PŘEHLED BMW ŘADY 7.

BMW řady 7 zvládá svoji roli na výbornou, ať už se jedná o jakoukoli příležitost. V jeho suverénním projevu a sebevědomém charakteru se odráží tradice, zkušenosti a dokonalost, které se v luxusním segmentu očekávají. Výjimečné jízdní vlastnosti a technologická vyspělost ukazují, jak lze stále znovu a znovu dosahovat nových, ještě vyšších standardů v otázkách výkonnosti, komfortu a dynamiky.

Více informací

5 VLASTNOSTÍ BMW ŘADY 7.

  • 01 Suverénní a sebevědomý vzhled
  • 02 Nekompromisní komfort a luxus
  • 03 V každém směru výjimečné schopnosti
  • 04 Nejmodernější technologie
  • 05 Vynikající propojení se všemi službami díky BMW ConnectedDrive
BMW řady 7 Sedan (G70) BMW i7 (G70) Tříčtvrtinový statický pohled z boku

STRUČNÁ HISTORIE BMW ŘADY 7.

Objevte původ a historii vrcholného modelu od BMW. Seznamte se s evolucí a vývojem sedanu, který určuje měřítka v otázkách výkonnosti, luxusu i designu.

Více informací

STRUČNÁ HISTORIE BMW ŘADY 7.

PRVNÍ GENERACE BMW ŘADY 7.

BMW řady 7 Sedan (E23) 7/8 jízdní pohled z boku

(BMW E23)

BMW řady 7 se zrodilo v roce 1977. Již od své první generace je to vůz, který ztělesňuje dynamický sportovní charakter, inovativní technický pokrok a elegantní luxus na nejvyšší úrovni. Nástupce modelové řady BMW E3 byl vybaven šestiválcovými motory, které v každém provedení vykazovaly mimořádnou kultivovanost a výkonnost a vytvořily z tohoto vozu nejsportovnější sedan nejvyšší třídy. Vzhled vycházel z návrhu Paula Bracqa a vyznačoval se svažující se přední a zadní částí, které spolu s nízkou boční linií podtrhovaly sportovnost tohoto luxusního sedanu. Moderní prvky, jako je elektronicky řízená klimatizace a tempomat, byly k dispozici již od roku 1978, protiblokovací brzdový systém (ABS) a digitální řídicí jednotka motoru se objevily v roce 1979. Současně s tím dostaly všechny motory vstřikování benzinu.

 

V roce 1980 vstoupilo na trh vrcholné provedení BMW 745i, disponující výkonem 185 kW (252 k) a dosahující maximální rychlosti 227 km/h. Modernizovaná verze z roku 1982 dostala upravenou, ještě aerodynamičtější příď, čtyřstupňovou automatickou převodovku a přepracovaný podvozek. Za devět let opustilo továrnu více než 270 000 vozů, které se zasloužily o to, že BMW pokračovalo ve své dominanci mezi moderními luxusními sedany.

 

Výroba: 1977–1986
Motory: 2,5–3,4 litru (110–185 kW, 150–343 k), 6válec
Délka/šířka/výška: 4860 mm/1800 mm/1430 mm

DRUHÁ GENERACE BMW ŘADY 7.

BMW řady 7 Sedan (E32) 7/8 statický pohled z boku

(BMW E32)

Druhá generace BMW řady 7, která vznikla pod vedením designéra Clause Lutheho, se vyznačovala harmonickými liniemi a dynamickými, sebevědomými designovými prvky. Patřila mezi ně například široká maska chladiče ve tvaru ledvinek nebo impozantní záď, jejíž eleganci podtrhovala zadní světla ve tvaru písmene L. Druhá generace BMW řady 7 dostala do sériové výbavy systém ABS a volitelně také ukazatel vzdálenosti při parkování PDC či dvojité zasklení, které výrazně snižovalo úroveň vnitřního hluku a zamezovalo zamlžení oken.

 

Od roku 1987 je tento špičkový sedan nabízen s 5litrovým motorem V12, který dosahuje výkonu 220 kW (300 k). Tento motor je prvním dvanáctiválcem, který byl od roku 1945 použit v německém automobilu. BMW řady 7 bylo k dispozici také v prodloužené verzi poskytující maximální pohodlí pro cestující na zadních sedadlech. V roce 1989 se objevila volitelná výbava High Line, která pozvedla luxus na novou úroveň výbavovými prvky, jako byla chladnička či autotelefon.

 

Od roku 1991 byly poprvé u sériově vyráběného vozu v rámci volitelné výbavy nabízeny xenonové světlomety. V roce 1992 došlo k zásadní celkové modernizaci. Nabídku motorů doplnily dva 8válce o objemu tři a čtyři litry. Do roku 1994 vzniklo přibližně 310 000 kusů druhé generace BMW řady 7.

 

Výroba: 1986–1994
Motory: 3,0–5,0 litru (135–220 kW, 184–300 k), 6-, 8- a 12válce
Délka/šířka/výška: 4910–5024 mm/1845 mm/1400–1411 mm

TŘETÍ GENERACE BMW ŘADY 7.

BMW řady 7 Sedan (E38) 7/8 statický pohled z boku

(BMW E38)

Třetí generace BMW řady 7 se v showroomech objevila v roce 1994 a vyznačovala se řadou technických inovací. Byl to první evropský vůz s navigačním systémem a od roku 1996 byl standardně vybaven bočními airbagy řidiče a spolujezdce. Od roku 1997 chránily airbagy také cestující na zadních sedadlech. Designově je automobil širší a sportovnější, ale zároveň také elegantnější.

 

Jedná se o první generaci BMW řady 7, která je k dispozici se vznětovým motorem, konkrétně se 6válcem o výkonu 135 kW (184 k) s technologií přímého vstřikování paliva common rail. Od roku 1996 doplnil nabídku vznětových motorů menší vznětový 6válec o objemu 2,5 litru a výkonu 105 kW (143 k). A v roce 1999 stanovilo BMW řady 7 další rekord v kategorii luxusních sedanů: BMW 740d se vznětovým motorem V8 a výkonem 180 kW (245 k) bylo nejvýkonnějším osobním automobilem vybaveným vznětovým motorem všech dob.

 

Vrcholem nabídky byly modely BMW 750i/750iL s 5,4litrovým motorem V12 a výkonem 240 kW (326 k). Modernizace z roku 1998 přinesla dynamičtěji tvarované přední světlomety a zadní světla, přepracované boční prahy a mírně rozšířenou masku chladiče ve tvaru ledvinek. Přepracována byla také paleta motorů, které byly hospodárnější a současně výkonnější. Od roku 2000 se v BMW řady 7 objevila nová technologie pohonu: vodíkové BMW 750hL, které vzniklo v omezeném počtu kusů. Kromě běžné verze s prodlouženým rozvorem bylo vyrobeno pod označením L7 přibližně 900 vozů, které byly celkově o 39 cm delší než standardní varianty. Celkem vzniklo 327 000 vozů BMW řady 7 (E38).

 

Výroba: 1994–2001
Motory: 2,5–5,4 litru (105–240 kW, 143–326 k), 6-, 8- a 12válce
Délka/šířka/výška: 4984–5374 mm/1862 mm/1425–1435 mm

ČTVRTÁ GENERACE BMW ŘADY 7.

BMW řady 7 Sedan (E66) 7/8 statický pohled z boku

(BMW E65, E66, E67 and E68)

Nové BMW řady 7 (E65), představené na Mezinárodním autosalonu (IAA) 2001 v Německu, bylo ve všech ohledech zcela novým vozem. Tým Chrise Bangla vytvořil novou podobu tradičních designových prvků v podobě předních světlometů nebo charakteristicky vystouplého víka zavazadlového prostoru. Uvnitř vozu poskytl řidiči dosud nevídané možnosti ovládání systém iDrive. Ubylo ovládacích tlačítek a místo nich se přibližně 700 funkcí různých systémů vozidla obsluhovalo prostřednictvím jediného ovladače, který bylo možné otáčet, posouvat v osmi směrech a mačkat. Palubní počítač využíval informace z internetu. Další světovou novinkou byla šestistupňová automatická převodovka s voličem převodových stupňů na volantu. Vrcholný 6litrový motor V12 nyní dosahoval výkonu 327 kW (445 k).

 

Od roku 2003 bylo BMW řady 7 k dispozici s adaptivními světlomety s přisvěcováním do zatáček a o dva roky později prošlo komplexní modernizací. Záď vozu byla opticky širší, maska chladiče ve tvaru ledvinek větší a bi-xenonové světlomety byly součástí standardní výbavy. Dostaly také mnohem dynamičtější design. Systém iDrive prošel modernizací bylo jej možné ovládat jednodušeji. Na podzim roku 2005 do výbavy přibyl asistent dálkových světel a systém nočního vidění BMW Night Vision, který zvýšil bezpečnost při jízdě za tmy.

 

Výroba: 2001–2008
Motory: 3,0–6,0 litru (160–327 kW, 218–445 k), 6-, 8- a 12válce
Délka/šířka/výška: 5039–5179 mm/1902 mm/1491 mm

PÁTÁ GENERACE BMW ŘADY 7.

BMW řady 7 Sedan (F02) 7/8 statický pohled z boku

(BMW F01/F02)

BMW řady 7 (F01) při své premiéře v Mnichově definovalo nový standard kombinace působivé jízdní dynamiky, respekt budícího vzhledu a výjimečného cestovního komfortu. Elegantní a sportovní design zdůrazňovala dlouhá kapota, nízká linie střechy a dynamické proporce. Přes celou záď byla umístěna chromovaná lišta, která spolu se zadními světly zdůrazňovala celkovou šířku vozu.

 

Interiér se vyznačoval exkluzivními, výjimečně kvalitně zpracovanými materiály a množstvím moderních asistenčních systémů. Patřil mezi ně i aktivní tempomat, asistent jízdy v pruzích či BMW Head-Up Displej. Úroveň bezpečnosti dále zvyšovaly kamery, které kromě pohledu dozadu nabídly také výhled ze všech stran z ptačího pohledu na vůz. Díky tomu měl řidič nejlepší možný přehled o situaci kolem vozu.

 

O sportovní výkony se staraly vznětové a zážehové motory, mezi něž patřily i dvojitě přeplňované motory a také 12válec v modelu BMW 760i, který dosahoval výkonu 400 kW (544 k). Poprvé byl v BMW řady 7 k dispozici hybridní pohon. K jízdní dynamice typické pro BMW, bezpečnosti a přesnosti přispíval kromě jiného volitelně dodávaný pohon všech kol, adaptivní stabilizátory a elektronicky řízené aktivní tlumiče (EDC).

 

Modernizace v roce 2012 přinesla nový kontrolní displej s 3D grafikou, přepracované asistenční systémy včetně asistenta dálkových světel a hospodárnější motory.

 

Výroba: 2008–2015
Motory: 3,0–6,0 litru (180–400 kW, 245–544 k), 6-, 8- a 12válce
Délka/šířka/výška: 5072–5212 mm/1902 mm/1479 mm

ŠESTÁ GENERACE BMW ŘADY 7.

BMW řady 7 Sedan (G12) 7/8 statický pohled z boku

(BMW G11/G12)

BMW řady 7 (G11), vyráběné od roku 2015, v sobě spojuje vynikající dynamiku a preciznost s výjimečným vzhledem a exkluzivním luxusem, které se projevují opulentními, zářivými barvami karoserie a nápadným designem zadní části vozu. Nízká zadní LED světla, spojená tenkým světelným proužkem, působí sebevědomým dojmem, který umocňují koncovky výfuku s lichoběžníkovým tvarem, umístěné až u samotných krajů zadního nárazníku. V konstrukci karoserie se kombinují uhlíkové kompozity (karbon), různé druhy ocelí a hliníku, což přispívá při zajištění značné tuhosti k její nízké hmotnosti. Ve verzi s prodlouženým rozvorem (G12) je k dispozici posuvná a výklopná panoramatická prosklená střecha, která přivádí do interiéru dostatek čerstvého vzduchu. Označuje se jako Sky Lounge, protože je doplněna barevně osvětlenou grafikou, která dokonale ladí se světelnými ozdobnými prvky na B-sloupcích. Jakmile se řidič ke svému BMW řady 7 přiblíží, vůz jej přivítá působivým světelným představením, které má připravené také na rozloučenou při odchodu a jeho uzamčení.

 

Váš osobní vkus vyjadřují exkluzivní a mimořádně kvalitní materiály – například kožené čalounění Nappa v hnědé barvě Cognac s exkluzivním prošíváním nebo sladěné obložení interiéru a čalounění stropu. Zábavní systém pro cestující pro zadní sedadla je vybaven dotykovými displeji s vysokým rozlišením. V provedení Executive Lounge si cestující na zadních sedadlech užijí nejvyšší možnou úroveň komfortu díky pohodlným sedadlům s širokými možnostmi nastavení a různými masážními programy. Cestující vzadu vpravo mohou mít díky sklopné hlavové opěrce sedadla spolujezdce vpředu dokonalý výhled a jejich komfort zvyšuje za zadní straně spolujezdcova sedadla integrovaná nastavitelná opěrka nohou.

 

Díky zabudované SIM kartě má digitální asistent BMW Personal Assistant neomezený přístup k aplikacím a službám, navigace má k vždy k dispozici aktuální informace a připravena je také možnost vzdálené aktualizace softwaru. BMW Connected zajistí, že váš telefon se stane součástí systému vozidla. Funkce poloautomatického parkování umožňuje řidiči ovládat vozidlo, aniž by v něm seděl: BMW řady 7 je schopné pod dohledem řidiče samo zajet do parkovacích míst a garáží.

 

S modernizací v roce 2019 dostal vůz novou, výrazně větší masku chladiče ve tvaru ledvinek, která spolu s upravenými světlomety zdůrazňuje šířku a osobitost tohoto luxusního sedanu.

 

Výroba: 2015–dodnes
Motory: 2,0–6,6 litru (183–448 kW, 249–610 k), 4-, 6-, 8- a 12válce
Délka/šířka/výška: 5098–5260 mm/1902 mm/1467–1479 mm

SEDMÁ GENERACE BMW ŘADY 7.

(BMW G70)

Při pohledu zvenku upoutá pozornost ikonická přední část a monolitický designový styl. Osvětlený rámeček masky ve tvaru ledvinek a nízké dvoudílné LED světlomety na první pohled dodávají eleganci, přičemž na přání jsou k dispozici také ve zvláště přitažlivé křišťálové verzi BMW Iconic Glow s podsvícenými skleněným prvky Swarovski. V kombinaci s působivým světelným představením při přiblížení k vozu vytváří image výjimečné a exkluzivní osobnosti.

V interiéru vytvářejí luxusní atmosféru vysoce kvalitní materiály, jako je kůže Merino, kašmírová vlna a krystaly Swarovski. V kombinaci s moderními technologiemi ergonomicky navrženými pro řidiče vzniká působivá souhra elegance, komfortu a inovací: Například multifunkční BMW Interaktivní lišta hraje se svým krystalickým vzhledem roli podmanivého ozdobného prvku integrujícího vizuální rozhraní a haptické ovládání. Spolu s 14,9'' BMW Prohnutým displejem s vysokým rozlišením vytváří jedinečnou multimediální palubní desku.

V novém BMW řady 7 však není zážitek z jízdy vyhrazen pouze řidiči, maximální komfort si užívají také cestující. Volitelný 31,3'' displej BMW Theatre Screen vytváří atmosféru velkého kina. Ve spojení s křišťálově čistým zvukem a 4D zvukem volitelného zvukového systému Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System jsou na zadních sedadlech výsledkem jedinečné zážitky pro vaše oči i uši. 

Sedan luxusní třídy je k dispozici jak ve výkonných verzích se zážehovými a vznětovými motory, tak rovněž s hospodárným plug-in hybridním pohonem a od roku 2022 poprvé i jako čistě elektrický průkopník BMW i7. Díky výkonu 400 kW (544 k) a čistě elektrickému dojezdu více než 600 km si můžete užívat maximálně dynamickou, flexibilně udržitelnou a lokálně bezemisní mobilitu. Zvuky BMW IconicSounds Electric, speciálně navržené Hansem Zimmerem, doprovázejí každý jízdní režim speciální zvukovou kulisou, která dále zintenzivňuje jízdní zážitky.

Výroba: od 2022
Motory: 3,0–4,4 litru (200–400 kW, 272–544 k), 6- & 8válce
Délka/šířka/výška: 4391 mm/1950 mm/1544 mm

Ojeté vozy BMW před BMW dealerstvím

BMW OJETÉ VOZY.

BMW řady 7 Sedan (G70) pohled z boku s otevřenými zadními dveřmi

BMW ŘADY 7 SEDAN.

BMW i7 Sedan (G70) 2022

BMW i7 SEDAN.

BMW i modely BMW i7 M70 G70e

BMW i7 M70.

Spotřeba paliva a emise CO₂.

  • BMW řady 7 Sedan*:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 6,8–1,0
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 178–22
    Spotřeba elektřiny v kWh/100 km (kombinovaná): 21,9–19,7
    Dojezd na elektřinu v km: 83–85

    BMW i7 Sedan:
    Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP, v kWh/100 km: 19,6–18,4
    Dojezd na elektřinu v km: 590–625

    * Předběžné hodnoty
    Oficiální údaje o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektřiny byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Hodnoty WLTP berou při udávání dojezdu v úvahu i veškerou volitelnou výbavu. U vozidel nově schválených od 1. 1. 2021 existují oficiální specifikace pouze podle WLTP. Další informace o měřicích metodách NEDC a WLTP jsou k dispozici na adrese www.bmw.de/wltp