Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.

BUDOUCNOST JE ELEKTRICKÁ, DIGITÁLNÍ A CIRKULÁRNÍ.
Udržitelnost je pro společnost BMW Group pevně zakotvena v její firemní strategii. Zároveň se může odkazovat k dlouhé tradici, když dojde na otázku, jak lze dosahovat dalších pokroků v udržitelném managementu. Deklarovaným cílem je komplexní přístup založený na třech pilířích, které překlenují celý řetězec přidané hodnoty: ekologický, společenský a ekonomický, stejně jako zaměření na oběhové hospodářství. V rámci tohoto schématu je vývoj elektromobilů důležitým faktorem – ne však tím jediným: pro BMW Group má udržitelnost širší vymezení a sahá od dodavatelského řetězce přes vývoj a výrobu až za konec fáze využívání všech vozidel.
BMW EKOLOGICKÁ STOPA.

Změna začíná transparentností.
Jak zjistím ekologickou stopu svého budoucího vozu? Odpovědí je BMW Ekologická stopa. Čtyři klíčová kritéria udržitelnosti – VLIV NA KLIMA, HOSPODÁRNOST, CIRKULARITA, DODAVATELSKÝ ŘETĚZEC – a rozsáhlé hodnocení životního cyklu (LCA) ověřené Německou agenturou pro technickou kontrolu Vám poskytnou komplexní obraz.
UDRŽITELNOST JE TRVALOU SOUČÁSTÍ STRATEGIE BMW GROUP.

Ekologie.
BMW Group se zavázala dodržovat Pařížskou klimatickou dohodu a nejpozději do roku 2050 chce být uhlíkově neutrální. Tento závazek je integrální součástí našeho holistického 360° přístupu k udržitelnosti, který je zakotven v naší firemní strategii.
Na cestě k uhlíkové neutralitě jsme si stanovili ambiciózní a na vědeckých základech založené cíle pro CO2 pro blízkou budoucnost. Usilujeme o snížení naší celkové stopy CO2 na vozidlo o 40 % v průběhu celého životního cyklu do roku 2030 (ve srovnání s hodnotami z roku 2019).

Sociální odpovědnost.
BMW Group se považuje za firmu a současně za zaměstnavatele se sociální odpovědností za své zaměstnance a společnost. Proto přikládá velký význam zdraví, diverzitě a možnostem rozvoje svých zaměstnanců. Jako globální hráč si je BMW Group velmi dobře vědoma své odpovědnosti vůči společnosti.

Ekonomika.
BMW Group si je vědoma svého ekonomického významu a organizuje své řízení v souladu s odpovědnými zásadami zaměřenými na trvalé zvyšování hodnoty podniku. Klíčový význam má dodržování zásad, které považujeme za základní kámen dlouhodobého úspěchu a které jsou pevně zakotveny v naší firemní kultuře. Tímto přístupem se snažíme od počátku předcházet finančním škodám a ztrátě důvěry v nás. V důsledku toho naše zacházení s možnými riziky nikdy neztrácí ze zřetele budoucnost a důsledky pro naši společnost.
BMW GROUP VÝROČNÍ ZPRÁVA.
INTEGROVANÁ ZPRÁVA O SOUČASNÉM STAVU.

BMW Group vidí svou odpovědnost také v měřitelnosti a transparentnosti svých zpráv o udržitelnosti.
- Proto od roku 2020 spojujeme naši výroční zprávu se zprávou o udržitelnosti a vytváříme tím jednu integrovanou zprávu celé skupiny.
- V roce 2022 BMW Group získala ocenění Building Public Trust Award 2022 za nejlepší zprávy o udržitelnosti mezi 40 společnostmi DAX.
- Tato kombinovaná zpráva nabízí přesný přehled o našich cílech v oblasti udržitelnosti a ukazuje také během roku dosažené mety.
BMW HODNOCENÍ UDRŽITELNOSTI.
BMW GROUP V ORGANIZACÍCH, JAKO JE ECOVADIS.

BMW Group považuje externí hodnocení za velmi důležitý způsob, jak poskytnout partnerům a zákazníkům objektivní hodnocení. Proto vždy důrazně žádáme, aby požadavky na externí vyjádření byly směřovány na tiskové zprávy BMW Group a Key Account manažery BMW Group, kteří poskytnou přesvědčivé informace na konkrétní témata nebo otázky.
SLUŽBY.
Aby B2B zákazníci mohli své vozové parky spravovat ještě efektivnějším a udržitelnějším způsobem, a tím naplnit své cíle v oblasti udržitelnosti, nabízí BMW Group za tímto účelem široké spektrum nástrojů a služeb. Jedním z příkladů je nástroj Fleet Data: Tento nástroj majitelům vozových parků BMW nebo MINI nabízí mnoho různých služeb a současně o nich poskytuje různá data. Fleet Data má připraveno pět modulů, které pokrývají více než deset relevantních funkcí pro správu vozového parku. Patří mezi ně například monitorování stavu ujetých kilometrů a smluv, ale například také poskytování GPS polohy. Nechybí ani funkce související s hlídáním nutnosti servisu, údržby a spotřeby. Od roku 2023 budou do nabídky navíc zahrnuty tři nové sady služeb v oblasti udržitelnosti. K údajům lze přistupovat buď přímo prostřednictvím webových stránek, nebo flexibilně přes rozhraní (API).
OTÁZKY A ODPOVĚDI.
Jak je v BMW Group zakotvena udržitelnost?
Konkrétní cíle BMW Group směřují ke snižování emisí CO2, zvyšování účinnosti zdrojů a dalšímu zlepšování sociálních a environmentálních standardů. Z tohoto důvodu byly již v červenci 2020 stanoveny jasně definované cíle, které mají být realizovány do roku 2030. Jejich spektrum sahá od témat, jako je snižování emisí CO2 a elektromobilita, přes oběhové hospodářství, environmentální a sociální standardy až po společenskou odpovědnost.
Naše kroky směřují k naplnění aspirace být nejúspěšnějším a nejudržitelnějším prémiovým výrobcem pro individuální mobilitu. K dosažení tohoto cíle nám slouží stále větší počet rozsáhlejších řešení v oblasti udržitelnosti. Zároveň se snažíme dostát své odpovědnosti za dodržování sociálních a etických standardů.Jak se v oblasti udržitelnosti BMW Group liší od svých konkurentů?
BMW Group bere svůj komplexní přístup k tématu udržitelnosti velmi vážně. Proto jsou všechny tři rozměry udržitelnosti (životní prostředí, sociální otázky, odpovědné řízení společnosti) zásadním faktorem při rozhodování o všech projektech. Z tohoto důvodu zavádíme opatření zaměřená na udržitelnost v rámci celé společnosti, a to rovnou od počátečního návrhu, přes vývoj a výrobu až po prodej. Kromě toho cílenými opatřeními motivujeme naše obchodní divize k větší udržitelnosti v různých oblastech jejich činnosti.
Je BMW Group členem EcoVadis? Jaké je její postavení v rámci mezinárodního srovnání celého odvětví?
BMW Group je členem EcoVadis a patří mezi 2 % nejlepších na žebříčku pro toto odvětví: skóre EcoVadis (k 11/2022) je 75/100, zatímco průměr pro toto odvětví je 45/100.