BMW NA CESTĚ DO UDRŽITELNÉ BUDOUCNOSTI.

ZJISTĚTE, CO BMW GROUP DĚLÁ PRO UDRŽITELNĚJŠÍ MOBILITU.

BMW Udržitelnost ilustrace udržitelné mobility ve městech se symboly pro klíčová fakta

ELEKTRIFIKOVANÁ MOBILITA.

Více než 1 000 000 elektrifikovaných vozů dodala BMW Group do roku 2021 na silnice.

RECYKLACE BATERIÍ.

90 % vysokonapěťových baterií elektrifikovaných vozů BMW Group je recyklovatelných.

INKLUZE.

V BMW Group pracuje 6,5 % lidí se zdravotním postižením. Vášeň nedělá rozdíly.

CIRKULÁRNÍ PŘÍSTUP.

V průměru je v novém vozidle BMW Group použito 60 kg recyklovaných plastů, což představuje až 20% podíl.

RECYKLACE ODPADU.

99 % odpadu, který vznikne při naší celosvětové roční výrobě 2,5 milionu vozidel, bude od roku 2021 recyklováno (93,4 %) nebo znovu využito (např. tepelně) (5,8 %).

ENERGETICKY ÚSPORNÁ OPATŘENÍ.

Díky přechodu na LED osvětlení v 16 závodech ušetří BMW Group od roku 2018 ročně 130 milionů kWh elektrické energie.

DIVERZITA.

V BMW Group pracuje 120 000 kolegů ze 113 zemí – rozmanitost je jedním z našich nejdůležitějších faktorů úspěchu.

SNÍŽENÍ PRODUKCE EMISÍ CO₂.

78,1 % emisí CO₂ z výroby každého vozu BMW Group se podařilo mezi roky 2006 a 2022 ušetřit.

  • 1. ELEKTRIFIKOVANÁ MOBILITA.

    Více než 1 000 000 elektrifikovaných vozů dodala BMW Group do roku 2021 na silnice.

  • 2. RECYKLACE BATERIÍ.

    90 % vysokonapěťových baterií elektrifikovaných vozů BMW Group je recyklovatelných.

  • 3. INKLUZE.

    V BMW Group pracuje 6,5 % lidí se zdravotním postižením. Vášeň nedělá rozdíly.

  • 4. CIRKULÁRNÍ PŘÍSTUP.

    V průměru je v novém vozidle BMW Group použito 60 kg recyklovaných plastů, což představuje až 20% podíl.

  • 5. RECYKLACE ODPADU.

    99 % odpadu, který vznikne při naší celosvětové roční výrobě 2,5 milionu vozidel, bude od roku 2021 recyklováno (93,4 %) nebo znovu využito (např. tepelně) (5,8 %).

  • 6. ENERGETICKY ÚSPORNÁ OPATŘENÍ.

    Díky přechodu na LED osvětlení v 16 závodech ušetří BMW Group od roku 2018 ročně 130 milionů kWh elektrické energie.

  • 7. DIVERZITA.

    V BMW Group pracuje 120 000 kolegů ze 113 zemí – rozmanitost je jedním z našich nejdůležitějších faktorů úspěchu.

  • 8. SNÍŽENÍ PRODUKCE EMISÍ CO₂.

    78,1 % emisí CO₂ z výroby každého vozu BMW Group se podařilo mezi roky 2006 a 2022 ušetřit.

AUTOMOBILY A MATERIÁLY.

NAŠE CESTA K VĚTŠÍ UDRŽITELNOSTI NA PŘÍKLADU NOVÉHO BMW iX.

Podívejte se na video a zjistěte, jak BMW iX dokonale kombinuje recyklované materiály s inovacemi a luxusem. Kliknutím na „Shop the Look“ si můžete přizpůsobit naše předkonfigurované BMW iX se sedadly čalouněnými bez použití kůže, dřevěným ovládacím panelem s certifikátem FSC a dalšími udržitelnými aspekty podle svých preferencí.

Více informací
BMW Sustainability BMW iX Animation

ELEKTRIFIKOVANÁ RADOST Z JÍZDY V TÉ NEJUDRŽITELNĚJŠÍ PODOBĚ.

BMW Udržitelnost BMW elektrické modely dva vozy BMW stojící vedle nabíjecí stanice

Objevte celou škálu radosti z elektrické jízdy s elektromobily BMW:

 

  • Téměř neslyšné klouzání městským a meziměstským provozem.
  • Okamžitý rozjezd.
  • Čistá radost z jízdy bez výfukových a lokálně produkovaných emisí.

APLIKACE MY BMW. PŘÍMÉ SPOJENÍ S VAŠÍM BMW.

BMW Udržitelnost Aplikace My BMW muž s telefonem v ruce

Pro ještě efektivnější radost z jízdy sledujte svůj řidičský styl:

 

  • Analyzujte osobní údaje o jízdě pomocí funkce „Mé jízdy“.
  • Okamžité údaje o hospodárnosti jízdy a spotřebě paliva.
  • Chytré služby pro pomoc s Vaší elektromobilitou.

RECYKLOVANÉ MATERIÁLY – MÍSTO VYHAZOVÁNÍ RECYKLACE.

BMW Udržitelnost Recyklované zdroje Rybářské sítě

Rybářské sítě.

Čalounění podlahy BMW iX a nového BMW X1 je vyrobeno z plastové příze, jejíž surovinu tvoří vyřazené rybářské sítě, podlahové krytiny a zbytkový odpad z výroby plastů. V novém, dosud ojedinělém recyklačním procesu vznikne z rybářských sítí a lan vysoce kvalitní plastový recyklát, který se bude od roku 2025 používat ve vozech Neue Klasse. Tyto díly pro obložení v interiéru a exteriéru produkují o 25 % méně emisí CO₂ než konvenčně vyráběné komponenty.

BMW Udržitelnost Recyklované zdroje Recyklace plastů

Recyklované plasty.

Recyklované materiály se používají v mnoha dílech vozů BMW. Například upevnění nárazníků, vnitřní struktura výplní dveří, kryt prostoru stěračů a rám obložení přídě BMW iX jsou vyrobeny ze 100% recyklovaného plastu.

BMW Udržitelnost Recyklované zdroje Kaktusová vlákna

Kaktusová vlákna.

BMW Group ve spolupráci se start-upy vyvíjí inovativní povrchy na biologické bázi. Například nově vyvinutý materiál DeserttexTM se skládá z práškových kaktusových vláken a polyuretanové matrice na biologické bázi. Díky tomu je možné eliminovat živočišné suroviny, což přináší výrazné snížení emisí CO₂.

UDRŽITELNĚJŠÍ AUTOMOBILOVÉ LAKY Z BIOMASY.

BMW Udržitelnost Udržitelné automobilové laky BMW proces lakování

V lakovnách evropských továren BMW Group se používají matné laky, které se nevyrábějí z ropy, ale z obnovitelných surovin, například z bioodpadu. V továrnách BMW Group v Rosslynu a Lipsku se rovněž využívají udržitelným způsobem vyráběné antikorozní nátěry. Úspora CO₂ stanovená v procesu certifikovaném TÜV bude v období 2022 až 2030 činit více než 15 000 tun CO₂.

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY NA TÉMA AUTOMOBILY & MATERIÁLY.

  • Jak udržitelné jsou elektromobily?
  • Jaká je životnost baterie elektromobilu?
  • Jaké jsou součásti baterie elektromobilu?
  • Jaké pokrokové materiály se používají ve vozech BMW?
  • Co dělá BMW pro recyklaci baterií do elektromobilů?

CIRKULARITA & ZDROJE.

BMW Sustainability BMW i Vision Circular side view standing

POZNEJTE SÍLU CIRKULARITY.

NAŠE VIZE: Z AUTOMOBILŮ DNEŠKA VYROBÍME AUTOMOBILY ZÍTŘKA.

Odpovědné nakládání se zdroji hraje pro BMW Group klíčovou roli. V tomto procesu chceme i nadále používat suroviny v souladu s našimi čtyřmi principy oběhového hospodářství:

 

RE:THINK – Vše, co děláme, je zaměřeno na oběhové hospodářství.

 

 

RE:DUCE – Děláme více s menšími zdroji, kdekoli můžeme.

 

 

RE:USE – Prodloužení životního cyklu jednotlivých výrobků.

 

 

RE:CYCLE – Udržení zdrojů v oběhu co nejdéle 

Více informací
BMW Udržitelnost BMW i Vision Circular Čistá recyklace tříčtvrteční statický pohled zepředu

BMW i VISION CIRCULAR.

RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE a RE:CYCLE. BMW i Vision Circular je navrženo zcela podle našich zásad oběhového hospodářství. Kompaktní čistě elektrický vizionářský vůz se zaměřením na udržitelnost a luxus poskytuje fascinující pohled do budoucnosti.

ČTYŘI FÁZE ŽIVOTA BATERIOVÉHO ČLÁNKU.

BMW Udržitelnost Vývoj bateriových článků

Vývoj.

BMW Group v mnichovském Kompetenčním centru pro bateriové články zkoumá ideální chemické složení článků lithium-iontové baterie. Za tímto účelem procházejí katody, anody, separátory a elektrolyt komplexním vývojovým procesem.

BMW Udržitelnost Použití bateriových článků v automobilech

Použití ve vozidle.

Elektromobily dnes již dosahují dojezdu přes 600 km na jedno nabití baterie a tento trend má stoupající tendenci. Zkušenosti ukazují, že elektromobily mohou dosáhnout stejného dojezdu jako konvenční vozidla, aniž by bylo nutné vyměňovat vysokonapěťovou baterii.

BMW Udržitelnost Druhý život bateriových článků

Druhý život.

Po intenzivním používání ve vozidle by mohla být lithium-iontová baterie využívána ještě mnoho let, např. jako stacionární úložiště v bateriových farmách, před tím, než bude předána k recyklaci.

BMW Udržitelnost Recyklace bateriových článků

Recyklace.

Suroviny bateriového článku lze recyklovat. V Kompetenčním centru pro bateriové články BMW Group vyvíjí využití druhotných surovin pro bateriové články nové generace. Tím se uzavírá životní cyklus bateriového článku a může začít znovu.

VÍTR, SLUNCE A INOVATIVNÍ TECHNOLOGIE.

DVĚ DÍLA. DVA PŘÍKLADY.

BMW Udržitelnost Větrná energie ze čtyř větrných turbín v BMW továrně v Lipsku

Větrná energie.

Každá ze čtyř větrných elektráren v areálu továrny BMW Group v Lipsku dosahuje jmenovitého výkonu 2,5 MW. Pokrývají přibližně osminu spotřeby elektrické energie celé továrny. Inteligentní skladovací farma, v níž je zapojeno až 700 baterií BMW i3, ukládá přebytečnou energii ze čtyř větrných turbín a v době bezvětří ji dodává zpět do sítě.

Více informací
BMW Udržitelnost Sluneční energie ze solárních systémů v BMW továrně Dadong

Fotovoltaika.

Solární elektrárna v továrně BMW Brilliance Automotive Ltd. v Dadongu (Šen-jangu) byla v roce 2022 schopna vyrobit více než 21 MWh elektřiny z obnovitelných zdrojů. Za tímto účelem byla její plocha v rámci rozšíření závodu v Šen-jangu zvětšena o 110 000 m2, což odpovídá přibližně 15 fotbalovým hřištím, na 290 000 m2.

Více informací

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY O OBĚHOVÉM HOSPODÁŘSTVÍ A ZDROJÍCH.

  • Co znamená oběhové hospodářství?
  • Proč je oběhové hospodářství důležité?
  • Jaké zdroje energie BMW používá?

VÝROBA & DODAVATELSKÝ ŘETĚZEC.

OPATŘENÍ PRO VĚTŠÍ UDRŽITELNOST VE VÝROBNÍCH ZÁVODECH BMW.

Zaměření na udržitelnost a blízkost k zákazníkovi jsou charakteristickými rysy BMW Group. Proto vyrábíme přímo na místě po celém světě, vždy v souladu s jednotnými standardy kvality a bezpečnosti.

 BMW Udržitelnost BMW výrobní závody ilustrační mapa světa se symboly továren BMW po celém světě

SPARTANBURG (USA).

Továrna BMW Group ve Spartanburgu využívá pomocí kogenerační jednotky metan z přilehlé skládky k pokrytí až 25 % vlastní energetické spotřeby. Dalších 400 solárních modulů vyrobí ročně 135 MWh zelené elektřiny.

NĚMECKO.

Mnichov: Zařízení na reverzní osmózu zpracovává odpadní vodu z katodického ponorného lakování, což je druh základního laku vozidel, a znovu ji využívá ke stejnému kroku. Celkově se tak sníží roční spotřeba čerstvé vody o více než šest milionů litrů. Zelená střecha lakovny o rozloze přibližně 10 000 m2 zlepšuje nejen izolaci, ale také kvalitu ovzduší v areálu.

 

 

Dingolfing: Díky kogeneračnímu zařízení si továrna BMW Group v Dingolfingu vyrábí téměř polovinu své vlastní spotřeby elektřiny. Využívá 100% zelenou elektřinu, včetně obnovitelné elektřiny z místních vodních elektráren. Továrna pokrývá více než 40 % své potřeby vody z vlastních studní, čímž šetří zásoby pitné vody v regionu.

 

 

Lipsko: Inteligentní bateriová farma ukládá přebytečnou energii ze čtyř větrných turbín a v době bezvětří ji dodává zpět do sítě.

DEBRECÍN (MAĎARSKO).

Nová továrna BMW Group v Debrecínu bude první automobilkou na světě, která se při výrobě vozidel zcela obejde bez fosilních paliv.

DADONG (ČÍNA).

Kromě solární elektrárny o rozloze přibližně 110 000 m2 se v továrně BMW Brilliance Automotive Ltd. v Dadongu (Šen-jang) odděluje hliníkový a ocelový šrot podle druhu a při lakování se nepoužívá žádná pitná voda. Vlastní železniční stanice továrny rovněž umožňuje přepravovat 80 % vyrobených vozidel na místo určení zcela nebo zčásti po železnici.

ČENNAÍ (INDIE).

V továrně BMW Group v Čennaí bylo v roce 2021 zachyceno přibližně 13 milionů litrů dešťové vody, což pokrylo zhruba 90 % roční spotřeby vody. Solární systém továrny současně dodával více než 60 % potřebné elektrické energie.

ROSSLYN (JIHOAFRICKÁ REPUBLIKA).

Továrna BMW Group v Rosslynu získává elektřinu z bioplynové stanice vzdálené asi 100 km, která je spojena s velkou farmou skotu. Hnůj z přibližně 30 000 zvířat pokrývá až 30 % spotřeby elektrické energie v areálu. V lakovně se také, stejně jako v Lipsku, používají antikorozní laky vyráběné udržitelným způsobem, které ve srovnání s laky na bázi fosilních paliv šetří 40 % CO₂.

  • 1. SPARTANBURG (USA).

    Továrna BMW Group ve Spartanburgu využívá pomocí kogenerační jednotky metan z přilehlé skládky k pokrytí až 25 % vlastní energetické spotřeby. Dalších 400 solárních modulů vyrobí ročně 135 MWh zelené elektřiny.