PŘEHLED BMW ŘADY 6.

Od svého uvedení na trh v polovině 70. let 20. století je první BMW řady 6 ztělesněním přitažlivého designu, luxusu a technické pokrokovosti, které byly charakteristické také pro jeho předchůdce – velká kupé BMW. Nové vydání luxusního kupé z roku 2000 přeneslo tuto tradici do nového tisíciletí. To platilo nejen pro jeho nástupce, ale i pro současné BMW řady 6 Gran Turismo.

Více informací

5 HLAVNÍCH VLASTNOSTÍ BMW ŘADY 6.

  • 01 Esteticky přitažlivý a svalnatý vzhled
  • 02 Vynikající jízdní dynamika
  • 03 Výjimečný komfort
  • 04 Nejnovější inovace
  • 05 Vynikající spojení se všemi službami BMW ConnectedDrive
Modely BMW řady 6 tříčtvrteční pohled zezadu před pláží

STRUČNÁ HISTORIE BMW ŘADY 6.

Přečtěte si více o historii a vývoji kupé BMW vyšší třídy. Zde se seznámíte s milníky tohoto přitažlivého sportovního vozu, který nabízí jedinečnou kombinaci výkonu, komfortu a exkluzivity.

Více informací

STRUČNÁ HISTORIE BMW ŘADY 6.

PRVNÍ GENERACE BMW ŘADY 6.

BMW 635CSi (E24) statický tříčtvrteční pohled z boku

(BMW E24)

BMW řady 6, které se objevilo v prodeji v roce 1976, bylo jedním z nejrychlejších čtyřmístných kupé, jež byla ve své době k dispozici. Během své více než třináctileté „kariéry“ zůstalo na špici technického pokroku, k čemuž mu pomohlo nepřímé vstřikování, moderní elektronika a čištění výfukových plynů pomocí katalyzátorů.
 

Coupé navrhl tehdejší šéfdesignér Paul Bracq. Proto má BMW řady 6 nízkou boční siluetu s velkými bočními okny. Jednoznačně vedená boční linie podtrhuje eleganci pramenící z čistých linií a současně nepostrádá osobitou dynamiku. Tuto image podtrhuje špičatá přední část s charakteristickou dvojicí vystouplých ledvinek masky chladiče.
 

Od roku 1978 ještě více zdůrazňuje sportovní charakter BMW 635CSi se zesílenými stabilizátory a účinnějšími tlumiči. V roce 1982 prošlo BMW řady 6 modernizací. Roku 1984 se na německých silnicích objevilo BMW M635CSi, jež představuje nejvyšší vývojový stupeň tohoto čtyřmístného sportovního kupé. Bylo vybaveno motorem BMW M88, který se používal i v BMW M1, zesílenou pětistupňovou sportovní převodovkou, přepracovaným podvozkem a výkonnějším brzdovým systémem. Výsledkem je více radosti z jízdy, která je pro M modely typická. 
 

Druhá aktualizace tohoto modelu přinesla v roce 1987 novější generaci motorů a světlometů.
 

Výroba: 1976–1989

Motory: 2,8–3,5 litru (135–210 kW/184–286 k), 6válce

Délka/šířka/výška: 4815 mm/1725–1740 mm/1355–1365 mm

DRUHÁ GENERACE BMW ŘADY 6.

BMW řady 6 Coupé (E63) statický tříčtvrteční pohled z boku

(BMW E63, E64)

Nové vydání BMW řady 6 z roku 2003 ovlivnil tehdejší šéfdesignér Chris Bangle. BMW opět vytvořilo syntézu sportovního charakteru a komfortu, která se zvenku projevuje v plynulých liniích. Protáhlé proporce a dlouhá a široká silueta v kombinaci s dozadu posunutým prostorem pro cestující vyjadřují dynamiku a sebevědomí. Díky kultivovaným, ale výkonným motorům a důsledně odlehčené konstrukci nabízí tento vůz překvapivou úroveň agility. Rozhodující podíl na tom má téměř dokonalé rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru přibližně 50:50. 


Na začátku roku 2004 se představilo BMW řady 6 Cabrio, které propojuje radost z jízdy pod otevřeným nebem se sportovní dokonalostí. BMW M6, uvedené na trh ve stejném roce, bylo vybaveno motorem V10 o výkonu 373 kW (507 k). Jeho litrový výkon (výkon motoru na litr zdvihového objemu) byl srovnatelný se závodními motory.

Modernizace tohoto modelu z roku 2007 se vyznačuje jemnými změnami designu, které ještě více podtrhují sportovní vzhled těchto kupé a kabrioletů. Novinky lze objevit i uvnitř – například pečlivým přepracováním ovládacích prvků. Výkonnější jsou také motory. BMW 650i Coupé a BMW 650i Cabrio nově pohání osmiválcový motor o objemu 4,8 litru a výkonu 270 kW (367 k).
 

Výroba: 2003–2010

Motory: 3,0–5,0 litru (190–373 kW/258–507 k), 6-, 8- & 10válce

Délka/šířka/výška: 4820 mm/1855 mm/1374 mm

TŘETÍ GENERACE BMW ŘADY 6.

BMW řady 6 Coupé (F13) tříčtvrteční pohled zepředu před pláží

(BMW F06, F12, F13)

Nová generace BMW řady 6 opět spojuje výjimečný cestovní komfort, estetickou přitažlivost a mimořádnou výkonnost. Souhra čistých linií připomíná vlny narážející na příď motorového člunu. Spolu s velkou šířkou, nízkou siluetou a protáhlým tvarem je výsledkem kombinace stylové elegance a výkonné dynamiky. Interiér je působivý díky svému luxusnímu vzhledu a detailům, jako je například volně stojící kontrolní displej. 
 

BMW řady 6 Cabrio je vybaveno látkovou střechou, jejíž originální řešení se svislým oknem a plynule tvarovanými okraji zdůrazňují prodloužený tvar karoserie. Působivou hnací sílu a výkon potřebný pro suverénní radost z jízdy poskytují také 6- a 8válcové motory.
 

BMW řady 6 Gran Coupé se představilo v roce 2012. Tento výrazně větší vůz nabízí ještě více prostoru a komfortu díky optickému propojení předních a zadních sedadel. Také nyní jsou k dispozici M modely s mimořádným dynamickým potenciálem zajištěným motorem V8 o objemu 4,4 litru s technologií M TwinPower Turbo. V rámci faceliftu v roce 2015 dostaly modely řady 6 nové ledvinky masky chladiče a nové přední a zadní nárazníky, které ještě více zdůrazňují její šířku. Od roku 2017 jsou k dispozici další speciální laky karoserie a možnosti výbavy, včetně BMW ConnectedDrive, LED světlometů a systému Hi-Fi reproduktorů ve standardní výbavě.
 

Výroba: 2011–2018

Motory: 3,0–4,4 litru (235–441 kW/320–600 k), 6- & 8válce

Délka/šířka/výška: 4894–5007 mm/1894 mm/1365–1392 mm

BMW ŘADY 6 GRAN TURISMO.

BMW řady 6 Gran Turismo (G32) statický tříčtvrteční pohled zepředu

(BMW G32)

Maximální cestovní komfort, špičková jízdní dynamika a luxusní prostor – to vše nabízí nástupce BMW řady 5 Gran Turismo. Vůz byl představen na frankfurtském autosalonu (IAA) v roce 2017 a u prodejců se objevil v listopadu téhož roku.
 

BMW řady 6 Gran Turismo je mimořádně agilní zásluhou lehké konstrukce využívající hliník a vysokopevnostní oceli. Díky výkonným motorům, pečlivě naladěnému podvozku a volitelnému integrálnímu řízení poskytuje BMW řady 6 Gran Turismo sportovní, sebevědomé a komfortní jízdní zážitky. Komfort zvyšuje standardně dodávané vzduchové odpružení zadní nápravy a volitelné adaptivní odpružení.
 

Plynulé linie a profil střechy připomínající kupé vytvářejí sportovní eleganci, kterou podtrhuje dlouhá kapota a směrem vzad posunutý prostor pro cestující. Výrazná, mohutná příď a široká záď naznačují sebevědomý celkový vzhled vozu.
 

Uvnitř je pro řidiče a cestující připraven luxusní a prostorný interiér s volitelnou panoramatickou skleněnou střechou a keramickými povrchy ovládacích prvků. V roce 2020 byla v rámci modernizace přepracována přední a zadní část vozu. Standardní výbava nyní obsahuje dynamické vnitřní osvětlení a na přání je k dispozici čtyřzónová automatická klimatizace. Motory jsou ještě úspornější a Driving Assistant Professional nabízí jako volitelnou výbavu varování před vozy přijíždějícími ze stran a asistent pro vytvoření záchranářské uličky.
 

Výroba: 2017–dodnes

Motory: 2,0–3,0 litrů (140–250 kW, 190–340 k), 4- & 6válce

Délka/šířka/výška: 5091 mm/1902 mm/1538–1540 mm

BMW Ojeté vozy před dealerstvím BMW

BMW OJETÉ VOZY.

BMW řady 6 Gran Turismo (G32) tříčtvrteční pohled zepředu s modelem

BMW ŘADY 6 GRAN TURISMO.

Spotřeba paliva a emise CO₂.

  • BMW řady 6 Gran Turismo:
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 8,8–5,4
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 201–140

    Uvedené údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. V případě dojezdu zohledňují údaje podle WLTP rozdíly způsobené volitelnou výbavou. U vozidel nově schválených od 1. 1. 2021 již nejsou k dispozici údaje podle NEDC, ale existují hodnoty pouze podle WLTP. Další informace o postupech měření WLTP a NEDC naleznete na www.bmw.de/wltp.