ELEKTRIZUJÍCÍ JÍZDNÍ DYNAMIKA.

BMW řady 2 Active Tourer plug-in hybrid.

BMW iPerformance

ELEKTRIZUJÍCÍ JÍZDNÍ DYNAMIKA.

BMW řady 2 Active Tourer plug-in hybrid.

BMW 225xe iPerformance Active Tourer, kombinující pohon BMW eDrive a zážehový motor BMW TwinPower Turbo, nabízí jak elektrický pohon, tak neomezený dojezd. Inteligentní souhra mezi oběma pohonnými systémy vytváří elektrický pohon všech kol xDrive. Tento systém funguje automaticky a v každé situaci nabízí nejlepší možnou trakci a agilitu – s optimalizovanou spotřebou paliva 2,1 až 2,0 l/100 km a emisemi CO2 v rozmezí 49 až 46 g/km.

ELEKTRIZUJÍCÍ JÍZDNÍ DYNAMIKA.BMW řady 2 Active Tourer plug-in hybrid.

BMW 225xe iPerformance Active Tourer, kombinující pohon BMW eDrive a zážehový motor BMW TwinPower Turbo, nabízí jak elektrický pohon, tak neomezený dojezd. Inteligentní souhra mezi oběma pohonnými systémy vytváří elektrický pohon všech kol xDrive. Tento systém funguje automaticky a v každé situaci nabízí nejlepší možnou trakci a agilitu – s optimalizovanou spotřebou paliva 2,1 až 2,0 l/100 km a emisemi CO2 v rozmezí 49 až 46 g/km.

KONCEPCE VOZU.

Všestrannost se propojuje s hospodárností a radostí z jízdy: BMW 225xe iPerformance Active Tourer kombinuje osvědčenou a vyzkoušenou flexibilitu a mimořádně nízkou spotřebu paliva s typickou jízdní dynamikou vozů BMW. Díky technologii BMW eDrive od BMW EfficientDynamics je v čistě elektrickém režimu k dispozici dojezd až 41 kilometrů, a to s nulovými emisemi a bez jediné spotřebované kapky paliva.
 

Součásti pohonu eDrive jsou velmi chytře a promyšleně umístěny ve voze, takže neomezují komfort posádky, funkčnost nebo prostornost vozu. Zvenku se model iPerformance odlišuje od ostatních konvenčně poháněných verzí například logem eDrive na obou C-sloupcích nebo označením „i“ na předních blatnících. Nezaměnitelnost technologie pohonu dokreslují modré lamely masky chladiče a středy kol. V interiéru je nápis „eDrive“ na hlavici voliče převodovky a v přístrojovém štítu, kde zůstává zobrazen po celou dobu jízdy.

INDIVIDUÁLNÍ JÍZDNÍ PROJEV.

Jakožto plug-in hybridní automobil nabízí model BMW 225xe iPerformance Active Tourer různé jízdní režimy, díky nimž řidič může výrazným způsobem ovlivnit aktuální spotřebu paliva. Její výše závisí jak na zvoleném jízdním režimu, tak i na osobním přístupu řidiče. Je-li akumulátor plně nabitý, lze bez jediné spotřebované kapky paliva ujet až 41 kilometrů. V režimu AUTO eDrive elektromotor optimálním způsobem spolupracuje se spalovacím motorem a důraz je kladen především na hospodárnost.

  • Jízda ve městě

    Při jízdě ve městě vůz BMW 225xe iPerformance Active Tourer naplno využívá výhod elektrického pohonného systému. S plně nabitým akumulátorem dokáže vůz překonat kratší vzdálenosti bez emisí (až 41 km) – projedete městem, aniž by vůz spotřeboval kapku paliva.

  • Každodenní provoz

    Souhra mezi oběma pohonnými systémy plug-in hybridu je důležitá také pro každodenní dojíždění za zaměstnáním. Inteligentní kombinace spalovacího motoru a elektromotoru v režimu AUTO eDrive zajišťuje znatelně nižší spotřebu ve srovnání se zážehovými a vznětovými motory vozů stejné třídy. Užijte si všestrannost BMW 225xe iPerformance Active Tourer.

  • Jízda na dlouhé vzdálenosti

    Zažijte radost z jízdy a výkonu – dokonce i na dlouhých cestách. Plug-in hybrid si zachovává své přednosti i během dálkových cest bez jakýchkoli ústupků na úkor dojezdu nebo funkčnosti vozu.

POHON.

Charakteristickým znakem plug-in hybridních vozů je extrémně hospodárný koncept pohonu. Velmi jednoduše řečeno se skládá ze spalovacího motoru v přední části a elektrického motoru na zadní nápravě.
 

V závislosti na jízdní situaci a stavu nabití vysokonapěťového akumulátoru mohou tyto motory pohánět plug-in hybridní automobil buď současně, nebo každý zvlášť. Pokud je aktivován pouze spalovací motor, síla je na silnici přenášena přes přední kola. Elektrický motor zase posílá svou sílu na zadní kola. To znamená, že je k dispozici buď pohon zadní nápravy pomocí elektrického pohonu eDrive, systém pohonu všech kol xDrive nebo pohon pouze předních kol. Všechny druhy pohonu jsou elektronicky regulovány.
 

Pokud využíváte jízdu setrvačností nebo brzdění, elektrický motor funguje jako generátor, který přeměňuje kinetickou energii na elektrickou. Ta je následně ukládána do vysokonapěťového akumulátoru, odkud je potom opět k dispozici pro pohon elektrického motoru.

ŘÍZENÍ TOKŮ ENERGIÍ.

Inteligentní řízení toků energií je jedním z hlavních pilířů konceptu BMW iPerformance. Tento systém řídí spolupráci všech pohonných komponent BMW s elektromotorem ve snaze nabídnout nevyšší možnou hospodárnost s vynikajícími jízdními výkony a prodlouženým elektrickým dojezdem.
 

Tlačítko eDrive nabízí řidiči volbu mezi třemi jízdními režimy eDrive: standardním režimem AUTO eDRIVE, plně elektrickým režimem MAX eDRIVE a režimem SAVE BATTERY, který udržuje baterii v nabitém stavu.

  • Režim AUTO eDrive

    V režimu AUTO eDRIVE přístup BMW EfficientDynamics rozhoduje o nejúčinnější kombinaci elektromotoru a spalovacího motoru – v závislosti na rychlosti jízdy a stavu nabití akumulátoru. Tento režim se dělí na dvě části: je-li akumulátor nabitý v rozmezí 100 % až 7 %, lze jízdu čistě na elektrický pohon užívat do rychlosti až 80 km/h – bez emisí CO2 a s nulovou spotřebou paliva. Ve vyšších rychlostech nebo při větších nárocích na dynamiku se spalovací motor zapíná automaticky. Je-li stav nabití akumulátoru nižší než 7 %, BMW 225xe iPerformance Active Tourer zrychluje čistě na elektrický pohon až do rychlosti 20 km/h a bez produkce emisí jede až do konstantní rychlosti 55 km/h.

  • Režim MAX eDrive

    Maximální radost z jízdy s elektrickým pohonem. V režimu MAX eDrive si můžete užívat elektrickou jízdu do rychlosti až 125 km/h. Ve vyšších rychlostech se automaticky zapne spalovací motor.

  • Režim SAVE BATTERY

    Je-li stav nabití akumulátoru příliš nízký, režim SAVE BATTERY umožňuje dobíjení akumulátoru spalovacím motorem, případně umožňuje zachovat jeho 90% nabití. V tomto případě si řidič může energii akumulátoru uspořit pro pozdější využití.

  • Prediktivní výběr

    Jakmile se do navigačního systému zadá cílová destinace, prediktivní řízení toků energií na základě informací, jako jsou rychlostní omezení nebo informace o aktuálním stavu provozu RTTI, analyzuje plánovanou trasu. V tom případě systém využívá čistě elektrický pohon efektivněji, vhodněji a především na silnicích, kde je to nejpřínosnější – například při jízdě ve městě.

  • Volič jízdních režimů

    Volič jízdních režimů Driving Experience Control nabízí řidiči volbu mezi jízdním režimem COMFORT pro standardní nastavení motoru a převodovky, ECO PRO, který je orientovaný směrem k větší hospodárnosti motoru, a režimem SPORT navrženým pro sportovnější jízdu. Režim ECO PRO upravuje charakteristiku plynového pedálu a převodovky, stejně jako nezávislého topení a klimatizace pro co možná nejnižší spotřebu paliva.
     

    Režim ECO PRO snižuje spotřebu paliva až o 20 %. Další snížení paliva je možné díky funkci jízdy setrvačností a výpočtu trasy ECO PRO Route. Trasy ECO PRO Route pomáhají efektivněji využívat palivo tím, že doporučí nejhospodárnější trasu k cíli a berou v úvahu hustotu provozu, individuální jízdní styl řidiče a místní podmínky.
     

    Režim COMFORT garantuje extrémně komfortní jízdní zážitek tím, že vhodně upravuje nastavení jednotlivých částí odpružení. Režim SPORT nastavuje celé odpružení s ohledem na dynamičtější jízdu. Motor tak reaguje spontánněji, samočinná převodovka řadí ve vyšších otáčkách, ukazatel nejvhodnějšího převodového stupně u manuální převodovky se objevuje později a vůz jako celek reaguje daleko přímočařeji a dynamičtěji.
     

    Volič jízdních režimů Drive Experience Control je dostupný jak pro modely BMW řady 2 Active Tourer s konvenčním pohonem, tak pro BMW 225xe iPerformance Active Tourer.

DOBÍJENÍ.

360° ELECTRIC zahrnuje širokou řadu inovativních produktů a služeb určených pro praktickou a moderní každodenní elektrickou mobilitu. Pomůže vám se vším od domácího nabíjení, přes snadné používání stále se rozrůstající sítě veřejných dobíjecích stanic až po komplexní propojenou navigaci.

Kompletní servis pro elektromobilitu.

  • Nabíjení doma

    Vůz lze pohodlným a rychlým způsobem dobíjet přímo doma. Dobíjení trvá přibližně dvě až čtyři hodiny, a je k němu potřeba buď sériově dodávaný nabíjecí kabel, nebo stanice BMW i Wallbox. Nabíjecí port je umístěn pod víčkem na levém předním blatníku. Kroužek z LED diod osvětluje nabíjecí port, díky čemuž je možné stav dobití akumulátoru kdykoliv zkontrolovat.

  • Nabíjení na cestách

    Kromě možnosti dobíjení baterie doma je samozřejmě možné snadno dobíjet akumulátor na cestách. Při hledání a používání veřejných dobíjecích stanic řidiči pomůže mobilní služba ChargeNow a další praktické asistenční služby. Elektrickou mobilitu výrazně zjednodušuje také možnost placení bez hotovosti pomocí karty ChargeNow a související aplikace s měsíčním vyúčtováním.

KONEKTIVITA.

Buďte se svým BMW vždy ve spojení: přes chytrý telefon (iOS nebo Android) lze ovládat nejen funkci zamykání na dálku (BMW Remote Services), ale také specifické funkce pro hybridní vozy. To znamená, že vždy máte dokonalý přehled o spotřebě a hospodárnosti vašeho BMW 225xe iPerformance Active Tourer. Tyto služby vzdálené obsluhy, navržené pro rozmanité způsoby používání, je možné obsluhovat uvnitř i vně vozu.

  • Aplikace BMW Connected

    Aplikace My BMW Remote pro plug-in hybridy pro systémy iOS a Android zobrazuje podrobné informace o aktuálním stavu vozidla, např. jeho polohu, úroveň nabití baterie a zbývající dojezd.

    Postup nabíjení lze ovládat na dálku pomocí týdenního časovače a teplotu vozu lze vzdáleně nastavit s předstihem, aby byl vůz připraven na další jízdu. Cíle cesty, body zájmu a umístění dobíjecích stanic lze jednoduše odesílat z aplikace přímo do vozidla.

    Aplikace My BMW Remote pro plug-in hybridy také měří hospodárnost každé cesty a může poskytovat návrhy umožňující řídit hospodárněji a prodloužit dojezd.

  • Nezávislé topení a klimatizace

    Díky nezávislému topení a klimatizaci plug-in hybridního BMW 225xe iPerformance Active Tourer nastoupíte v letních dnech do příjemně vychlazeného vozu, v zimě naopak do odmlženého a vyhřátého vozu s jasným výhledem. Funkce nezávislého topení fungují díky elektrickému kompresoru klimatizace a beznádržkového elektrického topení téměř neslyšitelně, a to i v případě, kdy motor neběží. V předstihu lze nastavit dva různé časy aktivace.

    Půl hodiny před plánovaným odjezdem se topení, klimatizace a ventilace, naprogramovaná na zvolenou teplotu, inteligentním řídicím systémem spustí. Uvnitř vozu se systém obsluhuje ovladačem iDrive nebo pohodlně kompatibilními chytrými telefony s aplikací My BMW Remote.

    Za předpokladu, že je vysokonapěťový akumulátor dostatečně nabitý, nezávislé topení a klimatizace pracují bez ohledu na to, zda je vůz právě nabíjen či nikoliv.

INTERIÉR & PRAKTIČNOST.

BMW 225xe iPerformance Active Tourer je hospodárný z pohledu spotřeby paliva – a víc než velkorysý, co se vnitřního prostoru týče. Díky zvýšené pozici sedadel si cestující na zadních sedadlech mohou vychutnávat mimořádně dobrý výhled z vozu. Vysokonapěťový akumulátor je kompaktně uložen pod zadní řadou sedadel, což znamená vždy dostatek přepravní kapacity pro zavazadla. Standardně dodávaná dělená opěradla zadních sedadel v poměru 40:20:40 ještě více zlepšují praktickou stránku vozu. Zvyšují flexibilitu zavazadlového prostoru a také usnadňují přepravu objemných předmětů.

Spotřeba paliva a emise CO₂.

  • Spotřeba paliva, emise CO₂ a spotřeba elektrické energie BMW 225xe iPerformance Active Tourer:

    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 2,1 až 2,0
    Emise CO₂ v g/km (kombinované): 49 až 46
    Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (kombinovaná): 11,9 až 11,8

    Údaje pro spotřebu paliva, emise CO₂ a spotřebu elektrické energie závisí na vybraném rozměru kol a pneumatik.

    Uvedené hodnoty spotřeby paliva a emisí jsou měřeny legislativní metodikou dle NEDC (New European Driving Cycle).

    Další informace o oficiální spotřebě paliva a specifických emisích CO₂ u nových osobních automobilů lze najít ve „Směrnici pro spotřebu paliva a emise CO₂ u nových osobních automobilů“, která je k bezplatně dispozici na všech prodejnách a ve společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Německo.