Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
NEJNOVĚJŠÍ BMW ŘADY 6.
Prvotřídní sportovní kupé jsou již po desetiletí nedílnou součástí DNA BMW. Inovace, pokrok a špičkové technologie umožňují vytvořit symbiózu sportovního charakteru a jízdní dynamiky, cestovního komfortu a luxusní výbavy. BMW řady 6 je esteticky přitažlivý vůz, jehož exkluzivita se opírá o stylovou eleganci a samozřejmou suverenitu.
PŘEHLED BMW ŘADY 6.
Od svého uvedení na trh v polovině 70. let 20. století je první BMW řady 6 ztělesněním přitažlivého designu, luxusu a technické pokrokovosti, které byly charakteristické také pro jeho předchůdce – velká kupé BMW. Nové vydání luxusního kupé z roku 2000 přeneslo tuto tradici do nového tisíciletí. To platilo nejen pro jeho nástupce, ale i pro současné BMW řady 6 Gran Turismo.
5 HLAVNÍCH VLASTNOSTÍ BMW ŘADY 6.
- 01 Esteticky přitažlivý a svalnatý vzhled
- 02 Vynikající jízdní dynamika
- 03 Výjimečný komfort
- 04 Nejnovější inovace
- 05 Vynikající spojení se všemi službami BMW ConnectedDrive
STRUČNÁ HISTORIE BMW ŘADY 6.
Přečtěte si více o historii a vývoji kupé BMW vyšší třídy. Zde se seznámíte s milníky tohoto přitažlivého sportovního vozu, který nabízí jedinečnou kombinaci výkonu, komfortu a exkluzivity.
STRUČNÁ HISTORIE BMW ŘADY 6.
Přečtěte si více o historii a vývoji kupé BMW vyšší třídy. Zde se seznámíte s milníky tohoto přitažlivého sportovního vozu, který nabízí jedinečnou kombinaci výkonu, komfortu a exkluzivity.
PRVNÍ GENERACE BMW ŘADY 6.
(BMW E24)
BMW řady 6, které se objevilo v prodeji v roce 1976, bylo jedním z nejrychlejších čtyřmístných kupé, jež byla ve své době k dispozici. Během své více než třináctileté „kariéry“ zůstalo na špici technického pokroku, k čemuž mu pomohlo nepřímé vstřikování, moderní elektronika a čištění výfukových plynů pomocí katalyzátorů.
Coupé navrhl tehdejší šéfdesignér Paul Bracq. Proto má BMW řady 6 nízkou boční siluetu s velkými bočními okny. Jednoznačně vedená boční linie podtrhuje eleganci pramenící z čistých linií a současně nepostrádá osobitou dynamiku. Tuto image podtrhuje špičatá přední část s charakteristickou dvojicí vystouplých ledvinek masky chladiče.
Od roku 1978 ještě více zdůrazňuje sportovní charakter BMW 635CSi se zesílenými stabilizátory a účinnějšími tlumiči. V roce 1982 prošlo BMW řady 6 modernizací. Roku 1984 se na německých silnicích objevilo BMW M635CSi, jež představuje nejvyšší vývojový stupeň tohoto čtyřmístného sportovního kupé. Bylo vybaveno motorem BMW M88, který se používal i v BMW M1, zesílenou pětistupňovou sportovní převodovkou, přepracovaným podvozkem a výkonnějším brzdovým systémem. Výsledkem je více radosti z jízdy, která je pro M modely typická.
Druhá aktualizace tohoto modelu přinesla v roce 1987 novější generaci motorů a světlometů.
Výroba: 1976–1989
Motory: 2,8–3,5 litru (135–210 kW/184–286 k), 6válce
Délka/šířka/výška: 4815 mm/1725–1740 mm/1355–1365 mm
DRUHÁ GENERACE BMW ŘADY 6.
(BMW E63, E64)
Nové vydání BMW řady 6 z roku 2003 ovlivnil tehdejší šéfdesignér Chris Bangle. BMW opět vytvořilo syntézu sportovního charakteru a komfortu, která se zvenku projevuje v plynulých liniích. Protáhlé proporce a dlouhá a široká silueta v kombinaci s dozadu posunutým prostorem pro cestující vyjadřují dynamiku a sebevědomí. Díky kultivovaným, ale výkonným motorům a důsledně odlehčené konstrukci nabízí tento vůz překvapivou úroveň agility. Rozhodující podíl na tom má téměř dokonalé rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru přibližně 50:50.
Na začátku roku 2004 se představilo BMW řady 6 Cabrio, které propojuje radost z jízdy pod otevřeným nebem se sportovní dokonalostí. BMW M6, uvedené na trh ve stejném roce, bylo vybaveno motorem V10 o výkonu 373 kW (507 k). Jeho litrový výkon (výkon motoru na litr zdvihového objemu) byl srovnatelný se závodními motory.
Modernizace tohoto modelu z roku 2007 se vyznačuje jemnými změnami designu, které ještě více podtrhují sportovní vzhled těchto kupé a kabrioletů. Novinky lze objevit i uvnitř – například pečlivým přepracováním ovládacích prvků. Výkonnější jsou také motory. BMW 650i Coupé a BMW 650i Cabrio nově pohání osmiválcový motor o objemu 4,8 litru a výkonu 270 kW (367 k).
Výroba: 2003–2010
Motory: 3,0–5,0 litru (190–373 kW/258–507 k), 6-, 8- & 10válce
Délka/šířka/výška: 4820 mm/1855 mm/1374 mm
TŘETÍ GENERACE BMW ŘADY 6.
(BMW F06, F12, F13)
Nová generace BMW řady 6 opět spojuje výjimečný cestovní komfort, estetickou přitažlivost a mimořádnou výkonnost. Souhra čistých linií připomíná vlny narážející na příď motorového člunu. Spolu s velkou šířkou, nízkou siluetou a protáhlým tvarem je výsledkem kombinace stylové elegance a výkonné dynamiky. Interiér je působivý díky svému luxusnímu vzhledu a detailům, jako je například volně stojící kontrolní displej.
BMW řady 6 Cabrio je vybaveno látkovou střechou, jejíž originální řešení se svislým oknem a plynule tvarovanými okraji zdůrazňují prodloužený tvar karoserie. Působivou hnací sílu a výkon potřebný pro suverénní radost z jízdy poskytují také 6- a 8válcové motory.
BMW řady 6 Gran Coupé se představilo v roce 2012. Tento výrazně větší vůz nabízí ještě více prostoru a komfortu díky optickému propojení předních a zadních sedadel. Také nyní jsou k dispozici M modely s mimořádným dynamickým potenciálem zajištěným motorem V8 o objemu 4,4 litru s technologií M TwinPower Turbo. V rámci faceliftu v roce 2015 dostaly modely řady 6 nové ledvinky masky chladiče a nové přední a zadní nárazníky, které ještě více zdůrazňují její šířku. Od roku 2017 jsou k dispozici další speciální laky karoserie a možnosti výbavy, včetně BMW ConnectedDrive, LED světlometů a systému Hi-Fi reproduktorů ve standardní výbavě.
Výroba: 2011–2018
Motory: 3,0–4,4 litru (235–441 kW/320–600 k), 6- & 8válce
Délka/šířka/výška: 4894–5007 mm/1894 mm/1365–1392 mm
BMW ŘADY 6 GRAN TURISMO.
(BMW G32)
Maximální cestovní komfort, špičková jízdní dynamika a luxusní prostor – to vše nabízí nástupce BMW řady 5 Gran Turismo. Vůz byl představen na frankfurtském autosalonu (IAA) v roce 2017 a u prodejců se objevil v listopadu téhož roku.
BMW řady 6 Gran Turismo je mimořádně agilní zásluhou lehké konstrukce využívající hliník a vysokopevnostní oceli. Díky výkonným motorům, pečlivě naladěnému podvozku a volitelnému integrálnímu řízení poskytuje BMW řady 6 Gran Turismo sportovní, sebevědomé a komfortní jízdní zážitky. Komfort zvyšuje standardně dodávané vzduchové odpružení zadní nápravy a volitelné adaptivní odpružení.
Plynulé linie a profil střechy připomínající kupé vytvářejí sportovní eleganci, kterou podtrhuje dlouhá kapota a směrem vzad posunutý prostor pro cestující. Výrazná, mohutná příď a široká záď naznačují sebevědomý celkový vzhled vozu.
Uvnitř je pro řidiče a cestující připraven luxusní a prostorný interiér s volitelnou panoramatickou skleněnou střechou a keramickými povrchy ovládacích prvků. V roce 2020 byla v rámci modernizace přepracována přední a zadní část vozu. Standardní výbava nyní obsahuje dynamické vnitřní osvětlení a na přání je k dispozici čtyřzónová automatická klimatizace. Motory jsou ještě úspornější a Driving Assistant Professional nabízí jako volitelnou výbavu varování před vozy přijíždějícími ze stran a asistent pro vytvoření záchranářské uličky.
Výroba: 2017–2023
Motory: 2,0–3,0 litrů (140–250 kW, 190–340 k), 4- & 6válce
Délka/šířka/výška: 5091 mm/1902 mm/1538–1540 mm
Spotřeba paliva a emise CO₂.
BMW řady 6 Gran Turismo:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 8,8–5,4
Emise CO2 v g/km (kombinované): 201–140Uvedené údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. V případě dojezdu zohledňují údaje podle WLTP rozdíly způsobené volitelnou výbavou. U vozidel nově schválených od 1. 1. 2021 již nejsou k dispozici údaje podle NEDC, ale existují hodnoty pouze podle WLTP. Další informace o postupech měření WLTP a NEDC naleznete na www.bmw.de/wltp.