Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
BMW EFFICIENT DYNAMICS:
INOVATIVNÍ TECHNOLOGIE.
BMW EfficientDynamics: technologie zítřka standardně už dnes.
BMW u svých vozidel usiluje o maximální dynamiku s minimální spotřebou. Dosahuje toho prostřednictvím řady inovativních technologií, které se uplatňují na karoserii, převodovém ústrojí i u asistenčních systémů řidiče, které zvyšují efektivitu a snižují spotřebu. Zjistěte další informace o lehké konstrukci, aerodynamických opatřeních a efektivních koncepcích pohonu BMW.
BMW u svých vozidel usiluje o maximální dynamiku s minimální spotřebou. Dosahuje toho prostřednictvím řady inovativních technologií, které se uplatňují na karoserii, převodovém ústrojí i u asistenčních systémů řidiče, které zvyšují efektivitu a snižují spotřebu. Zjistěte další informace o lehké konstrukci, aerodynamických opatřeních a efektivních koncepcích pohonu BMW.
BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT – INTELIGENTNÍ ODLEHČENÁ KONSTRUKCE OD BMW.
BMW EfficientLightweight je ukázkovým příkladem toho, jak dokonale zkombinovat hospodárnost a dynamiku. Díky použití výjimečně lehkých a pevných materiálů, mezi něž patří karbon pro ochrannou klec pro posádku, hliník na podvozku, vysokopevnostní ocel na karoserii a ultra moderní hořčíkové slitiny v motorech, dochází ke snížení spotřeby paliva a zároveň k posílení jízdních výkonů a dynamiky.
První velkosériově vyráběná karbonová ochranná klec pro posádku znamená pro BMW revoluci v automobilovém průmyslu. Pro odlehčenou konstrukci sériových automobilů tím nastavilo zcela nové standardy. Díky své vysoké pevnosti nabízejí uhlíkové kompozity – neboli karbon – posádce v případě nehody nejlepší možnou ochranu a zároveň jsou dostatečně lehké, aby vyvážily vyšší hmotnost vysokonapěťové baterie. Výsledkem je vyšší úroveň bezpečnosti kombinovaná s velkorysým pohodlím a prostorem, který zároveň šetří hmotnost, a tím pádem posiluje dynamiku.
BMW i3 bylo prvním vozem, u něhož byl pokrokový karbon použit v rámci velkosériové výroby. Širší využití karbonu nebylo v minulosti možné, protože ho bylo nutné vyrábět ručně. Dnes si BMW Group vyrábí uhlíková vlákna i jednotlivé kompozity sama v rámci vlastními silami vyvinuté technologie velkosériové produkce.
AERODYNAMIKA.
Aerodynamické prvky zlepšující hospodárnost od BMW EfficientDynamics.
Dobré nápady nemusí být vždy komplikované: díky cíleným aerodynamickým prvkům, mezi něž patří ovládání přívodu vzduchu a vzduchové clony v předním nárazníku, kola Air Performance či boční průduchy na předních blatnících, vykazuje Vaše BMW snížený koeficient odporu vzduchu. K tomu vyniká aerodynamicky optimalizovanou spodní částí s hladkým povrchem a přesně definovanými vzduchovými otvory. Soubor těchto prvků má pozitivní vliv na hospodárnost i jízdní stabilitu a současně přitom snižuje hluk uvnitř vozu.
Kola Air Performance.
Snadné vítězství nad větrem: aerodynamická a hmotnostně optimalizovaná kola ideálně usměrňují proudění vzduchu kolem boků Vašeho BMW, a tím pádem zlepšují jeho aerodynamiku.
Maska chladiče ve tvaru ledvinek s aktivními klapkami.
Maska chladiče ve tvaru ledvinek s aktivními klapkami přesně ví, kdy motor, brzdy a další komponenty potřebují vzduch, a podle toho automaticky otevře jeho přívod. Pokud už víc vzduchu není třeba, klapky opět uzavře. Tím dochází ke zlepšení aerodynamických vlastností a k poklesu spotřeby paliva.
Vzduchové clony.
Zatímco Vy ovládáte své vozidlo, vzduchové clony regulují proudění vzduchu. Úžasně jednoduchým, ale zato velmi účinným způsobem snižují odpor vzduchu. Zužující se průduchy zrychlují proudění vzduchu a vedou ho až za přední kola. Tak dochází k omezení vzduchových turbulencí kolem podběhů předních kol, a tím ke snížení odporu vzduchu, z nějž přímo vyplývá nižší spotřeba i produkce emisí CO2.
KONCEPTY POHONU BMW.
Pohonné systémy orientované na budoucnost pro maximální efektivitu.
Při vývoji svých vozů BMW vždy používá nové a inovativní koncepty pohonu. Objevte hospodárné možnosti pohonu, mezi něž patří plug-in hybridy, eDrive, vodíkový pohon nebo nová 48V mild hybridní technologie.
BMW 48V MILD HYBRIDNÍ TECHNOLOGIE.
Elektromotor, který pomáhá spalovacímu motoru, zajišťuje celkově vyšší účinnost a dynamiku.
Mild hybrid je speciální verzí hybridního pohonu. Vozidlo nevyužívá elektromotor jako nezávislý pohon, ale místo toho ho dle situace aktivuje pro pomoc spalovacímu motoru. Tím se snižuje spotřeba paliva a prodlužuje dojezd. Svojí činností tak pomáhá spalovacímu motoru dodatečnou silou. U mild hybridů se baterie během jízdy dobíjí pouze rekuperací při brzdění.
PLUG-IN HYBRIDNÍ BMW.
Hospodárná kombinace spalovacího motoru a elektromotoru.
Vozy BMW s hybridním pohonem, taktéž známé jako plug-in hybridy, využívají dva systémy pohonu: spalovací motor a elektromotor. Ve spojení s nejmodernějšími lithium-iontovými vysokovýkonnými bateriemi dosahují nejen delšího dojezdu, ale zároveň vyššího výkonu a dynamiky. Baterie lze dobíjet z běžné elektrické zásuvky či dobíjecí stanice, ale také získáváním energie při brzdění. V tomto procesu, známém jako rekuperace, je kinetická energie vozidla během brzdění převáděna zpět na elektřinu a ukládána do baterie.
ELEKTRICKÝ POHON BMW.
Čistě elektrické vozy s pohonem eDrive – pro maximální dojezd a hospodárnost.
Elektrické vozy BMW s pohonem eDrive jsou navrženy pro budoucnost a jsou poháněny pouze elektrickou energií. Čistě elektrický pohon funguje bez spalovacího motoru a k pohybu vozidla nepotřebuje žádná fosilní paliva. Výsledkem je, že elektrické vozy BMW při své jízdě nevypouštějí žádné emise. Potřebná elektrická energie je ukládána v baterii, která určuje dojezd vozu. Baterii lze dobíjet z běžné domácí zásuvky, nabíječkou BMW Wallbox nebo na veřejných nabíjecích stanicích.
VODÍKOVÝ POHON BMW.
Vozy s vodíkovými palivovými články: budoucnost neomezené mobility bez lokálních emisí.
Po čtyřech letech vývoje se vodíkové modely BMW iX5 Hydrogen dostaly na silnice. Vodíkové vozy jsou poháněny elektromotorem, takže jsou rovněž brány jako elektrická vozidla. Proti ostatním elektrickým vozům je zde ovšem zásadní rozdíl: Vodíkové vozy si elektrickou energii vyrábějí sami a neberou ji z integrované baterie, kterou by bylo nutné nabíjet z vnějšího zdroje energie. Místo toho mají tyto vozy přímo na palubě ve formě palivových článků vlastní efektivní elektrárnu. Ta vyrábí čistou elektrickou energii z vodíku a kyslíku. Technologie vodíkových palivových článků je zárukou rychlého doplňování paliva a také silných stránek elektrického pohonu v podobě působivé akcelerace, nulových emisí, stejně jako kulivované a tiché jízdy.