SÍLA POSUNOVAT HRANICE.

Jízdní dynamika spojená s hospodárností v BMW X1.

SÍLA POSUNOVAT HRANICE.

Jízdní dynamika spojená s hospodárností v BMW X1.

BMW X1, ohromující svým přesným řízením, je ve svém živlu úplně všude, ať už na zpevněné vozovce, tak mimo ni. To vše díky dokonalému sladění všech komponentů. Základem všeho je téměř ideální rozložení hmotnosti na nápravách v poměru 57:43 (přední vs. zadní náprava). Volitelný inteligentní pohon všech kol BMW xDrive přenáší výkon motoru BMW X1 přesně na to kolo, kde je ho zapotřebí nejvíce – bez ohledu na kvalitu povrchu. Podvozek navržený s ohledem na maximální jízdní dynamiku poskytuje precizní zpětnou vazbu za všech okolností. Díky komplexnímu přístupu BMW EfficientDynamics se BMW X1 vyznačuje sníženou spotřebou paliva a produkcí emisí. Ve výsledku zažijete čistou radost z jízdy na každém ujetém metru.

SÍLA POSUNOVAT HRANICE.Jízdní dynamika spojená s hospodárností v BMW X1.

BMW X1, ohromující svým přesným řízením, je ve svém živlu úplně všude, ať už na zpevněné vozovce, tak mimo ni. To vše díky dokonalému sladění všech komponentů. Základem všeho je téměř ideální rozložení hmotnosti na nápravách v poměru 57:43 (přední vs. zadní náprava). Volitelný inteligentní pohon všech kol BMW xDrive přenáší výkon motoru BMW X1 přesně na to kolo, kde je ho zapotřebí nejvíce – bez ohledu na kvalitu povrchu. Podvozek navržený s ohledem na maximální jízdní dynamiku poskytuje precizní zpětnou vazbu za všech okolností. Díky komplexnímu přístupu BMW EfficientDynamics se BMW X1 vyznačuje sníženou spotřebou paliva a produkcí emisí. Ve výsledku zažijete čistou radost z jízdy na každém ujetém metru.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Kombinace úsporných motorů BMW TwinPower Turbo, inteligentní lehké konstrukce a propracované aerodynamiky tvoří základ BMW X1, které nabízí radost z jízdy s nižší spotřebou paliva. Tento přístup doplňují technologie BMW EfficientDynamics, jako například standardně dodávaný systém Auto Start Stop a rekuperace kinetické energie. Výbava, jako například 8stupňová převodovka Steptronic, dále zvyšuje hospodárnost a jízdní dynamiku BMW X1.

BMW X1 sDrive16d.

BMW X1 sDrive16d.

BMW sDrive16d s novým vznětovým 3válcem BMW TwinPower Turbo nabízí se svými 85 kW (116 k) více než dostatečnou porci výkonu a extrémně vysokou hospodárnost. Kombinace příčně uloženého motoru a pohonu předních kol je řešením, které u kompaktních vozů umožňuje dosáhnout velkorysého vnitřního prostoru.

BMW xDrive.

Inteligentní systém pohonu všech kol BMW xDrive se dokonale přizpůsobí i těm nejnáročnějším podmínkám a povrchu vozovky, takže za všech okolností zajišťuje optimální trakci. Systém xDrive a kontrola jízdní stability (DSC) zajišťují, že vozidlo BMW bude stále bezpečné a stabilní. Systém xDrive ovládaný systémem snímačů DSC flexibilně a rychle rozděluje hnací sílu mezi nápravy, aby v zatáčkách zabránil přetáčivosti nebo nedotáčivosti. Zajišťuje tak mimořádnou směrovou stabilitu. Navíc zaručuje rychlé a bezpečné zrychlení i na kluzkých nebo strmých úsecích. Za kritických podmínek na silnici nemusí systém DSC tolik zasahovat. Pohon BMW xDrive tedy kombinuje všechny výhody pohonu všech kol – trakci, směrovou stabilitu a bezpečnost jízdy – s pověstnou agilitou BMW.

STEPTRONIC.

Převodovky Steptronic nastavují nová měřítka v oblasti komfortu, dynamiky a hospodárnosti. Jsou základními stavebními kameny přístupu BMW EfficientDynamics. Obzvláště jemné odstupňování rychlostních stupňů umožňuje optimální nástup výkonu ve všech rychlostech. Tím se snižuje spotřeba paliva a současně se dosahuje sportovnějšího projevu a dynamiky.

  • 8stupňová převodovka Steptronic

    8stupňová převodovka Steptronic zajišťuje jemnější řazení a zvýšení komfortu zásluhou krátkých časů řazení a schopnosti optimálně sladit otáčky motoru. Výsledkem je prvotřídní komfort, působivá dynamika a snížená spotřeba paliva.

  • 8stupňová převodovka Steptronic Sport

    8stupňová převodovka Steptronic Sport se přizpůsobuje individuálnímu jízdnímu stylu, od klidné až po velmi dynamickou jízdu. V režimu SPORT jsou změny rychlostních stupňů konfigurovány pro obzvláště sportovní svezení. Kromě automatického řazení je kdykoliv možné volit rychlostní stupně manuálně – pomocí řadicích páček na sportovním koženém volantu

RADOST Z JÍZDY – AŤ JSTE KDEKOLIV.

Poznejte Jízdní dynamiku BMW X1.

RADOST Z JÍZDY – AŤ JSTE KDEKOLIV.

Poznejte Jízdní dynamiku BMW X1.

REŽIM ECO PRO.

Režim ECO PRO pomáhá řidičům snížit spotřebu paliva až o 20 % v závislosti na jejich jízdním stylu – podle interní studie BMW o spotřebě paliva. Funkce jízdy setrvačností a režim ECO PRO nabízejí úsporu dalších pěti procent.

  • Jízda setrvačností

    Funkce jízdy setrvačností odpojí pohonnou jednotku od motoru, takže vůz jede vlastní setrvačností bez přísunu výkonu. Dochází k tomu v rychlostech od 50 až do 160 km/h, jakmile řidič uvolní plynový pedál a nezačne brzdit. 

  • ECO PRO Route

    Funkce ECO PRO Route vypočítává nejhospodárnější trasu do cíle cesty v závislosti na dopravní situaci, stylu jízdy a hustotě dopravy. Palubní počítač ukazuje, kolik procent paliva je možné díky zvolení trasy ECO PRO Route v daný okamžik ušetřit.

INTELIGENTNÍ ŘÍZENÍ TOKŮ ENERGIÍ.

Stejně jako všechna BMW, rovněž BMW X1 je standardně vybaveno technologiemi BMW EfficientDynamics, například v podobě funkce Auto Start Stop, elektrického posilovače řízení a rekuperace kinetické energie. Souhra mezi následujícími technologiemi přináší odpovědnou mobilitu budoucnosti již dnes.

  • Funkce Auto Start Stop

    Automatická funkce Auto Start Stop vypíná motor ve chvíli, kdy se vůz nepohybuje (například na křižovatce nebo v dopravní zácpě), tím šetří palivo. Pokud řidič sešlápne spojkový pedál (manuální převodovka), nebo sundá nohu z brzdového pedálu (převodovka Steptronic), motor opětovně během zlomku sekundy naskočí.

  • Rekuperace kinetické energie

    U systému rekuperace kinetické energie alternátor generuje elektrický proud primárně ve chvíli, kdy řidič sešlápne brzdový nebo uvolní plynový pedál. Dříve nevyužitá kinetická energie se promění v elektrickou energii a dobíjí akumulátor. Alternátor tedy nemusí běžet trvale, čímž se snižuje spotřeba paliva a řidič má při akceleraci k dispozici maximální výkon pohonné jednotky.

  • Elektromechanický posilovač řízení

    Narozdíl od hydraulických systémů je elektromechanický posilovač řízení aktivní pouze ve chvíli, kdy řidič točí volantem. To znamená méně spotřebované energie, a tedy nižší spotřebu paliva.

  • Ukazatel optimálního rychlostního stupně

    Optimální, skvěle načasované změny rychlostních stupňů pomáhají snížit spotřebu, zejména v městském provozu a při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Optimální okamžiky řazení, menší spotřeba – elektronika motoru určí na základě jízdní situace a otáček motoru nejhospodárnější rychlostní stupeň. Světelná šipka na informačním displeji naznačí, kdy je vhodné řadit vyšší, anebo naopak nižší rychlostní stupeň. Systém také rozpozná, kdy vozidlo intenzivně akceleruje, a počká s doporučením podle aktuálních otáček motoru a průběhu jejich nárůstu. Srovnávací testy dokázaly, že vozidlo s ukazatelem optimálního rychlostního stupně uspoří přibližně čtyři procenta paliva.