ZDRŽENLIVOST. V ATRAKTIVNÍM BALENÍ.

Systém BMW EfficientDynamics v BMW X4.

Zdrženlivost není vlastnost, která by byla s vozem BMW X4 často spojována – s jednou významnou výjimkou: spotřeba paliva a emise CO2. Nejmodernější technologie BMW EfficientDynamics a aerodynamický design zaručují nízké hodnoty, aniž by došlo k omezení výkonu a dynamiky.

AERODYNAMIKA.

Celý návrh vozidla je odkazem filozofie BMW EfficientDynamics. Každé BMW se chlubí skvělými hodnotami součinitele odporu vzduchu, a to díky velkému množství vzájemně optimalizovaných aerodynamických prvků, které mají příznivý vliv na hospodárnost a spotřebu paliva. Například plochý kryt podvozku a motoru a ochrana zadní nápravy, které zlepšují aerodynamiku vozu. Tyto nové kryty nejsou výhodné pouze z hlediska aerodynamiky, ale zlepšují také zvukovou izolaci a lépe chrání proti korozi. Dalšími inovacemi v oblasti aerodynamiky jsou zadní spoiler a aerodynamicky optimalizovaná zpětná zrcátka. Ta kromě aerodynamiky zlepšují akustiku a chrání boční okna před ušpiněním.

INTELIGENTNÍ LEHKÁ KONSTRUKCE.

INTELIGENTNÍ LEHKÁ KONSTRUKCE.

Při výrobě BMW X4 se používají technologicky mimořádně pokrokové materiály: lehký hliník, vysokopevnostní ocel, moderní plasty a hořčík.
Tato inteligentní lehká konstrukce snižuje hmotnost vozidla a zajišťuje skvělou tuhost karoserie, vynikající pasivní bezpečnost a zlepšuje dynamiku vozu.

REŽIM ECO PRO.

Režim ECO PRO napomáhá řidičům v závislosti na jejich stylu jízdy snižovat spotřebu paliva až o 20 procent – jak ukazuje interní studie BMW týkající se spotřeby paliva. Pomocí funkce jízdy setrvačností (pouze ve spojení s 8stupňovou samočinnou převodovkou Steptronic) a funkci ECO PRO Route (ve spojení s navigačním systémem Professional) lze dosáhnout dalšího snížení spotřeby paliva.

  • Jízda setrvačností

    Funkce jízdy setrvačností zajistí odpojení hnací soustavy od motoru a vozidlo se může pohybovat pouze vlastní setrvačností. K tomu dochází, když řidič uvolní pedál plynu v rychlostech mezi 50 až 160 km/h, nepoužije brzdy.

  • Aktivní systém pro automatické udržování rychlosti s funkcí Stop & Go

    V režimu ECO PRO a v kombinaci s aktivním systémem pro automatické udržování rychlosti s funkcí Stop & Go také efektivněji zrychluje na požadovanou rychlost poté, co jste zpomalili.

  • Funkce ECO PRO Route

    Funkce ECO PRO Route nabízí nejefektivnější cesty do zvolené destinace a k výpočtu využívá informace o provozu, reaguje na jízdní styl řidiče a aktuální podmínky na silnicích. Palubní počítač zobrazuje, kolik procent paliva lze použitím funkce ECO PRO Route ušetřit.

8STUPŇOVÁ SAMOČINNÁ PŘEVODOVKA STEPTRONIC.

8stupňová samočinná převodovka Steptronic nastavuje nová měřítka v oblasti dynamiky a hospodárnosti a je klíčovým prvkem souboru technologií a opatření BMW EfficientDynamics. Přesně vyladěné odstupňování rychlostních stupňů umožňuje optimální přenos výkonu – při nízkých i vysokých rychlostech. Tím je dosaženo výrazného snížení spotřeby paliva a řidič si přitom může užívat ještě sportovnější jízdu s vyšší dynamikou. Zvláště při vysokých rychlostech snižují dodatečné rychlostní stupně otáčky motoru, což přispívá ke snížení spotřeby paliva i hluku motoru. K tomu napomáhá také spojka měniče – a to dokonce i při aktivaci režimu manuálního řazení. V kombinaci s rychlými změnami otáček motoru a přesným naladěním řazení poskytuje velmi vysokou míru komfortu řazení a citelně snižuje hlučnost.

ŘÍŽENÍ ENERGIÍ.

Inteligentní řízení toků energií v BMW X4 zajišťuje celá řada standardně dodávaných technologií BMW EfficientDynamics, včetně ukazatele doporučeného rychlostního stupně, funkce Auto Start/Stop, elektrického posilovače řízení a systému rekuperace kinetické energie. Vzájemná souhra těchto technologií zaručuje udržitelnou mobilitu budoucnosti – a to již dnes.

  • Ukazatel doporučeného rychlostního stupně

    Optimální, perfektně načasované změny převodových stupňů mohou pomoci šetřit palivo, zejména v městském provozu a při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Optimální řazení rychlostních stupňů vede k nižší spotřebě paliva – elektronika motoru identifikuje na základě jízdních podmínek a otáček motoru nejhospodárnější rychlostní stupeň. Na informačním displeji se rozsvítí šipka, která vás upozorní, že nastal okamžik, kdy je hospodárnější přeřadit na vyšší nebo nižší rychlostní stupeň. Systém také rozpozná razantní akceleraci vozidla a dokud nedojde ke zvýšení otáček motoru, prodlouží odpovídajícím způsobem interval pro doporučení změny rychlostního stupně. Srovnávací testy prokázaly, že vozidla vybavená ukazatelem doporučeného rychlostního stupně spotřebují přibližně o čtyři procenta méně paliva.

  • Funkce Auto Start/Stop

    Funkce Auto Start/Stop zajišťuje, že palivo je spotřebováváno pouze v případě, že je vozidlo skutečně v pohybu. Při dočasném zastavení vozidla, například na semaforech nebo v hustém provozu, napomáhá funkce Auto Start/Stop šetřit palivo vypínáním motoru vždy, když vozidlo přejde do volnoběžného režimu a bude uvolněn pedál spojky (mechanická převodovka) nebo dojde k zabrzdění do úplného zastavení (samočinná převodovka Steptronic).
    Na informačním displeji je zobrazen signál, že je funkce Auto Start/Stop aktivní. Po sešlápnutí pedálu spojky (mechanická převodovka) nebo uvolnění pedálu brzdy (samočinná převodovka Steptronic) dojde automaticky k opětovnému nastartování motoru.
    Funkce Auto Start/Stop nikdy neomezuje jízdní komfort a bezpečnost, protože zůstává neaktivní v případech, kdy motor nedosahuje ideální provozní teploty, dosud nedošlo k požadovanému vyhřátí/ochlazení interiéru, pokud je nízká úroveň nabití akumulátoru nebo při otáčení volantem. Centrální řídicí jednotka zajistí v případě potřeby opětovné nastartování motoru, a to i u stojícího vozidla – například pokud vozidlo začne popojíždět nebo v případě zamlžení čelního skla. Funkci Auto Start/Stop lze kdykoliv deaktivovat stisknutím tlačítka.

  • Elektrický posilovač řízení

    Při každém otočení volantem dochází ke spotřebovávání energie. Proč by však mělo docházet k jejímu spotřebovávání, když se volant neotáčí? Elektrický posilovač řízení BMW je aktivní pouze v případě potřeby. Na rozdíl od konvenčních hydraulických posilovačů řízení využívá systém BMW EPS energii pouze při aktivním otáčení volantu. Pokud je volant v klidu – např. při jízdě na dálnici vysokou rychlostí v přímém směru – není elektromotor v činnosti.

  • Rekuperace kinetické energie

    Při každé aktivaci brzd vzniká kinetická energie, která ještě donedávna nebyla dále využívána. Funkce rekuperace kinetické energie využívá výhod tohoto dlouho přehlíženého potenciálu. Při jízdě setrvačností shromažďuje energii, která se vytváří při každém brzdění nebo uvolnění pedálu plynu, a převádí ji na elektrickou energii. Tato elektřina je následně využívána pro dobíjení akumulátoru vozidla. Systém inteligentního řízení energie funguje tak, že již není nutný trvalý chod alternátoru, což napomáhá snižovat zatížení motoru. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu – klasické prvky filozofie BMW EfficientDynamics.