VÍCE RYCHLOSTI. MÉNĚ HMOTNOSTI.

BMW EfficientLightweight.

VÍCE RYCHLOSTI. MÉNĚ HMOTNOSTI.

BMW EfficientLightweight.

Přístup BMW EfficientLightweight je dokonalou ukázkou toho, jak lze efektivně propojit hospodárnost a jízdní dynamiku. Karbon použitý na prostoru pro posádku, hliník na podvozku, vysokopevnostní ocel na karoserii nebo ultra-moderní hořčík aplikovaný v motorech – to vše jsou lehké a přitom tvrdé materiály, které umožňují snížit spotřebu paliva při současném zlepšení jízdní výkonnosti a dynamiky.

VÍCE RYCHLOSTI. MÉNĚ HMOTNOSTI.BMW EfficientLightweight.

Přístup BMW EfficientLightweight je dokonalou ukázkou toho, jak lze efektivně propojit hospodárnost a jízdní dynamiku. Karbon použitý na prostoru pro posádku, hliník na podvozku, vysokopevnostní ocel na karoserii nebo ultra-moderní hořčík aplikovaný v motorech – to vše jsou lehké a přitom tvrdé materiály, které umožňují snížit spotřebu paliva při současném zlepšení jízdní výkonnosti a dynamiky.

Více informací

TUHOST A BEZPEČNOST: KARBONOVÝ SKELET KAROSERIE.

BMW i přineslo do automobilového průmyslu revoluci vůbec prvním použitím karbonové nosné struktury v sériově vyráběném voze. Díky své mimořádné pevnosti zajišťuje posádce nejvyšší možnou míru ochrany v případě nehody, současně je mimořádně lehká, takže vyvažuje dodatečnou hmotnost způsobenou použitím vysokonapěťového akumulátoru. Výsledkem je vyšší míra bezpečnosti při mimořádné prostornosti a komfortu, což dále snižuje hmotnost, která naopak zvyšuje dynamiku.
 

Modely BMW i3 a BMW i8 jsou prvními automobily, které do velkosériové produkce přinesly použití high-tech uhlíkových kompozitů. V minulosti bylo rozsáhlejší použití karbonu omezené, protože výroba dílů probíhala manuálně. BMW si v současnosti vyrábí uhlíková vlákna i samotné díly vlastními silami, a to v takovém rozsahu, že je lze použít pro sériovou výrobu.

NÍZKÁ HMOTNOST, DRAVÁ AKCELERACE.

NÍZKÁ HMOTNOST, DRAVÁ AKCELERACE.

Od zadní nápravy k hliníkové kapotě motoru, od M litých kol ke karbonové střeše – BMW M4 Coupé je příkladem různorodosti v konstrukčním přístupu BMW EfficientLightweight.

 

BMW M4 Coupé (1):
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 9,1 (8,3)
Emise CO2 v g/km (kombinované): 209 (194)

Více informací

TUHOST A BEZPEČNOST: KARBONOVÝ SKELET KAROSERIE.

TUHOST A BEZPEČNOST: KARBONOVÝ SKELET KAROSERIE.

BMW i přineslo do automobilového průmyslu revoluci vůbec prvním použitím karbonové nosné struktury v sériově vyráběném voze. Díky své mimořádné pevnosti zajišťuje posádce nejvyšší možnou míru ochrany v  případě nehody, současně je mimořádně lehká, takže vyvažuje dodatečnou hmotnost způsobenou použitím vysokonapěťového akumulátoru. Výsledkem je vyšší míra bezpečnosti při mimořádné prostornosti a komfortu, což dále snižuje hmotnost, která naopak zvyšuje dynamiku.

Modely BMW i3 a BMW i8 jsou prvními automobily, které do velkosériové produkce přinesly použití high-tech uhlíkových kompozitů. V  minulosti bylo rozsáhlejší použití karbonu omezené, protože výroba dílů probíhala manuálně. BMW si v  současnosti vyrábí uhlíková vlákna i samotné díly vlastními silami, a to v  takovém rozsahu, že je lze použít pro sériovou výrobu.

Spotřeba paliva a emise CO₂.

Uvedené údaje o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě energie byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Údaje se vztahují k vozidlu v základním vybavení v Německu a uvedené rozpětí zohledňuje volitelnou výbavu a rozdíly v rozměrech zvolených kol a pneumatik, a mohou se během konfigurace lišit.


Hodnoty pro vozidla označená (3) jsou již založené na nové metodice WLTP a pro účely porovnání vozidel jsou přepočtené na hodnoty odpovídající klasifikaci NEDC. Hodnoty CO2 u těchto vozidel se pro účely daní nebo jiných poplatků souvisejících s vozidly, které se (mimo jiné) zakládají na hodnotě emisí CO2, mohou lišit od hodnot zde uvedených.


Specifikace CO2 jsou stanoveny podle směrnice 1999/94 / ES a evropského nařízení a jsou založeny na spotřebě paliva, elektrické energie a hodnotách CO2 podle testovacího cyklu NEDC.


Více informací o oficiální spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů lze nalézt v příručkách o spotřebě paliva a emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních automobilů, které získáte u všech prodejců a na adrese: https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html.

 

 

 


Více informací