ŠETŘÍ NA PALIVU. NIKOLI NA VÝKONU.

BMW EfficientDynamics v BMW X6.

BMW X6 ví, jak své zdroje ovládnout. Důkaz: bezkonkurenční dynamika ve spojení s nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi. Čistá radost z jízdy je zaručena díky inovativním technologiím BMW EfficientDynamics, např. inteligentní lehké konstrukci a důmyslné aerodynamice.

Kontrolní displej s novým designem uživatelského rozhraní je k dispozici od října 2016.

INTELIGENTNÍ LEHKÁ KONSTRUKCE.

Díky lehké konstrukci pomáhá každý ušetřený gram zvyšovat radost z jízdy. Čím nižší hmotnost, tím menší spotřeba energie. Tyto poznatky společnost BMW aplikovala do konstrukce vozů již ve 30. letech 20. století a od té doby průběžně pracuje na jejich zdokonalování. Naši inženýři se neustále ptají: Kde má smysl snížit hmotnost? A kde by to mohlo být nepraktické? Výsledkem je inteligentní lehká konstrukce. V rámci této technologie se používají ultralehké materiály jako hořčík pro hlavní nosník přístrojové desky nebo hliník použitý na podvozku a kapotě motoru. Kryty spodní části vozu jsou vyrobené z textilního materiálu a mají kladný vliv na potlačení hlučnosti a současně snížení hmotnosti. To znamená, že nový model je výrazně lehčí než jeho předchůdce.

AERODYNAMIKA.

Celková konstrukce BMW X6 je testamentem filozofie BMW EfficientDynamics. Optimalizovaný aerodynamický nárazník a inovativní zdokonalení funkcí podvozku snižují odpor vzduchu a spotřebu paliva. Integrované vzduchové clony „Air Curtain“ vedou vzduch dvěma svislými nasávacími otvory a podél podběhů předních kol. Zvýšený proud vzduchu vytváří dojem „clony“ na vnější straně kol. Dále jsou zde umístěny vzduchové výdechy „Air Breather“, které vedou proud vzduchu z prostoru předních kol. Tyto inovativní technologie snižují turbulence a odpor vzduchu, což následně umožňuje snížení spotřeby paliva. Senzory při jízdě neustále monitorují nároky motoru na chlazení a podle nich aktivně otevírají nebo naopak zavírají klapky v masce chladiče. Optimalizovaná aerodynamika a kratší doba potřebná pro zahřátí motoru snižují spotřebu paliva.

8STUPŇOVÁ SPORTOVNÍ PŘEVODOVKA STEPTRONIC.

8stupňová samočinná převodovka Steptronic nastavuje nová měřítka z hlediska komfortu, dynamického výkonu a hospodárnosti. Je klíčovým prvkem souboru technologií a opatření BMW EfficientDynamics. Nebývale plynulé odstupňování jednotlivých rychlostí umožňuje konstantní přísun výkonu v jakékoli rychlosti. Tím je dosaženo výrazného snížení spotřeby paliva a řidič si přitom může užívat ještě sportovnější jízdu s vyšší dynamikou. Zvláště při vysokých rychlostech snižují dodatečné rychlostní stupně otáčky motoru, což přispívá ke snížení spotřeby paliva i hluku motoru. K tomu napomáhá také spojka měniče – a to dokonce i při aktivaci režimu manuálního řazení. V kombinaci s rychlými změnami otáček motoru a přesným naladěním řazení poskytuje velmi vysokou míru komfortu řazení a citelně snižuje hlučnost. Díky 8stupňové samočinné převodovce Steptronic od BMW EfficientDynamics je nyní možné pomocí nového režimu Predictive Drive Train funkce Driving Experience Control aktivně zvyšovat výkon vozidla. V režimu „Sport“ využívá řízení převodovky údaje navigačního systému a na základě charakteristiky trasy poskytuje ještě dynamičtější a impulzivnější reakční vlastnosti motoru. Jak je patrné již z názvu, režim „Comfort“ nabízí program řazení, který je zaměřený především na komfort, takže ke změně rychlostních stupňů nedochází tak často.

REŽIM ECO PRO.

Režim ECO PRO napomáhá řidičům podle jejich stylu jízdy snižovat spotřebu paliva až o 20 procent – jak ukazuje interní studie BMW týkající se spotřeby paliva. Funkce jízdy setrvačností a funkce ECO PRO Route umožňují snížení spotřeby paliva o dalších pět procent.

  • Jízda setrvačností

    Funkce jízdy setrvačností zajistí odpojení hnací soustavy od motoru a vozidlo se může pohybovat bez využití převodovky. Vůz využívá své setrvačnosti ve chvíli, kdy řidič v rychlostech 50 až 160 km/h sundá nohu z plynového pedálu, nesešlápne brzdu.

  • Funkce ECO PRO Route

    Funkce ECO PRO Route navrhuje nejhospodárnější trasu s ohledem na dopravní situaci, styl jízdy a jízdní podmínky. Palubní počítač zobrazuje v procentech palivo, které lze ušetřit jízdou po trase doporučené funkcí ECO PRO Route.

INTELIGENTNÍ ŘÍZENÍ SPOTŘEBY ENERGIE.

Inteligentní řízení toků energií v BMW X6 zajišťuje značné množství standardně dodávaných technologií BMW EfficientDynamics, například v podobě funkce Auto Start/Stop, elektrického posilovače řízení a systému rekuperace kinetické energie. Vzájemná souhra těchto technologií zaručuje udržitelnou mobilitu a maximální hospodárnost.

  • Funkce Auto Start/Stop

    Funkce Auto Start/Stop zajišťuje, že palivo je spotřebováváno pouze v případě, že je vozidlo v pohybu. Při dočasném zastavení vozidla, například na semaforech nebo v hustém provozu, napomáhá funkce Auto Start/Stop šetřit palivo vypínáním motoru vždy, když vozidlo zcela zastaví.
    Na informačním displeji je zobrazen signál, že je funkce Auto Start/Stop aktivní. Jakmile řidič uvolní brzdový pedál, motor automaticky naskočí.
    Funkce Auto Start/Stop nikdy neomezuje jízdní komfort a bezpečnost, protože je neaktivní v případech, kdy nebyla dosažena ideální provozní teplota motoru, není zajištěno požadované vyhřívání/ochlazování interiéru, při nízké úrovni nabití akumulátoru nebo při otáčení volantem. V případě potřeby centrální řídicí jednotka znovu nastartuje motor i při nečinnosti, například pokud vozidlo začne popojíždět nebo v případě zamlžení čelního skla. Funkci Auto Start/Stop lze kdykoliv stisknutím tlačítka deaktivovat.

  • Elektrický posilovač řízení

    Každé otočení volantem znamená spotřebu energie. Proč by však mělo docházet k jejímu spotřebovávání, když se volant neotáčí? Elektrický posilovač řízení BMW je aktivní pouze v případě potřeby. Na rozdíl od konvenčních hydraulických posilovačů řízení využívá systém BMW EPS energii pouze při aktivním otáčení volantu. Když se volantem nepohybuje, elektromotor posilovače není aktivní.

  • Rekuperace kinetické energie

    Při každé aktivaci brzd vzniká kinetická energie, která ještě donedávna nebyla dále využívána. Funkce rekuperace kinetické energie využívá výhod tohoto dlouho přehlíženého potenciálu. Při jízdě setrvačností shromažďuje energii, která se vytváří při každém brzdění nebo uvolnění pedálu plynu, a převádí ji na elektrickou energii. Tato elektřina je následně využívána pro dobíjení akumulátoru vozidla. Systém inteligentního řízení energie funguje tak, že již není nutný trvalý chod alternátoru, což napomáhá snižovat zatížení motoru. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a zvýšení výkonu – klasické prvky filozofie BMW EfficientDynamics.