NEJLEPŠÍ ČAS NA OKRUHU. I PŘI JÍZDĚ MIMO NĚJ.

BMW M

Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW X5 M.

NEJLEPŠÍ ČAS NA OKRUHU. I PŘI JÍZDĚ MIMO NĚJ.

Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW X5 M.

BMW X5 M nabízí koncentrovaný výkon, který systém xDrive vyladěný pro vozy BMW M přenáší účinně na vozovku. Maximální trakce je zaručena. Standardní 8stupňová samočinná převodovka M Steptronic umožňuje v manuálním i automatickém režimu velmi rychlé řazení. M kompozitové brzdy zaručují mimořádný brzdný výkon, podobně jako v motoristickém sportu. Technologie BMW EfficientDynamics pomáhají spojit ohromující výkon s mimořádnou hospodárností.

NEJLEPŠÍ ČAS NA OKRUHU. I PŘI JÍZDĚ MIMO NĚJ.Jízdní dynamika & Hospodárnost BMW X5 M.

BMW X5 M nabízí koncentrovaný výkon, který systém xDrive vyladěný pro vozy BMW M přenáší účinně na vozovku. Maximální trakce je zaručena. Standardní 8stupňová samočinná převodovka M Steptronic umožňuje v manuálním i automatickém režimu velmi rychlé řazení. M kompozitové brzdy zaručují mimořádný brzdný výkon, podobně jako v motoristickém sportu. Technologie BMW EfficientDynamics pomáhají spojit ohromující výkon s mimořádnou hospodárností.

8STUPŇOVÁ SAMOČINNÁ M PŘEVODOVKA STEPTRONIC S DRIVELOGIC.

8STUPŇOVÁ SAMOČINNÁ M PŘEVODOVKA STEPTRONIC S DRIVELOGIC.

8stupňová převodovka M Steptronic s řízením Drivelogic stanovuje nová měřítka pro dynamiku a rychlost řazení. Dodávku optimálního výkonu pro mimořádnou akceleraci a přitom příkladnou hospodárnost zajišťují jemně odstupňované převodové poměry spolu s extrémně jemným řazením. Zejména ve vysokých rychlostech osmý převodový stupeň účinně snižuje otáčky motoru, což omezuje jak spotřebu, tak hlučnost. Řidič má možnost v režimech „D“ a „S“ řadit manuálně pomocí M voliče převodovky nebo prostřednictvím M řadicích páček umístěných na volantu. V manuálním režimu „S“ převodovka neřadí automaticky na vyšší převody při dosažení maximálních otáček motoru. Řidič navíc může díky řízení Drivelogic řadit velmi rychle i ve vysokých rychlostech. K dispozici má jeden ze tří režimů: od komfortního a hospodárného až po dynamický s extra krátkými časy řazení, který je vhodné pro použití na závodním okruhu. Spojka v hydrodynamickém tlumiči zůstává po většinu času uzavřená a zajišťuje extrémně pevné spojení motoru, převodovky a kol s minimální ztrátou výkonu. M specifická vlastnost: když automobil stojí na místě, nedochází k žádnému přenosu výkonu motoru do převodovky, takže automobil nemá tendence „popojíždět“. 

Velmi dynamický.

V maximálních rychlostech může řidič pomocí funkce Drivelogic řadit maximálně dynamicky – charakteristiku řazení lze nastavit do tří různých režimů: od pohodlné a účinné po dynamickou až závodní dynamiku s extra rychlým řazením. Spojka s měničem točivého momentu zajišťuje přímé spojení mezi motorem a převodovkou s minimální ztrátou výkonu. Exkluzivní funkce vozů M: když není vozidlo v pohybu, neexistuje žádné automatické propojení přenosu výkonu mezi motorem a převodovkou, takže automobil nemá tendence „popojíždět“. Nicméně, když je potřeba popojet nebo se rozjet, stačí jen jemný dotyk plynového pedálu a automobil se pohne.

Pohon xDrive se specifickým M nastavením.

Pohon xDrive se specifickým M nastavením.

Inteligentní systém pohonu všech kol od BMW.

Inteligentní systém pohonu všech kol BMW xDrive plynule rozděluje hnací výkon mezi obě nápravy. V zájmu maximální trakce, směrové stability a bezpečnosti jízdy upravuje elektronicky řízený systém pohonu všech kol rozložení síly v řádu milisekund. Dokáže potlačit přetáčivost i nedotáčivost, čímž zlepšuje směrovou stabilitu a ovládání vozu.

Dynamicky v úzkých zatáčkách.

Ve vozech BMW M klade systém xDrive větší důraz na zadní nápravu, což také přispívá ke zlepšení dynamických vlastností. Prioritu má nasměrování výkonu na zadní nápravu a teprve poté na přední. Zvláště při projíždění zatáček se tím minimalizuje tendence k nedotáčivosti. Řidič může zrychlit dříve a více energicky s plným využitím dynamického potenciálu vozidla. Na přední nápravu může být přeneseno až o 50 % více hnacího momentu. Když je systém kontroly jízdní stability (DSC) deaktivován, je možné s vozem dokonce driftovat.

M KOMPOZITOVÉ BRZDY.

M KOMPOZITOVÉ BRZDY.

M kompozitové brzdy těží z technologie vyvinuté pro motoristický sport. Díky tomu nabízejí konstantní účinnost a vysokou stabilitu brzdného účinku, a to i při náročném používání. Použití různých vysoce odolných materiálu má za následek vynikající tepelnou stabilitu, dlouhodobou odolnost a přesné brzdění. Také snižuje hmotnost brzd, což přispívá k větší agilitě, dynamice, lepšímu zrychlení a nižší spotřebě paliva. Děrované, odvětrávané brzdové kotouče s šestipístkovými brzdovými třmeny vepředu zajišťují optimální odezvu za mokra a zlepšují odvod tepla. Modré brzdové třmeny s charakteristickým logem M zdůrazňují sportovní vzhled brzdových kotoučů a výrazný autentický design vozů M.

ZÁVODNÍ VLASTNOSTI.

Díky extrémní dynamice, působivé agilitě a přesnému ovládání nastavuje model BMW X5 M nové standardy ve svém segmentu. Funkce Launch Control je připravena zajistit dokonalý start. A díky systémům Dynamic Drive, aktivnímu diferenciálu (Dynamic Performance Control) a dynamické kontrole tlumičů (DDC) si můžete přizpůsobit vozidlo tak, aby vyhovovalo aktuálním jízdním podmínkám.

  • Funkce Launch Control

    Funkce Launch Control umožňuje zahřátému motoru dosahovat maximálního zrychlení při pevném startu. Řidič deaktivuje systém kontroly jízdní stability (DSC) podržením tlačítka DSC a následně aktivuje funkci Launch Control. Dále řidič zvolí sekvenční režim s jízdním programem 3, pomocí brzdového pedálu drží vozidlo na místě a sešlápne plynový pedál na maximum. Jakmile se na přístrojovém panelu rozsvítí symbol startovní vlajky, motor se automaticky nastaví na ideální startovací rychlost, přičemž plynový pedál je neustále sešlápnutý. Jakmile řidič uvolní brzdový pedál, vozidlo bude maximálně zrychlovat až do uvolnění plynového pedálu. 8stupňová samočinná převodovka M Steptronic se postará o optimální přeřazování, takže při řazení vyšších rychlostních stupňů bude motor vždy v optimálních otáčkách. Tato funkce je určena milovníkům dynamické a sportovní jízdy.

  • Aktivní diferenciál (Dynamic Performance Control)

    Aktivní diferenciál (DPC) zvyšuje agilitu a optimalizuje dynamiku pružným přerozdělováním hnací síly mezi kola zadní nápravy. V kombinaci s dalšími systémy regulace odpružení poskytuje aktivní diferenciál DPC ještě větší přesnost a dynamiku jízdy. Je speciálně naladěný pro použití v M automobilech a zajišťuje, že je potřeba méně pohybovat volantem, a současně přináší i větší přesnost chování vozu.
    Zadní náprava se kromě diferenciálu nápravy vyznačuje dvěma elektronicky řízenými převodovkami, což umožňuje aktivnímu diferenciálu DPC sledovat jízdní situaci a posílat více točivého momentu na vnější zadní kolo při průjezdu zatáčkami.

  • Systém Dynamic Drive

    Aktivní hydraulicky řízené stabilizátory umožňují systému řízení zavěšení kol Dynamic Drive omezit naklánění karosérie vozidla při průjezdu zatáčkami nebo při náhlé změně směru. Tím se zvyšuje pohodlí a agilita a řízení je tak ještě přesnější. Řidič tak může plně využít neuvěřitelně vysoký dynamický potenciál vozu BMW M.
    Při jízdě v přímém směru zůstávají obě poloviny stabilizátoru oddělené, takže tlumení a odpružení není ovlivněno a může optimálně fungovat.
    Systém využívá velké množství snímačů k analyzování jízdní situace a minimalizaci naklánění karosérie v zatáčkách v souladu s bočním zrychlením. Aktivní rozložení náklonu mezi přední a zadní nápravu předchází vzniku kritických jízdních situací. Z důvodu nastavení specifického pro vozy BMW M, kdy je preferována zadní náprava, je vozidlo charakteristické ještě dynamičtějšími jízdními vlastnostmi. Vozidlo reaguje na změny směru více bezprostředně a aktivně. Vděčí za to specifickému naladění řízení pro vozy BMW M a reakci na změny zatížení.

  • Dynamická kontrola tlumičů

    Sportovní podvozek s dynamickou kontrolou tlumičů neustále upravuje vlastnosti tlumení tak, aby vyhovovaly aktuální jízdní situaci a stavu vozovky. Pomocí tlačítek jízdní dynamiky na středové konzole může řidič upravovat vlastnosti odpružení tak, aby vyhovovalo jeho aktuálním požadavkům – od vysoce komfortního nastavení, které zachovává vysoký dynamický potenciál, až po extrémně sportovní nastavení, které zdůrazňuje aktivní styl jízdy a čistou radost z řízení vozu BMW M. V režimu Comfort tlumiče reagují mnohem jemněji a minimalizují naklánění vozidla na nerovném povrchu. V režimech Sport a Sport+ jsou naopak tlumiče nastaveny na tuhost specifickou pro vozy M a poskytují maximální radost z jízdy na klikatých okreskách, kde si lze vysoký výkon vozu M nejlépe vychutnat. Pohyby kol a náklony karosérie jsou zcela minimální, jízdní dynamika na hladkých silnicích naopak maximální. Předprogramovaná nastavení v režimu M Drive lze volit přímo pomocí M tlačítek na volantu.
    Čidla na všech kolech snímají každý pohyb, který je následně analyzován řídicí jednotkou. Tlumiče jsou nastaveny ve zlomku sekundy. Nastavení stlačení a roztažení jednotlivých tlumičů se nepřetržitě upravuje nezávisle na ostatních. Výsledek: ukázkové držení stopy díky optimálnímu tlumení a odpružení na každém kole.

M DRIVE.

M Drive umožňuje individuální konfiguraci osobních profilů řidičů od pohodlné jízdy až po sportovní nastavení pro jízdu na závodním okruhu. Aktivace jednoho ze dvou uložených profilů (a veškerých souvisejících nastavení) je nesmírně jednoduchá – stačí se dotknout jednoho ze dvou tlačítek M Drive integrovaných do M koženého volantu. M tlačítka jízdní dynamiky pro úpravu všech individuálně konfigurovatelných funkcí pohonu a odpružení jsou umístěna na středové konzole kolem voliče rychlostních stupňů. Nezávisle na sobě může řidič nastavovat charakteristiku režimu DSC, motoru, adaptivního podvozku, posilovače řízení M Servotronic, strategii řazení 8stupňové převodovky M Steptronic a vzhled Head-Up displeje. Individuální nastavení vozidla lze provést jednoduše přes rozhraní iDrive a volby lze následně uložit podržením jednoho ze dvou tlačítek M Drive na M koženém volantu.

M SERVOTRONIC.

Řidiči si mohou užívat optimálního účinku posilovače řízení v každé jízdní situaci díky systému M Servotronic. Upravuje posilovač řízení tak, aby jeho účinek vyhovoval aktuální rychlosti a aby řízení poskytovalo přímou a přesnou odezvu i při vysokých rychlostech. Zajišťuje také mimořádné pohodlí, jelikož řízení, parkování, manévrování i jízda úzkými či klikatými uličkami vyžadují pouze minimální fyzické úsilí. Řídicí jednotka na základě elektronického měření rychlosti stanovuje optimální účinek posilovače řízení pro každou jízdní situaci. Posilovač řízení se nastavuje pomocí elektronické řídicí jednotky, a je proto mnohem přesnější než běžné systémy posilovače řízení využívající servo, které se řídí rychlostí motoru. Díky posilovači řízení M Servotronic je k řízení při nižších rychlostech nutné pouze minimální fyzické úsilí. Když však rychlost vzroste, řízení příjemně ztuhne, aby byl zajištěn přesnější kontakt s vozovkou i optimální směrová stabilita. M Servotronic je speciálně určen pro vozy řady M a nabízí tři režimy nastavení pro individuální konfiguraci, které lze volit pouhým stisknutím tlačítka.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Získejte více z každého litru paliva díky BMW EfficientDynamics: lepší výkon, vyšší účinnost a větší radost z jízdy. Technické inovace, které snižují spotřebu paliva při zvyšování výkonu znamenají, že radost z jízdy je standardním doplňkem každého vozu BMW.

  • Funkce Auto Start/Stop

    Funkce Auto Start/Stop zajišťuje, že palivo je spotřebováváno pouze v případě, že je vozidlo skutečně v pohybu. Při čekání na semaforech nebo v koloně funkce Auto Start/Stop zajišťuje úsporu paliva vypnutím motoru, jakmile se vozidlo zcela zastaví a řidič nechá sešlápnutý brzdový pedál.
    Na informačním displeji je zobrazen signál, že je funkce Auto Start/Stop aktivní. Jakmile řidič přesune nohu z brzdového na plynový pedál, motor se znovu automaticky nastartuje ve zlomku sekundy.
    Funkce Auto Start/Stop nikdy neomezuje jízdní komfort a bezpečnost, protože je neaktivní v případech, kdy nebyla dosažena ideální provozní teplota motoru, není zajištěno požadované vyhřívání/ochlazování interiéru, při nízké úrovni nabití akumulátoru nebo při otáčení volantem. V případě potřeby centrální řídicí jednotka znovu nastartuje motor i při nečinnosti, například pokud vozidlo začne popojíždět nebo v případě zamlžení čelního skla. Funkci Auto Start/Stop lze kdykoliv deaktivovat stisknutím tlačítka.

  • Rekuperace kinetické energie

    Při každém brzdění vzniká kinetická energie, která ještě donedávna nebyla dále využívána. Funkce rekuperace kinetické energie využívá výhod tohoto dlouho přehlíženého potenciálu. Při jízdě setrvačností shromažďuje energii, která se vytváří při každém brzdění nebo uvolnění pedálu plynu, a převádí ji na elektrickou energii. Tato elektřina je následně využívána pro dobíjení akumulátoru vozidla. Systém inteligentního řízení energie funguje tak, že již není nutný trvalý chod alternátoru, což napomáhá snižovat zatížení motoru. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu – klasické prvky filozofie BMW EfficientDynamics.