BMW i
BMW řady i BMW elektromobily tříčtvrteční boční pohled na písek z ptačí perspektivy

KRÁTKÁ HISTORIE MODELŮ BMW i.

Vydejte se s námi na cestu historií elektromobilů BMW i a poznejte všestranné modely BMW i. Zde se vyvíjejí nové myšlenky pohonu a nové technologie, budoucnost se dnes stává realitou již dnes.

Více informací

KRÁTKÁ HISTORIE MODELŮ BMW i.

BMW i3.

Elektromobil s výjimečnou jízdní dynamikou a špičkovými technologiemi. BMW i3 je vůz pro lidi, kteří vědí, co chtějí, a je výrazem průkopnického životního stylu. Spojuje udržitelnost s emocemi a inteligentní efektivitu se sportovní jízdou. Takto vypadá ryzí radost z jízdy.

Více informací

PRVNÍ GENERACE (i01).

BMW řady i BMW i3 I01 první generace tříčtvrteční pohled zepředu v jízdním pruhu

BMW i3 se v showroomech objevilo v roce 2013. Je to nejen první BMW s elektrickým pohonem, ale také vůbec první velkosériově vyráběné vozidlo s ochrannou strukturou cestujících vyrobenou z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Jeho pohotovostní hmotnost je podobná běžnému kompaktnímu vozu, a to i s baterií. Mnoho komponentů BMW i3 je navíc vyrobeno z obnovitelných zdrojů.

Elektromotor dosahuje výkonu 170 k (125 kW) s točivým momentem, který je k dispozici okamžitě od rozjezdu. BMW i3s, představené v roce 2017, jede o 10 km/h rychleji díky výkonu 184 k (135 kW). Od roku 2016 má akumulátor kapacitu 94 Ah. Uvedení BMW i3 s články o kapacitě 120 Ah vyústilo v tu změnu, že již není v nabídce volitelná varianta s prodlužovačem dojezdu (zážehový motor pro nabíjení baterie). Dojezd dosahuje až 307 km (WLTP*) a baterii lze na rychlonabíjecí stanici nabít na 80 % během 42 minut. Dosud bylo vyrobeno výrazně více než 200 000 kusů BMW i3.

Období výroby: 2013–dodnes

Motory: elektromotor (125–134 kW, 170–184 k), do roku 2018 byl k dispozici volitelný prodlužovač dojezdu (zážehový motor o objemu 0,65 l, 28 kW, 38 k)

Délka/šířka/výška: 3999–4011 mm/1775 mm/1578 mm

Dojezd (elektrický): 307 km (WLTP*)

*Další informace o testovacích postupech WLTP a NEDC naleznete na www.bmw.de/wltp. 

BMW i4.

První čistě elektrické Gran Coupé BMW řady 4 stanovuje nová měřítka. Mimořádný výkon se propojuje s vynikajícím komfortem a lokálně bezemisní jízdou.

Více informací

PRVNÍ GENERACE (G26 BEV).

BMW řady i BMW i4 G26 první generace jízdní tříčtvrteční záběr zepředu

Působivé a sebevědomé – to jsou slova popisující čistě elektrické BMW i4. Dynamické, šikmo umístěné světlomety přispívají k expresivnímu charakteru čtyřdveřového vozu, stejný efekt vytvářejí také rozšířené blatníky zadních kol a linie bočních oken, která se v zadní části zvedá.

Výkon až 544 k** (400 kW**) elektrického pohonu znamená díky maximálnímu točivému momentu dostupnému v každé rychlosti bezkonkurenční jízdní dynamiku. Přitom, když BMW i4 hladce klouže po povrchu silnice, si cestující užívají komfortu a jeho téměř tiché jízdy. Pečlivě naladěný a citlivý podvozek spolu s přesným řízením vždy zajišťují tu nejlepší možnou kontrolu nad vozem. Optimální rozložení hmotnosti a sladění jednotlivých komponentů podvozku a pohonu hrají rozhodující roli. Díky dojezdu až 591* kilometrů (BMW i4 eDrive40 podle WLTP*) je tento elektromobil mimořádně všestranný a ideálně vhodný pro každodenní použití. 

 

Doba výroby: od konce roku 2021

Motory**: elektromotor (250–400 kW, 340–544 k)

Dojezd: 493–591 km (WLTP*)

*Další informace o testovacích postupech WLTP a NEDC naleznete na www.bmw.de/wltp. 

**Tyto údaje jsou předpokládané hodnoty, které zatím nebyly oficiálně potvrzeny.

BMW i8.

BMW i8, představené na mezinárodním autosalonu IAA v Německu v roce 2009 jako koncepční vůz BMW Vision EfficientDynamics, bylo prvním sériově vyráběným plug-in hybridním sportovním vozem. Kombinovalo udržitelnost s jedinečným, sebevědomým designem a vynikajícími jízdními výkony.

Více informací

PRVNÍ GENERACE (i12, i15).

BMW řady i BMW i8 I12 I15 první generace tříčtvrteční záběr z boku na silnici

Spotřeba paliva malého vozu a výkon vozu sportovního – to vše nabídlo BMW i8 díky hybridnímu motoru. S elektrickým pohonem předních kol jede kupé rychlostí až 120 km/h, tříválcový motor TwinPower Turbo pohání zadní nápravu. Celý systém poskytuje výkon až 362 k (266 kW), od roku 2018 pak 374 k (275 kW), který zajišťuje nejen špičkovou jízdní dynamiku, ale také příkladnou spotřebu paliva. Tento průkopnický vůz je také prvním sériově vyráběným automobilem, který mohl být vybaven laserovými světlomety. Od roku 2018 bylo BMW i8 k dispozici rovněž jako roadster, celkově vzniklo více než 20 500 kusů. 

Období výroby: 2013–2020

Motory: hybridní pohon: 1,5 litru (170 kW, 231 k), tříválec + elektromotor (131–143 k, 96–105 kW), kombinovaný výkon 362–374 k, 266–275 kW

Délka/šířka/výška: 4689 mm/1942 mm/1289–1291 mm

Dojezd (elektrický): 37–55 km (NEDC*)

*Další informace o testovacích postupech WLTP a NEDC naleznete na www.bmw.de/wltp. 

BMW iX3.

V prvním čistě elektrickém SAV od BMW se spojují technologie budoucnosti BMW s osvědčenými automobilovými koncepty současnosti. Inteligentní možnosti nabíjení se snoubí s nejvyšší jízdní dynamikou a designem s jasnými a svalnatými konturami.

Více informací

PRVNÍ ČISTĚ ELEKTRICKÁ GENERACE (G08 BEV).

BMW řady i BMW iX3 G08 první generace jízdní tříčtvrteční záběr z boku

V roce 2021 se v showroomech objeví BMW X3 s elektrickým pohonem. Elektrická verze je zvenčí okamžitě rozpoznatelná zásluhou unikátní BMW i masce ve tvaru ledvinek. Interiér se odlišuje vlastními designovými prvky, například modrým startovacím tlačítkem nebo vnitřním prostorovým osvětlením s přednastavenou modrou barvou BMW i. 

Stejně inovativní a moderní je i technika vozu. Motor o výkonu 286 k (210 kW) přináší jízdní dynamiku typickou pro BMW. Ohleduplnost k životnímu prostředí potvrzuje také hnací soustava vyrobená bez použití vzácných kovů. Úroveň rekuperace lze nastavit na jeden ze čtyř stupňů v závislosti na požadovaném projevu, což přispívá k dojezdu 458 km (WLTP*). Na cestách lze akumulátor na 80 % nabít na vysokovýkonných nabíjecích stanicích za přibližně 34 minut.

Doba výroby: 2021–dodnes

Motory: elektromotor (210 kW, 286 k)

Délka/šířka/výška: 4734 mm/1891 mm/1668 mm

Dojezd (elektrický): 458 km (WLTP*)

*Další informace o testovacích postupech WLTP a NEDC naleznete na www.bmw.de/wltp. 

BMW iX.

BMW iX je první čistě elektrické SAV od BMW s pohonem všech kol. Poskytuje luxus a vytříbený minimalismus v kombinaci s nejmodernější technologií pohonu. Maximální komfort se kombinuje s monolitickým designem a jedinečným pocitem prostornosti: toto je vůz nové generace.

Více informací

PRVNÍ GENERACE (i20).

BMW řady i BMW iX I20 první generace jízdní tříčtvrteční záběr zepředu

Puristická podoba BMW iX s minimem výrazných linií a dokonale integrovanými detaily zdůrazňuje průkopnického ducha. Charakter přední části dodává tvar písmene T tvořený nejtenčími světlomety, které kdy BMW vyrobilo, a expresivní vzpřímená maska chladiče ve tvaru ledvinek. Zapuštěné kliky dveří, bezrámové dveře a obdélníkové kontury výřezů blatníků společně vytvářejí sebevědomý a moderní celek.

BMW iX je ale působivé také z pohledu techniky. Zaujme dvěma výkonnými elektromotory a elektrickým pohonem všech kol BMW xDrive. BMW iX xDrive40 dosahuje celkového výkonu více než 326 k (240 kW) a nabízí dojezd 372–425 km (WLTP*). Ještě větší zážitek z jízdy přináší BMW iX xDrive 50 s výkonem více než 523 k (385 kW) a normovaným dojezdem až 630 km (WLTP*). Při použití rychlonabíjecích stanic (IONITY High Power Charging Stations) lze plný dojezd na jedno nabití obnovit za méně než 40 minut.

Nový systém iDrive a komplexní asistenční systémy v kombinaci s podvozkem a pohonným systémem vytvářejí mimořádné zážitky z jízdy, které předznamenávají budoucnost. V tomto prémiovém SAV se propojuje technický pokrok, preciznost a luxus.

Doba výroby: od konce roku 2021

Motory: elektromotor (326–523 k, 240–385 kW)

Dojezd: 372–630 km (WLTP*)

*Další informace o testovacích postupech WLTP a NEDC naleznete na www.bmw.de/wltp. 

BMW řady i BMW vozy stojící před BMW dealerstvím

BMW OVĚŘENÉ OJETÉ VOZY.

Spotřeba elektřiny a dojezd na elektřinu.

  • BMW i3:
    Spotřeba elektřiny v kWh/100 km: 16,6–15,3
    Dojezd na elektřinu v km: 307–278

    BMW i4(1):
    Spotřeba elektřiny v kWh/100 km: 24–16
    Dojezd na elektřinu v km: 591–493

    BMW iX3:
    Spotřeba elektřiny v kWh/100 km: 19,0–18,6
    Dojezd na elektřinu v km: 458–450

    BMW iX:
    Spotřeba elektřiny v kWh/100 km: 23,0–19,4
    Dojezd na elektřinu v km: 630–327

    Uvedené oficiální údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. U vozidel nově schválených od 1. 1. 2021 již nejsou k dispozici údaje podle NEDC, ale existují hodnoty pouze podle WLTP. Další informace o zkušebních cyklech NEDC a WLTP naleznete na www.bmw.com/wltp.