ZAMĚSTNEJTE SPOLEHLIVÉ POMOCNÍKY.

Asistenční systémy řidiče BMW ConnectedDrive v BMW X3.

Bez ohledu na to, jaké máte plány, BMW X3 vám vše usnadní. BMW X3 je vybaveno inovativními technologiemi, které vás během vašich cest nejrůznějšími způsoby podporují a zaručují vám nejvyšší stupeň pohodlí a bezpečnosti. Vy si tak můžete užívat to nejdůležitější: ničím nerušenou radost z jízdy.*

* Některé Asistenční systémy nejsou k dispozici ve všech zemích EU. Informujte se u svého prodejce.

DRIVING ASSISTANT.

Součástí výbavy Driving Assistant je kamerový systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě.


Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu sleduje vodorovné dopravní značení a upozorní řidiče vibracemi volantu na nechtěné opuštění jízdního pruhu při rychlostech nad 70 km/h. Výstraha se neaktivuje, pokud je změna jízdního pruhu úmyslná, tj. když dojde k zapnutí směrového ukazatele.


Zatímco systém upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu s funkcí automatické aktivace brzd ve městě varuje před hrozící srážkou s vpředu jedoucími vozidly, systém varování před přítomností osob s funkcí automatické aktivace brzd ve městě upozorňuje na hrozící srážku s chodci. V případě nebezpečí srážky systém upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu nejprve aktivuje výstražný ukazatel na přístrojovém panelu a následně rozezní výstražný zvukový signál. Systém varování před přítomností osob funguje při rychlostech v rozmezí 10 až 60 km/h. V případě bezprostředního nebezpečí kolize s chodcem se rozezní akustický výstražný signál. Pokud systém vyhodnotí, že vozu hrozí možná kolize, v brzdové soustavě v tu chvíli dojde ke zvýšení tlaku, aby se dosáhlo rychlejší odezvy brzd. V případě nutnosti reagovat na nenadálou dopravní situaci systém začne sám brzdit. Tuto funkci může negativně ovlivnit tma nebo mlha.

  • Driving Assistant Plus

    Součástí výbavy Driving Assistant Plus (k dostání pouze s převodovkou Steptronic) jsou nejen systémy upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, ale také aktivní systém pro automatické udržování rychlosti s funkcí Stop & Go. Technologie jízdního asistentu poskytují řidiči podporu při jízdě po dálnici v běžných i krizových dopravních situacích.


    Jízdní asistent lze objednat pouze v kombinaci s navigačním systémem Business nebo Professional.


    Aktivace upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu probíhá v několika fázích. V závislosti na tom, zda systém reaguje na náhlé zabrzdění vozidla před Vámi nebo na přítomnost nehybné překážky, systém podnikne potřebné kroky k odvrácení nehody: od zobrazení vizuální výstrahy přes mírné přibrzdění až po úplné zastavení. V případě hrozícího opuštění jízdního pruhu systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu upozorní řidiče na vybočení vibracemi volantu.


    Aktivní systém pro automatické udržování rychlosti zachovává konstantní nastavenou rychlost mezi 30 a 210 km/h nebo automaticky přizpůsobuje rychlost vozu rychlosti vpředu jedoucích vozidel za předpokladu, že je aktivováno udržování vzdálenosti. Funkce Stop & Go v případě potřeby dokáže vůz i zastavit a následně ho po aktivaci plynového pedálu opět rozjet a zrychlit na nastavenou rychlost, což oceníte zejména v hustém silničním provozu.

NAVIGAČNÍ SYSTÉM PROFESSIONAL S DOTYKOVÝM OVLADAČEM IDRIVE TOUCH.

Navigační systém Professional se vyznačuje elegantním designem a mimořádným rozsahem nabízených služeb: Jde o jednoduchý a snadno ovladatelný navigační systém, který je integrální součástí vozu BMW a jako takový je projektován v souladu s konceptem ovládání iDrive a využívá ovladač iDrive s dotykovou funkcí.


Systém se skládá z handsfree sady s USB rozhraním a hlasovým ovládáním a z rádia BMW Professional s DVD mechanikou a pamětí 20 GB pro audio soubory. Kromě toho se dokáže připojit k systému dopravních informací v reálném čase (RTTI). Zabudovaný barevný LCD displej s úhlopříčkou 8,8" s možností rozdělení obrazovky na dvě části je navržen pro optimální čitelnost a přehlednost.

  • Dotykový ovladač iDrive Touch

    Ovladač iDrive s dotykovou funkcí disponuje tlačítky pro přímý přístup do nabídky, osmi programovatelnými tlačítky funkcí a hlasovým ovládáním. Dotykové rozhraní nabízí uživateli intuitivnější ovládání a umožňuje zadat cíl cesty do navigace pohybem prstu po dotykové ploše, která snímá tahy napsaných písmen. Trojrozměrné navigační mapy, které využívají satelitní snímky a fotorealistické vyobrazení zajímavých míst, umocňují bezprostřední zážitek z jízdy. Zákazník může získat bezplatnou aktualizaci navigačních map u autorizovaných prodejců BMW po dobu tří let. V rámci služeb BMW ConnectedDrive ve vybraných zemích Evropy jsou navigační mapy automaticky aktualizovány až čtyřikrát ročně po dobu tří let.

KAMEROVÉ SYSTÉMY.

Díky volitelným kamerovým systémům se každé parkování stává zážitkem. To proto, že s funkcemi Surround View a zadní parkovací kamerou máte vždy dokonalý přehled o situaci kolem vozu. Parkovací asistent PDC vpředu a vzadu navíc vydává akustické a vizuální signály, takže vždy můžete zaparkovat bezpečně a pohodlně.

  • Zadní kamera

    Zadní kamera umožňuje řidiči sledovat na hlavním displeji oblast za vozidlem při couvání a parkování. Zadní kamera zlepšuje přehled při couvání rychlostí nižší než 20 km/h, například při parkování. Interaktivní vodicí čáry označují, zda je zvolené parkovací místo pro vaše vozidlo dostatečně a poskytují pomoc během parkování tím, že na hlavním displej barevně zobrazují dostupnost vybraného parkovacího místa. Je-li vůz vybaven tažným zařízením, zadní parkovací kamera nabízí také funkci přiblížení obrazu, která výrazně usnadňuje připojení přívěsu.

  • Surround View

    Kamerový systém Surround View umožňuje 360° pohled okolo vozu s pomocí kamer umístěných ve zpětných zrcátkách, širokoúhlé kamery v přední části vozu a zadní couvací kamery. Systém pomáhá řidiči během parkování nebo manévrování s vozem v omezeném prostoru nebo při navigaci v oblastech s omezenou viditelností.
    Kamerový systém Surround View obsahuje zadní parkovací kameru a pohledy Top View a Side View. Pohled Top View zobrazuje prostor po stranách vozu pro ještě snadnější manévrování. Širokoúhlá kamera pro pohled Side View, umístěná mezi ledvinkami v přední části vozu, umožňuje společně se zadní couvací kamerou panoramatický pohled před a za vozidlo. Funkce Cross Traffic Assistant varuje řidiče před vozidly blížícími se ze strany tím, že nejprve zobrazí po stranách vyobrazeného vozu žluté linky a posléze se rozsvítí žlutý výstražný trojúhelník. Pohled Side View se automaticky deaktivuje ve chvíli, kdy vozidlo překročí rychlost 15 km/h.
    Řidič si poté může aktivovat zadní parkovací kameru, pohled Top View nebo Panorama View. Systém se aktivuje zařazením zpětného chodu nebo jinými předem určenými aktivačními úkony. Obraz se promítá na kontrolním displeji.

PARKOVACÍ ASISTENT.

Parkovací asistent usnadňuje podélné parkování. Bez ohledu na to, zda je aktivován, systém měří velikost potenciálního parkovacího místa, okolo kterého vůz projíždí nízkou rychlostí (nižší než 35 km/h) a v maximální vzdálenosti 1,5 m od řady zaparkovaných vozidel.


Pokud je rozestup mezi zaparkovanými vozy adekvátní, pak stačí zapnout směrový ukazatel a parkovací asistent převezme ovládání volantu, zatímco řidič obsluhuje pouze pedál plynu, brzdu a řadicí páku. Systém také zobrazuje informace na hlavním displeji a vydává doplňkové akustické signály. Parkování je pak mnohem pohodlnější a bezpečnější.

BMW SELECTIVE BEAM.

Jízda v noci se systémem BMW Selective Beam je bezpečnější a pohodlnější. Zajišťuje mimořádnou viditelnost ve tmě, aniž by došlo k oslnění ostatních řidičů. BMW Selective Beam rozpoznává ostatní účastníky silničního provozu a eliminuje jejich oslnění dálkovými světly. Kužel dosahující do vzdálenosti 400 m zajišťuje včasné rozpoznání rizika a zdokonalené schopnosti udržování směru jízdy. Je k dispozici pouze v součinnosti s Adaptivními LED světlomety nebo Adaptivními světlomety.