Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
![Udržitelnější budoucnost BMW Group BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled Udržitelnější budoucnost BMW Group](/content/dam/bmw/common/footer/corporate-direct-sales/Sustainability/Overview/bmw-css-sus-overview-sp-desktop.jpg.asset.1677785402337.jpg)
BUDOUCNOST JE ELEKTRICKÁ, DIGITÁLNÍ A CIRKULÁRNÍ.
Udržitelnost je jedním z hlavních cílů BMW Group a je pevně zakotvena ve firemní strategii. Společnost se současně může inspirovat svojí dlouhou tradicí úspěchů při dosahování dalšího pokroku v oblasti řízení udržitelnosti. Deklarovaným cílem je komplexní přístup opřený o tři pilíře, které platí pro celý hodnotový řetězec. Jde především o ekologii, sociální aspekty, ekonomiku a samozřejmě i oběhové hospodářství. V rámci tohoto schématu je klíčovým faktorem vývoj elektromobilů, není však jediný. Pro BMW Group udržitelnost u všech vozů znamená vše od dodavatelského řetězce přes vývoj a výrobu až po fázi po ukončení jeho používání.
BMW EKOLOGICKÁ STOPA.
![BMW Udržitelnost video o ekologické stopě vozu BMW Udržitelnost 2023 video o ekologické stopě vozu](/content/dam/bmw/common/footer/corporate-direct-sales/Sustainability/Overview/bmw-css-sus-overview-ms-vehicle-footprint.jpg)
Změna začíná transparentností.
Jak zjistím ekologickou stopu svého budoucího vozu? Odpovědí je BMW Ekologická stopa. Čtyři klíčová kritéria udržitelnosti – VLIV NA KLIMA, HOSPODÁRNOST, CIRKULARITA, DODAVATELSKÝ ŘETĚZEC – a rozsáhlé hodnocení životního cyklu (LCA) ověřené Německou agenturou pro technickou kontrolu Vám poskytnou komplexní obraz.
NAŠE ZÁVAZKY.
- 01 BMW Group se zavázala dodržovat Pařížskou dohodu o klimatu a s ní spojený cíl omezit globální oteplování o 1,5 °C.
- 02 BMW Group si nechala vědecky potvrdit všechny krátkodobé cíle snižování emisí CO₂ (iniciativa Science-Based-Target, SBTi) a kromě toho dokonce určila stále jako jediný výrobce automobilů (od února 2023) samostatný cíl snižování emisí CO₂ pro dodavatelský řetězec.
- 03 Kromě toho se BMW Group zavázala k cíli klimatické neutrality (SBTi "net zero").
POZNEJTE NÁŠ KOMPLEXNÍ PŘÍSTUP K UDRŽITELNOSTI A i5.
JASNÉ CÍLE.
![Cíle 2025 BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled Cíle 2025 Pohled z boku na stojící BMW](/content/dam/bmw/common/footer/corporate-direct-sales/Sustainability/Overview/bmw-css-sus-overview-cs-strategy-01.jpg)
2025.
Modely Neue Klasse nastaví nová měřítka udržitelnosti.
Zahájení výroby v BMW iFactory v Debrecínu, Maďarsko:
- Žádné fosilní zdroje energie pro provoz továrny
- Neustálé rozšiřování oběhového hospodářství materiálů a energií
- Čistě elektrické modely
![Cíle 2030 BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled Cíle 2030 Muž ve stříbrném ochranném oděvu proti teplu](/content/dam/bmw/common/footer/corporate-direct-sales/Sustainability/Overview/bmw-css-sus-overview-cs-strategy-02.jpg)
2030.
Úspora 40 % CO₂ za celý životní cyklus je tvořena:
- 20 % v dodavatelském řetězci
- 80 % ve výrobě
- 50 % ve fázi používání
- V roce 2030 mají čistě elektrické vozy BMW a MINI tvořit nejméně 50 % všech prodejů.
![Cíle 2050 BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled Cíle 2050 Muž a žena před koncepčním vozem BMW](/content/dam/bmw/common/footer/corporate-direct-sales/Sustainability/Overview/bmw-css-sus-overview-cs-strategy-03.jpg)
Dlouhodobý výhled
Jednoznačným cílem BMW Group je stát se v souladu s SBTi klimaticky neutrální společností. Pro zajištění tohoto předsevzetí si společnost pro rok 2030 nastavila konkrétní cíle a milníky.
UDRŽITELNOST JE TRVALOU SOUČÁSTÍ STRATEGIE BMW GROUP.
![Ekologie BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent/tabs/multicontenttab/items/smallteaser/image.transform/smallteaser/image.1690286587073.jpg)
Ekologie.
BMW Group se cítí být zavázána k dosažení cílů Pařížské klimatické dohody a snížení emisí CO₂ v celém hodnotovém řetězci, a to při dodržení všech ekologických zásad. Základní složky tvoří ochrana životního prostředí, efektivní hospodaření s dostupnými zdroji a další rozvoj oběhového hospodářství jako klíčového základního prvku.
![Sociální záležitosti BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Sociální záležitosti Zaměstnanci BMW před budovou s barevnými balónky ve vzduchu](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent/tabs/multicontenttab/items/smallteaser_828402058/image.transform/smallteaser/image.1696514049965.jpg)
Sociální odpovědnost.
BMW Group se považuje za firmu a současně za zaměstnavatele se sociální odpovědností za své zaměstnance a společnost. Proto přikládá velký význam zdraví, diverzitě a možnostem rozvoje svých zaměstnanců. Jako globální hráč si je BMW Group velmi dobře vědoma své odpovědnosti vůči společnosti.
![Ekonomika BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Ekonomika Výroba a sklad BMW](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent/tabs/multicontenttab/items/smallteaser_721227564/image.transform/smallteaser/image.1689349935782.jpg)
Ekonomika.
BMW Group si je vědoma svého ekonomického významu a organizuje své řízení v souladu s odpovědnými zásadami zaměřenými na trvalé zvyšování hodnoty podniku. Klíčový význam má dodržování zásad, které považujeme za základní kámen dlouhodobého úspěchu a které jsou pevně zakotveny v naší firemní kultuře. Tímto přístupem se snažíme od počátku předcházet finančním škodám a ztrátě důvěry v nás. V důsledku toho naše zacházení s možnými riziky nikdy neztrácí ze zřetele budoucnost a důsledky pro naši společnost.
BMW GROUP VÝROČNÍ ZPRÁVA.
INTEGROVANÁ ZPRÁVA O SOUČASNÉM STAVU.
![BMW Group Report BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Group Report s modrou infografikou a koncepčním vozem BMW](/content/dam/bmw/common/footer/corporate-direct-sales/Sustainability/Overview/bmw-css-sus-overview-ms-report.jpg)
BMW Group vidí svou odpovědnost také v měřitelnosti a transparentnosti svých zpráv o udržitelnosti.
- Proto od roku 2020 spojujeme naši výroční zprávu se zprávou o udržitelnosti a vytváříme tím jednu integrovanou zprávu celé skupiny.
- V roce 2022 BMW Group získala ocenění Building Public Trust Award 2022 za nejlepší zprávy o udržitelnosti mezi 40 společnostmi DAX.
- Tato kombinovaná zpráva nabízí přesný přehled o našich cílech v oblasti udržitelnosti a ukazuje také během roku dosažené mety.
BMW HODNOCENÍ UDRŽITELNOSTI.
BMW GROUP V ORGANIZACÍCH, JAKO JE ECOVADIS.
![EcoVadis BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník EcoVadis Logo](/content/dam/bmw/common/footer/corporate-direct-sales/Sustainability/Overview/bmw-sus-overview-ms-ecovadis.jpg)
BMW Group považuje externí hodnocení za velmi důležitý způsob, jak poskytnout partnerům a zákazníkům objektivní hodnocení. Proto vždy důrazně žádáme, aby požadavky na externí vyjádření byly směřovány na tiskové zprávy BMW Group a Key Account manažery BMW Group, kteří poskytnou přesvědčivé informace na konkrétní témata nebo otázky.
SLUŽBY.
Aby B2B zákazníci mohli své vozové parky spravovat ještě efektivnějším a udržitelnějším způsobem, a tím naplnit své cíle v oblasti udržitelnosti, nabízí BMW Group za tímto účelem široké spektrum nástrojů a služeb. Jedním z příkladů je nástroj Fleet Data: Tento nástroj majitelům vozových parků BMW nebo MINI nabízí mnoho různých služeb a současně o nich poskytuje různá data. Fleet Data má připraveno pět modulů, které pokrývají více než deset relevantních funkcí pro správu vozového parku. Patří mezi ně například monitorování stavu ujetých kilometrů a smluv, ale například také poskytování GPS polohy. Nechybí ani funkce související s hlídáním nutnosti servisu, údržby a spotřeby. Od roku 2023 budou do nabídky navíc zahrnuty tři nové sady služeb v oblasti udržitelnosti. K údajům lze přistupovat buď přímo prostřednictvím webových stránek, nebo flexibilně přes rozhraní (API).
MILNÍKY V OBLASTI UDRŽITELNOSTI.
UDRŽITELNOST MÁ U BMW GROUP DLOUHOU TRADICI.
- 70. léta
- 2000
- 2010 a dále
- 2020 a dále
![BMW 1602 BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW 1602](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent_495098232/tabs/multicontenttab/items/smallteaser/image.transform/smallteaser/image.1689349939267.jpg)
1972.
Na olympijských hrách v Mnichově se veřejnosti představilo BMW 1602 Elektro, které bylo prvním BMW s elektrickým pohonem.
![Milník 1973 BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled Milník 1973 Zelená příroda se správní budovou BMW v pozadí](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent_495098232/tabs/multicontenttab/items/smallteaser_392581341/image.transform/smallteaser/image.1689349939648.jpg)
1973.
BMW Group je prvním výrobcem automobilů na světě, který jmenoval vlastní odpovědnou osobu za udržitelnost.
![Milník 2000 BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled Milník 2000 Ruka se zelenou rostlinou v zemi zblízka](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent_495098232/tabs/multicontenttab_989533892/items/smallteaser/image.transform/smallteaser/image.1689349940193.jpg)
2000.
Udržitelnost se stává základním principem firemní strategie BMW Group.
![Členství United Nations Global Compact BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled Logo členství United Nations Global Compact](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent_495098232/tabs/multicontenttab_989533892/items/smallteaser_817076035/image.transform/smallteaser/image.1689349940488.jpg)
Od roku 2001.
Členství BMW Group v UN Global Compact. Zveřejněna první Zpráva o udržitelnosti BMW.
![BMW EfficientDynamics BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW EfficientDynamics obzor se sluncem](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent_495098232/tabs/multicontenttab_989533892/items/smallteaser_1695652143/image.transform/smallteaser/image.1689349940874.jpg)
2007.
Technologický vývoj v rámci přístupu BMW EfficientDynamics v oblasti snižování spotřeby paliva ukazuje cestu do budoucnosti.
![Milník 2009 BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled Milník 2009 Vůz BMW stojící v zelené přírodě](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent_495098232/tabs/multicontenttab_989533892/items/smallteaser_2126872933/image.transform/smallteaser/image.1689349941194.jpg)
2009.
Udržitelnost se stává dlouhodobým cílem firemní strategie BMW Group.
![Milník 2011 BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled Milník 2011 Stříbrné komponenty ve skladu](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent_495098232/tabs/multicontenttab_73026670/items/smallteaser/image.transform/smallteaser/image.1689349941716.jpg)
2011.
Udržitelnost je nedílnou součástí procesu zadávání zakázek a základním kritériem nákupu.
![Cíle udržitelnosti 2012 BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled Cíle udržitelnosti 2012 Pohled z ptačí perspektivy na výrobní závod](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent_495098232/tabs/multicontenttab_73026670/items/smallteaser_1355042675/image.transform/smallteaser/image.1689349942067.jpg)
2012.
Stanovení deseti cílů v oblasti udržitelnosti, kterých má být dosaženo do roku 2022.
![BMW i3 BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW i3 statický pohled zepředu](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent_495098232/tabs/multicontenttab_73026670/items/smallteaser_1995314003/image.transform/smallteaser/image.1689349942376.jpg)
2013.
Veřejnosti se představuje BMW i3, které je průkopníkem v oblasti elektromobility.
![Od roku 2014 EcoVadis BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled Od roku 2014 EcoVadis Logo](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent_495098232/tabs/multicontenttab_73026670/items/smallteaser_1102645662/image.transform/smallteaser/image.1689349942646.jpg)
Od roku 2014.
Vyhodnocení BMW Group prostřednictvím platformy EcoVadis.
![Cílové úspory CO2 BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Cílové úspory CO2](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent_495098232/tabs/multicontenttab_352795745/items/smallteaser/image.transform/smallteaser/image.1704437575734.jpg)
2020.
Stanovení ambiciózních cílů pro snížení emisí CO₂ v celém hodnotovém řetězci.
![Zaměření na udržitelnost BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled Zaměření na udržitelnost](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent_495098232/tabs/multicontenttab_352795745/items/smallteaser_1196955911/image.transform/smallteaser/image.1689349943667.jpg)
Od roku 2020.
Udržitelnost je hlavním prvkem strategické orientace BMW Group.
![BMW i Vision Circular BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW Speciální prodeje Udržitelnost rozdělovník Přehled BMW i Vision Circular tříčtvrteční statický pohled zepředu](/content/bmw/marketCZ/bmw_cz/cs_CZ/topics/offers-and-services/bmw-special-sales/sustainability/bmw-special-sales-sustainability-overview/jcr:content/par/multicontent_495098232/tabs/multicontenttab_352795745/items/smallteaser_535500934/image.transform/smallteaser/image.1689349943943.jpg)
2021.
BMW i Vision Circular je průkopník v otázkách cirkulární ekonomiky. První integrovaná zpráva byla vydána v roce 2020.
OTÁZKY A ODPOVĚDI.
Jak je v BMW Group zakotvena udržitelnost?
Konkrétní cíle BMW Group směřují ke snižování emisí CO2, zvyšování účinnosti zdrojů a dalšímu zlepšování sociálních a environmentálních standardů. Z tohoto důvodu byly již v červenci 2020 stanoveny jasně definované cíle, které mají být realizovány do roku 2030. Jejich spektrum sahá od témat, jako je snižování emisí CO2 a elektromobilita, přes oběhové hospodářství, environmentální a sociální standardy až po společenskou odpovědnost.
Naše kroky směřují k naplnění aspirace být nejúspěšnějším a nejudržitelnějším prémiovým výrobcem pro individuální mobilitu. K dosažení tohoto cíle nám slouží stále větší počet rozsáhlejších řešení v oblasti udržitelnosti. Zároveň se snažíme dostát své odpovědnosti za dodržování sociálních a etických standardů.Jak se v oblasti udržitelnosti BMW Group liší od svých konkurentů?
BMW Group bere svůj komplexní přístup k tématu udržitelnosti velmi vážně. Proto jsou všechny tři rozměry udržitelnosti (životní prostředí, sociální otázky, odpovědné řízení společnosti) zásadním faktorem při rozhodování o všech projektech. Z tohoto důvodu zavádíme opatření zaměřená na udržitelnost v rámci celé společnosti, a to rovnou od počátečního návrhu, přes vývoj a výrobu až po prodej. Kromě toho cílenými opatřeními motivujeme naše obchodní divize k větší udržitelnosti v různých oblastech jejich činnosti.
Je BMW Group členem EcoVadis? Jaké je její postavení v rámci mezinárodního srovnání celého odvětví?
BMW Group je členem EcoVadis a patří mezi 2 % nejlepších na žebříčku pro toto odvětví: skóre EcoVadis (k 11/2022) je 75/100, zatímco průměr pro toto odvětví je 45/100.