HRANICE EXISTUJÍ PROTO, ABY SE POSOUVALY.

Jízdní dynamika & Hospodárnost se v BMW M6 Cabrio propojují.

HRANICE EXISTUJÍ PROTO, ABY SE POSOUVALY.

Jízdní dynamika & Hospodárnost se v BMW M6 Cabrio propojují.

BMW M6 Cabrio spojuje nepřekonatelný zvuk 8válcového motoru M TwinPower Turbo, špičkové asistenční systémy a podvozek se závodní DNA. Tyto prvky společně stírají hranice mezi silnicí a závodním okruhem. Alespoň do té doby, než stáhnete plátěnou střechu a sluneční paprsky zalijí luxusní interiér BMW M6 Cabrio. Pak začnou mizet hranice mezi automobilem a vysokovýkonným závodním člunem.

HRANICE EXISTUJÍ PROTO, ABY SE POSOUVALY.Jízdní dynamika & Hospodárnost se v BMW M6 Cabrio propojují.

BMW M6 Cabrio spojuje nepřekonatelný zvuk 8válcového motoru M TwinPower Turbo, špičkové asistenční systémy a podvozek se závodní DNA. Tyto prvky společně stírají hranice mezi silnicí a závodním okruhem. Alespoň do té doby, než stáhnete plátěnou střechu a sluneční paprsky zalijí luxusní interiér BMW M6 Cabrio. Pak začnou mizet hranice mezi automobilem a vysokovýkonným závodním člunem.

7STUPŇOVÁ DVOUSPOJKOVÁ PŘEVODOVKA M DCT DRIVELOGIC.

Dvouspojková převodovka M DCT Drivelogic je inovativní převodovka, speciálně zkonstruovaná pro vysokootáčkové motory BMW M. Je vybavená optimalizovanou automatickou volbou rychlostních stupňů, systémem Launch Control, funkcí Low Speed Assistance, stejně jako funkcí Auto Start Stop. Převodovku lze ovládat buď automaticky, nebo manuálně pomocí řadicích páček na M koženém volantu nebo prostřednictvím voliče rychlostních stupňů na středové konzole. Dvouspojková převodovka M DCT Drivelogic umožňuje velmi rychlou změnu rychlostních převodů bez přerušení hnací síly. To umožňují dvě oddělené převodovky, kdy každá z nich je vybavena vlastní spojkou. Tyto převodovky nepřetržitě přenášejí hnací sílu motoru přes dvojici překrývajících se spojek. Strategie řazení převodových stupňů je také optimalizována pomocí dat navigačního systému – M dvouspojková převodovka například proaktivně podřazuje před zatáčkami. Doplňková funkce Launch Control, umožňující maximální zrychlení vozu z místa, nabízí extrémně dynamické jízdní zážitky: řadit rychlostní stupně ve vysokých otáčkách motoru je možné bez použití spojky a bez jakéhokoliv přerušení přísunu hnací síly motoru. Bez ohledu na to, zda řidič vybere samočinný režim D nebo manuální režim S, funkce Drivelogic vždy skýtá tři režimy řazení: extrémně sportovní, komfortní a hospodárný.

PAKET COMPETITION.

Nezaměnitelný závodní výkon: paket Competition pro BMW M6 Cabrio, která zahrnuje navýšení výkonu motoru, přesnější řízení a speciální naladění podvozku, dává vzniknout vozu, který je ještě vyspělejší než jeho základní vysoce výkonná verze.


Výkon 8válcového zážehového motoru M TwinPower Turbo se zvýší ze 412 kW na 441 kW. Vylepšeného výkonu je dosaženo zvýšením plnicího tlaku ve vyšších otáčkách. Sportovní výfuková soustava dává motoru obzvláště dynamický zvuk, který Vás jednoduše nadchne. Na závodní dráze i v běžném provozu vůz těží ze speciálně naladěného podvozku a nesmírně dynamického, precizního řízení, které vždy reaguje s maximální přesností na sebemenší povel volantu. Zvláštní pozornost zaslouží exkluzivní 20" M kola z lehkých slitin „601 Double spoke“ v dvojbarevném provedení s kombinovanými pneumatikami, stejně jako dvojité koncovky sportovního výfuku v provedení „Black Chrome“.

AKTIVNÍ M DIFERENCIÁL.

Aktivní M diferenciál variabilně rozděluje točivý moment mezi zadními koly s cílem optimalizovat trakci a jízdní stabilitu při změně jízdních pruhů nebo při akceleraci ze zatáček ve vysokých rychlostech nebo na silnicích s nerovným povrchem, včetně sněhu, šotoliny a ledu. Rovněž poskytuje precizní ovládání vozu během extrémního bočního zrychlení. Konstantní a plynulé uzavírání diferenciálu harmonizuje jízdní výkony vozu a zlepšuje jeho kontrolu v extrémních jízdních situacích. Trakce je optimalizována pomocí elektronicky ovládaného zařízení, které vyrovnává rychlost otáčení zadních kol. Systém, který byl vyvinut pro motorsport, je pomocí elektronické řídicí jednotky propojen se stabilizačním systémem DSC. Aktivní M diferenciál proaktivně umožňuje dokonalé využití uzavírání diferenciálu v rozmezí 0 až 100 procent tím, že neutralizuje i ty nejjemnější rozdíly točivého momentu mezi hnanými koly – bez náznaků nedotáčivosti. Aktivní M diferenciál poskytuje optimální přilnavost, stejně jako skvělou jízdní stabilitu a dokonalou ovladatelnost. Doslova všechen výkon motoru přeměňuje v akceleraci.

M KARBON-KERAMICKÉ BRZDY.

M karbon-keramické brzdy jsou výsledkem využívání technologií z oblasti motorsportu. Využití inovativního kompozitního materiálu z keramiky a uhlíkových vláken zajišťuje ještě vyšší brzdný výkon a také zlepšení stability brzdného účinku. Tento materiál nekoroduje, je velmi odolný proti oděru, snese vyšší teplotní zatížení a přispívá k nižší hmotnosti vozidla. Lehká konstrukce brzd redukuje rotující a neodpruženou hmotu, zlepšuje zrychlení, citlivost a celkové ovládání vozidla, ale také zvyšuje jízdní dynamiku a trakci, zlepšuje pohodlí podvozku a snižuje spotřebu paliva.

Díky neobvykle velkým brzdovým kotoučům (přední 410 mm, zadní 393 mm), pevným šestipístkovým třmenům vepředu a volným jednopístkovým třmenům vzadu se M karbon-keramické brzdy výborně hodí na závodní dráhu – ani při extrémním brzdění a vysokých teplotách totiž nevadnou. Perforovaný a odvětrávaný brzdový kotouč zaručuje výrazně lepší odezvu za mokra a lepší odvod tepla. M karbon-keramické brzdy lze snadno rozpoznat díky matně zlatým brzdovým třmenům s klasickým logem M.

Vzhledem ke specifickým vlastnostem materiálu se s ohledem na konkrétní situaci a intenzitu používání může vyskytnout funkční hluk, zvláště na mokrém povrchu, krátce před zastavením vozidla.

ZÁVODNÍ CHARAKTERISTIKA.

Vždy existuje rychlejší vůz. A tady je. BMW M6 Cabrio vystihuje filozofii BMW M GmbH. Koneckonců, výkon je jedna věc, ale přetavit jej v bezkonkurenční radost z jízdy je věc zcela jiná. Technicky vyspělé materiály, jako je hliník, keramika a karbon, jsou kombinovány s odbornými znalostmi a závodní DNA. Z inženýrů se stávají nadšenci, když se snaží vytvořit nejvíce vzrušující zážitek zahrnující benzin a asfalt pod otevřeným nebem.

  • Launch Control

    Funkce Launch Control umožňuje vozu, jehož motor dosáhl optimální provozní teploty, zrychlit z klidu nejrychlejším možným způsobem. Prostě stačí vypnout stabilizační systém DSC, zvolit sekvenční režim řazení s jízdním programem 3, pevně přidržet brzdový pedál a sešlápnout plynový pedál až na podlahu. Jakmile se na přístrojovém štítu rozsvítí symbol startovní vlajky, motor bude po plném sešlápnutí plynového pedálu v ideálních otáčkách připraven pro maximální možné zrychlení. Poté již stačí uvolnit brzdový pedál a vůz začne zrychlovat na maximum do doby, dokud nesundáte nohu z plynového pedálu. Dvouspojková převodovka M DCT Drivelogic neustále upravuje moment řazení, takže když přeřazuje nahoru, jsou k dispozici nejoptimálnější otáčky motoru. Tato výbava je určena k potěšení řidičů s dynamickými, sportovními ambicemi.

  • Elektronicky řízené tlumiče

    Elektronicky řízené tlumiče EDC automaticky nebo manuálně upravují sílu tlumení podle aktuální situace na silnici. Senzory monitorují všechny pohyby vozu, které mají dopad na jeho chování. Řídicí systém EDC tyto údaje analyzuje a posílá je k tlumičům vozu. Ty využívají magnetických ventilů a v závislosti na měnícím se povrchu, zatížení a podmínkách na silnici průběžně nastavují jejich tuhost. Výsledkem je citelné snížení nežádoucích pohybů karoserie při brzdění, akceleraci či zatáčení nebo při jízdě po nerovné vozovce. Výsledkem je zvýšená bezpečnost jízdy – například díky kratší brzdné dráze – a vyšší jízdní komfort.

  • Stabilizační systém DSC

    Mezi další přednosti celkového konceptu BMW M6 Cabrio patří vyspělý stabilizační systém DSC. Optimalizovaná funkčnost ve srovnání s předchozím systémem zaručuje ještě lepší jízdní dynamiku. Ba co víc, pro zvýšení aktivní bezpečnosti byly implementovány dodatečné funkce (připravenost brzd, sušení brzd, kompenzace vadnutí) a pro zvýšení pohodlí posádky přibyl asistent rozjezdu a také funkce parkovací brzdy Automatic Hold. Stabilizační systém dává řidiči na výběr ze tří režimů: DSC zapnuté, MDM (M Dynamic Mode), DSC vypnuté. Zatímco zapnuté DSC předchází prostřednictvím zásahů do brzdové soustavy přetáčivému a nedotáčivému smyku, MDM dovoluje mírný prokluz kol, čímž ambicióznějším řidičům dovoluje předvádět lehké drifty. Podpůrné systémy v tomto režimu zasahují až ve chvíli, kdy řidič přednastavené limity překročí. S deaktivovaným DSC může řidič plně prozkoumat limity vozu na závodním okruhu a pomocí plynového pedálu jej dostat do driftu.

  • M Servotronic

    S posilovačem řízení M Servotronic si řidiči mohou užívat optimální podpory řízení v každé jízdní situaci. M Servotronic upravuje účinek posilovače řízení podle aktuální rychlosti a zajišťuje přímou a přesnou odezvu řízení i ve vysokých rychlostech. Také zajišťuje vynikající komfort tím, že snižuje fyzickou námahu potřebnou k řízení na minimum, stejně jako zvyšuje obratnost vozu při parkování, manévrování či průjezdech úzkými nebo zatáčkovitými úseky.
    Řídicí jednotka využívá informace různých čidel, na jejichž základě rozhoduje o účinku posilovače řízení pro každou jízdní situaci. Síla hydraulického posilovače řízení je optimálně a precizně upravena v závislosti na dané jízdní situaci.
    To znamená, že při točení volantem v nízkých rychlostech je zapotřebí méně fyzického úsilí. Nicméně, jak se rychlost vozu zvyšuje, účinek posilovače se snižuje s cílem zajistit přímější kontakt s vozovkou a zaručit optimální směrovou stabilitu. Posilovač řízení M Servotronic je speciálně kalibrovaný pro M automobily a stiskem tlačítka nabízí výběr ze tří různých charakteristik. V kombinaci s paketem Competition se posilovač řízení M Servotronic vyznačuje ještě přesnější odezvou.

M DRIVE.

Tlačítka M Drive umožňují individuální konfiguraci osobních profilů řidiče od pohodlné vyhlídkové jízdy až po sportovní a vysoce citlivé nastavení, vhodné na závodní okruh. Aktivace jednoho ze dvou uložených profilů (a všech nastavení uložených společně s nimi) je velmi jednoduché – stačí kdykoliv stisknout jedno z M tlačítek, integrovaných do multifunkčního volantu. Uložené konfigurace lze individuálně upravit v menu systému iDrive.
M tlačítka jízdních režimů, sloužící k nastavení všech individuálně konfigurovatelných funkcí pohonné soustavy a podvozku, jsou umístěné na středovém panelu okolo voliče rychlostních stupňů. Řidič může individuálně zvolit režim DSC nebo nastavit výkonnostní charakteristiku motoru, parametry elektronicky řízených tlumičů, účinek posilovače řízení M Servotronic, řazení M dvouspojkové převodovky a vzhled Head-Up Displeje. Tímto způsobem lze detailně nastavit celý vůz – a nastavení uložit stiskem jednoho ze dvou M Drive tlačítek na multifunkčním volantu.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Ať už je vaším cílem maximální výkon nebo minimální spotřeba paliva, pro BMW je vždy nejdůležitější zprostředkovat typickou radost z jízdy. BMW EfficientDynamics je přístup BMW vyvinutý s cílem minimalizovat spotřebu paliva a emise CO2. Současně má zvýšit dynamiku vozu a radost z jízdy. Jedná se o komplexní balíček technologií, který zahrnuje motor, hospodaření s energiemi a celkovou koncepci vozu – a je standardní součástí všech vozů BMW.

BMW EfficientDynamics

  • Funkce Auto Start Stop

    Funkce Auto Start Stop zajišťuje, že palivo se spotřebovává pouze v případě, když se automobil pohybuje. Když vozidlo zastaví, například na semaforech nebo v koloně, funkce Auto Start Stop šetří palivo vypnutím motoru v okamžiku, kdy už běží na volnoběh a noha je pryč z pedálu spojky (u manuální převodovky), nebo když se zabrzdí do úplného zastavení a drží se noha na pedálu brzdy (u převodovky M DCT Drivelogic).
    Na informačním displeji se v tomto okamžiku zobrazí, zda je funkce Auto Start Stop aktivní. Jakmile řidič pustí brzdový pedál, motor automaticky naskočí.
    Funkce Auto Start Stop nikdy nedělá kompromisy v oblasti komfortu a bezpečnosti, což znamená, že zůstane neaktivní, dokud motor nedosáhne ideální provozní teploty, interiér není dostatečně vytopen/vychlazen a také pokud je baterie málo nabitá anebo se pohybuje volantem. Centrální řídicí jednotka nastartuje motor v případě, že je to potřeba, i v situaci, kdy automobil stojí – třeba v případě, že se přední okno začne mlžit. Funkci Auto Start Stop lze kdykoliv manuálně deaktivovat pouhým stiskem tlačítka.

  • Rekuperace kinetické energie

    Rekuperace kinetické energie: pokaždé, když brzdíte, zaniká kinetická energie. Až donedávna tato energie mizela nevyužita v podobě tepla. Systém rekuperace kinetické energie tento dlouho přehlížený potenciál využívá v situaci, kdy řidič sundá nohu z plynového pedálu, k výrobě elektrické energie. Tato elektřina se následně využívá k dobíjení baterie. Systém chytrého řízení toků energií umožňuje, že alternátor nemusí běžet trvale, což snižuje zatížení motoru při akceleraci. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu – typické pro BMW EfficientDynamics.