pevně držet sešlápnutou a sešlápnout plynový pedál až k podlaze. Jakmile se na přístrojovém panelu rozsvítí symbol startovní vlajky, motor se při sešlápnutí plynového pedálu automaticky nastaví na optimální výchozí otáčky. Pak už je stačí uvolnit brzdový pedál a vozidlo bude maximálně zrychlovat, dokud nesundáte nohu z plynu. Dvouspojková M převodovka řadí tak, že při přeřazení na vyšší rychlostní stupeň zůstává motor vždy v optimálních otáčkách. Tato funkce je určena milovníkům dynamické a sportovní jízdy.

BMW EFFICIENTLIGHTWEIGHT.

Koncepce odlehčení konstrukce BMW EfficientLightweight hraje u vozů BMW M klíčovou roli. Nízká hmotnost je totiž základem exkluzivní jízdní dynamiky a příkladné hospodárnosti. Při konstrukci vozů BMW M tyto zásady důsledně respektujeme a také je neustále rozvíjíme. Konstruktéři BMW neustále přemýšlejí o tom, které komponenty odlehčit a které díly ponechat nedotčené. Výsledkem úsilí BMW je koncepce BMW EfficientLightweight.


Ta dává přednost ultralehkým materiálům, jako např. CFRP materiálu (plastu tvrzenému uhlíkovými vlákny), hořčíku a hliníku, které se uplatňují při výrobě vybraných částí vozu. Například konstrukce hnací hřídele z jednoho kusu vyrobená z CFRP materiálu minimalizuje rotační hmotnost a vzpěra motorového prostoru z CFRP ve srovnání s hliníkovou vzpěrou nabízí vyšší pevnost při nižší hmotnosti. Lehké materiály jsou používány také při výrobě přední kapoty, předních blatníků, příčných nosníků a rámu volantu.


Každé z těchto technologických řešení přispívá ke snížení hmotnosti vozidla a jeho těžiště. Vůz zároveň nadále splňuje nejnáročnější bezpečnostní normy, navíc však disponuje lepší odezvou a jízdní dynamikou v zatáčkách a lépe akceleruje i brzdí.

ADAPTIVNÍ M PODVOZEK.

ADAPTIVNÍ M PODVOZEK.

Nepřetržitě se přizpůsobuje stavu vozovky a stylu jízdy.

Elektronicky řízené tlumiče adaptivního M podvozku se během milisekund přizpůsobují jízdním podmínkám na vozovce, stejně jako vašemu stylu jízdy. Tím je zaručen optimální kontakt s vozovkou v každé situaci, nejlepší možná trakce a ještě lepší ovladatelnost. Nastavení podvozku lze pomocí režimů Comfort, Sport a Sport+ upravit od komfortního až po sportovně-dynamický.

Režimy Comfort, Sport a Sport+.

Režim Comfort zajišťuje pohodlné ovládání při každodenním řízení a také zvyšuje bezpečnost v případě náhlého vyhýbacího manévru. V režimu Sport je zachováno vysoké pohodlí, ale úroveň tlumení je nižší a kontakt s vozovkou je přímější – ideální pro jízdu na okreskách s nerovným povrchem. Režim Sport+ nabízí minimální tlumení a maximální jízdní dynamiku na hladkých silnicích a závodním okruhu.

BRZDY.

Jedním z rozhodujících faktorů pro vysoce dynamický zážitek z jízdy v BMW M4 Coupé jsou brzdové systémy. Díky své nepřekonatelné přesnosti zajišťuje systém M karbon-keramických brzd a M kompozitových brzd bezkonkurenční dynamiku a výkon.

  • M karbon-keramický brzdový systém

    M karbon-keramické brzdy jsou výsledkem využívání technologií z oblasti motorsportu. Využití inovativního kompozitního materiálu z keramiky a uhlíkových vláken zajišťuje ještě vyšší brzdný výkon a také zlepšení stability brzdného účinku. Tento materiál nekoroduje, je velmi odolný proti oděru, snese vyšší teplotní zatížení a přispívá k nižší hmotnosti vozidla. Lehká konstrukce brzd redukuje rotující a neodpruženou hmotu, zlepšuje zrychlení, citlivost a celkové ovládání vozidla, ale také zvyšuje jízdní dynamiku a trakci, zlepšuje pohodlí podvozku a snižuje spotřebu paliva.

    Díky neobvykle velkým brzdovým kotoučům (přední 410 mm, zadní 396 mm), pevným šestipístkovým třmenům vepředu a volným jednopístkovým třmenům vzadu se M karbon-keramické brzdy výborně hodí na závodní dráhu – ani při extrémním brzdění a vysokých teplotách totiž nevadnou. Perforovaný a odvětrávaný brzdový kotouč zaručuje výrazně lepší odezvu za mokra a lepší odvod tepla. M karbon-keramické brzdy lze snadno rozpoznat díky matně zlatým brzdovým třmenům s klasickým logem M.

    Vzhledem ke specifickým vlastnostem materiálu se s ohledem na konkrétní situaci a intenzitu používání může vyskytnout funkční hluk, zvláště na mokrém povrchu, krátce před zastavením vozidla.

  • M kompozitové brzdy

    Díky použití kombinace materiálů dosahují M brzdy s plovoucími kotouči vynikajících brzdných hodnot a vysoké stability, stejně jako dlouhé životnosti. Jsou také lehčí, což má pozitivní vliv na agilitu, dynamiku a zrychlení. Modré brzdové třmeny s logem M jsou charakteristickým znakem vysoce výkonných brzd s plovoucími kotouči.

M SERVOTRONIC.

Systém M Servotronic nastavuje posilovač řízení tak, aby jeho účinek vyhovoval aktuální rychlosti a zajišťuje okamžitou a přesnou odezvu i při řízení ve vysokých rychlostech. Zajišťuje také mimořádné pohodlí, jelikož řízení, parkování, manévrování i jízda úzkými či klikatými uličkami vyžadují pouze minimální fyzické úsilí.

7STUPŇOVÁ DVOUSPOJKOVÁ M PŘEVODOVKA S DRIVELOGIC.

7STUPŇOVÁ DVOUSPOJKOVÁ M PŘEVODOVKA S DRIVELOGIC.

Rychlá změna převodového stupně bez přerušení trakční síly.

Dvouspojková M převodovka s Drivelogic je inovativní 7stupňová dvouspojková převodovka speciálně vyvinutá pro vysokootáčkový motor vozů BMW M. Tento systém se může pochlubit automatickou převodovkou s optimalizací trakce, funkcí Launch Control, funkcí asistence při nízké rychlosti, stejně jako funkcí Auto Start/Stop. Umožňuje tak extrémně rychlé řazení bez ztráty výkonu. Dvě menší převodovky, z nichž každá má svou vlastní spojku, kontinuálně přenášejí výkon motoru na zadní kola. Systém lze ovládat automaticky nebo ručně pomocí integrovaných pádel řazení na volantu nebo voliče převodovky. Stejně jako funkce Launch Control, která umožňuje maximální akceleraci z místa, přináší extrémně dynamický zážitek z jízdy: Ve vysoké rychlosti lze rychlostní stupně řadit bez použití spojky a bez jakéhokoli přerušení přenosu výkonu. Systém Drivelogic lze ovládat automaticky (režim D) nebo ručně (režim S) a v každém nastavení jsou k dispozici tři režimy řazení: extrémně sportovní, komfortní nebo hospodárný.