MAXIMALIZACE VÝHOD.

Hospodárnost BMW X5.

Existuje několik důvodů pro výkon a hospodárnost BMW X5: úsporné zážehové a vznětové motory, propracovaná aerodynamika a celá řada dalších opatření a technologií BMW EfficientDynamics.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Maximální výkon pro minimální spotřebu paliva.

Ať je cílem maximální výkon nebo minimální spotřeba paliva – pro nás je cílem vždy poskytnutí stoprocentní radosti z jízdy v BMW. BMW EfficientDynamics je strategie vyvinutá společností BMW k minimalizaci spotřeby paliva a emisí při současném zvýšení dynamiky a radosti z jízdy. Jde o ucelený soubor opatření a technologií, které se týkají hnací soustavy, řízení energie a konceptu vozidla – a je standardní výbavou každého vozu BMW. Nová generace zážehových a vznětových motorů řady BMW TwinPower Turbo nabízí vyšší výkon a nižší spotřebu paliva. Optimalizovaná aerodynamika spolu s inteligentní lehkou konstrukcí přispívají k vyšší hospodárnosti. Lehká konstrukce snižuje hmotnost a současně zvyšuje pevnost vozidla. Koncept inteligentní lehké konstrukce od společnosti BMW zahrnuje použití těch správných materiálů na správném místě, protože každý materiál má svou specifickou pevnost. Je ukázkou působivého inovativního přístupu a předního postavení společnosti BMW, která je jediným výrobcem automobilů, jenž se spoléhá na ultralehké a vysoce pevné uhlíkové vlákno (CFRP) jako na základní materiál. Společnost BMW se také zaměřuje na koncepty hnacích soustav budoucnosti, jako je technologie BMW eDrive se 100% elektrickou hnací soustavou a hybridní vozidla.

BMW KONCEPT X5 EDRIVE.

BMW Koncept X5 eDrive poprvé spojuje inovativní hnací technologii BMW eDrive s inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive. Kombinace zážehového čtyřválce BMW TwinPower Turbo a elektromotoru o výkonu 70 kW (95 k) nabízí pro BMW typickou radost z jízdy s ještě vyšší dynamikou díky pohonu všech kol BMW xDrive. Tato dynamická dvojice je také působivě efektivní: kombinovaná spotřeba pod 3,8 l/100 km v cyklu testů EU je v rámci daného segmentu bezkonkurenční, což platí také pro emise CO2, které s hodnotou méně než 90 g/km taktéž stanovují nová měřítka. K dispozici je několik jízdních režimů, jež umožňují individuálně přizpůsobit charakteristiku projevu celého vozu. Dojezd v plně elektrickém bezemisním jízdním režimu činí 30 km – rychlostí až 120 km/h.

  • Dokonalý pro každodenní záležitosti

    BMW Concept X5 eDrive čerpá elektrickou energii z vysokonapěťového (lithium-iontového) akumulátoru umístěného pod plochou podlahou zavazadlového prostoru. To znamená, že vnitřní prostor vozu lze stále flexibilně využívat a zavazadlový prostor poskytuje takřka nezměněný objem. Vysokonapěťový akumulátor lze rychle a pohodlně nabít pomocí dobíjecí stanice BMW Wallbox. Akumulátor je možné také nabít ze standardní elektrické zásuvky nebo na veřejné nabíjecí stanici.
    Designové prvky, jako jsou lamely masky ve tvaru ledvin a lišty v otvorech nasávání vzduchu, jsou lakovány speciálně vyvinutým modrým odstínem „BMW i Blue“ a společně s aerodynamicky optimalizovanými 21" koly z lehkých slitin vytvářejí výrazný kontrast k metalickému laku „Silverflake“.

REŽIM ECO PRO.

Když přepnete do režimu ECO PRO, vše je rázem podřízeno nízké spotřebě a v závislosti na vašem stylu jízdy je možné dosáhnout úspory paliva až o 20 procent (podle interní studie spotřeby paliva BMW). Dalších pět procent lze ušetřit díky doplňkovým funkcím jízdy setrvačností a funkci ECO PRO Route. Tento režim optimalizuje reakce motoru a převodovky, stupně řazení a inteligentně přizpůsobuje průběh vyhřívání/klimatizace. Na hlavním displeji jsou zobrazeny všechny technologie EfficientDynamics, které se v daném okamžiku starají o snižování vaší spotřeby paliva. Také jsou zobrazovány tipy ECO PRO, které v závislosti na vaší aktuální jízdě umožňují dosáhnout ještě výraznějších úspor. Další funkcí režimu ECO PRO je funkce jízdy setrvačností: Pokud není při rychlosti 50 km/h až 160 km/h požadována hnací síla, dojde k odpojení motoru a vozidlo se pohybuje vlastní setrvačností. Režim ECO PRO zahrnuje také funkci ECO PRO Route, která v kombinaci s novou generací navigačního systému Professional využívá různé parametry, jako je např. individuální způsob jízdy, a také aktuální dopravní situace a jízdní podmínky, pro výpočet nejvýhodnější trasy s ohledem na spotřebu paliva. Palubní počítač zobrazuje vaši bonusovou dojezdovou vzdálenost, jinými slovy řečeno, kolik kilometrů navíc jste získali díky využívání režimu ECO PRO.

AERODYNAMIKA.

Celý návrh vozidla je odkazem filozofie BMW EfficientDynamics. Optimalizovaný aerodynamický nárazník a inovativní zdokonalení funkcí podvozku snižují odpor vzduchu a spotřebu paliva.

  • Vzduchové clony „Air Curtain“ a vzduchové výdechy „Air Breather“

    Přední nárazník představuje nápadný designový prvek, který byl navržen v souladu s filozofií BMW EfficientDynamics. Integrované vzduchové clony „Air Curtain“ vedou vzduch dvěma svislými nasávacími otvory a podél podběhů předních kol. Zvýšený proud vzduchu vytváří dojem „clony“ na vnější straně kol. Dále je zde umístěn vzduchový výdech Air Breather, který vede proud vzduchu z prostoru předních kol. Tyto inovativní technologie snižují turbulence a odpor vzduchu, což následně umožňuje snížení spotřeby paliva.

  • Regulace proudění vzduchu

    Automatické řízení průtoku vzduchu využívá senzor k nepřetržitému vyhodnocování aktuální potřeby chlazení motoru a v reakci na vyhodnocení otevírá nebo zavírá klapky chladiče. Toto řešení optimalizuje aerodynamiku a současně také urychluje zahřívání motoru, čímž se snižuje spotřeba paliva.

  • Střešní spoiler na zádi a odtrhová hrana

    Střešní spoiler na zádi spolu se svisle orientovanými odtrhovými hranami kolem zadního okna zajišťují účinné odtrhové plochy. Přesně stanovené proudění vzduchu kolem zadní části omezuje jeho víření, a tím i jeho brzdný účinek na minimum.

BMW X5 SDRIVE25D.

BMW X5 sDrive25d je nejúspornější verzí celé modelové řady. Namísto pohonu všech kol je BMW X5 sDrive25d vybaveno pohonem pouze zadní nápravy. Avšak není to jen úbytek hmotnosti, který tomuto vozu zajišťuje výjimečně nízké hodnoty spotřeby paliva a produkce emisí. S motorem o výkonu 160 kW (281 k) nabízí BMW X5 sDrive25d velmi dynamické svezení – s kombinovanou spotřebou pouhých 5,6 l/100 km. Navzdory téměř asketické spotřebě paliva dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během působivých 8,2 s.

EMISNÍ NORMY EURO 6.

Pokrokové technologie vozu BMW X5 zajišťují již nyní plnění přísných emisních norem Euro 6. Motory BMW byly ve své době vždy o krok napřed, protože již od roku 1917 představují hlavní kvalifikaci společnosti BMW. Motory vozu BMW X5 jsou toho zvláště působivým důkazem. Díky svému špičkovému výkonu, bezprostředním reakcím a příkladně hladkému chodu splňují nejvyšší standardy jízdního komfortu. Dalším důvodem pokrokovosti motorů BMW je technologie BMW BluePerformance, která je standardem pro všechny vznětové verze. Díky této technologii bylo možné dále minimalizovat emise produkované vznětovými motory. Filtr pevných částic a oxidační katalyzátor je v tomto případě doplněn ještě záchytným NOx katalyzátorem, který dále snižuje množství oxidů dusíku ve výfukových plynech. Další používanou metodou pro redukci oxidů dusíku je katalyzátor SCR (Selective Catalyc Reduction = Selektivní katalytická redukce) se vstřikováním aditiva AdBlue. Chemická reakce vzniklá po vstřiku roztoku AdBlue významně omezuje emise oxidů dusíku. Díky tomu si můžete být jisti, že řídíte jeden z nejčistších vznětových automobilů na světě, z jehož výfuků vycházejí plyny s významně omezenými emisemi, které standardně splňují požadavky přísných emisních norem Euro 6.