SYSTEMATICKÝ VÝVOJ.

BMW 330e Plug-in Hybrid.

BMW iPerformance

SYSTEMATICKÝ VÝVOJ.

BMW 330e Plug-in Hybrid.

Kombinace elektromotoru a spalovacího motoru BMW TwinPower Turbo ve výjimečně dynamickém a pohodlném sedanu: BMW 330e iPerformance spojuje to nejlepší z obou světů. Zde se majestátnost prolíná s pokrokovostí a kombinují se sportovnost s elegancí BMW řady 3. Působivá jízdní dynamika doplněná maximální hospodárností a ohleduplností k životnímu prostředí. To vše díky schopnosti jízdy bez emisí – unikátnímu konceptu pohonu, který je dokonale přizpůsoben kvalitám BMW řady 3 Sedan.

SYSTEMATICKÝ VÝVOJ.BMW 330e Plug-in Hybrid.

Kombinace elektromotoru a spalovacího motoru BMW TwinPower Turbo ve výjimečně dynamickém a pohodlném sedanu: BMW 330e iPerformance spojuje to nejlepší z obou světů. Zde se majestátnost prolíná s pokrokovostí a kombinují se sportovnost s elegancí BMW řady 3. Působivá jízdní dynamika doplněná maximální hospodárností a ohleduplností k životnímu prostředí. To vše díky schopnosti jízdy bez emisí – unikátnímu konceptu pohonu, který je dokonale přizpůsoben kvalitám BMW řady 3 Sedan.

Read more

KONCEPCE VOZU.

BMW řady 3 se spotřebou malého automobilu: díky technologii BMW eDrive od BMW EfficientDynamics je v čistě elektrickém režimu možné dojet až do vzdálenosti 40 kilometrů – a to s nulovými lokálními emisemi a spotřebou paliva. Vysokonapěťový akumulátor je umístěn pod zavazadlovým prostorem – ten je s objemem zhruba 370 litrů ideální pro plnění každodenních požadavků. A přitom není patrný žádný negativní vliv na komfort, funkčnost nebo pocit prostornosti. Zvenku se model iPerformance od konvenčně poháněných verzí odlišuje například znakem eDrive na vnějších stranách C-sloupků nebo označením „i“ na bocích za předními koly. Mezi nezaměnitelné znaky verze s inovativní technologií pohonu patří také mřížka chladiče s modrým žebrováním a modré středy kol. Kromě toho tento plug-in hybridní automobil nabízí díky sportovně naladěnému podvozku ve všech jízdních režimech mimořádnou dynamiku, optimální přilnavost a obratnost. BMW 330e iPerformance Sedan převyšuje všechna očekávání, co se týče jízdní dynamiky. Pokroková koncepce tohoto vozu je skutečně nedostižná.

BMW iPerformance.

INDIVIDUÁLNÍ JÍZDNÍ PROJEV.

Plug-in hybridní BMW 330e iPerformance Sedan má několik jízdních režimů, umožňujících řidiči výrazně ovlivnit aktuální spotřebu paliva. Tato schopnost závisí na zvoleném jízdním módu a také na osobním přístupu řidiče. Je-li akumulátor plně nabitý, je vůz schopen ujet bez jediné kapky paliva až 35 kilometrů. Je-li vůz v režimu AUTO eDrive, systém se díky optimální kombinaci elektromotoru a spalovacího motoru zaměřuje na špičkovou hospodárnost.

  • Jízda ve městě

    Za jízdy ve městě vůz BMW 330e iPerformance Sedan naplno využívá výhod elektrického pohonného systému. S plně nabitým akumulátorem dokáže vůz překonat kratší vzdálenosti bez emisí (až 40 km). Projedete městem, aniž byste spotřebovali kapku paliva.

  • Každodenní provoz

    Při jízdě ve městě BMW 330e iPerformance Sedan naplno předvádí sílu svého elektrického pohonu. S plně nabitým akumulátorem lze krátké vzdálenosti (do 40 km) ujet bez lokálních emisí – projet město bez spotřebování kapky benzinu.

  • Jízda na dlouhé vzdálenosti

    Zažijte radost z jízdy a výkonu – dokonce i na dlouhých cestách. Plug-in hybrid si zachovává své přednosti i během dálkových cest bez jakýchkoli ústupků na úkor dojezdu nebo funkčnosti vozu.

POHON.

Hybnými silami BMW 330e iPerformance Sedan jsou výkonný zážehový 4válec BMW TwinPower Turbo a vysoce účinný elektrický motor. Kombinace těchto technologií EfficientDynamics je základem inovativního automobilu, který nenabízí pouze nízkou spotřebu paliva, ale také úžasnou jízdní dynamiku a stabilitu za všech jízdních podmínek.

ŘÍZENÍ TOKŮ ENERGIÍ.

Inteligentní řízení energie je jedním ze stěžejních systémů konceptu BMW eDrive. Tento systém koordinuje součinnost pohonného systému pro dosažení co nejlepší hospodárnosti a jízdní dynamiky. Inteligentní řízení energie optimalizuje energetickou účinnost hybridního pohonu pomocí prediktivního výběru nejvhodnějšího pohonného systému. Řízení například na základě navigačních informací předem stanoví, ve kterých částech trasy a za jakých jízdních situací bude nejvhodnější použít elektromotor nebo dobíjet vysokonapěťový akumulátor.

Systém řídí spolupráci všech pohonných komponent BMW s elektromotorem ve snaze nabídnout nejvyšší možnou hospodárnost s vynikajícími jízdními výkony a prodlouženým dojezdem. Výsledkem je navýšení výkonu spalovacího motoru. Ten následně dobíjí akumulátor vozu pomocí elektromotoru/generátoru. Vyrobená elektrická energie může později pohánět vůz ve výhradně elektrickém režimu nebo může vypomáhat spalovacímu motoru. Systém inteligentního řízení energie také ovládá elektromotor/generátor, který přeměňuje kinetickou energii na elektrickou při brzdění a jízdě na volnoběh. V kombinaci s režimem ECO PRO přizpůsobí systém inteligentního řízení energie všechny jízdní systémy vozu tak, včetně veškerého doplňkového vybavení a komfortních funkcí, aby vyhověly požadavkům nízké spotřeby a vysoké hospodárnosti vozu.


Tlačítko eDrive nabízí řidiči volbu mezi třemi jízdními režimy eDrive: standardním režimem AUTO eDRIVE, plně elektrickým režimem MAX eDRIVE a režimem SAVE BATTERY, který udržuje akumulátor v nabitém stavu.

  • Režim AUTO eDRIVE

    V režimu AUTO eDRIVE systém BMW EfficientDynamics rozhoduje o nejúčinnější kombinaci elektromotoru a spalovacího motoru – v závislosti na rychlosti jízdy a stavu nabití akumulátoru. Tento režim se dělí na dvě části: je-li akumulátor nabitý v rozmezí 12 až 100 %, lze si jízdu čistě na elektrický pohon užívat do rychlosti až 80 km/h. Ve vyšších rychlostech, nebo při vyšších nárocích na dynamiku, se spalovací motor zapíná automaticky. Je-li stav nabití akumulátoru nižší než 12 %, BMW 330e iPerformance Sedan zrychluje čistě na elektrický pohon až do rychlosti 20 km/h a bez produkce emisí jede až do konstantní rychlosti 55 km/h.

  • Režim MAX eDrive

    Maximální radost z jízdy s elektrickým pohonem. V režimu MAX eDrive si můžete užívat elektrickou jízdu do rychlosti až 120 km/h. Ve vyšších rychlostech se automaticky zapne spalovací motor.

  • Režim SAVE BATTERY

    Je-li stav nabití akumulátoru příliš nízký, režim SAVE BATTERY umožňuje dobíjení akumulátoru spalovacím motorem, případně umožňuje zachovat stav jeho nabití. V tomto případě si řidič může energii akumulátoru ušetřit pro pozdější využití.

  • Prediktivní výběr

    Jakmile se do navigačního systému zadá cílová destinace, prediktivní řízení energií na základě informací, jako jsou rychlostní omezení nebo informace o aktuálním stavu provozu RTTI, analyzuje plánovanou trasu. V tom případě systém využívá čistě elektrický pohon efektivněji, vhodněji a především na silnicích, kde je to nejpřínosnější (například při jízdě ve městě).

DOBÍJENÍ.

Ať už nabíjíte z domácí zásuvky nebo používáte nabíjecí stanici BMW i Wallbox z komplexní nabídky produktů a služeb 360° ELECTRIC – dobíjení akumulátoru nemůže být jednodušší. Můžete dobíjet i na cestách na jedné z mnoha veřejných nabíjecích stanic ChargeNow.

  • Nabíjení doma

    Vůz lze jednoduchým způsobem nabíjet i doma pomocí standardní elektrické zásuvky a standardně dodávaného nabíjecího kabelu. Celý proces nabíjení akumulátoru trvá přibližně dvě hodiny. Pomocí samostatně dodávané domácí nabíječky BMW i Wallbox je nabíjení rychlejší a pohodlnější. Tato na zeď montovaná domácí dobíjecí stanice zvyšuje nabíjecí výkon a zkracuje čas potřebný pro nabíjení. Instalační služba reaguje flexibilně a přesně podle individuálních požadavků.

    Dobíjecí zásuvka je ve voze umístěna pod víčkem na levém předním blatníku. LED prstenec zásuvky jasným způsobem ukazuje, že je proces nabíjení aktivní.

  • Nabíjení na cestách

    Dobíjení na cestách
    Díky vývoji služby BMW ChargeNow je kromě nabíjení vozu doma možné snadno nabíjet elektromobily a plug-in hybridní modely značky BMW kdekoliv na cestách. Skutečnost, že veřejné nabíjecí stanice četných poskytovatelů se sloučily do jedné velké sítě, znamená pro uživatele elektromobilů snadnější život.

    Všechny nabíjecí stanice ChargeNow lze pomocí BMW ConnectedDrive, aplikací BMW Remote a internetové stránky ChargeNow jednoduše uložit přímo do navigačního systému. Nabíjecí port je umístěn za víčkem na pravém předním blatníku, kde se rovněž nachází LED prstenec dobíjecího portu, který poskytuje informace týkající se stavu nabíjení i při pohledu zvenku.

    Díky vývoji karty ChargeNow a patřičných aplikací mají řidiči přístup k bezhotovostnímu systému pro používání nabíjecích stanic. Přehled všech nabíjení lze získat na zákaznickém portálu chargenow.com. ChargeNow rovněž zaručuje přístup zákazníků ke komplexnímu přehledu všech nahromaděných transakcí. Na konci měsíce zákazníci obdrží souhrné vyúčtování jednotlivých karet.

KONEKTIVITA.

Buďte se svým BMW vždy ve spojení: přes chytrý telefon (iOS nebo Android) lze ovládat nejen funkci zamykání na dálku (BMW Remote Services), ale také specifické funkce pro hybridní vozy. To znamená, že vždy máte dokonalý přehled o spotřebě a hospodárnosti vašeho BMW 330e iPerformance Sedan. Tyto služby vzdálené obsluhy, navržené pro rozmanité způsoby používání, lze obsluhovat uvnitř i vně vozu.

  • Aplikace BMW Connected

    Aplikace BMW ConnectedDrive pro iOS a Android zobrazují detailní informace o aktuálním stavu vozu, jako je jeho poloha, stav nabití akumulátoru a zbývající dojezd.

    Proces nabíjení lze ovládat na dálku pomocí aplikace week-to-view a v předstihu před další cestou nastavit teplotu uvnitř vozu. Prostřednictvím aplikace je možné přímo do vozu jednoduše zaslat cílové destinace, body zájmu a lokace nabíjecích stanic.


    Aplikace BMW ConnectedDrive rovněž měří hospodárnost v průběhu jízdy a nabízí doporučení, jak jet ještě hospodárněji a jak prodloužit dojezd vozu.

  • Nezávislé topení a klimatizace

    Díky nezávislému topení a klimatizaci plug-in hybridního BMW 330e nastoupíte v letních dnech do příjemně vychlazeného vozu, v zimě naopak do odmlženého a vyhřátého vozu s jasným výhledem. Funkce nezávislého topení fungují díky elektrickému kompresoru klimatizace a beznádržkového elektrického topení téměř neslyšitelně, a to i v případě, kdy motor neběží. V předstihu lze nastavit dva různé časy aktivace.

    Půl hodiny před plánovaným odjezdem je topení, klimatizace a ventilace, naprogramovaná na zvolenou teplotu, inteligentním řídicím systémem spuštěna. Uvnitř vozu se systém obsluhuje ovladačem iDrive nebo pohodlně kompatibilními chytrými telefony s aplikací BMW Remote Services.

    Za předpokladu, že je vysokonapěťový akumulátor dostatečně nabitý, nezávislé topení a klimatizace pracují bez ohledu na to, zda je vůz právě nabíjen, či nikoliv.

KOMFORT.

Je téměř samozřejmé, že pokrokový automobil, jakým BMW 330e iPerformance Sedan bezesporu je, nabídne maximální komfort. Vysokonapěťový akumulátor je uložen tak, že přibližně 370 litrů zavazadlového prostoru i nadále nabízí dostatek místa pro každodenní potřeby. Standardní podvozek zaručuje plnohodnotnou jízdní dynamiku, stabilitu a radost z jízdy za všech okolností – na dlouhých cestách a dokonce i ve chvíli, kdy je vůz plně naložen.