VÍCE RYCHLOSTI. MÉNĚ HMOTNOSTI.

BMW EfficientLightweight.

VÍCE RYCHLOSTI. MÉNĚ HMOTNOSTI.

BMW EfficientLightweight.

Přístup BMW EfficientLightweight je dokonalou ukázkou toho, jak lze efektivně propojit hospodárnost a jízdní dynamiku. Karbon použitý na prostoru pro posádku, hliník na podvozku, vysokopevnostní ocel na karoserii nebo ultra-moderní hořčík aplikovaný v motorech – to vše jsou lehké a přitom tvrdé materiály, které umožňují snížit spotřebu paliva při současném zlepšení jízdní výkonnosti a dynamiky.

VÍCE RYCHLOSTI. MÉNĚ HMOTNOSTI.BMW EfficientLightweight.

Přístup BMW EfficientLightweight je dokonalou ukázkou toho, jak lze efektivně propojit hospodárnost a jízdní dynamiku. Karbon použitý na prostoru pro posádku, hliník na podvozku, vysokopevnostní ocel na karoserii nebo ultra-moderní hořčík aplikovaný v motorech – to vše jsou lehké a přitom tvrdé materiály, které umožňují snížit spotřebu paliva při současném zlepšení jízdní výkonnosti a dynamiky.

TUHOST A BEZPEČNOST: KARBONOVÝ SKELET KAROSERIE.

BMW i přineslo do automobilového průmyslu revoluci vůbec prvním použitím karbonové nosné struktury v sériově vyráběném voze. Díky své mimořádné pevnosti zajišťuje posádce nejvyšší možnou míru ochrany v případě nehody, současně je mimořádně lehká, takže vyvažuje dodatečnou hmotnost způsobenou použitím vysokonapěťového akumulátoru. Výsledkem je vyšší míra bezpečnosti při mimořádné prostornosti a komfortu, což dále snižuje hmotnost, která naopak zvyšuje dynamiku.
 

Modely BMW i3 a BMW i8 jsou prvními automobily, které do velkosériové produkce přinesly použití high-tech uhlíkových kompozitů. V minulosti bylo rozsáhlejší použití karbonu omezené, protože výroba dílů probíhala manuálně. BMW si v současnosti vyrábí uhlíková vlákna i samotné díly vlastními silami, a to v takovém rozsahu, že je lze použít pro sériovou výrobu.

NÍZKÁ HMOTNOST, DRAVÁ AKCELERACE.

NÍZKÁ HMOTNOST, DRAVÁ AKCELERACE.

Od zadní nápravy k hliníkové kapotě motoru, od M litých kol ke karbonové střeše – BMW M4 Coupé je příkladem různorodosti v konstrukčním přístupu BMW EfficientLightweight.

 

Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,8 [8,3]
Kombinované emise CO2 v g/km: 204 [194]

TUHOST A BEZPEČNOST: KARBONOVÝ SKELET KAROSERIE.

TUHOST A BEZPEČNOST: KARBONOVÝ SKELET KAROSERIE.

BMW i přineslo do automobilového průmyslu revoluci vůbec prvním použitím karbonové nosné struktury v sériově vyráběném voze. Díky své mimořádné pevnosti zajišťuje posádce nejvyšší možnou míru ochrany v  případě nehody, současně je mimořádně lehká, takže vyvažuje dodatečnou hmotnost způsobenou použitím vysokonapěťového akumulátoru. Výsledkem je vyšší míra bezpečnosti při mimořádné prostornosti a komfortu, což dále snižuje hmotnost, která naopak zvyšuje dynamiku.

Modely BMW i3 a BMW i8 jsou prvními automobily, které do velkosériové produkce přinesly použití high-tech uhlíkových kompozitů. V  minulosti bylo rozsáhlejší použití karbonu omezené, protože výroba dílů probíhala manuálně. BMW si v  současnosti vyrábí uhlíková vlákna i samotné díly vlastními silami, a to v  takovém rozsahu, že je lze použít pro sériovou výrobu.

SPOTŘEBA PALIVA A EMISE CO2.

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 jsou závislé na zvoleném rozměru pneumatik. Hodnoty mimo závorky se vztahují k základnímu modelu se standardním typem převodovky; hodnoty v závorkách platí pro modely s volitelně dodávanou převodovkou (viz výbava na přání). Více informací o oficiální spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů získáte u všech autorizovaných prodejců BMW.