SYSTEMATICKÝ VÝVOJ.

BMW X5 xDrive40e Plug-in Hybrid

BMW iPerformance

SYSTEMATICKÝ VÝVOJ.

BMW X5 xDrive40e Plug-in Hybrid

SYSTEMATICKÝ VÝVOJ.BMW X5 xDrive40e Plug-in Hybrid

To nejlepší z obou světů se spojuje ve výjimečně pohodlném plug-in hybridním voze s pohonem všech kol: BMW X5 xDrive40e iPerformance. Inovace se kombinují s luxusem a variabilitou BMW X5. Působivé jízdní vlastnosti, mimořádná hospodárnost a špičková ohleduplnost k životnímu prostředí – unikátní koncept, který je dokonale přizpůsoben přednostem vozu kategorie Sports Activity Vehicle.
Fotografie BMW X5 xDrive40e iPerformance zobrazují nový design BMW iPerformance, který je k dispozici od druhé poloviny roku 2016.

Kontrolní displej s novým designem uživatelského rozhraní je k dispozici od října 2016.

KONCEPCE VOZU.

BMW X5 se spotřebou malého vozu. Optimální přilnavost a obratnost díky systému pohonu všech kol BMW xDrive a dynamickému jízdnímu projevu ve všech jízdních režimech. Zásluhou této univerzálnosti a dynamiky splňuje BMW X5 xDrive40e iPerformance veškerá očekávání. Zvenku se model iPerformance odlišuje od ostatních konvenčně poháněných verzí například logem eDrive na obou C-sloupcích nebo logy „i“ na předních blatnících. Nezaměnitelnost technologie pohonu dokreslují modré lamely masky chladiče a středy kol. Co jej ale skutečně odlišuje, to je schopnost jízdy na čistě elektrický pohon. BMW X5 xDrive40e zvládne ujet až 30 kilometrů s nulovými emisemi a nulovou spotřebou paliva. Vysokonapěťový akumulátor je uložený pod podlahou zavazadlového prostoru, jehož velkorysý objem 1720 litrů se ideálně hodí pro přepravu rozměrných předmětů. Ve zkratce: průkopnický a nedostižný koncept vozu.

INDIVIDUÁLNÍ JÍZDNÍ PROJEV.

Plug-in hybridní X5 xDrive40e iPerformance disponuje několika jízdními režimy, umožňujícími řidiči výrazně ovlivnit aktuální spotřebu paliva. Tato schopnost závisí na zvoleném jízdním režimu a také na osobním přístupu řidiče.

Je-li akumulátor plně nabitý, je vůz schopen ujet bez jediné kapky paliva přibližně 31 kilometrů. V režimu AUTO eDrive se systém díky optimální kombinaci elektromotoru a spalovacího motoru zaměřuje na maximální hospodárnost.

  • Jízda ve městě

    Při jízdě ve městě BMW X5 xDrive40e iPerformance naplno využívá přednosti plug-in hybridního pohonu. S plně nabitou baterií lze krátké vzdálenosti (až do 31 km) ujet bez lokálních emisí – projet město bez spotřeby jediné kapky benzinu.

  • Každodenní provoz

    BMW X5 xDrive40e je ideálním vozem také pro ty, kteří dojíždějí do města. Na vzdálenost 50 až 60 kilometrů se průměrná spotřeba pohybuje v rozmezí 6,5 až 6,0 l/100 km, což je výrazně méně, než nabízejí ostatní vozy této kategorie. Ve zkratce: užijte si luxus modelu BMW řady X s přidanou hodnotou v podobě vynikající spotřeby paliva.

  • Jízda na dlouhé vzdálenosti

    Užijte si zábavu za volantem s nízkou spotřebou paliva – dokonce i na dlouhých cestách. Kombinovaný celkový dojezd BMW X5 xDrive40e je 830 kilometrů, což znamená na delších cestách průměrnou spotřebu paliva v rozmezí 11,0 až 10,5 litru.

JÍZDNÍ DYNAMIKA BEZ EMISÍ.

Poznejte BMW X5 xDrive40e iPerformance.

JÍZDNÍ DYNAMIKA BEZ EMISÍ.

Poznejte BMW X5 xDrive40e iPerformance.

POHON.

O pohon BMW X5 xDrive40e iPerformance se společnými silami starají zážehový 4válec BMW TwinPower Turbo a vysoce účinný elektrický motor. Optimální trakci zaručuje inteligentní systém pohonu všech kol BMW xDrive. Kombinace těchto technologií EfficientDynamics je základem inovativního automobilu, který nenabízí pouze nízkou spotřebu paliva, ale také úžasnou jízdní dynamiku a stabilitu za všech jízdních situací.

ŘÍZENÍ TOKŮ ENERGIÍ.

Inteligentní řízení toků energií je jedním ze stěžejních systémů konceptu BMW iPerformance. Tento systém koordinuje součinnost pohonného systému pro dosažení co nejlepší hospodárnosti a jízdní dynamiky. Inteligentní řízení toků energií optimalizuje energetickou účinnost hybridního pohonu pomocí prediktivního výběru nejvhodnějšího pohonného systému. Řízení například na základě navigačních informací předem stanoví, ve kterých částech trasy a za jakých jízdních situací bude nejvhodnější použít elektromotor nebo dobíjet vysokonapěťový akumulátor.

Systém řídí spolupráci všech pohonných komponent BMW s elektromotorem ve snaze nabídnout nejvyšší možnou hospodárnost s vynikajícími jízdními výkony a prodlouženým dojezdem. Výsledkem je možnost navýšení zátěže spalovacího motoru. Ten následně dobíjí akumulátor vozu pomocí elektromotoru/generátoru. Vyrobená elektrická energie může později pohánět vůz výhradně v elektrickém režimu nebo může vypomáhat spalovacímu motoru. Systém inteligentního řízení toků energií také ovládá elektromotor/generátor, který přeměňuje kinetickou energii na elektrickou při brzdění a jízdě na volnoběh. V kombinaci s režimem ECO PRO přizpůsobí systém inteligentního řízení toků energií všechny jízdní systémy vozu, včetně veškerého doplňkového vybavení a komfortních funkcí, tak, aby vyhověly požadavkům nízké spotřeby a vysoké hospodárnosti vozu.

Tlačítko eDrive nabízí řidiči volbu mezi třemi jízdními režimy eDrive: standardním režimem AUTO eDRIVE, plně elektrickým režimem MAX eDRIVE a režimem SAVE BATTERY, který udržuje akumulátor v nabitém stavu.

  • Režim AUTO eDRIVE

    V režimu AUTO eDRIVE rozhoduje inteligentní systém BMW EfficientDynamics o nejúčinnější možné kombinaci elektromotoru a spalovacího motoru – v závislosti na rychlosti jízdy a stavu nabití akumulátoru. Tento režim se dělí na dvě části: je-li akumulátor nabitý v rozmezí 12 až 100 %, můžete si jízdu čistě na elektrický pohon užívat do rychlosti až 70 km/h – s nulovými emisemi a nulovou spotřebou paliva. Ve vyšších rychlostech nebo při vyšších nárocích na dynamiku se spalovací motor zapíná automaticky. Je-li stav nabití akumulátoru nižší než 12 %, BMW X5 xDrive40e iPerformance je schopné jet na čistě elektrický pohon a s mírnou akcelerací až do rychlosti 55 km/h.

  • Režim MAX eDRIVE

    Maximální radost z jízdy čistě na elektrický pohon: v režimu MAX eDRIVE si můžete užívat jízdu na čistě elektrický pohon až do rychlosti 120 km/h. Ve vyšších rychlostech, nebo pokud se vybije akumulátor, se do hry automaticky vloží spalovací motor.

  • Režim SAVE BATTERY

    Je-li stav nabití akumulátoru příliš nízký, režim SAVE BATTERY umožňuje dobíjet akumulátor spalovacím motorem, případně zachovat stav jeho nabití. V tomto případě si řidič může energii akumulátoru ušetřit pro pozdější využití.

  • Prediktivní výběr

    Jakmile je do navigačního systému uložena cílová destinace, prediktivní energetický management s využitím dat, jako jsou omezení rychlosti a aktuální dopravní informace v reálném čase, analyzuje naplánovanou trasu. Systém pak efektivně využívá čistě elektrického pohonu podle situace a především v úsecích trasy, kde se čistě elektrická jízda vyplatí nejvíce (například v městském provozu).

NABÍJENÍ.

Ať už používáte běžnou elektrickou zásuvku nebo nabíječku BMW i Wallbox z široké nabídky produktů a služeb 360° ELECTRIC – nabíjení vysokonapěťového akumulátoru nemůže být jednodušší. Na vašich cestách máte k dispozici také velké množství veřejných nabíjecích stanic ChargeNow.

Všestranné služby pro e-mobilitu.

  • Domácí nabíjení

    Vůz lze pohodlným způsobem nabíjet z domácí 230voltové zásuvky a „plnou nádrž“ bude mít za méně než čtyři hodiny. Nabíjecí port se nachází pod víčkem na levém předním blatníku. Vše, co k nabíjení potřebujete, je kabel, který lze bezpečně a kompaktně uložit do zavazadlového prostoru. Nabíjecí port a zástrčku před venkovními nečistotami chrání speciální těsnicí kroužek. Proces nabíjení vizuálně ukazují LED světelné prstence okolo nabíjecího portu.
    Namísto běžné elektrické zásuvky lze použít speciální nástěnnou nabíječku BMW i Wallbox. Toto zařízení dodává silnější proud, což znatelně urychluje proces nabíjení. Stav nabíjení vysokonapěťového akumulátoru zjistíte prostřednictvím displeje ve specificky uzpůsobeném přístrojovém štítu. V závislosti na několika faktorech, například na aktuálním napětí zdroje elektrické energie, počtu aktivních zařízení, které během procesu nabíjení spotřebovávají elektrickou energii ve voze, nebo na použití nabíječky Wallbox může nabití zcela vybitého vysokonapěťového akumulátoru trvat méně než tři hodiny. Kromě toho je možné během externího nabíjení interiér vyhřát nebo vychladit bez toho, že by byl ovlivněn stav nabití vysokonapěťového akumulátoru.

  • Nabíjení na cestách

    Kromě klasické elektrické zásuvky lze vůz jednoduše a pohodlně dobíjet na cestě prostřednictvím veřejných dobíjecích stanic. Tímto způsobem můžete po nákupech odjet domů s „plnou nádrží“ a nulovými emisemi. Vše, co k nabíjení potřebujete, je kabel, který lze bezpečně a kompaktně uložit do zavazadlového prostoru. Proces nabíjení vizuálně ukazuje LED světelný prstenec okolo nabíjecího portu. Volitelný navigační systém a aplikace My BMW Remote pro plug-in hybridní vozy řidiči zprostředkovávají informace ohledně polohy a dostupnosti vhodných nabíjecích stanic.
    Přihlášení u dobíjecí stanice a měsíční vyúčtování za spotřebovanou elektrickou energii probíhá prostřednictvím karty ChargeNow mobilní služby BMW ChargeNow. Vůz lze nabíjet různými druhy elektrického proudu. Doba nabíjení se liší v závislosti na několika faktorech, například na aktuálním napětí a počtu aktivních zařízení, které spotřebovávají elektrickou energii ve voze.

KONEKTIVITA.

Vždy ve spojení s vaším BMW: kromě služeb BMW Remote Services, jejichž součástí je zamykání vozu na dálku, jsou v nabídce také specifické hybridní funkce ovládané chytrým telefonem (iOS nebo Android). Tyto funkce zaručují, že máte za všech okolností přehled o spotřebě paliva a hodnotách spotřebované energie vašeho BMW X5 xDrive40e iPerformance. Tyto služby BMW lze používat ve voze a také mimo něj.

  • Aplikace BMW Connected pro plug-in hybridní vozy

    Aplikace My BMW Remote pro plug-in hybridy pro systémy iOS a Android zobrazuje podrobné informace o aktuálním stavu vozidla, např. jeho polohu, úroveň nabití baterie a zbývající dojezd.

    Postup nabíjení lze ovládat na dálku pomocí týdenního časovače a teplotu vozu lze vzdáleně nastavit s předstihem, aby byl vůz připraven na další jízdu. Cíle cesty, body zájmu a umístění dobíjecích stanic lze jednoduše odesílat z aplikace přímo do vozidla.

    Aplikace My BMW Remote pro plug-in hybridy také měří hospodárnost každé cesty a může poskytovat návrhy umožňující řídit hospodárněji a prodloužit dojezd. Údaje o hospodárnosti každé jízdy lze také anonymně sdílet a porovnávat s ostatními řidiči.

  • Klimatizace a nezávislé topení

    Nastupte v letních dnech do příjemně vychlazeného vozu a do vyhřátého s rozmrazenými okny v těch zimních – díky nezávislé klimatizaci a nezávislému topení plug-in hybridního BMW X5. Automatická klimatizace funguje díky elektrickému chladicímu kompresoru a beznádržkovému elektrickému topení téměř neslyšitelně, a to dokonce i ve chvíli, kdy je motor vypnutý. Na každý den v týdnu lze naprogramovat až tři časy automatického spuštění.
    Půl hodiny před plánovaným odjezdem se vyhřívání, chlazení a ventilace nastaví prostřednictvím inteligentního ovládacího systému tak, aby zajistily požadovanou teplotu uvnitř vozu. Systém se ovládá přes ovladač iDrive nebo pohodlně pomocí kompatibilních chytrých telefonů a aplikace BMW Remote Services.
    Za předpokladu, že vysokonapěťový akumulátor má dostatečnou kapacitu, nezávislá klimatizace funguje bez ohledu na to, zda je vůz externě nabíjen či nikoliv.

KOMFORT.

Je téměř samozřejmé, že pokrokový automobil, jakým BMW X5 xDrive40e iPerformance bezesporu je, nabídne maximální komfort. Standardně nabízený paket Adaptivního odpružení Comfort zaručuje plnohodnotnou jízdní dynamiku, stabilitu za všech okolností a příjemný pocit z řízení – dokonce i během dlouhých cest a ve chvíli, kdy vůz převáží těžký náklad. Aktivní tlumiče a odpružení zadní nápravy, jež udržují stálou světlou výšku, zaručují výjimečnou stabilitu bez ohledu na hmotnost posádky a zavazadel.