VÍCE AGILITY. MÉNĚ ODPORŮ.

Aerodynamika.

Dobré nápady nemusí být přehnaně složité. Aerodynamická řešení v podobě například aktivních klapek masky chladiče, aktivního zadního spoileru nebo vzduchových clon v přídi účinně snižují koeficient odporu vzduchu. To má pozitivní vliv na nejen na hospodárnost, ale také na jízdní stabilitu, stejně tak jako na omezení hlučnosti uvnitř vozu. Poznáte to na vlastní kůži.

VÍCE AGILITY. MÉNĚ ODPORŮ.Aerodynamika.

Dobré nápady nemusí být přehnaně složité. Aerodynamická řešení v podobě například aktivních klapek masky chladiče, aktivního zadního spoileru nebo vzduchových clon v přídi účinně snižují koeficient odporu vzduchu. To má pozitivní vliv na nejen na hospodárnost, ale také na jízdní stabilitu, stejně tak jako na omezení hlučnosti uvnitř vozu. Poznáte to na vlastní kůži.

Více informací

AKTIVNÍ PROUDĚNÍ VZDUCHU MASKOU CHLADIČE.

Systém aktivního proudění vzduchu maskou chladiče pozná, kdy motor, brzdy nebo jiné komponenty potřebují přísun čerstvého vzduchu. Když dodatečný vzduch není potřeba, opět se uzavřou. Tímto řešením se zlepšuje aerodynamika a snižuje spotřeba paliva.

VZDUCHOVÉ CLONY.

Zatímco vy řídíte automobil, vzduchové clony řídí proudění vzduchu. Snižují odpor vzduchu pozoruhodně jednoduchým, a přitom mimořádně efektivním způsobem. Jejich zužující se průřez zrychluje proudící vzduch a navádí ho kolem předních kol. Tím dochází k  omezení turbulencí v  podbězích předních kol, a tedy ke snížení aerodynamického odporu, stejně tak jako k omezení spotřeby paliva a produkce emisí CO2.

VZDUCHOVÉ PRŮDUCHY.

Přidáváte plyn a jedete rychleji a rychleji, ale přitom stále necítíte žádný odpor vzduchu. To proto, že vzduchové průduchy za předními koly účinně odvádějí vzduch z  prostoru podběhů kol a omezují turbulence. Tím snižují spotřebu paliva a emise CO2.

AKTIVNÍ ZADNÍ SPOILER.

Se zvyšující se rychlostí jízdy narůstají síly, které na karoserii automobilu působí. V  rychlosti nad 110 km/h se automaticky vysouvá aktivní zadní spoiler. Omezuje odpor vzduchu, zlepšuje stabilitu a omezuje vztlak na zadní nápravě. Tím dochází ke snížení spotřeby paliva a produkce emisí CO2. V  rychlostech pod 70 km/h se spoiler automaticky zasune.

AERODYNAMICKÉ HRANY.

Aerodynamické hrany vytvářejí ostré zakončení zadního C-sloupku, které účinně odtrhuje proudící vzduch od těla karoserie. Tím se omezují turbulence za vozidlem, které snižují odpor vzduchu a následně i spotřebu paliva a produkci emisí CO2.

AERO KOLA.

Snadná hra s větrem: aerodynamicky optimalizovaná aero kola mají turbínovitý design, který pomáhá odvádět vzduch kolem boků vašeho BMW. Tím zlepšují aerodynamiku.

AERODYNAMIKA BMW i8.

Aerodynamikou uhlazený tvar, vzrušující kónický profil a nízká hmotnost – těmito prvky dává BMW i8 jasně najevo svůj charakter skutečného sportovního vozu. Mnoho aerodynamicky optimalizovaných řešení umožnilo maximalizovat dynamiku při současném zlepšení hospodárnosti. Jedním z  příkladů jsou zadní LED světla, která jsou navržena přístupem takzvaného vrstvení a samy o sobě slouží jako vzduchové kanály. 

 

Spotřeba paliva a emise CO2 pro BMW i8 Coupé (3):
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 1,8
Kombinované emise CO2 v g/km: 42
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kHh/100 km: 14,0

Spotřeba paliva a emise CO₂.

Uvedené údaje o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě energie byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Údaje se vztahují k vozidlu v základním vybavení v Německu a uvedené rozpětí zohledňuje volitelnou výbavu a rozdíly v rozměrech zvolených kol a pneumatik, a mohou se během konfigurace lišit.


Hodnoty pro vozidla označená (3) jsou již založené na nové metodice WLTP a pro účely porovnání vozidel jsou přepočtené na hodnoty odpovídající klasifikaci NEDC. Hodnoty CO2 u těchto vozidel se pro účely daní nebo jiných poplatků souvisejících s vozidly, které se (mimo jiné) zakládají na hodnotě emisí CO2, mohou lišit od hodnot zde uvedených.


Specifikace CO2 jsou stanoveny podle směrnice 1999/94 / ES a evropského nařízení a jsou založeny na spotřebě paliva, elektrické energie a hodnotách CO2 podle testovacího cyklu NEDC.


Více informací o oficiální spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů lze nalézt v příručkách o spotřebě paliva a emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních automobilů, které získáte u všech prodejců a na adrese: https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html.


Více informací