MISTR HOSPODÁRNOSTI.

Systém BMW EfficientDynamics v BMW M4 Coupé.

Stejně jako v mnoha jiných oblastech BMW M4 Coupé exceluje i po stránce hospodárnosti. Inteligentní prvky BMW EfficientDynamics, jako je funkce Auto Start/Stop nebo rekuperace kinetické energie, zajišťují optimální využití zdrojů, a hrají proto klíčovou úlohu při udržování výkonu a výdrže vozu BMW M4 Coupé. Výsledkem je nejen lepší dynamika, ale také snížení spotřeby paliva a emisí.

AERODYNAMIKA.

Komplexní aerodynamické prvky optimalizují jízdní dynamiku, stabilitu a ovládání vozů M, zejména při vysokých rychlostech. Výrazný přední nárazník vizuálně ztělesňuje specifický aerodynamický koncept vozů BMW M. Velké otvory nasávání vzduchu zajišťují na závodním okruhu dokonalé chlazení motoru, oleje a brzd, stejně jako chlazení oleje v převodovce M DCT. Dvě svislé vzduchové clony „Air Curtain“ a boční M lamely s integrovanými výdechy za předními koly účinně vedou vzduch kolem předních kol. Toto aerodynamické proudění uzavírá podběhy kol, minimalizuje turbulence a snižuje odpor vzduchu. Spoiler na zadní hraně víka zavazadlového prostoru (Gurneyho klapka) dále optimalizuje aerodynamickou rovnováhu mezi přední a zadní nápravou snížením vztlaku. Přesnou synergií těchto prvků jako celku vzniká aerodynamická rovnováha, která propůjčuje těmto vozům nezaměnitelný M dojem.

REKUPERACE KINETICKÉ ENERGIE.

REKUPERACE KINETICKÉ ENERGIE.

Při každé aktivaci brzd vzniká kinetická energie, která ještě donedávna nebyla dále využívána. Funkce rekuperace kinetické energie využívá výhod tohoto dlouho přehlíženého potenciálu. Při jízdě setrvačností shromažďuje energii, která se vytváří při každém brzdění nebo uvolnění pedálu plynu, a převádí ji na elektrickou energii. Tato elektřina je následně využívána pro dobíjení akumulátoru vozidla. Systém inteligentního řízení energie funguje tak, že již není nutný trvalý chod alternátoru, což napomáhá snižovat zatížení motoru. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu – klasické prvky filozofie BMW EfficientDynamics.

UKAZATEL DOPORUČENÉHO RYCHLOSTNÍHO STUPNĚ.

Optimální, perfektně načasované změny převodových stupňů mohou pomoci šetřit palivo, zejména v městském provozu a při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Optimální řazení rychlostních stupňů vede k nižší spotřebě paliva – elektronika motoru identifikuje na základě jízdních podmínek a otáček motoru nejhospodárnější rychlostní stupeň. Na informačním displeji se rozsvítí šipka, která vás upozorní, že nastal okamžik, kdy je hospodárnější přeřadit na vyšší nebo nižší rychlostní stupeň. Systém také rozpozná razantní akceleraci a dokud nedojde k poklesu otáček motoru, prodlouží odpovídajícím způsobem interval pro doporučení změny rychlostního stupně. Interní srovnávací testy prokázaly, že vozidla vybavená ukazatelem doporučeného rychlostního stupně spotřebují přibližně o pět procent méně paliva.

FUNKCE AUTO START/STOP.

Funkce Auto Start/Stop vypíná motor, když vozidlo přejde do stavu dočasného klidu (např. na semaforech nebo v dopravní zácpě), aby dále snížila celkovou spotřebu paliva. Když řidič sešlápne spojku (s manuální převodovkou) nebo sundá nohu z brzdy (M DCT Drivelogic), motor se ve zlomku sekundy automaticky znovu spustí.