ZAMĚSTNEJTE SPOLEHLIVÉ POMOCNÍKY.

Asistenční systémy BMW ConnectedDrive v BMW X6 M.

Zvýšená poloha sedadel, sportovní ergonomie: Ve voze BMW X6 M si můžete být jisti, že budete mít vše pod kontrolou. A nemusíte se o všechno starat sami – některé z úkolů můžete svěřit asistenčním systémům řidiče. Například parkování. Nebo regulaci světlometů. Inovace BMW ConnectedDrive vám mohou pomoci v mnoha různých situacích. Pro maximální pohodlí. A ještě větší bezpečnost.

Kontrolní displej s novým designem uživatelského rozhraní je k dispozici od října 2016.

SURROUND VIEW.

Součástí SurroundView jsou kamerové systémy Top View, Rear View a Panorama View. Kamery umístěné ve vnějších zpětných zrcátkách spolu s širokoúhlými kamerami vpředu a vzadu vytvoří 360° pohled na okolí vozu, stejně tak jako panoramatický pohled na prostor před a za vozidlem. Funkce Top View zobrazí počítačem vygenerovaný 360° pohled kolem vozu z ptačí perspektivy, který je připraven významně usnadnit manévrování. Širokoúhlé kamery umístěné vpředu mezi ledvinkami masky chladiče a v zadní části vozu slouží pro vytvoření panoramatického pohledu na prostor před a za vozidlem. Funkce Cross Traffic Assistant varuje řidiče před vozidly blížícími se ze strany tím, že nejprve zobrazí po stranách vyobrazeného vozu žluté linky a posléze se rozsvítí žlutý výstražný trojúhelník. Kamerové systémy se aktivují při zařazení zpětného chodu nebo stiskem tlačítka PDC, případně Side View. Obraz zachycený kamerami se zobrazuje na kontrolním displeji ve voze. Řidič si může zvolit jeden z pohledů: Rear View (zadní kamera), Top View (pohled z ptačí perspektivy) nebo Panorama View. Boční pohled Side View se automaticky deaktivuje při překročení rychlosti 15 km/h.

BMW HEAD-UP DISPLEJ S M ZOBRAZENÍM.

Plnobarevný BMW Head-up displej s funkcemi specifickými pro vozy BMW M zobrazuje všechny informace související s cestou přímo do zorného pole řidiče a umožňuje mu tak plně se soustředit na řízení. Displej zobrazuje informace o rychlosti, navigační pokyny, informace o maximální povolené rychlosti, zákazu předjíždění, seznam kontaktů z telefonu a seznam multimédií, spolu s informacemi a výstrahami z různých asistenčních systémů řidiče. Dotykem tlačítka může řidič přepínat na sportovnější zobrazení specifické pro vozy BMW M. Spolu s digitálním tachometrem ukazuje také zvolený rychlostní stupeň a vícebarevný otáčkoměr s ukazatelem doporučeného rychlostního stupně.
Symboly promítané na čelní sklo jsou zobrazovány ve zvláště vysokém rozlišení a v plných barvách. Promítaný obraz vypadá, jako kdyby byl 2,3 m před vozidlem. V kombinaci s optimální polohou umožňuje rychlé a pohodlné čtení informací s minimálním rušením.
Jas promítaných informací se automaticky upravuje podle aktuálních světelných podmínek. Nechybí ani speciální denní a noční režim nebo možnost upravit výšku promítání. Řidič si může také zvolit, jaké informace kromě aktuální rychlosti a výstrah z asistenčních systémů řidiče se budou na Head-Up displeji zobrazovat.

BMW NIGHT VISION S FUNKCÍ DYNAMICKÉHO OSVĚTLENÍ.

Vynikající vidění, dokonce i v noci: Systém BMW Night Vision s funkcí dynamického osvětlení usnadňuje rozpoznávání osob a velkých zvířat v noci – i na značnou vzdálenost. Infračervená kamera v masce chladiče vozu BMW přenáší snímky z přední části vozidla na kontrolní displej. Díky tomu řidič rozpozná osoby a zvířata na vzdálenost až 300 m.
Jakmile infračervený systém detekuje chodce nebo zvířata ve tmě, nasměruje na ně jeden ze dvou samostatně řízených dynamických světelných paprsků, aniž by je oslňoval. Toto světlo zajišťuje jak řidiči, tak osvětlené přibližující se osobě, že budou účinně varováni na potenciálně nebezpečnou situaci. Řidič obdrží další varování v kritických situacích pomocí displeje na přístrojovém panelu a BMW Head-Up displeje. V případě, že hrozí bezprostřední riziko srážky, zobrazí se blikající červená ikona (zvíře nebo osoba). Zazní zvukový signál a brzdy se připraví do optimálního stavu připravenosti. Výstražný systém se automaticky aktivuje, když nastartujete vozidlo. Systém dokonce vydá varování, pokud nedojde k aktivaci zobrazovacího displeje. Systém BMW Night Vision s funkcí dynamického osvětlení je další z inovací BMW ConnectedDrive.

DRIVING ASSISTANT.

Součástí výbavy Driving Assistant jsou kamerové systémy varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě.

Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu sleduje vodorovné dopravní značení a upozorní řidiče vibracemi volantu na nechtěné opuštění jízdního pruhu při rychlostech nad 70 km/h. Výstraha se neaktivuje, pokud je změna jízdního pruhu úmyslná, tj. když dojde k zapnutí směrového ukazatele.

Zatímco systém upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu s funkcí automatické aktivace brzd ve městě varuje před hrozící srážkou s vpředu jedoucími vozidly, systém varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě upozorňuje na hrozící srážku s chodci. Pokud vozidlo před Vámi prudce zabrzdí, aktivuje se upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a Vaše BMW okamžitě zareaguje. Systém funguje v několika krocích. Nejprve se zobrazí výstražný symbol, potom symbol začne blikat a zazní výstražný zvukový signál. Nakonec dojde k mírnému brzdění (při jízdě rychlostí do 60 km/h). Systém varování před přítomností osob funguje při rychlostech v rozmezí 10 až 60 km/h. V případě bezprostředního nebezpečí kolize s chodcem se rozezní akustický výstražný signál. Pokud systém vyhodnotí, že vozu hrozí možná kolize, v brzdové soustavě v tu chvíli dojde ke zvýšení tlaku, aby se dosáhlo rychlejší odezvy brzd. V případě nutnosti reagovat na nenadálou dopravní situaci systém začne sám brzdit. Tuto funkci může negativně ovlivnit tma nebo mlha.

VAROVÁNÍ PŘI OPUŠTĚNÍ JÍZDNÍHO PRUHU.

Při rychlostech 20 km/h a vyšších radarový systém varování při opuštění jízdního pruhu detekuje vozidla v mrtvém úhlu a rovněž vozidla ve vedlejším jízdním pruhu. Řidič je upozorněn na přítomnost vozidel v mrtvém úhlu výstražným trojúhelníkem zobrazeným na vnějších zpětných zrcátkách. Pokud i přesto dá řidič najevo svůj úmysl změnit jízdní pruh zapnutím směrového ukazatele, je upozorněn na nebezpečnou situaci lehkými vibracemi ve volantu a symbol výstražného trojúhelníku na zrcátku se rozbliká.

NAVIGAČNÍ SYSTÉM PROFESSIONAL.

Navigační systém Professional se vyznačuje elegantním designem a mimořádným rozsahem nabízených služeb: Jde o jednoduchý a snadno ovladatelný navigační systém, který je integrální součástí vozu BMW a jako takový je projektován v souladu s konceptem ovládání iDrive a využívá ovladač iDrive s dotykovou funkcí.

Systém se skládá z handsfree sady s USB rozhraním a hlasovým ovládáním a z rádia BMW Professional s DVD mechanikou a pamětí 20 GB pro audio soubory. Kromě toho se dokáže připojit k systému dopravních informací v reálném čase (RTTI). Zabudovaný barevný LCD displej s úhlopříčkou 10,25" s možností rozdělení obrazovky na dvě části je navržen pro optimální čitelnost a přehlednost.

Navigační systém Professional.

  • iDrive s dotykovou funkcí

    Ovladač iDrive s dotykovou funkcí disponuje tlačítky pro přímý přístup do nabídky, osmi programovatelnými tlačítky funkcí a hlasovým ovládáním. Dotykové rozhraní nabízí uživateli intuitivnější ovládání a umožňuje zadat cíl cesty do navigace pohybem prstu po dotykové ploše, která snímá tahy napsaných písmen. Trojrozměrné navigační mapy, které využívají satelitní snímky a fotorealistické vyobrazení zajímavých míst, umocňují bezprostřední zážitek z jízdy.

    Zákazník může získat bezplatnou aktualizaci navigačních map u autorizovaných prodejců BMW po dobu tří let. V rámci služeb BMW ConnectedDrive ve vybraných zemích Evropy jsou navigační mapy automaticky aktualizovány až čtyřikrát ročně po dobu tří let.

PARKOVACÍ ASISTENT.

Plně automatický parkovací asistent představuje nejnovější generaci technologie pro komfortní parkování s vozidly BMW. V této generaci systém zvolí rychlostní stupeň pro jízdu vpřed nebo vzad, převezme kontrolu nad řízením a podle potřeby automaticky akceleruje nebo brzdí. Před parkovacím manévrem musí řidič pouze zapnout ukazatel směru a během celého procesu parkování držet stisknuté tlačítko PDC. Přitom je nutné sledovat prostor kolem vozidla prostřednictvím aktivované zadní kamery. Po dokončení manévru zvolí systém jízdní polohu P. Při jízdě rychlostí nižší než 35 km/h a s maximální vzdálenosti 1,5 m od zaparkovaných vozidel zobrazují ultrazvukové snímače na hlavním displeji vhodná parkovací místa pro podélné zaparkování na okraji vozovky.

BMW SELECTIVE BEAM.

S funkcí BMW Selective Beam je noční jízda pohodlnější a bezpečnější. Zajišťuje mimořádnou viditelnost ve tmě, aniž by došlo k oslnění ostatních řidičů. Systém detekuje ostatní účastníky silničního provozu a zabraňuje tomu, aby byli oslněni dálkovým světlem. Světelný dosah 400 metrů zajišťuje včasnou detekci nebezpečí.