BMW dojezd BMW i3 proti městskému pozadí s ženou a dítětem

DOJEZD ELEKTRICKÝCH A PLUG-IN HYBRIDNÍCH MODELŮ.

DOJEZD ELEKTRICKÝCH A PLUG-IN HYBRIDNÍCH MODELŮ.

VŠECHNY INFORMACE O DOJEZDU.

U elektrických vozů není důležité pouze jak rychle a bezpečně jezdí, ale také jak daleko vás dovezou. Dojezd elektrických vozů závisí i na faktorech, jako je rychlost jízdy, jízdní styl či vnější teplota, stejně jako na používání funkcí v podobě klimatizace nebo vyhřívání sedadel. To jsou faktory, které nemůžeme zakalkulovat do výpočtu. Ty ostatní ale ano. Zde naleznete všechny informace o dojezdu elektrických a plug-in hybridních modelů.

Více informací

ČASTO KLADENÉ DOTAZY: DOJEZD ELEKTRICKÝCH VOZIDEL.

  • Jaký má elektrický vůz dojezd?

    Dojezd elektrického vozu záleží na kapacitě jeho akumulátoru. Většina elektrických vozů má dojezd několik stovek kilometrů, například BMW iX3 ujede na jedno nabití přibližně 400 km*. Ačkoliv aktuální dojezd elektrických vozů BMW je již pro běžné použití dostačující, bude se stále zvyšovat.


    *Předběžná hodnota

  • Jak se liší dojezd hybridního a elektrického vozu?

    Hybridní vůz má kratší dojezd na elektřinu než čistě elektrický vůz, ovšem delší celkový dojezd. U plug-in hybridních BMW se dojezd čistě na elektrickou energii pohybuje v rozmezí přibližně 50 až 80 km. Pro většinu běžných cest je to dostačující vzdálenost, zejména vzhledem k tomu, že v záloze je další dojezd při jízdě se spalovacím motorem. Dojezd BMW i3 čistě na elektrickou energii aktuálně přesahuje 260 km*, u modelu BMW iX3 dojede k navýšení běžného dojezdu na přibližně 400 km*.


    *Předběžná hodnota

  • Lze baterii elektrického vozu vyměnit tak, aby se prodloužil dojezd?

    Baterii elektrického vozu nelze vyměnit. K dispozici je ale certifikát nebo záruka na funkčnost akumulátoru i jeho výkon. Tato záruka se může podle trhu lišit.

  • Co je to „range extender“ a lze jej dodat do elektrického vozu?

    Prodlužovač dojezdu je benzinem poháněný generátor. U elektrického vozu ovšem nemá funkci pomáhající pohonu, protože jinak by se vůz změnil na hybrid. Místo toho pouze zásobuje akumulátor energií během jeho vybíjení. Nicméně prodloužení dojezdu (kapacity baterie z 90 Ah na 120 Ah) u modelu BMW i3 znamenalo, že od roku 2018 už není v nabídce.

  • Jak negativně ovlivní dojezd elektrického vozu teploty pod nulou v zimě nebo naopak vysoké teploty v létě?

    Když klesnou teploty, pro zahřívání interiéru a někdy i baterie je nutná další energie, protože extrémní hospodárnost elektromotoru znamená, že nevytváří moc zbytkového tepla. Přesto lze říci, že čím větší má baterie elektrického vozidla kapacitu, tím menší má topení vliv na snížení dojezdu. Zapnutí klimatizace v létě může také mírně ovlivnit dojezd, ale mnohem méně než topení.

KAŽDODENNÍ NABÍJENÍ.

Nabíjení BMW při každodenním používání BMW i3s proti městskému pozadí

KAŽDODENNÍ NABÍJENÍ.

Každodenní nabíjení znamená proces nabíjení vozidla při každodenních aktivitách na veřejných místech, doma nebo na pracovišti. Ukázkový scénář každodenního nabíjení může mít například následující podobu: většinou své vozidlo nabíjíte doma přes noc z nabíječky Wallbox nebo jednoduše z domácí zásuvky s využitím střídavého proudu (AC). Už to vám poskytne víc než dostatek energie pro vaše každodenní cesty, například jízdu do práce, cestu na nákupy během dne či návštěvu restaurace po práci. Během těchto aktivit se nemusíte spoléhat na veřejné nabíjecí stanice. Pokud by ale přesto byly potřeba, najdete je po cestě a na veřejných místech, kde si můžete během nabíjení užít i další související privilegia, například parkování zadarmo. Díky službám BMW Charging je hledání použitelných nabíjecích stanic ještě pohodlnější. Tím je zajištěno, že do svých každodenních cílů přijedete vždy komfortně.

VYSOKORYCHLOSTNÍ NABÍJENÍ.

 BMW vysokorychlostní nabíjení BMW i3s na silnici

VYSOKORYCHLOSTNÍ NABÍJENÍ.

Během dlouhých cest se objeví případy, že dokonce ani plně nabitá baterie vašeho elektrického vozu nebude stačit. Právě proto existují vedle veřejných nabíjecích stanic v parkovištích a centrech měst také vysokovýkonné nabíjecí stanice, jako například ty od společnosti IONITY. Tyto nabíjecí stanice používají stejnosměrný proud (DC) a jsou umístěny podél klíčových tranzitních cest a dálnic. Tato síť nabíjecích stanic se neustále rozvíjí a je navržena zejména pro krátké zastávky při dlouhých cestách. Díky svému výkonu poskytují tyto nabíječky výrazně rychlejší nabíjení v kratším časovém úseku. Tímto způsobem můžete například své BMW i3s nabít až do 80 % kapacity za přibližně 40 minut. A díky navigačnímu systému BMW a aplikaci BMW Connected můžete do vašeho cestovního plánu snadno zahrnout zastávku na těchto nabíjecích stanicích a do cíle tak jet velmi efektivně.

Příklad dojezdu BMW, BMW i3s proti horské scenérii ze tříčtvrtečního pohledu zezadu

PŘÍKLAD DOJEZDU.

Představte si, že žijete v Mnichově, ale chcete z profesních nebo soukromých důvodů ve svém BMW i3 dojet do Berlína. Žádný problém! Všechno, co potřebujete k vytvoření plánu cesty, je rychlý pohled do vašeho navigačního systému BMW nebo aplikace BMW Connected. Podél nejrychlejší možné trasy je v pravidelném rozestupu umístěno pět nabíjecích stanic, z nichž dvě nabízejí vysokorychlostní nabíjení. Po 90 až 150 kilometrech a zhruba 1 až 1,5 hodiny jízdy máte tedy možnost zavolat do některé z určených oblastí s nabíjecí stanicí. Zatímco se bude váš vůz nabíjet, vy si můžete krátce protáhnout nohy a dát si kávu. Po 20 až 30 minutách se můžete odpočatí vrátit k řízení. Po přibližně 8 hodinách dojedete do svého cíle v Berlíně – a to absolutně bez stresu a maximálně efektivně.

Elektrické vozy BMW, BMW i3 na silnici, tříčtvrteční pohled zepředu

ELEKTRICKÉ VOZY.

Plug-in hybridní a hybridní BMW na silnici, tříčtvrteční pohled zepředu

PLUG-IN HYBRIDY.

Nabíjení BMW, BMW i3s a muž u nabíjecí stanice

NABÍJENÍ NAŠICH ELEKTRICKÝCH & PLUG-IN HYBRIDNÍCH VOZŮ.

SPOTŘEBA PALIVA A EMISE CO2.

BMW i3 (120 Ah):
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0
Emise CO2 v g/km (kombinované): 0
Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (kombinovaná): 13,1

BMW i3s (120 Ah):
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0
Emise CO2 v g/km (kombinované): 0
Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (kombinovaná): 14,6–14,0

Uvedené údaje o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě energie byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Údaje se vztahují k vozidlu v základním vybavení v Německu a uvedené rozpětí zohledňuje volitelnou výbavu a rozdíly v rozměrech zvolených kol a pneumatik, a mohou se během konfigurace lišit.

Více informací o oficiální spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů lze nalézt v příručkách o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních automobilů, které získáte u všech prodejců a na adrese: https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html.

Hodnoty jsou již založené na nové metodice WLTP a pro účely porovnání vozidel jsou přepočtené na hodnoty odpovídající klasifikaci NEDC. Hodnoty CO2 u těchto vozidel se pro účely daní nebo jiných poplatků souvisejících s vozidly, které se (mimo jiné) zakládají na hodnotě emisí CO2, mohou lišit od hodnot zde uvedených.
 

Více informací

SPOTŘEBA PALIVA A EMISE CO₂.

  • BMW i3 (120 Ah):
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 0
    Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (kombinovaná): 13,1

    BMW i3s (120 Ah):
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 0
    Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (kombinovaná): 14,6–14,0

    Uvedené údaje o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě energie byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Údaje se vztahují k vozidlu v základním vybavení v Německu a uvedené rozpětí zohledňuje volitelnou výbavu a rozdíly v rozměrech zvolených kol a pneumatik, a mohou se během konfigurace lišit.

    Více informací o oficiální spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů lze nalézt v příručkách o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních automobilů, které získáte u všech prodejců a na adrese: https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html.

    Hodnoty jsou již založené na nové metodice WLTP a pro účely porovnání vozidel jsou přepočtené na hodnoty odpovídající klasifikaci NEDC. Hodnoty CO2 u těchto vozidel se pro účely daní nebo jiných poplatků souvisejících s vozidly, které se (mimo jiné) zakládají na hodnotě emisí CO2, mohou lišit od hodnot zde uvedených.