BMW EfficientDynamics Spotřeba a emise

SPOTŘEBA & EMISE.

BMW EfficientDynamics: Detailní informace o metodách měření spotřeby paliva a emisí CO₂, stejně jako o technologiích používaných ve vznětových motorech.

Spotřeba paliva a emise CO2 nových vozů jsou vykazovány standardizovanou metodou měření. V září 2018 byl dříve používaný předpis New European Driving Cycle (NEDC) nahrazen realističtější měřicí metodou WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Dále ji rozšiřuje test RDE (Real Driving Emissions) vyhodnocující množství škodlivin vypouštěných přímo při jízdě na silnici. V budoucnu tyto nové metody měření zákazníkům umožní lépe odhadnout spotřebu jejich vozu. Na této stránce jsou připraveny také informace o hospodárnosti a vlivu na životní prostředí vznětových motorů.

Více informací
SPOTŘEBA & EMISE. BMW EfficientDynamics: Detailní informace o metodách měření spotřeby paliva a emisí CO₂, stejně jako o technologiích používaných ve vznětových motorech.

5 FAKTŮ O METODĚ MĚŘENÍ WLTP.

  • 01 Nová metodika měření spotřeby paliva WLTP má blíže reálným hodnotám.
  • 02 Měření trvá delší dobu, probíhá ve vyšších rychlostech a s intenzivnější akcelerací.
  • 03 Standardizované hodnoty spotřeby paliva nové metodiky měření jsou blíže reálným hodnotám.
  • 04 Detaily přinášejí větší transparentnost při předvídání cen paliv.
  • 05 Metodika měření WLTP se postupně implementuje od 1. září 2017.

POSTUP MĚŘENÍ PODLE WLTP.

Přesná metodika měření pro získání co možná nejreálnějších hodnot spotřeby paliva a emisí CO₂.

Metodika měření WLTP je založena na globálně shromážděných datech z reálné jízdy, což znamená, že naměřené hodnoty jsou reálnější. Mezi změny patří nově definované, výrazně přísnější podmínky testu a vyšší rychlosti, spolu s podstatně delší dobou trvání testu (30 místo 20 minut).
K přesnějšímu stanovení emisí CO2 je do metodiky měření zahrnuta jak standardní, tak i příplatková výbava vozu. Výsledkem budou dvě hodnoty pro každý model: nejnižší a nejvyšší možná standardní hodnota spotřeby paliva podle aerodynamiky, hmotnosti a valivého odporu. Díky WLTP bude možné lépe stanovit spotřebu paliva vozu a emise CO2. V případě konkrétní konfigurace bude individuální standardizovaná hodnota přímo uvedena. V případě konkrétní konfigurace bude individuální standardizovaná hodnota přímo uvedena. I při této metodice měření budou v reálném provozu stále možné odchylky. Každopádně spotřeba paliva a emise CO2 stále závisejí na různých faktorech, profilu trasy, klimatu a stylu jízdy. Vliv má také dopravní situace, aktuální zatížení nebo způsob používání klimatizace. Jedna věc je jistá: podmínky testování jsou realističtější než dříve, což znamená, že na papíře lze očekávat vyšší spotřebu paliva a hodnoty CO2 a u elektromobilů menší dojezd. To však nemá žádný nepříznivý vliv na skutečnou spotřebu paliva nebo dojezd. Kromě toho BMW Group s cílem snížení spotřeby a prodloužení dojezdu neustále pracuje na nových technologiích.
Všechny vozy BMW Group, které lze objednat v zemích EU28+, jsou schváleny v souladu s metodikou WLTP.
V Německu však legislativa nařizuje hodnoty naměřené metodikou WLTP zpočátku komunikovat spolu se zpětně přepočtenými hodnotami NEDC. Evropská komise za tímto účelem vyvinula korelační metodu, která bude stejně závazná pro všechny automobilky.
Tato fáze má přechod zjednodušit. Její trvání bude záviset na příslušných národních právních předpisech a bude tak v jednotlivých zemích různě dlouhé.
Od září 2018 jsou všichni výrobci automobilů povinni všechny vozy prodávané v EU, jakož i ve Švýcarsku, Turecku, Norsku, Lichtenštejnsku a Izraeli (EU28+), testovat v souladu s WLTP.
Od ledna 2021 budou muset všechny země, které přijmou právní předpisy EU pro registraci vozidel, vydávat a sdělovat hodnoty WLTP pro všechna vozidla.

Více informací

SROVNÁNÍ WLTP A NEDC.

Zjistěte více informací o rozdílech mezi novou a starou metodou měření.

Metodika měření
NEDC
WLTP

REÁLNÉ EMISE Z JÍZDY (RDE).

Reálné měření emisí znečišťujících látek při jízdě na silnici.

Od poloviny května 2016 jsou měření skutečných emisí z jízdy (RDE) povinná pro všechny výrobce automobilů v EU, stejně jako ve Švýcarsku, Turecku, Norsku, Lichtenštejnsku a Izraeli. Při těchto testech RDE jsou emise znečišťujících látek, jako jsou pevné částice a oxidy dusíku (NOx), měřeny přímo na silnici. Tato metoda určuje průměrné hodnoty emisí, které lze očekávat během každodenního ježdění.
BMW Group kvůli dalšímu snížení hodnot znečišťujících látek při každodenním ježdění používá ve svých vozech různé technologie pro snižování emisí ve výfukových plynech.
BMW BluePerformance například zajišťuje omezení emisí oxidů dusíku u vznětových motorů. S uvedením nové generace vznětových šestiválců je od roku 2020 zádržný katalyzátor umístěný blízko motoru nahrazen ještě účinnějším systémem SCR, situovaným rovněž blízko motoru. Výsledkem je další snížení emisí NOx, zejména při jízdě ve městě. Druhý SCR katalyzátor, umístěný jako dříve pod podlahou, poskytuje dodatečnou podporu a v závislosti na modelu má svůj vlastní dávkovací systém AdBlue.
BMW Group byla první automobilkou, která uvedla do sériové výroby kombinaci zádržného katalyzátoru NOx a SCR systému. Uvedení dvojitého dávkování AdBlue BMW opět nastavilo nové standardy v oblasti čištění výfukových plynů a snižování množství znečišťujících látek.
Kromě toho jsou od roku 2006 vozy se vznětovým motorem standardně vybaveny filtry snižujícími množství pevných částic. Také napříč všemi modely se u vozů se zážehovými motory používají speciální filtry pevných částic.
Od 01. 10. 2020 BMW vyrábí pouze vozidla splňující normu EU6d, což je tři měsíce před tím, než tato emisní norma vstoupí od 01. 01. 2021 v platnost. Na rozdíl od EU6c norma EU6d pro emise výfukových plynů nyní definuje i prahové mezní hodnoty pro množství pevných částic a oxidů dusíku v reálných testovacích cyklech RDE.
EU6d approval guarantees that your vehicle complies with the currently strictest EU emission limit values.

Více informací

MOTORY S TECHNOLOGIÍ BMW TWIN POWER TURBO.

Výkonné a efektivní: zážehové a vznětové motory BMW.

Inovativní zážehové a vznětové motory s technologií BMW TwinPower Turbo tvoří srdce každého BMW. Kombinují nejnovější systémy vstřikování, plně variabilní řízení výkonu a inovativní technologii přeplňování.

Více informací
BMW EfficientDynamics Zážehové motory BMW TwinPower Turbo

Zážehové motory BMW TwinPower Turbo.

Inovativní zážehový tříválec se svou mimořádnou kulturou běhu, čtyřválcový zážehový motor a řadový zážehový šestiválec BMW TwinPower Turbo, několikanásobný vítěz ankety Motor roku, nastavily nové standardy. Ve své nejnovější generaci se řada motorů BMW EfficientDynamics osvědčila ve srovnání s jejími předchůdci větší hospodárností, nižšími emisemi a posílenou výkonností.

Pro zvýšení efektivity a zlepšení dynamiky tento soubor inovativních technologií, který byl milníkem v rámci strategie BMW EfficientDynamics, kombinuje nejnovější technologie vstřikování, plně variabilní rozvod ventilů Valvetronic, jehož součástí je proměnné časování Double-VANOS, a inovativní technologie přeplňování. Výsledkem jsou výjimečně efektivní pohonné jednotky, které působivě dokreslují uznávanou odbornost BMW v oblasti motorů.

Více informací
BMW EfficientDynamics vznětové motory BMW TwinPower Turbo

Vznětové motory BMW TwinPower Turbo.

U vznětových motorů BMW Twin Power Turbo se odráží systematické zavádění principu BMW EfficientDynamics: kombinace nejlepších hodnot hospodárnosti, výkonnosti a kultury projevu s nízkou spotřebou paliva. O jejich efektivitě a dynamice není pochyb. Současně však tříválcové diesely BMW TwinPower Turbo slouží jako ideální základní motorizace, inovativní čtyřválcové vznětové motory BMW TwinPower Turbo a obzvlášť výkonné šestiválcové jednotky BMW TwinPower Turbo odvádějí svou práci s pozoruhodně nízkými emisemi a třením. Proto je maximální radost z jízdy zaručena. Vznětové agregáty s lehkou hliníkovou konstrukcí z řady BMW EfficientDynamics mají turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Vstřikování paliva má na starosti nejnovější generace přímého vstřikování Common Rail.

Více informací
BMW EfficientDynamics vznětový motor BMW TwinPower Turbo, detaily

VZNĚTOVÉ MOTORY BMW: PROGRESIVNÍ, UDRŽITELNÉ A EFEKTIVNÍ.

Vznětový motor není důležitým motorem pouze z hlediska ekonomiky, je to také inovativní a vysoce účinný pohonný systém, který trvale přispívá k plnění cílů v oblasti klimatu. Díky inovativní technologii vstřikování AdBlue mají moderní BMW se vznětovými motory emise dusíku blížící se nule. Kromě toho používají další postupy čištění výfukových plynů, které dále snižují emise znečišťujících látek. Vznětový motor je tedy účinný a udržitelný systém pohonu zejména pro řidiče, kteří pravidelně jezdí dlouhé vzdálenosti. V rámci BMW Group procházejí souběžně všechny typy pohonů dalším vývojem a zlepšováním.

CO BYSTE MĚLI VĚDĚT O VZNĚTOVÝCH MOTORECH.

Ať už je to udržitelnost, optimalizace nákladů nebo efektivita, existuje mnoho dobrých důvodů, které podporují moderní vznětové motory. Přesto ovšem často chybějí fakta a základní informace. Vytvořte si zde vlastní obrázek s informativním přehledem na téma vznětových motorů a škodlivých emisí.

Více informací
  • Vznětový motor a životní prostředí.
  • Pevné částice a jejich filtry
  • Co přesně je CO₂?
  • Co NOx znamená?
  • Evropská norma pro emise ve výfukových plynech
  • Zelené zóny
  • Emisní nálepka
BMW EfficientDynamics Hospodárná jízda

HOSPODÁRNÁ JÍZDA S BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EfficientDynamics Inovativní technologie BMW EfficientDynamics

INOVATIVNÍ TECHNOLOGIE BMW EFFICIENT DYNAMICS.

OTÁZKY A ODPOVĚDI NA METODIKU MĚŘENÍ SPOTŘEBY A EMISÍ.

Vaše otázky. Naše odpovědi.

  • Co je to WLTP?
  • Co je jízdní cyklus WLTP?
  • Co znamená WLTP pro mě?
  • Co je to RDE?
  • Co je to EU6?
  • Co je to selektivní katalytická redukce (SCR)?
  • Co je to BluePerformance?
  • Co je to filtr pevných částic?
  • Co WLTP znamená pro elektrické a plug-in hybridní vozy?