VÍCE AGILITY. MÉNĚ ODPORŮ.

Aerodynamika.

VÍCE AGILITY. MÉNĚ ODPORŮ.

Aerodynamika.

Dobré nápady nemusí být přehnaně složité. Aerodynamická řešení v podobě například aktivních klapek masky chladiče, aktivního zadního spoileru nebo vzduchových clon v přídi účinně snižují koeficient odporu vzduchu. To má pozitivní vliv na nejen na hospodárnost, ale také na jízdní stabilitu, stejně tak jako na omezení hlučnosti uvnitř vozu. Poznáte to na vlastní kůži.

VÍCE AGILITY. MÉNĚ ODPORŮ.Aerodynamika.

Dobré nápady nemusí být přehnaně složité. Aerodynamická řešení v podobě například aktivních klapek masky chladiče, aktivního zadního spoileru nebo vzduchových clon v přídi účinně snižují koeficient odporu vzduchu. To má pozitivní vliv na nejen na hospodárnost, ale také na jízdní stabilitu, stejně tak jako na omezení hlučnosti uvnitř vozu. Poznáte to na vlastní kůži.

AKTIVNÍ PROUDĚNÍ VZDUCHU MASKOU CHLADIČE.

Systém aktivního proudění vzduchu maskou chladiče pozná, kdy motor, brzdy nebo jiné komponenty potřebují přísun čerstvého vzduchu. Když dodatečný vzduch není potřeba, opět se uzavřou. Tímto řešením se zlepšuje aerodynamika a snižuje spotřeba paliva.

VZDUCHOVÉ CLONY.

Zatímco vy řídíte automobil, vzduchové clony řídí proudění vzduchu. Snižují odpor vzduchu pozoruhodně jednoduchým, a přitom mimořádně efektivním způsobem. Jejich zužující se průřez zrychluje proudící vzduch a navádí ho kolem předních kol. Tím dochází k  omezení turbulencí v  podbězích předních kol, a tedy ke snížení aerodynamického odporu, stejně tak jako k omezení spotřeby paliva a produkce emisí CO2.

VZDUCHOVÉ PRŮDUCHY.

Přidáváte plyn a jedete rychleji a rychleji, ale přitom stále necítíte žádný odpor vzduchu. To proto, že vzduchové průduchy za předními koly účinně odvádějí vzduch z  prostoru podběhů kol a omezují turbulence. Tím snižují spotřebu paliva a emise CO2.

AKTIVNÍ ZADNÍ SPOILER.

Se zvyšující se rychlostí jízdy narůstají síly, které na karoserii automobilu působí. V  rychlosti nad 110 km/h se automaticky vysouvá aktivní zadní spoiler. Omezuje odpor vzduchu, zlepšuje stabilitu a omezuje vztlak na zadní nápravě. Tím dochází ke snížení spotřeby paliva a produkce emisí CO2. V  rychlostech pod 70 km/h se spoiler automaticky zasune.

AERODYNAMICKÉ HRANY.

Aerodynamické hrany vytvářejí ostré zakončení zadního C-sloupku, které účinně odtrhuje proudící vzduch od těla karoserie. Tím se omezují turbulence za vozidlem, které snižují odpor vzduchu a následně i spotřebu paliva a produkci emisí CO2.

AERO KOLA.

Snadná hra s větrem: aerodynamicky optimalizovaná aero kola mají turbínovitý design, který pomáhá odvádět vzduch kolem boků vašeho BMW. Tím zlepšují aerodynamiku.

AERODYNAMIKA BMW i8.

Aerodynamikou uhlazený tvar, vzrušující kónický profil a nízká hmotnost – těmito prvky dává BMW i8 jasně najevo svůj charakter skutečného sportovního vozu. Mnoho aerodynamicky optimalizovaných řešení umožnilo maximalizovat dynamiku při současném zlepšení hospodárnosti. Jedním z  příkladů jsou zadní LED světla, která jsou navržena přístupem takzvaného vrstvení a samy o sobě slouží jako vzduchové kanály. 

 

Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 2,1

Kombinované emise CO2 v g/km: 49

Kombinovaná spotřeba elektřiny v kWh/100 km: 11,9

Spotřeba paliva a emise CO₂.

Uvedené hodnoty spotřeby paliva a emisí jsou měřeny legislativní metodikou dle NEDC (New European Driving Cycle).Údaje pro spotřebu paliva, emise CO2 a spotřebu elektrické energie závisí na vybraném rozměru kol a pneumatik. Spotřeba paliva je stanovena na základě evropského jízdního cyklu (ECE).Jízdní dosah závisí na mnoha faktorech, zejména na: osobním chování řidiče, zvolené trase, povětrnostních podmínkách, používání topení/chlazení a klimatizace.Další informace o oficiální spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních automobilů lze najít ve „Směrnici pro spotřebu paliva a emise CO2 u nových osobních automobilů“, která je k bezplatně dispozici na adrese DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Německo nebo u všech BMW Autorizovaných dealerů.Údaje nejsou založené na jednom určitém vozidle a nejsou součástí nabídky výrobku; poskytnuty jsou výhradně pro účely porovnávání mezi různými typy vozidel. Emise CO2 způsobené výrobou a poskytováním paliva nebo jiných energetických zdrojů, nejsou brány v úvahu při stanovení emisí CO2 podle směrnice 1999/94 / ES.