Skip to main content

Web momentálně není plně k dispozici.

Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.

BMW i7 xDrive60 na asfaltu před věží s točitým schodištěm a horským panoramatem za ní.

BMW ŘADY 7.

LUXUSNÍ A DYNAMICKÉ.

BMW i7 xDrive60[1]: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 19,6–18,5; Dojezd na elektřinu, WLTP v km: 589-624

AKTUÁLNÍ BMW ŘADY 7.

BMW řady 7 je unikátní zásluhou nekompromisní kombinace sportovnosti, jízdní dynamiky, luxusu a komfortu. S těmito prémiovými vozy si BMW již mnoho desetiletí drží vedoucí pozici v segmentu luxusních limuzín. Objevte sofistikovanou suverenitu, exkluzivní materiály a stylový design.

Zobrazené
Seřadit podle ceny (vzestupně)
Seřadit podle ceny (sestupně)
Výkon
{popis.modelu}
{popis.modelu}
  • 485 (659) kw (k)
  • 0–100 za 3,7 s
BMW M

BMW i7 M70 xDrive Sedan.

Cena od: 4 604 600 Kč

BMW i7 M70 xDrive[1]: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 23,7–20,8; dojezd na elektřinu, WLTP v km: 490–559

{popis.modelu}
  • až 400 (544) kw (k)
  • 0–100 za 4,7 s
BMW i

BMW i7 Sedan.

Cena od: 3 552 900 Kč

{popis.modelu}
  • až 280 (381) kw (k)
  • 0–100 za 5,8 s

BMW X7.

Cena od: 2 628 600 Kč

{popis.modelu}
{popis.modelu}
  • 420 (571) kw (k)
  • 0–100 za 4,3 s
BMW M

BMW M760e xDrive Sedan.

Cena od: 3 811 600 Kč

BMW M760e xDrive[1][2][3][4]: Spotřeba paliva, kombinovaná WLTP v l/100 km: 1,4–1,1; emise CO₂, kombinované WLTP v g/km: 31–25; Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 25,9–23,4; Dojezd na elektřinu, WLTP v km: 71–78

{popis.modelu}
{popis.modelu}
  • 220 (299) kw (k)
  • 0–100 za 5,8 s

BMW 740d xDrive Sedan.

Cena od: 2 979 600 Kč

BMW 740d xDrive[5]: Spotřeba paliva, kombinovaná WLTP v l/100 km: 6,8–6,1; emise CO₂, kombinované WLTP v g/km: 178–160

{popis.modelu}
{popis.modelu}
  • 360 (489) kw (k)
  • 0–100 za 4,8 s

BMW 750e xDrive Sedan.

Cena od: 3 244 800,25 Kč

BMW 760e xDrive[1][3][4][6]: Spotřeba paliva, kombinovaná WLTP v l/100 km: 1,4–1,0; emise CO₂, kombinované WLTP v g/km: 31–23; Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 26,1–23,4; Dojezd na elektřinu, WLTP v km: 72–80

DALŠÍ TÉMATA.

Řada i Centrum Udržitelnost – čistá zatáčkovitá silnice do kopce vedoucí lesem po pobřeží

BMW UDRŽITELNOST.

BMW i7 připojené k nabíjecí stanici před kancelářskou budovou

BMW ELEKTROMOBILITA.

BMW i5 zaparkované před finanční institucí

BMW FINANCIAL SERVICES.

PŘEHLED BMW ŘADY 7.

BMW řady 7 je již od své první generace ztělesněním technologických inovací v prémiovém segmentu. Každá jeho další generace nastavuje nová měřítka v oblasti komfortu, jízdní dynamiky a bezpečnosti. Již první BMW řady 7 bylo k dispozici s automatickou klimatizací, tempomatem a protiblokovacím systémem. Jako opravdový průkopník zavádí BMW řady 7 do standardní výbavy i takové prvky, jako jsou xenonové světlomety a navigační systém. Vzhledem k tomu, že je BMW řady 7 navrženo pro prvotřídní dynamiku, přesvědčí také nabídka motorů. Z tohoto luxusního sedanu vyzařuje charisma, které se vrývá do paměti.

BMW řady 7 Sedan E23 zaparkované před mořem s kameny v pozadí

PRVNÍ GENERACE (BMW E23).

První BMW řady 7 přišlo na trh v roce 1977. Byl to vůz ztělesňující nejvyšší úroveň sportovnosti, technologických inovací a luxusu. Nástupce modelové řady BMW E3 byl vybaven šestiválcovými motory, které v každém provedení vykazovaly mimořádnou kultivovanost a výkonnost a vytvořily z tohoto vozu nejsportovnější sedan luxusní třídy. Jeho vzhled navrhl Paul Bracq. Vyznačoval se svažující se přední a zadní částí, které spolu s nízkou boční linií podtrhovaly sportovnost tohoto luxusního sedanu.

 

Moderní prvky, jako je elektronicky řízená klimatizace nebo tempomat, byly k dispozici již od roku 1978. Protiblokovací brzdový systém (ABS) a digitální řídicí jednotka motoru se přidaly v roce 1979. Současně s tím dostaly všechny motory vstřikování benzinu.

 

V roce 1980 vstoupilo na trh vrcholné provedení BMW 745i. Disponovalo výkonem 185 kW (252 k) a dosahovalo maximální rychlosti 227 km/h. Modernizovaná verze dostala v roce 1982 upravený ještě aerodynamičtější vzhled. BMW řady 7 bylo současně nově vybaveno čtyřstupňovou automatickou převodovku a přepracovaným podvozkem a odpružením. Za devět let opustilo továrnu více než 270 000 vozů, což z něj dělalo nejúspěšnější modelovou řadu na dané výrobní lince. Tento vůz pomohl BMW udržet si vedoucí pozici mezi moderními luxusními sedany.


Výroba: 1977–1986
Motory: 2,5–3,4 litru (110–185 kW, 150–252 k), 6- & 8válce
Délka/šířka/výška: 4860 mm/1800 mm/1430 mm.

BMW řady 7 Sedan E32 ve venkovském prostředí obklopené poli a zemědělskými zařízeními

DRUHÁ GENERACE (BMW E32).

Druhá generace BMW řady 7 vznikala pod vedením designéra Clause Lutheho. Vyznačovala se harmonickými liniemi a dynamickými, sebevědomými designovými prvky. Patřila mezi ně například široká maska ve tvaru ledvinek nebo impozantní záď se světly ve tvaru písmene L. V sériové výbavě byl systém ABS. Volitelně dostupný byl ukazatel vzdálenosti při parkování PDC či dvojité zasklení, které výrazně snižovalo úroveň vnitřního hluku a zamezovalo zamlžení oken.

Od roku 1987 byl tento luxusní sedan nabízen s 5litrovým motorem V12. Tento motor o výkonu 220 kW (300 k) byl prvním německým motorem V12 po roce 1945. BMW řady 7 bylo k dispozici také v prodloužené verzi poskytující maximální komfort. V roce 1989 se objevila volitelná výbava High Line, která pozvedla luxus na novou úroveň, k dispozici byla například chladnička nebo telefon.

Od roku 1991 byly poprvé u sériově vyráběného vozu v rámci volitelné výbavy nabízeny xenonové světlomety. O rok později došlo k celkové modernizaci, nabídku motorů při ní doplnily dva 8válce o objemu tři a čtyři litry. Do roku 1994 vzniklo přibližně 310 000 kusů druhé generace BMW řady 7.

Výroba: 1986–1994
Motory: 3,0–5,0 litru (135–220 kW, 184–300 k), 6-, 8- & 12válce
Délka/šířka/výška: 4910–5024 mm/1845 mm/1400–1411 mm

BMW řady 7 Sedan E38 v létě v aleji na venkově s malým městem v pozadí

TŘETÍ GENERACE (BMW E38).

Třetí generace BMW řady 7 se v showroomech objevila v roce 1994. Řidiči přinášela mnoho technických inovací, byl to první automobil v Evropě vybavený navigačním systémem. Od roku 1997 byly standardní výbavou boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, o rok později byly pro zvýšení ochrany posádky instalovány také hlavové airbagy. Designově je automobil širší a sportovnější, ale zároveň také elegantnější.

Jedná se o první generaci BMW řady 7, která byla k dispozici se vznětovým motorem, konkrétně se 6válcem o objemu 3,0 l a výkonu 135 kW (184 k) s technologií přímého vstřikování common rail. Od roku 1996 doplnil nabídku vznětových motorů menší vznětový 6válec o objemu 2,5 litru a výkonu 105 kW (143 k). Osmiválcový vznětový motor o výkonu 180 kW (245 k) vytvořil v roce 1999 pro tento luxusní sedan rekord: byl to vůz s nejvýkonnějším vznětovým motorem na světě.

Vrcholem nabídky byly modely BMW 750i/750iL. Jejich dvanáctiválce o objemu 5,4 litru disponovaly výkonem 240 kW (326 k). Modernizace z roku 1998 přinesla dynamičtěji tvarované přední světlomety a zadní světla. Přepracované byly také boční prahy a maska ve tvaru ledvinek byla nyní mírně rozšířena. Upravená paleta motorů poskytovala hospodárnější provoz a současně vyšší úroveň dynamiky. Od roku 2000 se v BMW řady 7 objevila nová technologie pohonu: vodíkový pohon v BMW 750hL, které bylo vyrobeno v omezeném počtu kusů. Kromě běžné verze s prodlouženým rozvorem vzniklo pod označením L7 přibližně 900 vozů, které byly o 39 cm delší než standardní varianty. Celkem se vyrobilo 327 000 vozů této generace BMW řady 7.

Výroba: 1994–2001
Motory: 2,5–5,4 litru (105–240 kW, 143–326 k), 6-, 8- & 12válce
Délka/šířka/výška: 4984–5374 mm/1862 mm/1425–1435 mm

BMW řady 7 Sedan E65, E66, E67, E68 zaparkované před moderní výškovou budovou s černě tónovaným sklem

ČTVRTÁ GENERACE (E65, E67 a E68).

BMW řady 7 z roku 2001 bylo ve všech ohledech zcela novým vozem. Za design byl odpovědný tým Chrise Bangla. Ten vytvořil zcela novou podobu tradičních designových prvků s charakteristicky vystouplým víkem zavazadlového prostoru. V interiéru řidiči poskytl dosud nevídané možnosti nový koncept ovládání zprostředkovaný systémem iDrive. Došlo k významnému omezení množství ovládacích prvků. Místo nich se přibližně 700 funkcí různých systémů vozidla obsluhovalo prostřednictvím jediného ovladače, který bylo možné otáčet, posouvat v osmi směrech a mačkat. Palubní počítač využíval informace z internetu. Další světovou novinkou byla šestistupňová automatická převodovka s voličem převodových stupňů na volantu. Vrcholný 6litrový motor V12 nyní dosahoval výkonu 327 kW (445 k).

Od roku 2003 bylo BMW řady 7 k dispozici s adaptivními světlomety. O dva roky později prošlo celkovou modernizací. Z pohledu designu dostalo širší záď a větší masku ve tvaru ledvinek. Bi-xenonové světlomety s dynamičtějším tvarem se staly součástí standardní výbavy. Systém iDrive prošel modernizací, nyní jej bylo možné ovládat jednodušeji. Ve stejném roce do výbavy přibyl asistent dálkových světel a systém nočního vidění BMW Night Vision, který zvýšil bezpečnost při jízdě za tmy.

K dispozici byly následující varianty s kódovými označeními: Sedan (E65), o 14 cm prodloužená varianta (E66), speciální pancéřovaná verze (E67) a varianta s vodíkovým pohonem (E68).

Výroba: 2001–2008
Motory: 3,0–6,0 litru (160–327 kW, 218–445 k), 6-, 8- & 12válce
Délka/šířka/výška: 5039–5179 mm/1902 mm/1491 mm

BMW řady 7 Sedan F01, F02 na střeše garáže za svitu slunce s modrou oblohou v pozadí

PÁTÁ GENERACE (F01-F02).

Suverénní jízdní dynamika. Výjimečný projev. Mimořádný komfort. BMW řady 7 (F01) při své premiéře v Mnichově definovalo nově standardy ve všech výše uvedených aspektech. Design je elegantní a současně i sportovní, což je dáno dlouhou kapotou, nízkou linií střechy a dynamickými proporcemi. Přes celou záď byla umístěna chromovaná lišta. Společně se zadními světly zdůrazňovala celkovou šířku vozu.

Interiér se vyznačoval exkluzivními, výjimečně kvalitně zpracovanými materiály a množstvím moderních asistenčních systémů. Patřil mezi ně i aktivní tempomat, asistent jízdy v pruzích či BMW Head-Up Displej. Úroveň bezpečnosti dále zvyšovaly kamery, které kromě pohledu dozadu nabídly také výhled ze všech stran z ptačího pohledu na vůz. Díky tomu měl řidič nejlepší možný přehled o situaci kolem vozu.

O sportovní výkony se staraly vznětové a zážehové motory. Patřily mezi ně i přeplňované motory s dvojicí turbodmychadel a také 12válec v modelu BMW 760i, který dosahoval výkonu 400 kW (544 k). Poprvé byl v BMW řady 7 k dispozici hybridní pohon. K jízdní dynamice typické pro BMW přispíval kromě jiného volitelně dodávaný pohon všech kol, adaptivní stabilizátory a elektronicky řízené aktivní tlumiče (EDC). Tyto prvky současně zvyšují bezpečnost a přesnost reakcí.

Modernizace v roce 2012 přinesla nový kontrolní displej s 3D grafikou, přepracované asistenční systémy včetně asistenta dálkových světel a hospodárnější motory.

Výroba: 2008–2015
Motory: 3,0–6,0 litru (180–400 kW, 245–544 k), 6-, 8- & 12válce
Délka/šířka/výška: 5072–5212 mm/1902 mm/1479 mm

BMW řady 7 Sedan G11, G12 zaparkovaný v atriu v pozdně večerním prostředí se světly v pozadí

ŠESTÁ GENERACE (G11, G12).

BMW řady 7 (G11), vyráběné od roku 2015, v sobě spojovalo vynikající dynamiku a preciznost s výjimečným vzhledem a exkluzivním luxusem. To ostatně bylo jasně patrné i z propracovaných barev se zářivým efektem. A také vzrušujícího designu zadní části. Nízká zadní LED světla byla od roku 2019 spojená tenkým světelným proužkem. Sebevědomý vzhled umocňovaly také koncovky výfuku s lichoběžníkovým tvarem, umístěné až u samotných krajů zadního nárazníku. V konstrukci karoserie se kombinovaly uhlíkové kompozity (karbon), různé druhy ocelí a hliníku, což přispívalo při zajištění značné tuhosti k její nízké hmotnosti. Ve verzi s prodlouženým rozvorem (G12) byla k dispozici posuvná a výklopná panoramatická prosklená střecha, která přinášela do interiéru dostatek čerstvého vzduchu. Označovala se jako Sky Lounge a byla doplněna barevně osvětlenou grafikou, která dokonale ladila se světelnými ozdobnými prvky na B-sloupcích. Jakmile se řidič ke svému BMW řady 7 přiblížil, vůz jej přivítal působivým světelným představením.

Interiér měl díky použití vysoce kvalitních exkluzivních materiálů mimořádně individualistický a elegantní vzhled. Řeč je například o koženém čalounění Nappa v hnědé barvě Cognac s exkluzivním prošíváním nebo sladěném obložení interiéru a čalounění stropu. Zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech byl vybaven dotykovými displeji s vysokým rozlišením. V provedení Executive Lounge si cestující na zadních sedadlech užili nejvyšší možnou úroveň komfortu díky pohodlným sedadlům. Byly vybavené masážní funkcí s širokými možnostmi nastavení. Cestující vzadu vpravo mohli mít díky sklopné hlavové opěrce sedadla spolujezdce vpředu dokonalý výhled a jejich komfort zvyšovala na zadní straně spolujezdcova sedadla integrovaná nastavitelná opěrka nohou.

Díky zabudované SIM kartě měl digitální asistent BMW Personal Assistant neomezený přístup k aplikacím a službám. Navigace měla k vždy k dispozici aktuální informace a byla připravena také možnost dálkové aktualizace softwaru. BMW Connected zajistilo, že telefon byl vždy součástí systému vozidla. Funkce poloautomatického parkování umožňovala řidiči ovládat vozidlo, aniž by v něm seděl. BMW řady 7 je schopné pod dohledem řidiče samo vyjet z parkovacích míst a garáží.

S modernizací v roce 2019 dostal vůz novou, výrazně větší masku chladiče ve tvaru ledvinek, která spolu s upravenými světlomety zdůrazňuje šířku a osobitost tohoto luxusního sedanu.

Výroba: 2015–2022
Motory: 2,0–6,6 litru (183–448 kW, 249–610 k), 4-, 6-, 8- & 12válce
Délka/šířka/výška: 5098–5260 mm/1902 mm/1467–1479 mm

BMW řady 7 Sedan G70 jízdní záběr na futuristické dálnici s panoramatem města v pozadí

SEDMÁ GENERACE (G70).

Uvedení nového BMW řady 7 na trh v roce 2022 znamenalo příchod nové tváře vozů luxusní třídy. Kombinuje ryzí eleganci s vynikajícími jízdními vlastnostmi a nabízí jedinečnou zábavu pro všechny smysly.

Ikonická přední část a monolitický designový styl znamenají, že tento vůz na sebe v každém okamžiku poutá pozornost. Díky osvětlenému rámečku masky chladiče a dvoudílným nízkým LED světlometům působí mimořádně elegantně. Na přání je k dispozici ještě důmyslnější design zářících krystalických světlometů BMW Iconic Glow s podsvícenými prvky Swarovski. Ve spojení s působivými světelnými efekty v rámci uvítacího představení vozu dodávají výjimečnost a podtrhují exkluzivitu jeho osobitosti.

Interiér se vyznačuje jedinečnou souhrou elegance, komfortu a inovací. Kvalitní materiály jako kožené čalounění Merino, kašmírová vlna a krystaly Swarovski navozují luxusní atmosféru. Moderní technologie uvnitř vozu jsou ergonomicky navrženy tak, aby je mohl řidič přirozeně využívat. Například multifunkční ovládací prvky BMW Interaktivní lišty se svým krystalickým vzhledem jsou výrazným prvkem interiéru, který současně poskytuje i ovládací funkce. Spolu se 14,9" BMW Prohnutým displejem s vysokým rozlišením je výsledkem jedinečný multimediální zážitek.

Radost z jízdy se ale v novém BMW řady 7 neomezuje pouze na řidiče. Také ostatní cestující si mohou užívat mimořádné úrovně komfortu. Volitelný 31,3" displej BMW Theatre Screen vytváří v zadní části atmosféru jako v kině. S křišťálově čistým zvukem produkovaným 4D audioaparaturou Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound se cestující na zadních sedadlech ponoří do jedinečných zážitků pro oči i uši.

Tento luxusní sedan je k dispozici s výkonným vznětovým motorem a také s účinným plug-in hybridním pohonem. Od roku 2022 je k dispozici také jako čistě elektrické a průkopnické BMW i7. Disponuje výkonem 400 kW (544 k) a dojezdem na elektřinu více než 600 km. Díky tomu si můžete užívat udržitelnou a bezemisní mobilitu tím nejdynamičtějším a nejflexibilnějším možným způsobem. Zvuky BMW IconicSounds Electric, jejichž autorem je Hans Zimmer, doprovázejí jednotlivé jízdní režimy, takže Vaše zážitky z jízdu budou ještě více strhující a působivé.

Výroba: Od roku 2022
Motory: 3,0–4,4 litru (220–485 kW, 299–659 k), 6- & 8válce; elektromotor (BMW i7)
Délka/šířka/výška: 5391 mm/1950 mm/1544 mm

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY.

Spotřeba paliva a emise CO₂.

BMW i7 M70 xDrive[1]:
Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 23,7–20,8:
Dojezd na elektřinu, WLTP v km: 490–559

BMW i7 xDrive60[1]:
Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 19,6–18,5:
Dojezd na elektřinu, WLTP v km: 589–624

BMW i7 eDrive50[1]:
Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 20,3–19,1:
Dojezd na elektřinu, WLTP v km: 575–611

BMW i7 M60i xDrive:
Spotřeba paliva, kombinovaná WLTP v l/100 km: 12,9–12,1:
Emise CO₂, kombinované WLTP v g/km: 292–273

BMW M760e xDrive[1][4]:
Spotřeba paliva, kombinovaná WLTP v l/100 km: 1,4–1,1:
Emise CO₂, kombinované WLTP v g/km: 31–25:
Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 25,9–23,4:
Dojezd na elektřinu, WLTP v km: 71–78

BMW 760e xDrive[1][4]:
Spotřeba paliva, kombinovaná WLTP v l/100 km: 1,4–1,0:
Emise CO₂, kombinované WLTP v g/km: 31–23:
Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 26,1–23,4:
Dojezd na elektřinu, WLTP v km: 72–80

BMW 740d xDrive:
Spotřeba paliva, kombinovaná WLTP v l/100 km: 6,8–6,1:
Emise CO₂, kombinované WLTP v g/km: 178–160

[1] Dojezd závisí na různých faktorech jako jsou zejména individuální jízdní styl, charakteristika trasy, okolní teplota, využívání topení/klimatizace a temperování interiéru před odjezdem.

[2] Kombinovaný výkon spalovacího motoru 280 kW (381 k) a elektromotoru 145 kW (197 k). Výkon elektrického pohonu závisí na stavu nabití baterie.

[3] Pro plug-in hybridní verze: Výkon elektrického pohonu závisí na stavu nabití baterie.

[4] Pro plug-in hybridní verze: Vážená kombinovaná hodnota (EC AC Charge Weighted).

[5] Kombinovaný výkon spalovacího motoru 210 kW (286 k) a elektromotoru 13 kW (18 k).

[6] Kombinovaný výkon spalovacího motoru 230 kW (313 k) a elektromotoru 145 kW (197 k). Výkon elektrického pohonu závisí na stavu nabití baterie.

Údaje o výkonu, spotřebě a emisích CO₂ se vztahují na vozidla se standardní převodovkou.

Oficiální údaje o spotřebě paliva, emisích CO₂ a spotřebě elektřiny byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Hodnoty WLTP berou v potaz i volitelnou výbavu ovlivňující dojezd. Hodnoty WLTP berou při udávání dojezdu v úvahu i veškerou volitelnou výbavu (v tomto případě dostupnou na německém trhu). U vozidel nově schválených od 1. 1. 2021 již nejsou k dispozici oficiální hodnoty podle NEDC, ale pouze podle WLTP. Kromě toho jsou hodnoty NEDC od 1. ledna 2023 na základě nařízení EK 2022/195 z osvědčení o shodě (COC listů) vymazány.  Další informace o postupech měření WLTP a NEDC naleznete na www.bmw.de/wltp

Více informací o oficiální spotřebě paliva a emisích CO₂ nových osobních automobilů lze nalézt v příručkách o spotřebě paliva (DAT), emisích CO₂ a spotřebě elektrické energie nových osobních automobilů, které získáte u všech prodejců a na adrese: DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Německo, a na https://www.dat.de/co2/.

Údaje o výkonu zážehových motorů platí pro vozidla používající palivo s oktanovým číslem 98. Uvedené údaje o spotřebě paliva byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Jsou přípustná bezolovnatá paliva s oktanovým číslem 91 a vyšším s maximálním podílem etanolu 10 % (E10). BMW doporučuje bezolovnatý benzin s oktanovým číslem 95. Pro vysokovýkonné modely BMW doporučuje bezolovnatý benzin s oktanovým číslem 98.