PŘEHLED BMW ŘADY 8.

Na konci 80. let překvapil odborníky nástupce BMW řady 6 (E24). Nové kupé dostalo jméno BMW řady 8. Výrazně se zvětšilo, dostalo zcela nový design a nejmodernější technologie. Kupé BMW řady 8 kombinovalo ve své době technickou pokrokovost, maximální jízdní dynamiku a výkonnost s exkluzivitou luxusního vozu nejvyšší třídy.


Téměř o 20 let později je na stejném principu postavena i současná generace. Zcela přepracovaný design s revolučními tvary se setkává s nejnovějším vývojem techniky, a to včetně nejvýkonnějšího motoru, jaký kdy byl v sériovém voze BMW použit. Výjimečná přesnost se projevuje v dynamice, kontrole nad pohyby karoserie i samotném výkonu. Estetika, komfort a síla se vzájemně propojují ve všech třech nabízených karoseriích: v Coupé, Cabriu a Gran Coupé.

Více informací

5 HLAVNÍCH VLASTNOSTÍ BMW ŘADY 8.

  • 01 Nekompromisní jízdní dynamika
  • 02 Design, který spojuje styl a dokonalost
  • 03 Exkluzivní materiály, výjimečné laky: Každé BMW řady 8 je jedinečné
  • 04 Tři různé karoserie: BMW řady 8 Coupé, řady 8 Cabrio nebo řady 8 Gran Coupé
  • 05 Progresivní podoba luxusu: Vždy na špici v oblasti bezpečnosti a asistenčních systémů
BMW řady 8 Coupé (G15) tříčtvrteční pohled zepředu BMW řady 8 Cabrio (G14) tříčtvrteční pohled zepředu BMW řady 8 Gran Coupé (G16) 7/8 pohled z boku, všechny stojící

STRUČNÁ HISTORIE BMW ŘADY 8.

Odhalte historii modelů BMW řady 8 a seznamte se s nejnovějšími modely. Poznejte původ těchto elegantních a výkonných luxusně-sportovních vozů.

Více informací

STRUČNÁ HISTORIE BMW ŘADY 8.

PRVNÍ GENERACE BMW ŘADY 8.

BMW řady 8 Coupé (E31) 7/8 jízdní pohled z boku

(E31)

Již při své premiéře na autosalonu IAA v Německu v roce 1989 se nástupce BMW řady 6 (E24) setkal s takovým ohlasem, že ještě před dodáním prvního kusu BMW 850i bylo předobjednáno 5000 vozů. Klínovitou karoserii s dlouhou kapotou motoru a strmou zádí navrhl Klaus Kapitza. Přední část řady 8 připomínala BMW M1. Plynulé, mimořádně elegantní linie slibovaly jízdní suverenitu, kterou bez problémů zajistil motor V12 o objemu pět litrů a výkonu 220 kW (300 k).

Díky mnoha technickým inovacím byl tento vůz také nejmodernějším vozem, který BMW na konci 80. let vyrobilo. Mezi technické inovace BMW 850i patřilo kromě jiného volitelné řízení zadních kol a nové asistenční systémy, jako byl stabilizační systém DSC, posilovač řízení s proměnlivým účinkem či elektronicky řízené tlumiče (EDC). Řada 8 byla prvním BMW s hodnotou odporu vzduchu nižší než 0,3 a multiplexovým elektronickým systémem propojujícím řídicí jednotky různých systémů.

V roce 1992 přichází na trh ještě výkonnější verze – 850CSi – s výkonem 280 kW (380 k) a objemem 5,6 litru. O rok později doplňuje nabídku motorů osmiválec o objemu 4,0 litru a výkonu 210 kW (286 k). Od roku 1994 byla k dispozici další dvanáctiválcová verze BMW 850Ci o výkonu 240 kW (326 k) a objemu 5,4 litru. V roce 1995 přichází vylepšené osmiválcové provedení BMW 840 Ci. BMW řady 8 v sobě spojovalo to nejlepší z techniky, aerodynamiky a designu. Avantgardní elegance a exkluzivní luxus se snoubily s mimořádnými jízdními výkony. A spojení těchto vlastností oživilo v roce 2018 BMW řady 8 (G14, G15, G16). Do konce výroby v roce 1999 sjelo z montážní linky více než 30 000 kusů první generace tohoto luxusního kupé.

Výroba: 1989–1999
Motory: 4,0–5,6 litru (160–280 kW/218–380 k), 8- & 12válce
Délka/šířka/výška: 4780 mm/1885 mm/1340 mm

DRUHÁ GENERACE BMW ŘADY 8.

BMW řady 8 Coupé (G15) tříčtvrteční pohled zepředu statický

THE 8 Coupé (G15)

Nástupce BMW řady 6 (F13) je ideální kombinací nejvyšší kvality a maximálního výkonu. Už z jedinečného designu jsou patrné výjimečné ambice tohoto luxusně-sportovního kupé. Nízké světlomety s volitelnými laserovými světelnými zdroji podtrhují nízkou siluetu vozu nastavujícího novou estetickou formu. Jasně vyrýsované linie, svalnaté boční partie a nízká linie střechy spojují charakter sportovního vozu a charakter luxusní třídy BMW.

Interiér nadchne svým progresivním stylem, v němž vše směřuje jedním směrem: vpřed. Luxusní materiály uvnitř, jako je obložení mimořádně kvalitním dřevem nebo osobité kožené čalounění BMW, slibují při pobytu v interiéru mimořádné zážitky. Individuální preference jednotlivých majitelů jasně odráží některý z široké nabídky jedinečných laků karoserie.

Digitální kokpit sportovního vozu zajišťuje spolehlivou a snadnou kontrolu nad jeho výkonem, BMW řady 8 je vždy vybaveno inovativními technologiemi, jako jsou nejnovější bezpečnostní a asistenční systémy.

Nekompromisní jízdní dynamika je převzata přímo ze světa motorsportu, podílí se na ní inteligentní pohon všech kol xDrive, M sportovní diferenciál a elektromechanické adaptivní stabilizátory, jež aktivně omezují naklánění vozu v zatáčkách. Spolu s charakteristickými hospodárnými a výkonnými motory poskytuje BMW řady 8 Coupé prvotřídní výkon: M8 Competition Coupé produkuje z dvakrát přeplňovaného osmiválce až 460 kW (625 k). Ve své době jde o nejvýkonnější motor ze všech sériově vyráběných vozů BMW.

Výroba: 2018–dodnes
Motory: 3,0–4,4 litru (245–460 kW/333–625 k), 6- & 8válce
Délka/šířka/výška: 4843–4867 mm/1902–1907 mm/1339–1362 mm

 

 

BMW řady 8 Cabrio (G14) tříčtvrteční pohled z boku statický

THE 8 Cabrio (G14)

BMW řady 8 Cabrio, které se vyrábí od roku 2019, nabízí jedinečné zážitky při jízdě pod širým nebem. Látková střecha, jež má v nataženém stavu tvar jako Coupé, se složí za méně než 15 sekund. Větrný deflektor zajišťuje nerušenou, a přesto intenzivní radost z jízdy. Díky závodním genům zrychlí BMW M8 Competition Cabrio z klidu na 100 km/h za pouhé 3,3 sekundy. Precizně naladěný podvozek s aktivním řízením zadních kol usnadňuje dynamické průjezdy zatáčkami. Sebevědomý design vozu mluví sám za sebe a díky své elegantní siluetě a mohutné zádi slibuje dechberoucí jízdní zážitky.

Interiér, který je dokonalou symbiózou luxusu a výkonu, ohromí kvalitou použitých materiálů, jako je na přání dodávané kožené čalounění Merino s kontrastním prošíváním. Další specialitou jsou na přání dodávané skleněné aplikace Crafted Clarity. Tyto ručně vyráběné skleněné prvky jsou použity na voliči převodovky, ovladači iDrive a na tlačítku start/stop, kde posunují vzhled a dojem z interiéru na novou úroveň.

Jízda v BMW řady 8 Cabrio je vždy jedinečným a exkluzivním zážitkem. Dodává se buď jako BMW M8 Competition Cabrio s osmiválcovým motorem M TwinPower Turbo, nebo alternativně také s řadovými šestiválcovými motory.

Výroba: 2019–dodnes
Motory: 3,0–4,4 litru (245–460 kW/333–625 k), 6- & 8válce
Délka/šířka/výška: 4843–4867 mm/1902–1907 mm/1339–1353 mm

BMW řady 8 Gran Coupé (G16) tříčtvrteční pohled zezadu jízdní

THE 8 Gran Coupé (G16)

V interiéru potěší smysly prvotřídní zpracování a nejkvalitnější kůže, která může být na přání ručně prošívaná. Interiér je možné přizpůsobit do nejmenších detailů, připraven je například BMW Live Cockpit Professional, který obsahuje přístrojový panel s vysokým rozlišením, kontrolní displej na středové konzole a BMW Head-Up Displej. Lze jej obsluhovat dotykem nebo prostřednictvím ovladače iDrive, stejně jako gesty nebo hlasem.

Zvenku zaujme toto luxusně-sportovní kupé ve své kategorii revolučním designem, pro který je typická nízká sportovní příď a plynuje se směrem vzad svažující střecha přecházející do mohutné zádi. Na elegantně tvarovaných bocích dokonale vyniknou mimořádné laky, jež se vyznačují speciálními lesklými a třpytivými efekty.

Výkonné zážehové motory Twin Power Turbo a dvakrát přeplňovaný vznětový řadový 6válec propůjčují BMW řady 8 Gran Coupé jedinečnou agilitu a jízdní dynamiku, které vůz řadí na samotný vrchol své třídy. Na mimořádném jízdním projevu má výrazný podíl nízké těžiště a extrémně vysoká tuhost karoserie.

BMW řady 8 Gran Coupé je zárukou špičkové kvality jízdy ve městě, na dálnici i na zatáčkovitých okresních silnicích. A je ideálním partnerem také pro cesty na dlouhé vzdálenosti.

Výroba: 2019–dodnes
Motory: 3,0–4,4 litru (245–460 kW/333–625 k), 6- & 8válce
Délka/šířka/výška: 5074–5098 mm/1932–1948 mm/1401–1420 mm

BMW Ojeté vozy před dealerstvím BMW

BMW OJETÉ VOZY.

BMW M8 Cabrio (F91) tříčtvrteční pohled z boku

M MODELY BMW ŘADY 8 CABRIO.

BMW řady 8 Coupé (G15) tříčtvrteční statický pohled zepředu

BMW ŘADY 8 COUPÉ.

BMW řady 8 Gran Coupé (G16) jízdní tříčtvrteční záběr zezadu

BMW ŘADY 8 GRAN COUPÉ.

BMW M8 Coupé (F92) tříčtvrteční statický pohled zezadu s modelem

M MODELY BMW ŘADY 8 COUPÉ.

BMW M8 Gran Coupé (F93) tříčtvrteční statický záběr z boku s modelem

M MODELY BMW ŘADY 8 GRAN COUPÉ.

BMW řady 8 Cabrio (G14) tříčtvrteční statický pohled z boku

BMW ŘADY 8 CABRIO.

Spotřeba paliva a emise CO2.

  • BMW řady 8 Coupé:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 10,8–6,5
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 245–170

    BMW řady M850i Coupé:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 10,8–10,5
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 245–239

    BMW řady 8 Cabrio:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,0–6,7
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 249–175

    BMW řady M850i Cabrio:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,0–10,7
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 249–243

    BMW řady 8 Gran Coupé:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,0–6,7
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 251–174

    BMW řady M850i Gran Coupé:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,0–10,7
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 251–243

    Uvedené údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. V případě dojezdu zohledňují údaje podle WLTP rozdíly způsobené volitelnou výbavou. U vozidel nově schválených od 1. 1. 2021 již nejsou k dispozici údaje podle NEDC, ale existují hodnoty pouze podle WLTP. Další informace o postupech měření WLTP a NEDC naleznete na www.bmw.de/wltp.