Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
THE iX5 HYDROGEN
BMW iX5 HYDROGEN.
BMW iX5 Hydrogen:
Spotřeba vodíku, kombinovaná WLTP v kg/100 km: 1,19
Emise CO₂, kombinované WLTP v g/km: 0
Dojezd na elektřinu, WLTP v km: 504
BMW iX5 HYDROGEN: INOVACE POHÁNĚNÉ SILOU VODÍKU.
BMW iX5 Hydrogen kombinuje pro BMW typickou dynamiku a agilitu s inovativním a průkopnickým vodíkovým pohonem. Poznejte plnohodnotný zážitek z jízdy s elektřinou poháněným vozem, ovšem s výhodami toho, že elektřina vzniká z vodíku. Dlouhý dojezd a krátký čas pro doplnění paliva dělá z BMW iX5 Hydrogen průkopníka vodíkové, lokálně bezemisní mobility.
Oliver Zipse – Předseda představenstva BMW AG„Vodík je chybějícím kusem skládačky pro bezemisní mobilitu, protože jedna jediná technologie by nestačila pro rozšíření klimaticky neutrální dopravy do celého světa.“
ČASTO KLADENÉ OTÁZKY NA TÉMA BMW iX5 HYDROGEN.
Kdy bude možné BMW iX5 Hydrogen koupit?
Pilotní série vozu BMW iX5 Hydrogen není určena k prodeji. V závislosti na požadavcích trhu a obecných podmínkách předpokládáme, že v druhé polovině tohoto desetiletí bychom mohli našim zákazníkům nabídnout sériové vozidlo s tímto druhem pohonu. Malá série těchto vozů je důležitým krokem na cestě ke zpřístupnění této technologie zákazníkům.
Kde se bude BMW iX5 Hydrogen vyrábět?
BMW Group vyrábí mimořádně účinný systém palivových článků v samostatném kompetenčním centru pro vodík v Mnichově. Jednotlivé palivové články pocházejí od společnosti Toyota Motor Corporation.
Jak vodíkový pohon funguje?
Stejně jako bateriový elektrický vůz je i vodíkový automobil, nebo jinak řečeno vůz s palivovými články, poháněn elektrickým motorem. Ten je ve skutečnosti u obou vozů stejný. Největším rozdílem je způsob uchovávání energie: namísto elektřiny v baterii je vodík v plynném stavu uložen v nádržích a v palivovém článku se z něj vyrábí elektrická energie potřebná pro pohon. Největší výhodou pro řidiče je, že vodíkový vůz může naplnit své nádrže během 3 až 4 minut. Způsob jeho používání je proto velmi podobný automobilům se spalovacími motory, avšak s přednostmi elektrického pohonu.
Je BMW iX5 Hydrogen bezemisním vozem?
Vodíkový vůz je poháněn elektřinou. Tato elektřina vzniká z vodíku v palivovém článku. Jediné, co při této reakci vzniká, je elektrická energie, teplo a voda, která se vypaří v podobě vodní páry. Vodíkový vůz je proto lokálně bezemisní.
Je vodíkový pohon bezpečný?
Bezpečnost je pro nás hlavní prioritou. Náš vůz splňuje všechny potřebné bezpečnostní standardy. Ještě předtím, než jsme zahájili jakékoli testy na silnicích, jsme provedli rozsáhlé nárazové testy, abychom vyhověli všem legislativním požadavkům, a to jak na úrovni jednotlivých komponentů, tak vozu jako celku. BMW iX5 Hydrogen splňuje stejně vysoké standardy bezpečnosti jako všechny naše ostatní vozy.
Spotřeba paliva a emise CO₂.
BMW iX5 Hydrogen:
Spotřeba vodíku, kombinovaná WLTP v kg/100 km: 1,19
Emise CO₂, kombinované WLTP v g/km: 0
Dojezd na elektřinu, WLTP v km: 504