PŘEHLED BMW ŘADY 1.

BMW řady 1 ukazuje, jak technické inovace, stylový vzhled a precizní jízdní dynamika vynesly BMW na vrchol segmentu kompaktních vozů. Automobil kombinuje mimořádnou hospodárnost s výkonnými a úspornými motory. Tento duchovní nástupce BMW řady 3 Compact (E36, E46) kombinuje moderní vyspělou techniku a dynamiku s propracovanými asistenčními systémy a špičkovým komfortem, které jsou na vrcholu dané třídy.

Více informací

5 HLAVNÍCH VLASTNOSTÍ BMW ŘADY 1.

  • 01 Výjimečná jízdní dynamika a agilita
  • 02 Stylový a sportovní design
  • 03 Hospodárné a výkonné motory
  • 04 Široký výběr individuální výbavy
  • 05 Vynikající propojení se všemi službami díky BMW ConnectedDrive
BMW řady 1 (F20) Sport a Urban Line statický záběr

STRUČNÁ HISTORIE BMW ŘADY 1.

Přečtěte si více o historii a vývoji BMW 1, řady, která představuje vstup BMW do kompaktní třídy. Poznejte důvody, proč BMW řady 1 stanovuje standardy ve své třídě.

Více informací

STRUČNÁ HISTORIE BMW ŘADY 1.

PRVNÍ GENERACE BMW ŘADY 1.

BMW řady 1 (E87) tříčtvrteční pohled zepředu jízdní před horou

(BMW E81, E82, E87, E88)

Když BMW řady 1 přišlo v roce 2004 na trh, okamžitě se stalo v mnoha ohledech lídrem svého segmentu. Mohlo se pochlubit typickými vlastnostmi vozů BMW, jako je radost z jízdy, kvalitní motory a precizní jízdní dynamika, navíc s možností doplnění o pokrokové prvky výbavy, jako je systém iDrive.

BMW řady 1 však nastavilo laťku ještě výše. Mělo nejdelší rozvor ve své třídě, krátké přední i zadní převisy a jako první vůz svého segmentu bylo vybaveno dvoustupňovými brzdovými světly. Vynikalo mimořádně harmonickou kombinací sportovních jízdních vlastností a komfortu při cestování na dlouhé vzdálenosti. Díky agilitě a přesnosti řízení bylo jeho řízení skutečnou radostí nejen na zatáčkovitých venkovských silnicích, ale také ve městě.

V roce 2007 se BMW řady 1 dočkalo modernizace, v jejímž rámci dostalo světelné kroužky tvořící světla denního svícení, dynamičtější design přední a zadní části a soubor technologií EfficientDynamics, jehož součástí byla například automatická funkce start/stop. Koncem roku 2007 na trh vstoupilo BMW řady 1 Coupé a krátce po něm BMW řady 1 Cabrio, která se vyráběla až do roku 2013, kdy je nahradily modely BMW řady 2. 

Výroba: 2004–2013
Motory: 1,6–3,0 litru (85–250 kW, 116–340 k), 4- a 6válce
Délka/šířka/výška: 4227–4380 mm/1748–1803 mm/1411–1430 mm

DRUHÁ GENERACE BMW ŘADY 1.

BMW M135i (F21) tříčtvrteční pohled zepředu jízdní před jezerem a horami

(BMW F20, F21)

Nové BMW řady 1 přineslo v roce 2011 do segmentu kompaktních vozů svěží vítr. Protažená boční linie zdůrazňovala dynamiku, zatímco mohutně tvarované boční plochy opticky zdůrazňovaly přítomnost pohonu zadních kol. Vyvážené rozložení hmotnosti a kvalitně navržený podvozek byly zárukou sportovní jízdní dynamiky a precizního ovládání. 

Také uvnitř bylo vše navrženo pro radost z jízdy – od bohaté výbavy až po kvalitu zpracování typickou pro BMW. K dispozici byly různé jízdní asistenční systémy, včetně parkovacího asistenta, couvací kamery či adaptivních natáčecích světlometů. Řidiči také mohli využívat online služby mobility prostřednictvím BMW ConnectedDrive.

V roce 2012 dorazil k prodejcům vrcholný model BMW M135i. S výkonem 235 kW (320 k) zaujal sladěním pohonu a podvozku, které je pro M modely typické.

V roce 2015 prošla přepracováním přední a zadní část, jež nově vypadají ještě působivěji. Motory zaujaly vyšším výkonem, nižší spotřebou paliva a menšími emisemi ve výfukových plynech. 

Výroba: 2011–2019
Motory: 1,5–3,0 litru (75–250 kW, 102–340 k), 3-, 4- a 6válce
Délka/šířka/výška: 4324–4329 mm/1765 mm/1421–1440 mm

TŘETÍ GENERACE BMW ŘADY 1.

BMW řady 1 (F40) tříčtvrteční pohled z boku jízdní před městským pozadím

(BMW F40)

BMW řady 1 představené v roce 2019 posouvá myšlenky této modelové řady do nových výšin. Počínaje progresivním stylem, moderní siluetou a konče výraznou přední částí, která vozu poskytuje v dané třídě nebývalé sebevědomí. Výrazné tvary a jednoznačně definované linie vedou od dynamické velké masky ve tvaru ledvinek až po sportovně střiženou záď. 

Agilní a výkonné motory a sportovní podvozek, na přání dodávaný s aktivními tlumiči, zaručují sportovní jízdní dynamiku. Opomenout nelze ani automatickou převodovku Steptronic Sport s osmi převodovými stupni, která je pro BMW řady 1 volitelně k dispozici. 

Jak se od BMW očekává, palubní deska je zaměřena na řidiče a interiér jako celek navozuje příjemnou a přátelskou atmosféru. Mezi dostupné asistenční systémy nyní patří na přání dodávané varování před čelní srážkou s automatickou brzdnou funkcí, ale také parkovací a couvací asistenti přinášející více bezpečnosti i komfortu. 

Na konci roku 2020 došlo k modernizaci nabízených motorů. Nově se v nabídce objevilo BMW 120i vybavené zážehovým čtyřválcem o objemu 2 litry a výkonu 131 kW (178 k) a BMW 128ti poskytující výkon 195 kW (265 k).

Výroba: 2019–dodnes
Motory: 1,5–2,0 litru (80–225 kW, 109–306 k), 3- a 4válce
Délka/šířka/výška: 4319 mm/1799 mm/1434 mm

BMW ojeté vozy před BMW dealerstvím

BMW OVĚŘENÉ OJETÉ VOZY.

BMW řady 1 (F40) jízdní záběr zepředu ve městě

BMW ŘADY 1.

BMW M135i xDrive (F40) jízdní záběr z boku ve městě

M MODELY BMW ŘADY 1.

Spotřeba paliva a emise CO₂.

  • BMW řady 1:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 7,9–4,5
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 178–118

    M modely BMW řady 1:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 7,9–7,4
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 178–168

    Oficiální údaje o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektřiny byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Hodnoty WLTP berou při udávání dojezdu v úvahu i veškerou volitelnou výbavu. U vozidel nově schválených od 1. 1. 2021 existují oficiální specifikace pouze podle WLTP. Další informace o měřicích metodách NEDC a WLTP jsou k dispozici na adrese www.bmw.de/wltp