M modely BMW BMW M automobily jedoucí na závodním okruhu

PŘEHLED HISTORICKÝCH M MODELŮ BMW.

Vášeň pro motoristický sport, exkluzivitu a dokonalost. Projděte s námi téměř 50 let automobilů BMW M! Představujeme vozy od legendárního BMW M1 přes M3 až po aktuální BMW M8 s výjimečným výkonem a širokými možnostmi, jak si přizpůsobit modely přesně podle svého charakteru pomocí produktů od BMW Individual a dílů BMW M Performance Parts.

Více informací

PŘEHLED HISTORICKÝCH M MODELŮ BMW.

BMW M

BMW M1.

M modely BMW BMW M1 E26 tříčtvrteční statický pohled zepředu

(E26)

První vůz vyvinutý tehdejší společností BMW Motorsport GmbH na konci 70. let ohromil veřejnost svým nadčasovým klínovitým tvarem. Tvar vozu, který navrhla designérská legenda Giorgio Giugiaro, vychází ze studie BMW Turbo od dlouholetého designéra BMW Paula Bracqa z roku 1972. Úzké ledvinky masky, výklopné světlomety a jednoznačně vedené linie spojují estetickou přitažlivost a dynamiku. Legendární jsou však i jeho výkony: až do roku 1983 byl nejrychlejším německým sériově vyráběným vozem. Supersportovní vůz s motorem uprostřed dosáhl maximální rychlosti výrazně přes 260 km/h a založil tak tradici silničních M modelů. 

 

V letech 1979 až 1981 bylo ručně vyrobeno pouze 460 exemplářů. Ti, kteří měli štěstí některý z těchto vozů řídit, si pochvalují výjimečné jízdní vlastnosti, impozantní dynamiku v zatáčkách a vysokootáčkový 3,5litrový motor.

 

Období výroby: 1978–1981 

 

Motory: 3,5 l (204 kW, 277 k), 6 válců

 

Délka/šířka/výška: 4359 mm/1824 mm/1138 mm

M MODEL BMW ŘADY 1 COUPÉ.

M modely BMW BMW řady 1 M Coupé E82 jedoucí po silnici ze tříčtvrtečního pohledu zepředu

(E82)

Přestože BMW řady 1 oslovuje řidiče, kteří oceňují sportovní charakter a vynikající jízdní vlastnosti i u kompaktního vozu, již od roku 2004, BMW řady 1 M Coupé je k dispozici teprve od roku 2011. Dvě turbodmychadla zvyšují výkon řadového zážehového 6válce na 340 koní (250 kW), což ve spojení s krátkým rozvorem a rozšířeným rozchodem kol ve srovnání s běžným BMW řady 1 přináší výjimečný pocit z jízdy. Do roku 2012 vzniklo více než 6300 těchto vozů. O tři roky později BMW M2 navazuje na tento model a pokračuje v koncepci spojení kompaktního vozu s nejlepšími atributy sportovního vozu.

 

Období výroby: 2011–2012

 

Motory: 3,0 l (250 kW, 340 k), 6 válců

 

Délka/šířka/výška: 4380 mm/1803 mm/1420 mm

BMW M2.

M modely BMW M2 F87 jízdní záběr na ulici z boku

(F87, G87)

To je patrné již z nápadného a sebevědomého exteriéru s široce rozšířenými blatníky a velkými otvory pro vstup vzduchu v předním nárazníku. Přeplňovaný zážehový 6válec zaujme ochotou k vytáčení a výkonem, který se na silnici přenáší prostřednictvím volitelné dvouspojkové převodovky. Od roku 2018 vstoupilo na trh BMW M2 Competition s výkonem posíleným o 30 kW (40 k). Na něj navázalo BMW M2 CS (Club Sport) s produkcí omezenou na 2000 kusů, jehož motor má výkon 331 kW (450 k). M podvozek každé verze zajišťuje čisté a předvídatelné jízdní vlastnosti, přesné ovládání a především radost z jízdy.

Druhá generace BMW M2 se představila v roce 2022, tedy v roce 50. výročí založení společnosti BMW M GmbH. Svým nezaměnitelným M charakterem je dokonalou poctou ryzímu charakteru odvozenému ze světa motorsportu. S novým expresivním designem, který je věrný tříprostorovému rozdělení karoserie, s kompaktními proporcemi a stabilnímu postoji na silnici slibuje čistou radost z jízdy s maximální kontrolou a působivou obratností. Dokonale naladěný podvozek využívající komponenty BMW M spolu s výkonným zážehovým šestiválcem BMW M TwinPower Turbo umožňují díky působivému výkonu 338 kW (460 k) zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a maximální rychlost 250 km/h.

Období výroby BMW M2: 2015–2018, M2 Competition: 2018–2020, M2 CS: 2020

Motory: 3,0 l (338 kW, 460 k), 6 válců

Délka/šířka/výška: 4580 mm/1887 mm/1403 mm

BMW M3.

M modely BMW BMW M3 G80 jízdní záběr na silnici zepředu

(E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80)

Původně mělo být BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) silniční verzí závodního vozu, ale zájem byl tak obrovský, že se prodalo mnohem více než potřebných 5000 exemplářů pro homologaci skupiny A. Již exteriér s rozšířenými blatníky ukazuje extrémní dynamiku, ikonický je zadní spoiler a zcela nově navržené C-sloupky. Také pod karoserií je připraveno vše, co se osvědčilo v závodním nasazení: brzdové kotouče s vnitřním chlazením, sportovní převodovka s prvním rychlostním stupněm řazeným k sobě a dozadu či 2,3litrový zážehový 4válec o výkonu 200 k (143 kW).

 

Zatímco závodní verze jela od vítězství k vítězství, silniční BMW M3 překonávalo v prodejích všechna očekávání: vozů se včetně otevřené verze Cabrio prodalo více než 18 000 kusů. Vznikla také upravená verze Evolution s výkonem 220 k (154 kW) a BMW M3 Sport Evolution s motorem o objemu 2,5 litru a výkonu 238 k (166 kW).

 

Druhá generace BMW M3 (E36) v roce 1992 pokračovala v úspěšném příběhu. Vůz přišel v mnohem vyzrálejší podobě a oproti běžným modelům měl jen drobné vizuální změny: například aerodynamicky optimalizovaná vnější zpětná zrcátka M. Pod kapotou se však situace radikálně mění: řadový zážehový 6válec s výkonem 286 k (210 kW) a variabilním časováním (systém VANOS) umožňuje dechberoucí akceleraci. Od roku 1995 přichází modernizace tohoto modelu nejen s motorem zvětšeným o 200 cm3, ale také výkonem posíleným na 321 k (236 kW).

 

Na přelomu tisíciletí přichází do showroomů BMW M3 (E46) ve svém třetím vydání a o rok později BMW M3 Cabrio. Navazují na základní myšlenku BMW M3, která spočívá v kombinaci co nejnižší hmotnosti a co největší jízdní dynamiky. S výkonem 343 k (252 kW) je možné dosáhnout jízdních vlastností, které dokonale odpovídají genům M. Zvenku se kupé a kabriolety od běžných sourozenců odlišují širším rozchodem kol, ozdobnými žábrami na předních blatnících a boulí na kapotě. 

 

U BMW M3 vyráběného v letech 2007 až 2013 způsobilo senzaci několik novinek: stejně jako u běžných modelů jsou nyní k dispozici tři karosářské varianty – sedan (E90), kupé (E92) a kabriolet (E93). BMW M3 má poprvé motor V8. Čtyřlitrový osmiválec disponuje výkonem 420 k (309 kW) a točí až 8300 otáček za minutu. Jedná se o nejtočivější sériový motor, jaký kdy BMW vyrobilo! S volitelným paketem M Driver's vůz dosahuje maximální rychlosti 280 km/h. 

 

Pátá generace BMW M3 (F80) od roku 2014 opět sází na řadový zážehový šestiválec, který je poprvé v modelu M3 vybaven turbodmychadly. Dosahuje maximálního točivého momentu již při 1850 1/min, takže je možné absolvovat ostré sprinty téměř z jakékoliv rychlosti. Jedinou karosářskou verzí modelu M3 je tentokrát sedan; kupé a kabriolet se jmenují M4. Všechny disponují výkonem 431 koní (317 kW). Také blatníky, M vnější zpětná zrcátka a tmavá M karbonová střecha ukazují, že tento vůz má výjimečné jízdní schopnosti a dynamiku. Od roku 2016 je k dispozici BMW M3 Competition s motorem o výkonu 450 k (331) kW, který je standardně vybaven Adaptivním M podvozkem. 

 

V roce 2018 se tři měsíce vyrábělo BMW M3 CS, jehož motor měl o dalších 10 koní více, takže jeho celkový výkon činil 460 k (338 kW).

 

BMW M3 (G80), které se prodává od roku 2021, má oproti standardnímu sedanu radikálně odlišný vzhled s vysokými, svisle orientovanými ledvinkami. Navazuje na kombinaci sportovního charakteru, dynamiky a každodenní použitelnosti předchozích BMW M3. Sportovní sedan je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a pohonnou jednotkou o výkonu 480 k (353 kW), zatímco BMW M3 Competition, které je další nabízenou verzí, dosahuje výkonu 510 k (375 kW). Osmistupňová převodovka M Steptronic s řazením Drivelogic umožňuje pro maximální jízdní dynamiku bleskurychlé změny převodových stupňů. Samozřejmostí je precizně naladěný M podvozek. 

 

Období výroby BMW M3: 1986–dodnes

 

Motory: 2,3–3,0 l (143–375 kW, 200–510 k), 4, 6, 8 válců

 

Délka/šířka/výška: 4346–4794 mm/1680–1903 mm/1370–1434 mm

BMW M4.

M modely BMW BMW M4 E82 tříčtvrteční statický záběr z boku

(F82, F83, G82, G83)

BMW řady 4 nahrazuje řadu 3 Coupé a představuje zlomový okamžik. Je navrženo nezávisle a od BMW řady 3 se jasně odlišuje: má směrem vzad posunutý prostor pro posádku, delší kapotu motoru a kratší převisy. To vše mu dodává výraznější a svalnatější vzhled. To platí pro BMW M4 Coupé, stejně jako pro M4 Coupé Competition (2016–2020) s výkonem 450 k (331 kW) a M4 Coupé CS s výkonem 460 k (338 kW), které se vyrábělo v letech 2017 až 2018. Současně bylo BMW M4 k dispozici také jako Coupé GTS (2017–2018) s výkonem 500 k (368 kW). BMW M4 Cabrio a M4 Competition Cabrio přinášejí závan čerstvého vzduchu. Společný pro všechny verze je 3,0litrový řadový zážehový 6válec se dvěma výfukovými turbodmychadly.

 

Druhá generace, která je výrazně delší a širší, má zcela nezaměnitelný vzhled daný vzpřímenými a mírně vpřed sklopenými svisle orientovanými ledvinkami masky chladiče. Zážehový 6válec o objemu 3,0 litru v modelu M4 dosahuje výkonu 480 (manuální převodovka) nebo 510 koní (8stupňová automatická převodovka) (353 nebo 375 kW) a s volitelným paketem M Driver's dosahuje rychlosti 290 km/h. Dynamiku a agilitu podtrhuje charakteristický a nekompromisní design.

 

Období výroby BMW M4: 2014–dodnes

 

Motory: 3,0 l (317–375 kW, 431–510 k), 6 válců

 

Délka/šířka/výška: 4671–4794 mm/1870–1887 mm/1383–1395 mm

BMW M5.

M modely BMW BMW M5 F90 tříčtvrteční jízdní záběr zepředu na silnici

(E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90)

První BMW M5 (E28S) se v roce 1985 vizuálně téměř nelišilo od standardních sedanů. Ručně vyráběné vozy však byly vybaveny modernizovaným motorem z BMW M1, který jim umožňoval dosáhnout rychlosti přes 250 km/h. Bylo vyrobeno více než 2200 kusů, a tím byl položen základ pro vrcholnou verzi jednoho z nejúspěšnějších sportovních sedanů světa.

 

V roce 1988 se k novému modelu BMW řady 5 přidává i nová M5 (E34S). Původně vůz dosahoval výkonu 315 k (232 kW), ale v roce 1992 byl jeho motor přepracován, z objemu zvětšeného z 3,6 na 3,8 litru dosahoval výkonu 340 k (250 kW). V malé edici necelých 900 kusů byl tento vůz k dispozici také jako M5 Touring. Díky zcela výjimečnému pocitu z jízdy a vysoké přesnosti ovládání druhá generace BMW M5 dodnes působí v každé situaci sebejistě a nadřazeně. 

 

V letech 1998 až 2003 dobývalo silnice BMW M5 (E39S) s osmiválcovým motorem o objemu pět litrů a výkonu 400 k (294 kW). V současné době bylo ukázkovým příkladem dokonalého sportovního sedanu. Bylo vhodné pro každodenní použití v jakékoli situaci, ale díky svým výkonům a dynamice se vyrovnalo téměř každému sportovnímu vozu.

 

Nástupnický model (E60) se v showroomech objevuje až v roce 2005, následovaný verzí Touring (E61) v roce 2007, která je zároveň poslední M5 v této karosářské verzi. Desetiválcový motor o výkonu 507 koní zrychlil s volitelným paketem M Driver's na maximální rychlost 305 km/h. 

 

V roce 2011 společnost BMW M GmbH poprvé vybavila model M5 (F10) motorem se dvěma turbodmychadly. Motor měl výkon 560 k (412 kW) a ve své době byl nejvýkonnějším modelem v nabídce BMW. O dva roky později byl k dispozici první model M5 Competition s výkonem mírně zvýšeným na 575 k (423 kW) a v roce 2014 pak byl osmiválec ve speciálním modelu „30 Jahre M5“ naladěný až na 600 k (441 kW). Maximální točivý moment mezi 1500 a 5750 otáčkami za minutu byl výjimečný a zajistil, že extrémní akcelerace byla plně k dispozici téměř v každé situaci.

 

Současné BMW M5 (F90) je postavené na BMW řady 5 z roku 2017 a kombinuje sportovní charakter typický pro M modely s komfortem a elegancí. S motorem známým z předchozího modelu M5, novým systémem pohonu všech kol M xDrive a osmistupňovou převodovkou M Steptronic je pro tento vůz BMW M GmbH typická intenzivní akcelerace a vynikající jízdní dynamika. V roce 2018 jej doplnilo BMW M5 Competition, které má o 25 koní vyšší výkon, takže na silnici přenáší 625 k (460 kW). Na jeden rok je omezena výroba BMW M5 CS (Competition Sport), které zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,0 sekundy a disponuje výkonem 635 k (467 kW). Karbonové díly snižují hmotnost extrémně sportovního sedanu, jehož maximální rychlost je na přání elektronicky omezena na 305 km/h.

 

Období výroby BMW M5: 1985–1995, 1998–2003, 2005–dodnes

 

Motory: 3,5–5,0 l (210–460 kW, 286–625 k), 6-, 8- & 10válce

 

Délka/šířka/výška: 4620–4983 mm/1700–1903 mm/1400–1473 mm

BMW M8 COMPETITION.

M modely BMW BMW M8 F92 tříčtvrteční statický záběr zezadu s modelem

(F91, F92, F93)

M8 Coupé je na trhu téměř 30 let. Na počátku devadesátých let vyvinuli inženýři BMW prototyp BMW M8 s dvanáctiválcovým motorem na základě modelu E31 Coupé.

 

BMW tohoto jména se však v prodeji objevilo až v roce 2019, a to v podobě BMW M8 Competition Coupé (F92), Cabrio (F91) a Gran Coupé (F93). Dvě paralelně zapojená turbodmychadla pomáhají osmiválci dosáhnout výkonu 625 k (460 kW), který s volitelným paketem M Driver's umožňuje dosáhnout maximální rychlosti přes 300 km/h. 

 

I v klidu se BMW M8 prezentuje jako dokonalá kombinace sportovního stylu a luxusu. Radikální linie jsou dynamické a zároveň velmi elegantní. Detaily, jako je maska chladiče s rámečkem z černého chromu nebo leskle černé kryty zrcátek, dodávají vozu sportovní charakter. To kromě jiného podtrhuje standardně dodávaná karbonová střecha. Adaptivní M podvozek se přizpůsobuje dané jízdní situaci. BMW M xDrive zajišťuje zcela výjimečnou jízdní dynamiku. Ať už se jedná o kupé, kabriolet nebo čtyřdveřové Gran Coupé, tyto vozy nabízejí v každém ohledu superlativy.

 

Doba výroby BMW M8 Competition: 2019–dodnes

 

Motory: 4,4 l (460 kW, 625 k), 8 válců

 

Délka/šířka/výška: 4867–5098 mm/1907–1943 mm/1353–1420 mm

BMW X3 M COMPETITION.

M modely BMW BMW X3 M F97 tříčtvrteční jízdní záběr zepředu

(F97)

V roce 2019 přišlo BMW X3 poprvé ve verzi M. S mimořádně výkonným a vysokovýkonným zážehovým šestiválcem se dvěma turbodmychadly zrychlí z 0 na 100 km/h za vynikající 4 sekundy, po modernizaci za 3,8 sekundy. Systém pohonu všech kol M xDrive se zadním Aktivním M diferenciálem zajišťuje, že výkon 480 k (353 kW) je možné naplno využít v jakémkoliv prostředí. Tím vznikla fascinující kombinace genů X a M. To samé platí pro variantu BMW X3 M Competition s výkonem 510 koní (375 kW).

 

BMW X3 M ukazuje svůj výkon také zvenčí. Vodorovná linie boků spojuje sebevědomou přední část s výraznou zádí. Leskle černé ledvinky a M ozdobné prvky na bocích s trojrozměrnou strukturou zvenku poukazují na mimořádnou výbavu uvnitř: například na M sportovní sedadla pro výjimečnou boční oporu nebo M obložení interiéru z karbonu. Vůz je tak vždy připraven předvést své schopnosti v jakémkoliv terénu.

 

Doba výroby BMW X3 M: 2019–dodnes

 

Motory: 3,0 l (353–375 kW, 480–510 k), šestiválcové

 

Délka/šířka/výška: 4716 mm/1897 mm/1669 mm

BMW X4 M.

M modely BMW BMW X4 M F98 pohled z boku stojící

(F98)

S druhou generací BMW X4 se v roce 2019 začal prodávat také M model. Sportovní elegance výchozího modelu je v tomto případě ještě výraznější. Mezi exkluzivní designové prvky volitelného exteriérového paketu M Carbon (od modernizace modelu již není v nabídce, ale jednotlivé prvky z CFRP jsou k dispozici samostatně) patří vstupy vzduchu v nárazníku nebo kryty zrcátek zdůrazňující sportovní charakter tohoto SUV kupé. Vůz sdílí technický základ a motory s BMW X3 M: BMW X4 M má výkon 480 k (353 kW), X4 M Competition 510 k (375 kW) a po modernizaci i obrovský točivý moment 650 Nm. Díky volitelnému paketu M Driver's dosahují vozy maximální rychlosti 280, resp. 285 km/h. BMW X4 M kombinuje mimořádnou výkonnost a exkluzivitu s expresivním temperamentem.

 

Doba výroby BMW X4 M: 2019–dodnes

 

Motory: 3,0 l (353–375 kW, 480–510 k), 6 válců

 

Délka/šířka/výška: 4754 mm/1927 mm/1620 mm

BMW X5 M.

M modely BMW BMW X5 M F95 tříčtvrteční statický pohled zezadu

(E70, F85, F95)

Druhá generace prvního sportovního SUV značky BMW byla v roce 2009 kompletně přepracována společností BMW M GmbH. Vzniklo tak první BMW X5 M (E70). Zážehový motor V8 o objemu 4,4 litru, jeden z nejčastěji používaných M motorů dopovaný dvěma turbodmychadly, dosahoval výkonu 555 k (408 kW). Společně s modelem X6 M je to poprvé, kdy M model BMW dostal pohon všech kol xDrive – samozřejmě ve verzi M. Vůz působí nízkým dojmem a poskytuje klasickou M jízdní dynamiku.

 

Tou disponuje také nástupnický model (F85) s jeho 4,4litrovým motorem s dvojicí turbodmychadel, který prostřednictvím nové 8stupňové M převodovky přenáší na silnici výkon 575 koní. O další se zde stará vylepšená aerodynamika třetí generace BMW X5, umocněná typickými M prvky, jako jsou třeba velké nasávací otvory v přídi.

 

Nová generace BMW X5 M (F95) mistrovsky kombinuje M a X geny a propojuje mimořádnou výkonnost a jízdní dynamiku s luxusním interiérem a komfortem. Dvakrát přeplňovaný zážehový osmiválec dosahuje u BMW X5 M výkonu 600 k (441 kW) a ve verzi BMW X5 M Competition až 625 k (460 kW). S volitelným paketem M Driver's dosahuje toto sportovní SUV maximální rychlosti 290 km/h. 

 

Období výroby BMW X5 M: 2009–2013, 2015–dodnes

 

Motory: 4,4 l (408–460 kW, 555–625 k), 8 válců

 

Délka/šířka/výška: 4854–4938 mm/1933–2015 mm/1739–1748 mm

BMW X6 M.

M modely BMW BMW X6 M F96 tříčtvrteční statický pohled z boku

(E71, F86, F96)

V roce 2008 přitahuje pozornost BMW X6 (E71) jako první crossover typu SUV-Coupé od BMW. O rok později přichází M model BMW X6 M, jenž oslovuje lidi, kteří chtějí to nejlepší z obou světů: SUV a sportovní vůz; nespoutanou dominanci a mimořádnou jízdní dynamiku. Kombinace pohonu M xDrive a zážehového osmiválce M TwinTurbo o objemu 4,4 litru (555 k/408 kW) poskytuje tomuto SUV nebývalou agilitu, bez ohledu na povrch pod koly.

 

V roce 2015 je připravena druhá generace modelu X6 M (F86) s motorem 4,4 l TwinTurbo známým z modelů M5 a X5 M, který se vyznačuje výkonem 575 k (423 kW). S volitelným paketem M Driver's vůz kombinuje profil připomínající kupé s velkými nasávacími otvory a dosahuje maximální rychlosti 280 km/h.

 

V roce 2019 přichází model X6 M Competition (F96), který impozantní výkon 625 k (460 kW) přenáší na silnici pomocí pohonu všech kol M xDrive s aktivním M diferenciálem, který kombinuje výhody pohonu zadních a všech kol. Exkluzivní M prvky, jako je černá přední maska ve tvaru ledvinek nebo M žábry na bocích s integrovaným logem M, ještě více podtrhují výrazný vzhled. BMW X6 M spojuje luxus s nadřazeností a extrémním sportovním charakterem, a to je mimořádná kombinace!

 

Období výroby BMW X6 M: 2009–dodnes

 

Motory: 4,4 l (408–460 kW, 555–625 k), 8 válců

 

Délka/šířka/výška: 4876–4941 mm/1983–2019 mm/1684–1693 mm

BMW XM.

BMW M modely BMW XM G09 jízdní záběr zepředu na silnici

(G09)

BMW XM, vybavené moderní plug-in hybridní technologií, přichází s mimořádnou sportovní dynamikou, zajištěnou výkonem 480 kW (653 k). Zásluhou nově vyvinutého motoru V8 a díky dojezdu 88 km (WLTP) čistě na elektřinu umožňuje téměř tichou jízdu bez emisí.

Jeho nekompromisní individualita je dána také jeho opticky velkými a mohutnými proporcemi. S novým a nezaměnitelným designem přední části se značka BMW M dále prosazuje v luxusním segmentu.


Fascinující kombinace spojení prvků BMW M a BMW X s nekompromisní úrovní luxusu, která vytváří zcela nově pojatý celek, systematicky pokračuje také v interiéru BMW XM. V přední části se projevuje orientace na výkonnost a dynamiku. V typickém stylu BMW M je pozornost jednoznačně zaměřena na řidiče. Nové zobrazení BMW Prohnutého displeje vytváří propojení mezi tradiční orientací na řidiče a moderním digitálním charakterem.

Extrémně na řidiče zaměřená přední část interiéru kontrastuje s útulnou a luxusní atmosférou salónku v zadní části. Zde se cestující cítí jako celebrity, jsou obklopeni materiály nejvyšší kvality, inspirativními povrchy a výraznými detaily. Střecha s trojrozměrnou strukturou připomínající krystaly dokresluje výjimečnou zadní část interiéru. Spolu s důmyslně navrženým vnitřním osvětlením je tento prvek další ukázkou spojení progresivního luxusu a komfortu.


Období výroby: od konce roku 2022

Motory: 4,4 l (360 kW, 489 k), 8válec + elektromotor (145 kW/197 k), celkový výkon 480 kW/653 k

Délka/šířka/výška: 5110 mm/2005 mm/1755 mm

BMW i7 M70.

M modely BMW BMW i7 G70e

V roce 2022 BMW s modelem BMW i7 představilo novou tvář luxusní třídy. Nyní, o rok později, se v BMW i7 M70 kombinuje elektrický pohon nové luxusní třídy s mimořádnou výkonností typickou pro M modely. Zásluhou motorů s celkovým výkonem působivých 485 kW (660 k) zrychlí tento vůz z 0 na 100 km/h za pouhých 3,7 sekundy. Podvozek Executive Drive Pro s Integrálním aktivním řízením a adaptivním vzduchovým odpružením na obou nápravách, který je součástí standardní výbavy, poskytuje další zvýšení úrovně jízdní dynamiky. Zároveň si díky inovativní technologii BMW eDrive můžete užívat prakticky tichou jízdu bez lokálně produkovaných emisí. Cílené snižování hmotnosti a účinná aerodynamika přinášejí maximální účinnost a současně dojezd čistě na elektřinu 488 až 560 km (WLTP). Díky tomu dojedete do každého svého každodenního cíle. 

Vnější design působivě přenáší dynamický potenciál BMW i7 M70 do vnějšího prostředí. Výbava M Shadow Line s rozšířeným obsahem leskle černých ozdobných prvků spolu s aerodynamicky optimalizovaným M zadním spoilerem a černými třmeny M sportovních brzd vysílají jasný signál sportovních schopností.

Výrazná přední maska ve tvaru ledvinek ve spojení se svým osvětlením IconicGlow je nesmírně působivým prvkem, který vozu dodává osobitost i v noci. Jedinečným prodejním argumentem z hlediska exkluzivity a elegance jsou na přání dodávaná dvoubarevná lakování BMW Individual.

Sportovnost a elegance, kterou BMW i7 M70 vykazuje při každém úhlu pohledu, se snoubí s luxusem a nekompromisním komfortem interiéru. Interiér fascinuje vysoce kvalitními materiály, jako je kašmírová vlna či krystaly Swarovski, a inovativními technologiemi, jako je BMW Interaktivní lišta či BMW Prohnutý displej. Ze zadní části vozu dělá 31,3'' displej BMW Theatre Screen doslova domácí kino, které v doprovodu 4D zvuku volitelného audiosystému Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound stanovuje nová akustická měřítka.

Doba výroby: od roku 2023

Motory: 2 elektromotory (660 k, 485 kW).

délka/šířka/výška: 5391 mm/1950 mm/1544 mm

M modely BMW BMW vozy stojící před BMW dealerstvím

BMW OVĚŘENÉ OJETÉ VOZY.

M modely BMW BMW M8 Gran Coupé F93 tříčtvrteční pohled z boku statický

BMW M8 GRAN COUPÉ.

M modely BMW BMW X6 M F96 tříčtvrteční pohled z boku statický

BMW X6 M.

M modely BMW BMW M3 G80 pohled zepředu jízdní na silnici

BMW M3 SEDAN.

M modely BMW BMW M8 F92 tříčtvrteční pohled zezadu statický s modelem

BMW M8 COUPÉ.

M modely BMW BMW X4 M F98 pohled z boku statický

BMW X4 M.

BMW i modely BMW i7 M70 G70e

BMW i7 M70.

BMW M modely BMW M3 Competition Touring G81 tříčtvrteční jízdní pohled zepředu na ulici

BMW M3 COMPETITION TOURING.

M modely BMW BMW M8 Cabrio F91 tříčtvrteční pohled z boku statický

BMW M8 CABRIO.

M modely BMW BMW X5 M F95 tříčtvrteční pohled zezadu statický

BMW X5 M.

Spotřeba paliva a emise CO2.

  • BMW M3 Sedan:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 10,1–9,8
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 231–223

    BMW M3 Competition Touring:
    Spotřeba paliva, kombinovaná v l/100 km: 10,4–10,1
    Emise CO2, kombinované v g/km: 235–229

    BMW M4:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 10,1–9,8
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 230–223

    BMW M4 Cabrio:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 10,2
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 233–231

    BMW M5:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,3–11,1
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 259–253

    BMW M8 Coupé:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,4–11,0
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 260–251

    BMW M8 Cabrio:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,6–11,2
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 264–255

    BMW M8 Gran Coupé:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,6–11,2
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 265–256

    BMW X3 M:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,0–10,6
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 250–241

    BMW X4 M:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 10,8–10,5
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 247–238

    BMW X5 M:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 13,6–13,3
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 307–303

    BMW X6 M:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 13,4–13,1
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 305–300

    BMW XM*,**:
    Spotřeba paliva, kombinovaná WLTP, v l/100 km: 1,7–1,6
    Emise CO2, kombinované WLTP, v g/km: 39–35
    Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP, v kWh/100 km: 34,5–33,0

    BMW i7 M70 xDrive:
    Spotřeba elektřiny v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP): 23,8–20,8
    Dojezd na elektřinu, WLTP v km: 488–560

    * Při teplotách pod 0 stupňů Celsia je čistě elektrický jízdní režim tohoto plug-in hybridního modelu k dispozici až po zahřátí baterie na provozní teplotu po ujetí několika kilometrů.

    ** Předběžné hodnoty.

    Uvedené údaje o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě energie byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Údaje se vztahují k vozidlu v základním vybavení v Německu a uvedené rozpětí zohledňuje volitelnou výbavu a rozdíly v rozměrech zvolených kol a pneumatik, a mohou se během konfigurace lišit. U vozidel nově schválených od 1. 1. 2021 existují hodnoty pouze podle WLTP. Další informace o měřicích metodách NEDC a WLTP jsou k dispozici na adrese www.bmw.de/wltp


    Hodnoty jsou již založené na nové metodice WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). U těchto vozidel se pro účely daní nebo jiných poplatků souvisejících s vozidly, které se (mimo jiné) zakládají na hodnotě emisí CO2, mohou lišit hodnoty CO2 od hodnot zde uvedených.