PŘENECHTE TO SPOLEHLIVÝM POMOCNÍKŮM.

Asistenční systémy BMW ConnectedDrive v BMW X1.

Tyto asistenční systémy jsou profesionály: široká nabídka asistenčních systémů vás podporuje za volantem BMW X1. Za všech okolností garantují maximální možné bezpečí a pohodlí. Vy se tedy můžete soustředit na to důležité – bezstarostnou radost z jízdy.*

* Některé Asistenční systémy nejsou k dispozici ve všech zemích EU. Informujte se u svého prodejce.

NAVIGAČNÍ SYSTÉM PLUS.

Navigační systém Plus včetně BMW Head-Up Displeje spojuje několik užitečných komponent: navigační systém s integrovaným 8,8palcovým barevným LCD displejem, MP3 přehrávač, dvojitý zesilovač RDS a přístrojový štít s 5,7palcovým displejem s vysokým rozlišením. Plně barevný BMW Head-Up Displej promítá důležité informace přímo do zorného pole řidiče, takže se může zcela koncentrovat na řízení. Navigování je společně s mluvenými pokyny zajištěno pomocí šipek nebo zobrazením na mapě. Navigační systém je intuitivně ovládán pomocí dotykového ovladače iDrive Touch s tlačítky přímé volby, osmi programovatelnými záložkami a – v závislosti na výbavě – pomocí hlasového ovládání. Navigační systém Plus zobrazuje řidičům rychlou a přímou cestu přes velké množství evropských zemí a v některých případech i mimo Evropu. Pro včasný a bezpečný příjezd do cílové destinace slouží technologie TMC, která s předstihem detekuje nepříjemné dopravní situace a rychle vypočítá alternativní objízdné trasy.

  • Dotykový ovladač iDrive

    Dotykový ovladač iDrive (součást navigačního systému Professional) umožňuje jednoduchým způsobem jednou rukou obsluhovat kontrolní displej. Díky na dotyk citlivé ploše, integrované do ovladače iDrive, lze jednoduchými pohyby prstu zadávat informace do navigačního systému, například cílové destinace. S ovladačem je možné také otáčet a pro přístup k různým funkcím ho lze stisknout. Umožňuje měnit nejrůznější nastavení nebo listovat seznamy. Je možné ho jednoduše a intuitivně ovládat, protože přirozeně reaguje na dotyk. To řidiči velmi usnadňuje pobyt ve voze, protože je minimálně rozptylován a může se soustředit na provoz na silnici. Všechny funkce obsluhované pomocí ovladače lze jasně sledovat na kontrolním displeji.

BMW HEAD-UP DISPLEJ.

Plně barevný BMW Head-Up displej promítá důležité informace přímo do zorného pole, takže se řidič může zcela koncentrovat na řízení. Displej zobrazuje informace, jako je aktuální rychlost vozu, navigační pokyny, informace ukazatele rychlostních limitů včetně zákazu předjíždění a také telefonní a zábavní seznamy.

ASISTENČNÍ SYSTÉMY.

Bezpečnostní paket Driving Assistant je kombinací kamerových systémů, asistenta dálkových světel, ukazatele rychlostních limitů a varování při opuštění jízdního pruhu a rovněž upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a varování před přítomností osob s funkcí samočinného brzdění ve městě.

Asistent dálkových světel zabraňuje oslnění ostatních řidičů účelným rozložením světelného paprsku a zaručuje tak mimořádnou viditelnost za tmy. Inteligentní ukazatel rychlostních limitů pomocí kamery rozpoznává dopravní značky a zpracovává je spolu s údaji z navigačního systému. V kombinaci s dalšími funkcemi včetně dešťového senzoru dokáže systém upozorňovat také na různá dočasná rychlostní omezení, například za deště.

Pokud vozidlo neúmyslně vyjede z jízdního pruhu při rychlosti vyšší než 70 km/h, systém varování při opuštění jízdního pruhu řidiče upozorní vibracemi volantu. Upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu v kritických situacích upozorňuje ve dvou krocích. Varování před přítomností osob funguje při rychlostech 10 až 60 km/h a v případě bezprostředního nebezpečí zazní výstražný zvukový signál. Současně zvýší tlak v brzdové soustavě, aby se zkrátila reakční doba. V případě hrozící srážky systém začne sám brzdit, aby snížil rychlost nárazu. Pokud vozidlo jedoucí před Vámi náhle zabrzdí, zobrazí se výstražný symbol, následně začne blikat a zazní výstražný zvukový signál, a nakonec začne vůz mírně brzdit.

PARKOVACÍ ASISTENT.

Parkovací asistent usnadňuje paralelní a podélné parkování. Ať už je systém aktivní či není, proměřuje všechny okolní prostory vhodné pro zaparkování – i ty velmi těsné – a to do rychlosti 35 km/h a ve vzdálenosti 1,5 metru od řady zaparkovaných vozů. Najde-li systém dostatečně velkou mezeru, řidič jednoduše zapne směrový ukazatel a parkovací asistent se postará o otáčení volantem, zatímco řidič i nadále ovládá plynový pedál, převodovku a brzdy. Systém rovněž na kontrolním displeji zobrazuje doplňkové informace a vydává dodatečné akustické signály. Řidič tak může zůstat uvolněný a může vychutnávat vyšší bezpečnost v průběhu parkování.

ZADNÍ PARKOVACÍ KAMERA.

ZADNÍ PARKOVACÍ KAMERA.

Zadní parkovací kamera usnadňuje orientaci řidiče při couvání v rychlostech nižších než 15 km/h, například při parkování. Prostor za vozem se zobrazuje na kontrolním displeji. Při manévrování řidiči napomáhají interaktivní čáry, zobrazující vzdálenost a poloměr otáčení vozu. Překážky jsou zvýrazněné barevně.

PARK DISTANCE CONTROL.

Park Distance Control (PDC) v zadní části vozu usnadňuje couvání a parkování v úzkých prostorách. Vzdálenost předmětů od vozu je znázorněna akustickým varovným signálem a rovněž vizuálně na kontrolním displeji.